Strona 1 z 9
Głośna praca silnika K, stukanie.

Napisane:
12 lip 2005, 15:59
przez alien
Witam
Mam pewien problem, przy zpaleniu samochodu silnik dość głśno pracuje, słychać warkot jak w ciągniku, mija po przygazowaniu do ok 3000 obrotów i pracuje bezszelestnie. Wydaje mi się że tego wcześniej nie było i chyba zaczęło się od momentu gdy wymieniłem olej. Denerwuje mnie to. Jak się tego pozbyć?

Napisane:
12 lip 2005, 16:03
przez tomekrvf
Znika definitywnie po 3000 obr czy jak zejdzie na wolne to znowu stuka?

Napisane:
12 lip 2005, 16:07
przez alien
po zejściu na wolne słychać lekkie stukanie ale żeby je usłyszeć trzeba maske otworzyć

Napisane:
12 lip 2005, 16:10
przez tomekrvf
Kilka pytan:
Czy cichnie po rozgrzaniu silnika ok 10 minut pracy?
Skad dobiega odglos stukania(przednia glowica, tylna glowica, obudowa rozrzadu)?
Poziom oleju prawidlowy?
Kiedy byl zmieniany rozrzad?

Napisane:
12 lip 2005, 16:17
przez alien
Gdy silnik jest ciepły to cichnie i jest ok
Poziom oleju jest ok, sprawdzałem, rozrząd był wymieniany w listopadzie 2004 (przejechane ok 20000 km)
Słusz stukanie z obudowy aluminiowej silnika

Napisane:
12 lip 2005, 16:19
przez tomekrvf
Moze troche precyzyjniej o miejscu skad dochodzi odglos?
tomekrvf napisał(a):(przednia glowica, tylna glowica, obudowa rozrzadu)?

Napisane:
12 lip 2005, 16:24
przez alien
Obok przepustnicy. Nie znam sie na tym silniku wcale, mam ten samochód troche więcej niż 6 miesięcy.

Napisane:
12 lip 2005, 16:38
przez alien
Byłem sprawdzić jeszcze raz, słychać tak jakby z paska rozrządu

Napisane:
12 lip 2005, 16:50
przez misiek06
No ja włąśnie zauważyłem podobny odgłos u siebie też mi sie wydaje że z obudowy rozrządu jak ją lekko nacisne to troszke się ten dzwięk zmienia ale dalej stuka i nie ma róznicy czy na zimnym czy na ciepłym

Napisane:
12 lip 2005, 17:07
przez xlink
ja mialem/mam ten stukot przed i po wymianie rozrzadu
chlopaki od Jaksy zdiagnozowali to jako przegrzanie w przeszlosci, ktore doprowadzilo do wypaczenia tloku, ktory coraz bardziej sie telepie

Napisane:
12 lip 2005, 17:15
przez monikasob
U mnie było wcześniej ok. Jak się rozgrzeje to nic nie słychać

Napisane:
12 lip 2005, 20:07
przez tomekrvf
Pytam tak szczegolowo bo to co opisujecie pasuje do mojego przypadku. Po wymianie hydraulicznego napinacza paska rozrzadu wszystko ustalo. Teraz mam drugiego KLa ktory zaczyna stukac i tez wymieniam napinacz. To sie tyczy silnikow serii K

Napisane:
12 lip 2005, 21:11
przez xlink
2 kwestie:
1. co na to Jaksa ( sluchal moj silnik )?
2. jakie koszty takiej operacji?

Napisane:
12 lip 2005, 23:08
przez Grześ
A jakim olejem zalałeś ten motor, może znacznie lepszym niż stosowany był dotychczas ?

Napisane:
13 lip 2005, 00:32
przez Jaksa
xlink napisał(a): co na to Jaksa ( sluchal moj silnik )?
Więcej szczegołów....Ups chyba nie jestem w temacie....


Napisane:
13 lip 2005, 09:35
przez alien
nie wiem jaki był olej wczesniej bo inny właściciel go zalewał, teraz jest castrol magnatec 10w40

Napisane:
13 lip 2005, 12:02
przez xlink
Jaksa:
zmienialiscie mi pasek i pompke w Madzi jak na zdjeciu ( z wgniecionymi drzwiami kierowcy ), a potem mi podrzuciliscie autko pod prace ( Reduta Wolska )
to bylo w dzien dziecka

dla ulatwienia dodam ze do pracy od Was zawiozlem sie sam, amerykanska wersja Madzi pewnego Waszego klienta ktory nie posiada(l) prawa jazdy


Napisane:
13 lip 2005, 19:58
przez Jaksa
xlink napisał(a):dla ulatwienia dodam ze do pracy od Was zawiozlem sie sam, amerykanska wersja Madzi pewnego Waszego klienta ktory nie posiada(l) prawa jazdy
NO tak ,teraz juz kumam

a wracając do tematu kolegi, to w KL/KF stukają koła wałków rozrzadu ( te zębate pod deklami ( nie te od paska ), sa tam 2 spręzyny ktore trzeba wymieniać tylko to kuuupa roboty i monety .
P.S. Nie posiada prawa jazdy

a to dobre nie , nie ma a jezdzi


Napisane:
13 lip 2005, 20:08
przez alien
Czy wymiana tego całego napinacza rozwiąże sprawę?
Ile jest tych wałków?
To te wałki na których prowadzi sie pasek?

Napisane:
13 lip 2005, 22:16
przez Jaksa
alien napisał(a):Czy wymiana tego całego napinacza rozwiąże sprawę?
Zawsze wymienia się kompleksowo
alien napisał(a):Ile jest tych wałków?
W sumie są 4 ale spręzyny są tylko na 2.
P.S. My tu tak gadu gadu ale najrozsądniej podjechać do "Dobrego" ASO lub mechanika bo roznie to wynika z opisu.
