Głośna praca silnika K, stukanie.

Postprzez alien » 12 lip 2005, 15:59

Witam
Mam pewien problem, przy zpaleniu samochodu silnik dość głśno pracuje, słychać warkot jak w ciągniku, mija po przygazowaniu do ok 3000 obrotów i pracuje bezszelestnie. Wydaje mi się że tego wcześniej nie było i chyba zaczęło się od momentu gdy wymieniłem olej. Denerwuje mnie to. Jak się tego pozbyć?
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 09:35
Posty: 30
Skąd: Piaseczno
Auto: XEDOS '96 2.0 v6

Postprzez tomekrvf » 12 lip 2005, 16:03

Znika definitywnie po 3000 obr czy jak zejdzie na wolne to znowu stuka?
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez alien » 12 lip 2005, 16:07

po zejściu na wolne słychać lekkie stukanie ale żeby je usłyszeć trzeba maske otworzyć
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 09:35
Posty: 30
Skąd: Piaseczno
Auto: XEDOS '96 2.0 v6

Postprzez tomekrvf » 12 lip 2005, 16:10

Kilka pytan:
Czy cichnie po rozgrzaniu silnika ok 10 minut pracy?
Skad dobiega odglos stukania(przednia glowica, tylna glowica, obudowa rozrzadu)?
Poziom oleju prawidlowy?
Kiedy byl zmieniany rozrzad?
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez alien » 12 lip 2005, 16:17

Gdy silnik jest ciepły to cichnie i jest ok
Poziom oleju jest ok, sprawdzałem, rozrząd był wymieniany w listopadzie 2004 (przejechane ok 20000 km)
Słusz stukanie z obudowy aluminiowej silnika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 09:35
Posty: 30
Skąd: Piaseczno
Auto: XEDOS '96 2.0 v6

Postprzez tomekrvf » 12 lip 2005, 16:19

Moze troche precyzyjniej o miejscu skad dochodzi odglos?
tomekrvf napisał(a):(przednia glowica, tylna glowica, obudowa rozrzadu)?
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez alien » 12 lip 2005, 16:24

Obok przepustnicy. Nie znam sie na tym silniku wcale, mam ten samochód troche więcej niż 6 miesięcy.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 09:35
Posty: 30
Skąd: Piaseczno
Auto: XEDOS '96 2.0 v6

Postprzez alien » 12 lip 2005, 16:38

Byłem sprawdzić jeszcze raz, słychać tak jakby z paska rozrządu
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 09:35
Posty: 30
Skąd: Piaseczno
Auto: XEDOS '96 2.0 v6

Postprzez misiek06 » 12 lip 2005, 16:50

No ja włąśnie zauważyłem podobny odgłos u siebie też mi sie wydaje że z obudowy rozrządu jak ją lekko nacisne to troszke się ten dzwięk zmienia ale dalej stuka i nie ma róznicy czy na zimnym czy na ciepłym
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2005, 15:39
Posty: 295
Skąd: Głogów
Auto: była 626GE 323BG Eclipse 323F BA a teraz Scion Tc

Postprzez xlink » 12 lip 2005, 17:07

ja mialem/mam ten stukot przed i po wymianie rozrzadu
chlopaki od Jaksy zdiagnozowali to jako przegrzanie w przeszlosci, ktore doprowadzilo do wypaczenia tloku, ktory coraz bardziej sie telepie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2005, 21:44
Posty: 102
Skąd: W-wa
Auto: '93 GE/FP –> '02 GF/FS

Postprzez monikasob » 12 lip 2005, 17:15

U mnie było wcześniej ok. Jak się rozgrzeje to nic nie słychać
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 cze 2005, 09:54
Posty: 9
Auto: Mazda Xedos 6

Postprzez tomekrvf » 12 lip 2005, 20:07

Pytam tak szczegolowo bo to co opisujecie pasuje do mojego przypadku. Po wymianie hydraulicznego napinacza paska rozrzadu wszystko ustalo. Teraz mam drugiego KLa ktory zaczyna stukac i tez wymieniam napinacz. To sie tyczy silnikow serii K
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez xlink » 12 lip 2005, 21:11

2 kwestie:
1. co na to Jaksa ( sluchal moj silnik )?
2. jakie koszty takiej operacji?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2005, 21:44
Posty: 102
Skąd: W-wa
Auto: '93 GE/FP –> '02 GF/FS

Postprzez Grześ » 12 lip 2005, 23:08

A jakim olejem zalałeś ten motor, może znacznie lepszym niż stosowany był dotychczas ?
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2005, 18:59
Posty: 89
Skąd: Skarbimierz
Auto: Xedos 6 2.0 1996r

Postprzez Jaksa » 13 lip 2005, 00:32

xlink napisał(a): co na to Jaksa ( sluchal moj silnik )?
Więcej szczegołów....Ups chyba nie jestem w temacie.... <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez alien » 13 lip 2005, 09:35

nie wiem jaki był olej wczesniej bo inny właściciel go zalewał, teraz jest castrol magnatec 10w40
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 09:35
Posty: 30
Skąd: Piaseczno
Auto: XEDOS '96 2.0 v6

Postprzez xlink » 13 lip 2005, 12:02

Jaksa:

zmienialiscie mi pasek i pompke w Madzi jak na zdjeciu ( z wgniecionymi drzwiami kierowcy ), a potem mi podrzuciliscie autko pod prace ( Reduta Wolska )
to bylo w dzien dziecka :) dla ulatwienia dodam ze do pracy od Was zawiozlem sie sam, amerykanska wersja Madzi pewnego Waszego klienta ktory nie posiada(l) prawa jazdy ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2005, 21:44
Posty: 102
Skąd: W-wa
Auto: '93 GE/FP –> '02 GF/FS

Postprzez Jaksa » 13 lip 2005, 19:58

xlink napisał(a):dla ulatwienia dodam ze do pracy od Was zawiozlem sie sam, amerykanska wersja Madzi pewnego Waszego klienta ktory nie posiada(l) prawa jazdy
NO tak ,teraz juz kumam <lol> <lol> a wracając do tematu kolegi, to w KL/KF stukają koła wałków rozrzadu ( te zębate pod deklami ( nie te od paska ), sa tam 2 spręzyny ktore trzeba wymieniać tylko to kuuupa roboty i monety .

P.S. Nie posiada prawa jazdy hahaha hahaha hahaha a to dobre nie , nie ma a jezdzi <lol> <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez alien » 13 lip 2005, 20:08

Czy wymiana tego całego napinacza rozwiąże sprawę?
Ile jest tych wałków?
To te wałki na których prowadzi sie pasek?
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 09:35
Posty: 30
Skąd: Piaseczno
Auto: XEDOS '96 2.0 v6

Postprzez Jaksa » 13 lip 2005, 22:16

alien napisał(a):Czy wymiana tego całego napinacza rozwiąże sprawę?
Zawsze wymienia się kompleksowo
alien napisał(a):Ile jest tych wałków?
W sumie są 4 ale spręzyny są tylko na 2.

P.S. My tu tak gadu gadu ale najrozsądniej podjechać do "Dobrego" ASO lub mechanika bo roznie to wynika z opisu. :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6