Strona 1 z 1

Pomoc w odczytaniu kodu bledu.

PostNapisane: 18 wrz 2011, 11:40
przez rrrobson
Witam.
Czy ktoś mógłby mi pomóc w odczytaniu błędów ?
Tutaj zamieszczam krótki filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=XTSbD2cEWSc
Czy to będzie kod numer 8 ? A może 10 i 8 ?

Re: Pomoc w oczytaniu kodu bledu.

PostNapisane: 18 wrz 2011, 12:02
przez kociak
10 i 8
10 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego
08 – Przepływomierz powietrza

Re: Pomoc w oczytaniu kodu bledu.

PostNapisane: 18 wrz 2011, 13:04
przez rrrobson
No właśnie tylko jest jeszcze jedno pytanie. Gdzie znajduje się "czujnik temperatury powietrza zasysanego" ? On będzie gdzieś w przepływomierzu ? Do przepływomierza idzie tylko 1 wiązka elektryczna chyba z 4rema przewodami.

Co do objawów to obroty nie falują, nie dymi, jedynie spalanie mam wysokie <oczy>

Re: Pomoc w odczytaniu kodu bledu.

PostNapisane: 18 wrz 2011, 14:50
przez kociak
Czujnik znajduje się w przepływomierzu
Proponuje sprawdzić rezystencje na pinach
Odłącz kostkę od przepływomierza i tyrzmając ją zapięciem do góry podłącz miernik i sprawdz rezystencje.
Kostka powinna mieć 5 pinów. Miernikiem wpinasz się w srodkowy i ostatni po prawej.
Rezystencja jaka powinna przy określonych temperaturach być to:
-20 st.C – 10-20 kOhm,
0 st.C – 4-7 kOhm,
20 st.C – 2-3 kOhm,
40 st.C – 0.9-1.3 kOhm,
60 st.C – 0.4-0.7 kOhm.

Proponuje też przeczyścić te piny bo może to jest właśnie powodem błędów.
Wyczyść piny skasuj błędy i sprawdź czy znów się pojawią.

Re: Pomoc w odczytaniu kodu bledu.

PostNapisane: 18 wrz 2011, 17:03
przez rrrobson
Tzn. opór zmierzyć w przepływomierzu, czy kostce którą się wpina do przepływomierza ?

Re: Pomoc w odczytaniu kodu bledu.

PostNapisane: 18 wrz 2011, 17:11
przez Wojtek
rrrobson napisał(a):w przepływomierzu

<ok>
no i nie zaszkodzi go wyczyscic ;) (czasem stad sie biora bledy)

Re: Pomoc w odczytaniu kodu bledu.

PostNapisane: 18 wrz 2011, 20:39
przez rrrobson
Czy ten błąd czujnika może wpływać na spalanie ?
Rozumiem, że w ostateczności czeka mnie wymiana przepływomierza ?

Re: Pomoc w odczytaniu kodu bledu.

PostNapisane: 18 wrz 2011, 21:12
przez Hazu
Daj sobie spokój z przepływomierzem sprawdź czy cały dolot jest szczelny i wszystkie przewody podciśnieniowe oraz odpowietrzenie silnika.

Skasuj błędy i pojeździj trochę a następnie ponownie sprawdź błędy.

Jakby uszkodzony był przepływomierz to byś wcale nie mógł jeździć.

Re: Pomoc w odczytaniu kodu bledu.

PostNapisane: 18 wrz 2011, 21:30
przez rrrobson
A w którym miejscu znajduje się to odpowietrzenie ? Co do dolotu to faktycznie mam rurę karbowaną uszkodzoną (zaklejona taśmą i założona dętka).

Re: Pomoc w odczytaniu kodu bledu.

PostNapisane: 18 wrz 2011, 21:33
przez Hazu
Więc błąd mógł być złapany jak pękła rura karbowana.

Re: Pomoc w odczytaniu kodu bledu.

PostNapisane: 18 wrz 2011, 22:00
przez rrrobson
Z tą pękniętą rurą to już kupiłem samochód (w lutym), a akumulator był odłączany wielokrotnie. Dziś jeszcze raz skasowałem błąd jutro się przejadę i zobaczę czy błąd powróci.

Z wysokim spalaniem mam problem od samego kupna, na początku myślałem że to wina LPG, ale zaczynam w to wątpić. Na razie mam sprawdzoną lambdę, katalizator, wymienione świece i przewody. Powoli kończą mi się pomysły :|

Re: Pomoc w odczytaniu kodu bledu.

PostNapisane: 18 wrz 2011, 22:04
przez Hazu
Sekwencje masz?

Re: Pomoc w odczytaniu kodu bledu.

PostNapisane: 18 wrz 2011, 22:13
przez rrrobson
Tak. To nie jest strzelająca I czy też II generacja gazu ;P

P.S.
Próbowałem również lekko przyśpieszyć zapłon.