Silnik bierze olej.

Postprzez Dawid87 » 27 maja 2011, 10:13

Odnośnie przygazówki na parkingu to nie zauważyłem dymku, ewentualnie mały biały dymek jeżeli można to nazwać dymkiem ale to raczej spowodowane jest gazem i parą wodną, która pozostaje po spalenie gazu. Też czytałem że po płukance może się rozszczelnić ale wiadomo że opinie <nauka> jest wiele za i przeciw :) jak zawsze w każdym temacie. Najbezpieczniej będzie chyba zalać trochę nafty i oczekiwać czy coś pomoże.
Dawid87
 

Postprzez enio » 28 maja 2011, 11:32

Chciał bym wierzyć, że da się to naprawić w taki sposób ale niestety temat ten ugryzło już sporo ludzi i innego wyjścia jak remont/wymian nie widzę. No zostają jeszcze dolewki :) ale jak ktoś sporo jeździ to się chyba nie opłaci. Dziś będę robił właśnie dolewkę więc zobaczę ile u mnie bierze i dam znać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2008, 13:24
Posty: 50
Skąd: Poznań/Zielona Góra
Auto: Mazda Xedos 6 2.0

Postprzez lukkil » 28 maja 2011, 19:49

co do płukanki – to robiłem już pare razy i nic mi nie cieknie więc rób śmiało :) po płukance nawet zmieniłem na syntetyk.
co do problemu dymienia – 90% Xedosów to dotyczy – są 3 wyjścia – dolewki – remont – zmiana na dobry silnik 2.5 od X9/Probe
pozdro
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez gingol » 10 cze 2011, 13:37

Witam. Mam te same problemy o których mowa w temacie a mianowicie pali mi bardzo dużo oleju kopci i przy okazji słabo się zbiera. Zastanawiam się czy stawiać na którąś z głowic czy na pierścienie. Jeszcze pytanie czy wyciągnę tłoki przez głowice? czy muszę wyciągnąć cały silnik?
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2010, 23:06
Posty: 43
Skąd: Gdańsk
Auto: Xedos 6 2.0

PostTen post został usunięty przez Gość 11 cze 2011, 17:26.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Gość 11 cze 2011, 17:25.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Gość 11 cze 2011, 17:26.
Powód: OT

Postprzez Wojtek » 11 cze 2011, 17:24

gingol napisał(a):Jeszcze pytanie czy wyciągnę tłoki przez głowice? czy muszę wyciągnąć cały silnik?

no to juz odpowiedzi masz wyzej...
nie idz na skroty... jak juz robisz, to rob to raz a dobrze...
wykonaj testy i bedziesz juz wiedzial ktoredy...
powodzenia...

Ps. koledzy wystarczy... <cisza>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

PostTen post został usunięty przez Gość 20 cze 2011, 21:39.
Powód: dubel

Postprzez gingol » 20 cze 2011, 21:35

Już zdążyłem się wszystkiego dowiedzieć i mam padnięty silnik:( Na lewej głowicy jeszcze jest w miarę ale na prawej jak sprawdzaliśmy ciśnienie to ok. 3 Bar czyli o co najmniej 12 za mało;/ Czyli jednak kapitalka silnika...
gingol napisał(a):Witam. Mam te same problemy o których mowa w temacie a mianowicie pali mi bardzo dużo oleju kopci i przy okazji słabo się zbiera. Zastanawiam się czy stawiać na którąś z głowic czy na pierścienie. Jeszcze pytanie czy wyciągnę tłoki przez głowice? czy muszę wyciągnąć cały silnik?



No i to czego się bałem najbardziej silnik padnięty. Na prawej głowicy jeszcze w miarę ale lewa padnięta na amen.. Przy pomiarze ciśnienia było zaledwie 3 bar czyli o jakieś 12 za mało;/
A jeżeli chodzi o wyciąganie tłoków to najzwyczajniej w świecie mi się pomyliło <glupek2> Kolega coś wspominał że nie wyciągnę górą tłoków i dlatego pytałem tylko po prostu źle zadałem pytanie:)
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2010, 23:06
Posty: 43
Skąd: Gdańsk
Auto: Xedos 6 2.0

Postprzez lukkil » 20 cze 2011, 22:23

remont to raczej mało opłacalna inwestycja – no chyba że nie sprzedasz auta – ja bym zrobił swap na 2.5 jakbym miał taką diagnozę :)
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez Hazu » 20 cze 2011, 22:37

Górą tłoki wyciągniesz ale musisz na dole je odkręcić.
Jest oferta sprzedaży sinika Kf na forum mysle że warto skorzystać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez gingol » 21 cze 2011, 07:22

Tylko wiesz zastanawiam się czy wymiana pieca to lepsza opcja. Fakt że może być taniej ale czy pochodzi mi to dłużej? Nie chce sprzedawać auta dlatego zastanawiałem się nad naprawą.
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2010, 23:06
Posty: 43
Skąd: Gdańsk
Auto: Xedos 6 2.0

Postprzez gingol » 30 cze 2011, 21:01

No i skończy się jednak wymianą silnika bo ten nie nadaje się już do niczego;/ Oczywiście jak wymiana to swap na KL:) Tylko pytanie czy wystarczy że zmienię sam pecyk czy ECU też muszę zmieniać??
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2010, 23:06
Posty: 43
Skąd: Gdańsk
Auto: Xedos 6 2.0

Postprzez kriskus » 30 cze 2011, 21:41

Było :)
Możesz zmienić sam silnik, będzie mocniejszy niż kf, ale na pewno nie będzie miał takiej mocy jak w aucie dawcy. Na początek pewnie wystarczy, ale potem możesz pomyśleć o zmianie osprzętu i sterownika. Przy okazji pewnie będziesz musiał też przełożyć stacyjkę (bo immobilizer), a co za tym idzie również zamki, więc trochę roboty jest :)
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez Hazu » 30 cze 2011, 22:14

Najlepiej przekładka silnika na Kl wychodzi w xedosie z przed 94r.
Wtedy tylko przepływomierz i sterownik wystarczy do pełni szczęścia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez gingol » 30 cze 2011, 23:58

Moja jest z 93 ale miała już podobno przekładany silnik od 96 ale ile prawdy w tym jest to nie wiem. Sprzedający nie wszystko mi powiedział i teraz mi to wychodzi;/

kriskus napisał(a):Było :)
Możesz zmienić sam silnik, będzie mocniejszy niż kf, ale na pewno nie będzie miał takiej mocy jak w aucie dawcy. Na początek pewnie wystarczy, ale potem możesz pomyśleć o zmianie osprzętu i sterownika. Przy okazji pewnie będziesz musiał też przełożyć stacyjkę (bo immobilizer), a co za tym idzie również zamki, więc trochę roboty jest :)


Immobilize już mam:) więc z tym raczej problemu nie bd. Jeżeli wszystko bd ok to bd myślał o wymianie sterownika i przepływki:)
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2010, 23:06
Posty: 43
Skąd: Gdańsk
Auto: Xedos 6 2.0

Postprzez Hazu » 1 lip 2011, 17:22

a po co Ci immobilaizer?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez gingol » 4 lip 2011, 16:40

Już był więc nie bd go wyrzucał poza tym nie wiem czy po zmianie ECU nie bd potrzebny.
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2010, 23:06
Posty: 43
Skąd: Gdańsk
Auto: Xedos 6 2.0

Postprzez hikoo » 28 paź 2014, 00:03

Przegrzebałem sporą część forum i myślę iż jest to odpowiednie miejsce dla moich pytań.

Jak w temacie mój nowy (stary 98/99) nabytek bierze olej, oczywiście poprzedni właściciel zarzekał się iż od wymiany do wymiany schodził tylko na minimum, w co nie wierzyłem i liczyłem się z remontem przy zakupie (miałem już dość szukania i czekania po paru wyjazdach do niemiec i obejrzeniu "zadbanych serwisowanych" postanowiłem kupić jakiś nie przeżarty rdzą egzemplarz w kraju z gazem) .

Więc przydałaby się jakaś mądra głowa do zajrzenia pod maskę, mój zaufany obecny mechanik jak zobaczył auto to od razu powiedział że w silniku nic mi nie zrobi – wystraszył się V6 :)

Pytanie tylko kogo byście polecali w promieniu do 300km? kto zna się na rzeczy i nie schrzani sprawy jak np Dębica...

Myślałem też o swapie, ale boję się iż nie ma tej pewności jak był traktowany silnik który się kupi do swapu.

Ogólnie z tego co widzę to poci się głowica i pokrywa zaworów, dziwna sprawa bo przejechałem ostatnio 100km do krakowa i nie ubyło niemal nic oleju (3000-3500 obrotów), jednak w drodze powrotnej połowa trasy (4000-5000 obrotów) i stan oleju na połowie...

Swoją drogą pasek wielorowkowy mi chyba piszczy albo łożysko alternatora, i też mi mechanik powiedział ze mi tego nie zrobi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2013, 01:34
Posty: 89
Skąd: Będzin
Auto: Xedos 6 KF '98 +LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6