Silnik bierze olej.

Postprzez supermario23 » 12 paź 2006, 22:17

Witam.
Mam mały problem.Dziś sprawdziłem pozimo oleju w silniku i okazło się że jest go bardzo mało.Na bagnecie nie było nawet kropelki. Myślałem że to przez to że krzywo stoi ale po przestawieniu samochodu w inne miejsce pomiar był taki sam.
Dziwi mnie to że nie świeciła się lampka od ciśnienia oleju .Paliła się ona po przekręceniu kluczyka ale po uruchomnieniu silnika natomiast gasła.
Dolałem 1Litr oleju półsyntetycznego Statoil i poziom oleju doszedł do dolnej kreski.
Olej wymieniałem ok 10000 km temu i wogóle nie sprawdzałem jego poziomu ale myślałem że silnik Mazdy ,który ma ok 100000 przejechane nie wymaga dolewania oleju. Być może zalałem za rzadki olej bo był to 5W30. Przypuszczam że już dłuższy czas jeżdziłem z tak niskim pozimoem oleju. W związku z tym mam pytanie czy silnik mógł się uszkodzić? Nie odczułem żadnych zmian jeżeli chodzi o przyspieszenie i pracę silnika.
supermario23
 

Postprzez Waluś » 12 paź 2006, 22:35

supermario23 napisał(a):Dziwi mnie to że nie świeciła się lampka od ciśnienia oleju

Jak się zapali to poszukaj nowego silnika, także pozostaje się cieszyć że się nie zapaliła
Kontroluj często i poszukaj przyczyny ubytku: wycieki/spalanie
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Xionc » 13 paź 2006, 09:18

Pocieszę Cię lub nie, na 10 000 km dolałem 2,5l oleju, a przy wymianie był na LOW. Czyli zjadł jakieś 3,5 litra (nie wiadomo ile wylało się przez dekle, teraz uszczelka wymieniona – zobaczymy jak apetycik)
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez andreass » 13 paź 2006, 13:56

moja podobnie – około 3,5 litra na 10.000, podobno przy wyższych obrotach- rzędu 4000+ bierze sporo oleju, więc jeśli jeździsz ostro albo dużo w trasie przy dużych prędkościach, to nawet więcej Ci zeżre.
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2006, 17:42
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Auto: e46 330xd eMpowered by Jetronik, 6 Mps

Postprzez buba74 » 13 paź 2006, 13:59

andreass napisał(a):rzędu 4000+ bierze sporo oleju

Ma dokładnie taką samą przypadłość. Jeżdżąc do 3500 praktycznie nie ma zużycia. Wystarczy, że mocniej naduszę to od razu ubywa oleju. Ja sprawdzam (teraz nie bo nie jeździ) co tydzień...jak jest za mało to luuu...a że mam nogę ciężką to często to bywa.... :) :) :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2005, 13:12
Posty: 415
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`

Postprzez supermario23 » 13 paź 2006, 15:26

No to mnie trochę pocieszyliście bo ja też mam ciężką nogę. Dziś wymieniłem olej i nalałem GULF 10W40. Mechanik powiedział że olej 5W30 mógł być za rzadki i przepłukał silnik. W środę ma sprawdzić kompresję .
supermario23
 

Postprzez buba74 » 13 paź 2006, 15:30

supermario23 napisał(a):mógł być za rzadki i przepłukał silnik
hahaha
On sobie przepłukał ale gardło przed tym jak ci to powiedział hahaha
Fachowiec... <diabełek> hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2005, 13:12
Posty: 415
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`

Postprzez Fiveopac » 13 paź 2006, 16:02

supermario23 napisał(a):Dziwi mnie to że nie świeciła się lampka od ciśnienia oleju

Ona sluzy do innych celow, to nie jest wskaznik ilosci oleju a wlasnie cisnienia oleju w ukladzie smarowania, jesli sie zapali to znaczy ze masz dziure w bloku <lol>
Jesli go nei zagrzales to nie masz raczej czym sie przejmowac, czesciej pilnuj stanu oleju bo mazdy lubia sobie pić olej, szczegolnei jak je popychasz do ekstremów :P
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Jaksa » 13 paź 2006, 20:02

supermario23 napisał(a):W środę ma sprawdzić kompresję .
Pewnie bedzie dobra ( jak to w mazdzie <diabełek> )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez zbychu62620 » 13 paź 2006, 20:42

Waluś napisał(a):Jak się zapali to poszukaj nowego silnika, także pozostaje się cieszyć że się nie zapaliła


Wcześniej jeździłem Mazdą GC 2.0 na gaźniku, która brała 1l oleju na 150 km. Dolewałem oleju dopiero jak na zakrętach zapalała się kontrolka oleju. Wówczas w misce olejowej zostawało około 1litra oleju. W ten sposób przejeździłem 40000km. Więc niech nikt nie mówi że od razu się silnik rozwali.


buba74 napisał(a):On sobie przepłukał ale gardło przed tym jak ci to powiedział


Niektóre silniki jeżdżące od nowości przykładowo na 10W40 albo 15W40 Minerał lub semisyntetic Mogą wykazywać zwiększone zużycie oleju i wycieki po zalaniu syntetyka 5W20 lub 5W30. Dzieje się tak, dlatego, że niższej jakości oleje powodują gromadzenie się brudu w silniku. Dopóki silnik pracuje na tym samym oleju to wszystko jest OK. A jak zalejesz dobry olej z właściwościami czyszczącymi to z silnika może zacząć wyciekać


Fiveopac napisał(a):mazdy lubia sobie pić olej, szczegolnei jak je popychasz do ekstremów


Nie jest to do końca prawda. Miałem silnik F6, który dopiero powyżej 3500 czuł się dobrze i musze powiedzieć, że spalała – gubiła na 10000 jakieś 0,5 do 1l oleju. Nie wiem czy więcej gubiła czy spalała, no ale nie robiłem głowicy, więc mogła być wina uszczelniaczy. Aczkolwiek spotkałem się z silnikiem 1.8 V6, który palił straszne ilości oleju, no ale on był po prostu zarżnięty.

Kolega od Xedosa moim zdaniem powinien zwrócić uwagę na uszczelniacze zaworowe. To często sztywnieje i nie uszczelnia.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 wrz 2006, 21:34
Posty: 11 (2/0)
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD sedan silnik z GC 2.0

Postprzez Jaksa » 13 paź 2006, 21:37

zbychu62620 napisał(a):Kolega od Xedosa moim zdaniem powinien zwrócić uwagę na uszczelniacze zaworowe.
Tak tak , wyda kasę a olej i tak będzie znikał . Poddaje się , nie będę juz pisał ( chyba setny raz ) Proponuję luknąc w archiwum , było wszystko opisane co jest powodem spalania oleju .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Waluś » 13 paź 2006, 21:55

zbychu62620 kontrolka służy do:

Fiveopac napisał(a):to nie jest wskaznik ilosci oleju a wlasnie cisnienia oleju w ukladzie smarowania, jesli sie zapali to znaczy ze "masz dziure w bloku"

o tu jest dobrze ujęte
Jeśli się swieci to nie znaczy że odrazu stanie, a zanczy że silnik pracuje na sucho. Ja w 125p jak mi się kontrolka zapalało to odrazu słyszałem wszystkie panewki, więc wiem czym to grozi. Usłyszałem je 3 razy <lol> 4 razu nie było hahaha Mazda jest troszkę lepiej zbudowana od FSO więc nie ma czego porównywać. Podaje tylko przykład.
Po wtóre KF jest troszkę (delikatnie tak nie wiele :] ) inaczej zbudowany niż silnik w GC hehe więc spokojnie. Na jednym zapaleniu kontrolki nawet FSO się nie zatarło, ale na efekty nie trzeba długo czekać.
A to
Waluś napisał(a):ak się zapali to poszukaj nowego silnika,

Jest pewnego rodzaju podtekst, czytaj między wierszami :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez slav » 13 paź 2006, 21:57

to u mnie odpukac , narazie zero brania <lol>
a na autostradce srednio 4500 do 6500 obrotow , a co drugi dzien na niej jestem.
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2005, 23:38
Posty: 1137
Skąd: WLKP
Auto: rozne

Postprzez Jaksa » 13 paź 2006, 22:02

drof napisał(a):na autostradce srednio 4500 do 6500 obrotow
Ty kacie :D
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez slav » 13 paź 2006, 22:08

Jaksa napisał(a):Ty kacie

nie mam czasu jezdzic powoli <lol>

ale pociesze Cie , powyzej 160 to tylko na pb , gaz tylko do 160 nie chce jej zakatowac <lol>
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2005, 23:38
Posty: 1137
Skąd: WLKP
Auto: rozne

Postprzez Puhcio » 13 paź 2006, 22:17

Oj V6 lubią olej, lubią ...
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Jaksa » 13 paź 2006, 22:37

drof napisał(a):nie mam czasu jezdzic powoli
Chyba jedyna Vałka która nie łyka oleju <lol>

drof napisał(a):nie chce jej zakatowac

Zrób to dla mnie , znam ten samochód i wiem w jakim był stanie – taki ma być <killer> <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez slav » 13 paź 2006, 22:43

pochodzenie zobowiazuje <lol>

ale zobacz jaka reklama na autostradzie na Twoich podkladkach i naklejce :P
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2005, 23:38
Posty: 1137
Skąd: WLKP
Auto: rozne

Postprzez andreass » 15 paź 2006, 13:20

Na początku przestraszyło mnie branie oleju w Xedosie, ale uspokoili mnie w serwisie, że siliniki KF tak mają po prostu. Jeśli lubię przycisnąć gazu to będzie brała. A jako, że nie dymi wcale, nie zostawia plam pod autem, a dodatkowy wydatek na olej rzędu 100zł na 10.000km to nic w porównaniu z benzyną i innymi duperelami, nie przejmuję się tym problemem.
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2006, 17:42
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Auto: e46 330xd eMpowered by Jetronik, 6 Mps

Postprzez tomek » 19 paź 2006, 13:44

Jaksa napisał(a):
Chyba jedyna Vałka która nie łyka oleju <lol> [/quote]

chyba nie jedyna, bo do mojej tez nie dolewam – nic- od wymiany do wymiany – dzieki Twojej Jarek uszczelce? :) – oryginalnej zreszta – a auto codziennie pracuje na siebie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2004, 06:43
Posty: 76
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 2.0 2017

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6