Silnik bierze olej.
Witam.
Mam mały problem.Dziś sprawdziłem pozimo oleju w silniku i okazło się że jest go bardzo mało.Na bagnecie nie było nawet kropelki. Myślałem że to przez to że krzywo stoi ale po przestawieniu samochodu w inne miejsce pomiar był taki sam.
Dziwi mnie to że nie świeciła się lampka od ciśnienia oleju .Paliła się ona po przekręceniu kluczyka ale po uruchomnieniu silnika natomiast gasła.
Dolałem 1Litr oleju półsyntetycznego Statoil i poziom oleju doszedł do dolnej kreski.
Olej wymieniałem ok 10000 km temu i wogóle nie sprawdzałem jego poziomu ale myślałem że silnik Mazdy ,który ma ok 100000 przejechane nie wymaga dolewania oleju. Być może zalałem za rzadki olej bo był to 5W30. Przypuszczam że już dłuższy czas jeżdziłem z tak niskim pozimoem oleju. W związku z tym mam pytanie czy silnik mógł się uszkodzić? Nie odczułem żadnych zmian jeżeli chodzi o przyspieszenie i pracę silnika.
Mam mały problem.Dziś sprawdziłem pozimo oleju w silniku i okazło się że jest go bardzo mało.Na bagnecie nie było nawet kropelki. Myślałem że to przez to że krzywo stoi ale po przestawieniu samochodu w inne miejsce pomiar był taki sam.
Dziwi mnie to że nie świeciła się lampka od ciśnienia oleju .Paliła się ona po przekręceniu kluczyka ale po uruchomnieniu silnika natomiast gasła.
Dolałem 1Litr oleju półsyntetycznego Statoil i poziom oleju doszedł do dolnej kreski.
Olej wymieniałem ok 10000 km temu i wogóle nie sprawdzałem jego poziomu ale myślałem że silnik Mazdy ,który ma ok 100000 przejechane nie wymaga dolewania oleju. Być może zalałem za rzadki olej bo był to 5W30. Przypuszczam że już dłuższy czas jeżdziłem z tak niskim pozimoem oleju. W związku z tym mam pytanie czy silnik mógł się uszkodzić? Nie odczułem żadnych zmian jeżeli chodzi o przyspieszenie i pracę silnika.
-
supermario23
supermario23 napisał(a):Dziwi mnie to że nie świeciła się lampka od ciśnienia oleju
Jak się zapali to poszukaj nowego silnika, także pozostaje się cieszyć że się nie zapaliła
Kontroluj często i poszukaj przyczyny ubytku: wycieki/spalanie
Pocieszę Cię lub nie, na 10 000 km dolałem 2,5l oleju, a przy wymianie był na LOW. Czyli zjadł jakieś 3,5 litra (nie wiadomo ile wylało się przez dekle, teraz uszczelka wymieniona – zobaczymy jak apetycik)
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
moja podobnie – około 3,5 litra na 10.000, podobno przy wyższych obrotach- rzędu 4000+ bierze sporo oleju, więc jeśli jeździsz ostro albo dużo w trasie przy dużych prędkościach, to nawet więcej Ci zeżre.
- Od: 7 sty 2006, 17:42
- Posty: 234
- Skąd: Wrocław
- Auto: e46 330xd eMpowered by Jetronik, 6 Mps
andreass napisał(a):rzędu 4000+ bierze sporo oleju
Ma dokładnie taką samą przypadłość. Jeżdżąc do 3500 praktycznie nie ma zużycia. Wystarczy, że mocniej naduszę to od razu ubywa oleju. Ja sprawdzam (teraz nie bo nie jeździ) co tydzień...jak jest za mało to luuu...a że mam nogę ciężką to często to bywa....
- Od: 10 gru 2005, 13:12
- Posty: 415
- Skąd: Świdnik
- Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`
No to mnie trochę pocieszyliście bo ja też mam ciężką nogę. Dziś wymieniłem olej i nalałem GULF 10W40. Mechanik powiedział że olej 5W30 mógł być za rzadki i przepłukał silnik. W środę ma sprawdzić kompresję .
-
supermario23
supermario23 napisał(a):Dziwi mnie to że nie świeciła się lampka od ciśnienia oleju
Ona sluzy do innych celow, to nie jest wskaznik ilosci oleju a wlasnie cisnienia oleju w ukladzie smarowania, jesli sie zapali to znaczy ze masz dziure w bloku

Jesli go nei zagrzales to nie masz raczej czym sie przejmowac, czesciej pilnuj stanu oleju bo mazdy lubia sobie pić olej, szczegolnei jak je popychasz do ekstremów
Less roof, more fun


Pewnie bedzie dobra ( jak to w mazdziesupermario23 napisał(a):W środę ma sprawdzić kompresję .

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Waluś napisał(a):Jak się zapali to poszukaj nowego silnika, także pozostaje się cieszyć że się nie zapaliła
Wcześniej jeździłem Mazdą GC 2.0 na gaźniku, która brała 1l oleju na 150 km. Dolewałem oleju dopiero jak na zakrętach zapalała się kontrolka oleju. Wówczas w misce olejowej zostawało około 1litra oleju. W ten sposób przejeździłem 40000km. Więc niech nikt nie mówi że od razu się silnik rozwali.
buba74 napisał(a):On sobie przepłukał ale gardło przed tym jak ci to powiedział
Niektóre silniki jeżdżące od nowości przykładowo na 10W40 albo 15W40 Minerał lub semisyntetic Mogą wykazywać zwiększone zużycie oleju i wycieki po zalaniu syntetyka 5W20 lub 5W30. Dzieje się tak, dlatego, że niższej jakości oleje powodują gromadzenie się brudu w silniku. Dopóki silnik pracuje na tym samym oleju to wszystko jest OK. A jak zalejesz dobry olej z właściwościami czyszczącymi to z silnika może zacząć wyciekać
Fiveopac napisał(a):mazdy lubia sobie pić olej, szczegolnei jak je popychasz do ekstremów
Nie jest to do końca prawda. Miałem silnik F6, który dopiero powyżej 3500 czuł się dobrze i musze powiedzieć, że spalała – gubiła na 10000 jakieś 0,5 do 1l oleju. Nie wiem czy więcej gubiła czy spalała, no ale nie robiłem głowicy, więc mogła być wina uszczelniaczy. Aczkolwiek spotkałem się z silnikiem 1.8 V6, który palił straszne ilości oleju, no ale on był po prostu zarżnięty.
Kolega od Xedosa moim zdaniem powinien zwrócić uwagę na uszczelniacze zaworowe. To często sztywnieje i nie uszczelnia.
Tak tak , wyda kasę a olej i tak będzie znikał . Poddaje się , nie będę juz pisał ( chyba setny raz ) Proponuję luknąc w archiwum , było wszystko opisane co jest powodem spalania oleju .zbychu62620 napisał(a):Kolega od Xedosa moim zdaniem powinien zwrócić uwagę na uszczelniacze zaworowe.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
zbychu62620 kontrolka służy do:
o tu jest dobrze ujęte
Jeśli się swieci to nie znaczy że odrazu stanie, a zanczy że silnik pracuje na sucho. Ja w 125p jak mi się kontrolka zapalało to odrazu słyszałem wszystkie panewki, więc wiem czym to grozi. Usłyszałem je 3 razy
4 razu nie było
Mazda jest troszkę lepiej zbudowana od FSO więc nie ma czego porównywać. Podaje tylko przykład.
Po wtóre KF jest troszkę (delikatnie tak nie wiele
) inaczej zbudowany niż silnik w GC hehe więc spokojnie. Na jednym zapaleniu kontrolki nawet FSO się nie zatarło, ale na efekty nie trzeba długo czekać.
A to
Jest pewnego rodzaju podtekst, czytaj między wierszami
Fiveopac napisał(a):to nie jest wskaznik ilosci oleju a wlasnie cisnienia oleju w ukladzie smarowania, jesli sie zapali to znaczy ze "masz dziure w bloku"
o tu jest dobrze ujęte
Jeśli się swieci to nie znaczy że odrazu stanie, a zanczy że silnik pracuje na sucho. Ja w 125p jak mi się kontrolka zapalało to odrazu słyszałem wszystkie panewki, więc wiem czym to grozi. Usłyszałem je 3 razy


Po wtóre KF jest troszkę (delikatnie tak nie wiele
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
A to
Waluś napisał(a):ak się zapali to poszukaj nowego silnika,
Jest pewnego rodzaju podtekst, czytaj między wierszami
Ty kaciedrof napisał(a):na autostradce srednio 4500 do 6500 obrotow
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Chyba jedyna Vałka która nie łyka olejudrof napisał(a):nie mam czasu jezdzic powoli

drof napisał(a):nie chce jej zakatowac
Zrób to dla mnie , znam ten samochód i wiem w jakim był stanie – taki ma być


Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Na początku przestraszyło mnie branie oleju w Xedosie, ale uspokoili mnie w serwisie, że siliniki KF tak mają po prostu. Jeśli lubię przycisnąć gazu to będzie brała. A jako, że nie dymi wcale, nie zostawia plam pod autem, a dodatkowy wydatek na olej rzędu 100zł na 10.000km to nic w porównaniu z benzyną i innymi duperelami, nie przejmuję się tym problemem.
- Od: 7 sty 2006, 17:42
- Posty: 234
- Skąd: Wrocław
- Auto: e46 330xd eMpowered by Jetronik, 6 Mps
Chyba jedyna Vałka która nie łyka olejuJaksa napisał(a):

chyba nie jedyna, bo do mojej tez nie dolewam – nic- od wymiany do wymiany – dzieki Twojej Jarek uszczelce?
- Od: 4 lip 2004, 06:43
- Posty: 76
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 3 2.0 2017
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6