Strona 1 z 3

Wciśnięcie na max gazu gorsze niż powolne dodawanie ?

PostNapisane: 23 maja 2011, 00:41
przez Agerak
Witam
Chciałem sie dopytać innych użytkowników Xedosa 1.6 , czy też tak macie ze jadąc na przykład na 4 biegu przy 3-4 K rpm jak naciśniecie na max pedał gazu to autko przyspiesza ale bardzo bardzo powoli? I w momencie jak zaczynam puszczać lekko (tak do 3/4 mniej wiecej) czuć ze przyspiesza szybciej.
Wiem, ze zapchany filtr paliwa może byc tego powodem ale ja swoj wymienilem 2 dni temu a problem pozostał. Nie wiem czy to normalne czy tez nie ale ostatnio mialem okazje bujnąć sie Polówka szefa i w niej była większa ta dynamika przy naciśnieciu pedału niż u mnie (zwłaszcza na wysokich biegach) , a no i pedał chodził o wiele luźniej niż u mnie.
Z innych objawów zauważylem ze na przykład wrzucajac 3 i naciskając mocniej gaz potrafi autkiem tak trzykrotnie szarpnąć (ale wciąż przyśpiesza)
Dość często autko odpala za drugim razem

To by mogło sugerować pompę paliwa lub coś w ten deseń ale już nie wiem sam :(.
Generalnie świece są nowe, kable są nowe,filtra paliwa nowy, przepustnica byla czyszczona.
Błędów nie ma, jedyny jaki kiedykolwiek miała to był czujnik EGR , ale on już zaslepiony jest. Wogóle zauważyłem że czasami autko przyśpiesza świetnie a czasami sie zamula (w dokładnie tych samych warunkach)
Dziekuje z góry za sugestie i podzielenie się doświadczeniem odnośnie tego gazu :)

ps autko kiedyś miało gaz (zdjęty zanim go kupiłem) więc może poprzedni właściciel czasami na sucho jeździł?
ps 2 zauwazylem ze autko lepiej chodzi gdy nie ma jeszcze max temp (bardziej płynnie)

Moze ma ktoś jakieś sugestie ?:)


Edit: 26 maja 2011 18:54
Czy zaślepiony zawór EGR może być za to odpowiedzialny ? I czy jak jest zaślepiony to będzie wskazywał błąd 16 czy raczej tester nie powinien niczego wskazywac?

[Usunięte]

PostNapisane: 26 maja 2011, 19:54
przez Agerak
PostTen post został usunięty przez radar88 31 lip 2012, 00:16.
Powód: Post pod postem

Re: Wciśnięcie na max gazu gorsze niż powolne dodawanie ?

PostNapisane: 27 maja 2011, 09:02
przez Tubi
Jeżeli zawór jest sprawny i zaślepiony to nie powinno wywalać błędu

Re: Wciśnięcie na max gazu gorsze niż powolne dodawanie ?

PostNapisane: 28 maja 2011, 16:18
przez Agerak
Niestety wywala. Sprawdzałem , kasowałem i znowu się pojawia. Zawór zaślepiony więc cos jest nie tak :( No i w dodatku mam niepodłączoną lub przepaloną diodę od check enginka....

Re: Wciśnięcie na max gazu gorsze niż powolne dodawanie ?

PostNapisane: 28 maja 2011, 18:55
przez Tubi
Xedos nie ma Checka

Re: Wciśnięcie na max gazu gorsze niż powolne dodawanie ?

PostNapisane: 28 maja 2011, 19:14
przez Agerak
A to spoko, zatem pozostaje kwestia naprawienia tego EGR...

Re: Wciśnięcie na max gazu gorsze niż powolne dodawanie ?

PostNapisane: 28 maja 2011, 19:45
przez lukkil
Tubi napisał(a):Jeżeli zawór jest sprawny i zaślepiony to nie powinno wywalać błędu

dokładnie – jeśli zawór EGR masz walnięty to nawet jak go zaślepisz to i tak będzie błąd wywalał :)

Re: Wciśnięcie na max gazu gorsze niż powolne dodawanie ?

PostNapisane: 28 maja 2011, 20:18
przez Agerak
Zapewne bylo to juz powiedziane , i sam nawet przypominam sobie ze gdzies juz to na forum czytalem.
Ale moze ktos wie co moze byc nie tak z tym EGR w tym Xedosie 1.6 ? I jak usunąc usterke, chcialem podsunąc rozwiązanie mechanikowi , zeyby nie musial szukac.
Ewentualnie jak sprawdzić ktora rzecz (czy soneloid czy np sie zacina EGR) nawalila. Dziekuje z gory

Re: Wciśnięcie na max gazu gorsze niż powolne dodawanie ?

PostNapisane: 3 cze 2011, 23:25
przez olik110
Ja tylko dodam, że też zauważyłęm lepsze przyśpieszenie przy stopniowym wciskaniu gazu ...
Chyba czas wymienić pompke paliwa :/

Re: Wciśnięcie na max gazu gorsze niż powolne dodawanie ?

PostNapisane: 4 cze 2011, 23:45
przez Agerak
A nie zauwazyles mega spalania jak tak ja cisniesz ? Bo u mnie w miesiacu w ktorym dosc ostro to robilem spalanie wyszlo prawie 17/100. NAtomiast jak gazowalem stopniowo (ale tez dosc wysoko) mialem ok 7 ^^
Z tego co Pan Jarek z Jaksy powiedzial jest mozliwosc aparat zaplonowy / cewki nie daja rady spalac tak duzej dawki paliwa i poprostu Xenia je wypluwa.

Pojawil sie maly problem po regulacji tej sruby przy "zderzaku" Teraz sruba opiera sie w pelni na nim ale po dluzszym postoju pedal gazy zacina sie :( Po tym jak mocniej sie go trzepnie juz chodzi swietnie.Zauwazylem ze w miejscu gdzie sruba opiera sie na zderzaku jest slad (wyglada jakby sie doslownie przspawywal ^^) Podbno jednak za taki stan odpowedzialny jest nagar w przepustnicy.
I tu moje pytanie. Czy skoro wczesniej sie nie zacinala , a dopiero po wkreceniu do konca tej srubki i przepustka byla dosc niedawno czyszczona czy to faktycznie jest brud czy tez cos innego ? Dzieki z gory za pomoc :)

Re: Wciśnięcie na max gazu gorsze niż powolne dodawanie ?

PostNapisane: 20 cze 2011, 09:40
przez Arturo_84
Agerak napisał(a):Chciałem sie dopytać innych użytkowników Xedosa 1.6 , czy też tak macie ze jadąc na przykład na 4 biegu przy 3-4 K rpm jak naciśniecie na max pedał gazu to autko przyspiesza ale bardzo bardzo powoli? I w momencie jak zaczynam puszczać lekko (tak do 3/4 mniej wiecej) czuć ze przyspiesza szybciej.


Też to zauwazyłem – nie mam pojęcia co to jest za przyczyna..,

Re: Wciśnięcie na max gazu gorsze niż powolne dodawanie ?

PostNapisane: 25 cze 2011, 21:19
przez Agerak
Wymienilem cewki, dolozylem dol dolotu (modle sie o brak deszczu bo nie mam jeszcze dolu oslonietego ), wyregulowalem wyprzedzenie zaplonu i brak zmian.

Zaczynam sie obawiac ze to moze wtryski lub nie daj Boze przepływka. Ku wtryskom sklania mnie fakt ze na zimnym przyspiesza zwawiej. Zainwestuje w STP czarne i zobaczymy. Chyba ze ktos ma jeszcze jakies pomysly ? (Ps moj kiedys byl na gaz wiec wtryski to mozliwe rozwiązanie)

Edit:03 lip 2011 22:54
Chcialem troche odkopac temacik
Niestety STP nic nie dal, nie ma zadnej wiekszej poprawy. Czy zatem ma ktos jakies sugestie jeszcze ? Co moglo zawiesc ze auto na max gazie przyspiesza gorzej niz gdy wcisnie sie go na 1/3 etc

Dzis robilem test elastycznosci :( , a raczej jej braku
80-120 na piatce wyszlo raz 20,8 s a raz ok 30 s. I za kazdym razem jednak jak sie lekko popusci gazu to lepiej przyspiesza.

Edit:22 lip 2011 15:25
Maly update :
Przeplywomierz podmieniony bez wiekszej zmiany
Cewki podmienione j.w
Brak lewego powietrza na rurze (CAI)
Filtr paliwa nowy
Przepustka podmieniona i czysta
TPS ustawiony

A autko nadal po nagrzaniu sie zle przyspiesza przy maksymalnym nacisnieciu gazu i czesto dluzej kreci jak jest nagrzana. Wiem ze cos nie tak jest bo jechalem ostatnio autkiem z silnikiem 1.6 (primerka) i tam autko szybciej i lepiej reaguje na gaz niz moja madzia. Doslownie jakby pedal gazu byl twardszy (takie mam odczucia) U mnie tak jest po nocy jak autko jest niedogrzane a z czasem robi sie coraz gorzej :(
Jakies sugestie ?

[Usunięte]

PostNapisane: 3 lip 2011, 23:54
przez Agerak
PostTen post został usunięty przez radar88 31 lip 2012, 00:18.
Powód: Post pod postem

[Usunięte]

PostNapisane: 22 lip 2011, 16:25
przez Agerak
PostTen post został usunięty przez radar88 31 lip 2012, 00:18.
Powód: Post pod postem

Re: Wciśnięcie na max gazu gorsze niż powolne dodawanie ?

PostNapisane: 30 lip 2012, 21:52
przez antros
podpinam sie pod temat
u mnie problem taki sam... dodatkowo jak depne do oporu to madzia buczy... jakby plakala bidulka ;)
gdzies w ktoryms z watkow pisano o elektrozaworze kolektora ssacego...
podsune mysl mechanikowi jak cos zdam relacje
pzdr

PostNapisane: 3 sie 2012, 16:25
przez Agerak
Byloby swietnie bo u mnie problem pozostal ^^ Podobnie jak szarpania przy puszcaniu pedału gazu i naciśnieciu....

Re: Wciśnięcie na max gazu gorsze niż powolne dodawanie ?

PostNapisane: 3 sie 2012, 17:48
przez antros
i tak... elektrozawor dziala ale po podpieciu lewej masy :P czyli normalnie nie dziala – dostaje za malo pradu, okazalo sie ze gdzies byl przetarty kabel (zielony :)) mechanior dolozyl ale dalej pradu jest za malo....
teraz pytania chlopaki moze ktos pomoze pomoc mechanikowi ;)
1. czy elektrozawor jest sterowany masa
2. z jakiego/ ktorego miejsca?
3. gdzie jest sterownik silnika w xedzie 1,6?
problem jeszcze nie rozwiazany... zdam sprawozdanie na biezaco ;)

PostNapisane: 3 sie 2012, 19:37
przez Hazu
antros napisał(a):i tak... elektrozawor dziala ale po podpieciu lewej masy :P czyli normalnie nie dziala – dostaje za malo pradu, okazalo sie ze gdzies byl przetarty kabel (zielony :)) mechanior dolozyl ale dalej pradu jest za malo....
teraz pytania chlopaki moze ktos pomoze pomoc mechanikowi ;)
1. czy elektrozawor jest sterowany masa
2. z jakiego/ ktorego miejsca?
3. gdzie jest sterownik silnika w xedzie 1,6?
problem jeszcze nie rozwiazany... zdam sprawozdanie na biezaco ;)


Ad 1 Tak jak i większość osprzętu w aucie tak i elektrozawory są sterowane masą.
Ad 2 Ze sterownika poprzez wiązkę silnika.
Ad 3 Pod radiem.

Ale z całą pewnością za Twoje problemy nie odpowiada elektrozawór sterujący siłownikiem przepustnic kolektora.

Na dobrą sprawę możesz zaślepić podciśnienia a podłączyć bezpośrednio podciśnieniem tylko tą małą przeponę w regulatorze ciśnienia na listwie wtryskowej i powinien chodzić jak trzeba.

Ten samochód ma powalony układ zapłonowy daje jednocześnie iskrę na dwa cylindry, ja bym tu upatrywał problemów.

Ale aby cokolwiek pomóc wam to trzeba sprawdzić błędy napisać czy auto ma lpg.

Przecież to beznadziejnie prosty silnik, nie wiem jak mechanicy nie dają sobie z nim rady.

W razie czego mam trochę części z osprzętu (zapłon) tego silnika mogę ewentualnie użyczyć na sprawdzenie itp.

Re: Wciśnięcie na max gazu gorsze niż powolne dodawanie ?

PostNapisane: 3 sie 2012, 20:12
przez Agerak
O jaki dokładnie elektrozawór chodzi ? O EGR czy o co ? Bo u mnie odkąd pamiętam zawsze występował błąd 16 (EGR) ale go zaślepiłęm więc powinno być ok. Chyba, że zaślepienie a jego działanie to zupełnie dwie rzeczy. I czy on faktycznie może odpowiadać za to buczenie przy dodawaniu gazu na maxa ?

PostNapisane: 3 sie 2012, 21:06
przez Hazu
Napewno zawór EGR nie jest winien.