Strona 1 z 2

Wentylator chłodnicy – cykle pracy

PostNapisane: 2 cze 2005, 20:53
przez Martin2382
Ma pytanko czy ma pracowac wiatrak po wyłączeniu zapłonu ?? Bo jak na razie do tej pory to go nie słyszałem a były już bardzoooooo gorące dni.
Pozdrawiam ;)

PostNapisane: 2 cze 2005, 21:38
przez JACU626
Po wyłączeniu zapłanu wiatrak nie kręci się, temat wielokrotnie poruszany na forum.

PostNapisane: 2 cze 2005, 23:18
przez XsiX
a przy włączonym silniku się kręci ?
u mnie kiedyś przepalił się bezpiecznik FAN
i miałem spore kłopoty z układek chłodzenia :|

PostNapisane: 3 cze 2005, 06:50
przez ***XXX***
Wiatrak zaczyna się kręcić w momencie jak silnik zaczyna łapać wysoką temperaturę. I w sumie ja u siebie też nie słysze czy się kręci czy nie. Kiedyś się zastanawiałem czy w ogóle działa. Ale chodzi <lol>

PostNapisane: 3 cze 2005, 14:55
przez tomekrvf
Latwo sprawdzic czy chodzi wiatrak – odpalic silnik, podniesc maske, wlozyc cos pomiedzy dzwignie a zderzak przepustnicy(zeby chodzil na 2500 obrotow) i czekac w bezpiecznej odleglosci bez nerwow(jakby sie mial nie wlaczyc)

PostNapisane: 3 cze 2005, 20:34
przez Martin2382
XsiX napisał(a):a przy włączonym silniku się kręci ?

Kręci kręci, tylko się zdziwiłemże po wyłączeniu nie chodzi.
pozdrawiam

PostNapisane: 3 cze 2005, 22:35
przez nemi
Martin2382 napisał(a):Kręci kręci, tylko się zdziwiłemże po wyłączeniu nie chodzi.

Tak ma być – tak to Japońce dziwnie wymodzili.

PostNapisane: 3 cze 2005, 22:40
przez Waluś
nemi napisał(a):Tak ma być – tak to Japońce dziwnie wymodzili.

czemu tak mówisz ??
A w jakim celu ma chodzić przy wyłączonym silniku ?? Wtedy pompa stoi i obieg wody jest praktycznie żaden, mówie praktycznie bo obieg jednak jest ale grawitacyjny, który odbywa sie bardzo powoli.
A jak wiatrak sie kręci i chłodzi płyn w chłodnicy to chłodzi w zasadzie tylko ją a temp. podawana jest z czujnika w silniku, więc hmmm chyba zbędne jest chłodzenie chłodnicy a nie silnika :|

PostNapisane: 3 cze 2005, 22:47
przez nemi
Możliwe, ale nie słyszałem jeszcze o innej marce niż Mazda, która by miała taki patent (ale młody jeszcze jestem :P). Ja bym jednak chłodził, bo temperatura cieczy po wyłączeniu motoru jeszcze bardzo wzrasta (miałem cyfrowy termometr podłączony w poprzednim aucie – fabrycznego nie było, mierzący z dokładnością do 0,2 st. C). Wytwarza się duże ciśnienie w układzie i dla bezpieczeństwa inne marki (przynajmniej na mój skromny rozumek) wolą je obniżyć za pomocą schłodzenia płynu. W Mazdzie tego nie ma i efekt jest taki, że Puhciowi rozrywa przewody <lol>

PostNapisane: 3 cze 2005, 22:52
przez Waluś
nemi napisał(a):W Mazdzie tego nie ma

w Hondzie też nie. W megance też nie miałem, o ile pamiętam to tylko w poldolocie miałem.

PostNapisane: 3 cze 2005, 22:56
przez nemi
Waluś napisał(a):megance

to dziwne, w Clio było... no nie ma o co kopii kruszyć. Ale fakt jest taki, że większość ludzi się dziwi i stąd te posty na forum, które zresztą wracają jak bumerang co pewien czas – więc coś w tym jest :P

PostNapisane: 3 cze 2005, 23:00
przez Waluś
nemi napisał(a):więc coś w tym jest


napewno to pomaga, ale nie sądze żeby szkodził brak takiego bajeru

PostNapisane: 3 cze 2005, 23:01
przez Jaksa
Waluś napisał(a):w Hondzie też nie.
W Toyocie i Nissanie tyż

PostNapisane: 3 cze 2005, 23:03
przez nemi
Czyli Japońce to praktukują – Mazda jest pierwszym japońskim autem jakie kiedykolwiek było w rodzinie, dlatego nie wiedziałem :)

PostNapisane: 4 cze 2005, 08:12
przez JACU626
Czyli temat wyłączającego się wentylatora uwazamy za wyczerpany :D

PostNapisane: 4 cze 2005, 22:39
przez MariuszJ
Mam problem z nie załączającym się wiatrakiem chłodnicy w 626 DiDT, nie załącza sie gdy jest gorący silnik. Wskaźnik tempertury dochodzi tylko do połowy i ani mm więcej (grzałem silnik ok.20 min i nic) Wentylatory na chłodnicy chodzą gdy zał. klimę. Myślę że to problem z czujnikiem, poradźcie coś. Układ chłodzenia pełny i szczelny, pompa wody pracuje.

PostNapisane: 6 cze 2005, 17:35
przez b2
nemi napisał(a): W Mazdzie tego nie ma i efekt jest taki, że Puhciowi rozrywa przewody <lol>


jak się nie wymienia korków co jakiś czas to nie ma się co dziwić, że coś strzeliło. najprawdopodobniej zepsuty korek się nie otworzył i nie wypuścił nadmiaru płynu z układu do zbiorniczka. no i puściło "najsłabsze ogniwo" ;)
puhaty niech się cieszy, że strzelił wąż, bo mogło mu zamiast tego rozsadzić chłodnicę. dopiero by stęknął przy fakturze za nową <lol>

dmuchanie wiatraka przy wyłączonm silniku nic nie daje, tak jak pisze waluś. wychłodzi płyn w chłodnicy który z niej i tak nigdzie już nie popłynie.
dlatego najlepiej poczekać z wyłączeniem silnika tak długo, aż wentylator przestanie kręcić, schłodzony płyn cały rozejdzie się po układzie i dopiero wtedy wyłączyć silnik.

zresztą była już o tym mowa.

MariuszJ napisał(a):Wskaźnik tempertury dochodzi tylko do połowy i ani mm więcej (grzałem silnik ok.20 min i nic). Układ chłodzenia pełny i szczelny, pompa wody pracuje.


hm. a może po prostu wszystko jest perfecto? chyba jesteś pierwszą osobą, która ubolewa, że jej się silnik nie przegrzewa ;) <lol>

PostNapisane: 7 cze 2005, 10:16
przez tomekrvf
b2 napisał(a):dmuchanie wiatraka przy wyłączonm silniku nic nie daje, tak jak pisze waluś. wychłodzi płyn w chłodnicy który z niej i tak nigdzie już nie popłynie.
dlatego najlepiej poczekać z wyłączeniem silnika tak długo, aż wentylator przestanie kręcić, schłodzony płyn cały rozejdzie się po układzie i dopiero wtedy wyłączyć silnik.

Dokladnie tak 100% poparcia :) W Mitsubishi tez sie nie kreca Bo po co?

PostNapisane: 7 cze 2005, 12:54
przez nor
b2 napisał(a):
nemi napisał(a): dlatego najlepiej poczekać z wyłączeniem silnika tak długo, aż wentylator przestanie kręcić, schłodzony płyn cały rozejdzie się po układzie i dopiero wtedy wyłączyć silnik.



A to nie jest tak, ze jak samochod stoi na wolnych obrotach to silnik zaczyna sie przegrzewac?

PostNapisane: 7 cze 2005, 12:54
przez nor
mialo byc b2 napisal :)