Strona 1 z 2

Świece zapłonowe.

PostNapisane: 2 cze 2005, 10:06
przez monikasob
Cześć,

czy ktoś pomoże kobiecie? Chcę wymienić świece w Mazda Xedos 6 – czy ktoś orientuje się ile mnie to będzie kosztowało?
Dzięki za odpowiedź.
Monika

PostNapisane: 2 cze 2005, 10:19
przez XsiX
świece NGK to koszt 15-20 zł / 1 szt.
nie napisalaś jaki masz silnik:
– jeżeli 2.0 to musisz mieć 6 świec
– jeżeli 1.6 – 4 szt.
robocizna nie powinna kosztować więcej niż 30 zł


pozdrawiam

Wymiana świec w Mazda Xedos 6

PostNapisane: 2 cze 2005, 10:22
przez monikasob
Silnik mam 2.0.
Czy możesz mi polecić świece jakiejś dobrej firmy :) :)

dzięki
Monika

PostNapisane: 2 cze 2005, 11:09
przez XsiX
świece marki NGK
typ BKR5E11 lub BKR6E11

świece marki ND (Nippon Denso)
typ K16PRU11 lub K20PRU11

wymiana świec

PostNapisane: 2 cze 2005, 12:22
przez monikasob
dziękuję za podpowiedź w sprawie świec.

Pozdrawiam
Monika

PostNapisane: 2 cze 2005, 12:24
przez XsiX
proszę bardzo ;)

PostNapisane: 27 mar 2008, 20:45
przez Widelec
jaka odczuwalna różnica byłaby między BKR5E a BKR7E?

PostNapisane: 28 mar 2008, 21:57
przez Grześ
Witam, podłączę się pod temat.
Ile można przejechać na świecach bez wymiany w X6V6 bo wymieniałem na nowe NGK przy 190.000km a teraz jest 240 000 i nadal chyba wszystko ok. Tzn zapalanie, spalanie, osiągi itp sa na normalnym poziomie. Dodam że auto jest zagazowane od licznika 150 000km. Kupiłem co prawda nowe NGK-i ale sam nie wiem czy jest sens wymieniać skoro stare działają bez zarzutu.

PostNapisane: 28 mar 2008, 22:00
przez Hazu
Jak nie gubi zapłonów to możesz nie wymieniać.

Tłuste świece

PostNapisane: 23 maja 2008, 23:31
przez maranit
Witam!
Dorobiłem się klucza do świec. Sprawdzając ich stan stwierdziłem, że obie świece w cylindrach najbliższych przepustnicy mają izolatory czarne i pokryte nagarem. Pozostałe cztery mają znacznie lepszy wygląd, aczkolwiek izolator wewnętrznej elektrody również jest czarno-szary ale bez warstwy nagaru, elektrody szare.
Czy to objaw brania oleju przez te cylindry?
Auto zachowuje się wg. mnie normalnie, nie widzę dymu z rury wydechowej, jeśli już to raczej jest to para.
Aha.
W niektórych gniazdach świec widać ślady oleju.
Zapowiada się na uszczelnianie silnika? Wymianę pierścieni?

PostNapisane: 24 maja 2008, 09:43
przez Hazu
maranit napisał(a):Wymianę pierścieni?

Po co ?
Przecięż nie dymi Ci na niebiesko i oleju nie bierze?

Jak masz olej w gniazdach świec to tylko wyminiasz uszczelki pod deklami zaworowymi (tylko oryginalne)

Wymień świece bo moze te aktualne są stare i niesprwne w pełni.

PostNapisane: 25 maja 2008, 22:56
przez Czege
maranit napisał(a):Dorobiłem się klucza do świec.


U mnie taki klucz znajduje się w standardzie w takiej skrzyneczce w bagażniku. Jeden koniec takiej przedłużki pasuje na świece (dodatkowo ma gumkę, która trzyma świece) no i do tego do odkręcania jest też taki kluczyk do ściągania dekielków, które ostatnio mi na parkingu zwineli.... <killer>

Co do oleju w gniazdach. Uszczelki pod deklami. To sprawdzone. Oleju w nich brak po wymianie. A nagar.... cóż chciało się V6 to się ma nagar ;)

PostNapisane: 25 maja 2008, 23:36
przez Widelec
co ma V6 jako tako samo w sobie do nagaru?

PostNapisane: 26 maja 2008, 08:42
przez Czege
no fakt. samo sobie nie ma. <glupek2> nagar to nagar. Senny jakiś byłem.
No ale V-ka zawsze sobie tam łyknie choćby kropelkę tego oleju, a z tego co wiem, to spalony pozostawia czarny nagar. No ale mniejsza o to...

PostNapisane: 26 maja 2008, 09:10
przez qbass
Czege napisał(a):co ma V6 jako tako samo w sobie do nagaru?

To, że większość z nich pociągnie trochę oleju, co objawi się nagarem na świecach :)

PostNapisane: 26 maja 2008, 10:19
przez maranit
qbass napisał(a):
Czege napisał(a):co ma V6 jako tako samo w sobie do nagaru?

To, że większość z nich pociągnie trochę oleju, co objawi się nagarem na świecach :)

Tak. Rozumiem. Zaciekawiło mnie to, że to cylindry na obu głowicach najbliższe przepustnicy. Nie byłem pewien czy to nie jakaś prawidłowość dla tych silników więc zapytałem tutaj.
Nie widzę potwierdzenia dla swoich wątpliwości w Waszych wypowiedziach więc uznaję to za czysty przypadek.

PostNapisane: 26 maja 2008, 15:40
przez Czege
U mnie po 20000 km od wkręcenia nowych świec, na każdej pojawił się nagar ;) Więc możnaby powiedzieć, że szczęściarz z Ciebie :P

PostNapisane: 21 sie 2008, 19:09
przez Krzysiek1980
No właśnie ja również mam pytanko. Co ile producent 626 1.8 zaleca wymianę przewodów wysokiego napięcia i świec? Zastanawiam się nad wymianą. Mam przejechane na tych świecach i przewodach 30 kkm. Swieczki NGK ale przewody niestety JC. Nie widziałem przebicia ale może profilaktycznie zmienić?

PostNapisane: 21 sie 2008, 20:54
przez chudy
Z tego co pamiętam z serwisówki do swojej mazdy wymiana świec co 40kkm, a przewody WN – kontrolowane co wspomniane 40kkm, w razie potrzeby wymieniane, a jeśli nie trzeba wymieniać to profilaktycznie razem z rozrządem co 100kkm. U Ciebie Krzysiek1980 pewnie jest podobnie :)

PostNapisane: 22 sie 2008, 16:40
przez Krzysiek1980
chudy napisał(a):Z tego co pamiętam z serwisówki do swojej mazdy wymiana świec co 40kkm, a przewody WN – kontrolowane co wspomniane 40kkm, w razie potrzeby wymieniane, a jeśli nie trzeba wymieniać to profilaktycznie razem z rozrządem co 100kkm. U Ciebie Krzysiek1980 pewnie jest podobnie :)


Wielkie dzieki :D