Strona 1 z 2

Demontaż chłodnicy (CA KF)

PostNapisane: 18 lut 2011, 02:22
przez radar88
Witam, dzisiaj wymontowywałem chłodnice w mojej X6,ponieważ ma małą dziurkę i ucieka płyn,chłodnicę oddam do napawania.Do opisu dokładam zdjęcia aby było prościej.

Będą potrzebne nam narzędzia typu : grzechotka + nasadki 10 oraz 12,bądź klucz oczkowy 10 i 12,do tego na pewno się przydadzą szczypce hydrauliczne które ułatwią nam pracę, śrubokręt krzyżakowy oraz płaski i pojemniczek na śrubki i plastikowe zakrętki.

Więc od początku, odpinamy akumulator i go wyciągamy(ja go nie odpinałem), spuszczamy płyn chłodzący (chyba że się sam spuścił w przypadku dziurawej chłodnicy), odkręcamy plastikowe zakrętki i ściągamy plastikowe osłony, najpierw środkową, później boczne :
PIC_0001.JPG
PIC_0004.JPG


Po ściągnięciu osłon, czas zdemontować dolot powietrza, przymocowany jest na trzech śrubkach NR 10 ,przy okazji odkręcamy jeszcze jedną śrubkę mocującą „zbiorniczek powietrza” (nie wiem jak się to fachowo nazywa).
PIC_0005.JPG

PIC_0008.JPG


Po odkręceniu wyciągamy „zbiorniczek powietrza”:
PIC_0010.JPG

Następnie odkręcamy zbiorniczek (foto 1) od małego obiegu 2x 10,ściągamy przewód i rozszerzamy opaskę od krótkiego przewodu (foto 2),osuwamy go na bok (foto3) :
PIC_0012.JPG

PIC_0013.JPG

PIC_0014.JPG


Następnie odpinamy przewód od króćca dochodzący do chłodnicy, tu się przydadzą szczypce hydrauliczne, ściskamy obejmy i ściągamy przewód :

PIC_0015.JPG
PIC_0017.JPG


Teraz czas na odkręcanie wentylatorów, do tego potrzebny jest nam klucz NR10,okręcamy górne śrubki (foto1) aby ściągnąć przewód małego obiegu (foto 2), po czym odkręcamy z lewego wentylatora, śrubkę w nie dogodnym miejscu (Foto3), po odkręceniu delikatnie podnosimy wentylator do góry, aby zszedł z dolnego zaczepu podtrzymującego (Foto4), odciągamy wentylator w stronę silnika, rozpinamy kostkę zasilającą (Foto5). Zabieramy się za odkręcenie drugiego wentylatora (prawa strona),z prawej strony wentylatora znajdują się 2 śrubki klucz NR10 (Foto6), które są oczywiście w nie dogodnym miejscu, jedna u góry, druga niżej.
Foto1
PIC_0018.JPG

Foto2
PIC_0019.JPG

Foto3
PIC_0026.JPG

Foto4
PIC_0027.JPG

Foto5
PIC_0024.JPG

Foto6
PIC_0025.JPG

Po odkręceniu odpinamy poduchę oraz klakson, wyciągamy przewód z metalowego uchwytu (uwaga aby nie oberwać plastikowego zaczepu mocującego) i odkładamy tak aby nam nie przeszkadzał w dalszej pracy:
PIC_0022.JPG


Następnie odkręcamy mocowania chłodnicy klucz 12 :
PIC_0028.JPG

Po czym delikatnie wyciągamy prawy wentylator, rozpinamy kostkę zasilającą, tam mamy dostęp do przewodu dolnego chłodnicy, rozciągamy obejmę i ściągamy przewód z króćca :
PIC_0029.JPG

PIC_0030.JPG

PIC_0031.JPG

Po odpięciu przewodu wyciągamy pomału chłodnicę do góry, i powinni byśmy na koniec ujrzeć taki widok(oczywiście nie musimy wyciągać lewego wentylatora, ja go wyciągnąłem do wyczyszczenia):
PIC_0032.JPG


Poskładanie auta do kupy, zróbcie dokładnie to samo tyle,że od tyłu.
Dodatkowo plik do pobrania: Word2007 oraz HTML:
http://hostuje.net/file.php?id=38c0aef0 ... b8e6a5c5ba

Mam nadzieję że ułatwię komuś zadanie. Cała praca mnie zajęła nie całą godzinę.

Pozdrawiam,
Radar88

Re: Fotorelacja demontarzu chłodnicy (CA KF)

PostNapisane: 18 lut 2011, 12:37
przez sq2jul
radar dzieki :) Fotorelacje dodaje do FAQ.

Re: Fotorelacja demontazu chłodnicy (CA KF)

PostNapisane: 18 lut 2011, 14:16
przez radar88
Nie ma za co,przy wyciąganiu stwierdziłem,że zrobię coś pożytecznego ,dobrze że trafi w dobre miejsce,może się komuś przyda.

Pozdrawiam,
radar88

Re: Fotorelacja demontazu chłodnicy (CA KF)

PostNapisane: 18 lut 2011, 18:53
przez Hazu
To raczej nie będzie pomocne przy wyjmowaniu chłodnicy bo zrobiłeś to najtrudniej jak to było możliwe.

Pierwsza sprawa to wyjęcie filtra powietrza następnie odkręcamy trzymadła z góry
wyjmujemy wszystkie wtyczki i odłączamy przewody od silnika Ten przy termostacie i ten u góry przy korku.
i cały taki zestaw wyjmujemy na wierzch

Zdecydowanie łatwiej później odkręcić wentylatory itd.

Re: Fotorelacja demontazu chłodnicy (CA KF)

PostNapisane: 18 lut 2011, 19:43
przez radar88
W moim przypadku wyciągnięcie chłodnicy z oboma wentylatorami jest nie możliwe,ze względu iż przy lewym wentylatorze idzie przewód od klimatyzacji (ostatnie foto oraz Foto4,lewa strona),a ich rozkręcać lub za mocno naginać nie polecam a na pewno przy czynnej klimie(gaz w powietrze), bo lutowanie/napawanie przewodu kosztuje 150 – 200zł (szef w Omedze C płacił tyle w lato 2010),nabijanie + odgrzybianie na nowo wcale nie mniej.
W brew pozorom to wcale nie jest ciężki sposób jak się wydaje ;) Nie mówię,że nie ma łatwiejszego sposobu,lecz w identyczny wymieniałem w X9.

Pozdrawiam,
radar88

Re: Fotorelacja demontazu chłodnicy (CA KF)

PostNapisane: 18 lut 2011, 20:29
przez Hazu
Nie rozszczelniając klimy można nie tylko chłodnice wymienić ale i silnik.

Re: Fotorelacja demontazu chłodnicy (CA KF)

PostNapisane: 19 lut 2011, 03:18
przez radar88
Ok to i ja wiem.Wyjmowałem KL-a z X9.

Zauważ że sp2jul docenił to co zrobiłem.Chociaż wcale nie musiałem.
Czemu oceniłeś moją fotorelację z góry, że raczej nie będzie przydatna ? Zrobiłem to tak jak potrafię
i moim zdaniem każda praca/fotorelacja to jest dobra robota,nie ważne czy wykonana na około,liczy się fakt,że ktoś to zrobił,poświęcił swój czas i pokazał sposób jak coś można zrobić/naprawić.Takim osobą pokłonię się nisko za każdym razem,bo dzięki takiej pracy wiesz co robisz i jak masz to zrobić.

Pozdrawiam,
Kamil

Re: Fotorelacja demontazu chłodnicy (CA KF)

PostNapisane: 19 lut 2011, 08:47
przez Hazu
radar88 napisał(a):Czemu oceniłeś moją fotorelację z góry, że raczej nie będzie przydatna ?


Pewnie z zazdrości że ja nie mam tyle czasu aby fotorelacje robić itp.

Re: Fotorelacja demontazu chłodnicy (CA KF)

PostNapisane: 19 lut 2011, 12:18
przez Fedu
Dobra robota nie ważne czy na około... ważne to że jest opisane jak to dokładnie zrobić. Po takiej fotorelacji nie powinno być problemu z wymianą <spoko> <spoko> <spoko>

Re: Fotorelacja demontazu chłodnicy (CA KF)

PostNapisane: 19 lut 2011, 13:12
przez Lowiec
Dobra robota!
Każdy robi jak potrafi, jak chce i tym co ma. Nie ma się co czepiać. Ważne jeśli komuś pomoże.

P.S.
Brakuje ogólnej fotorelacji wg punktów:
1. Podjeżdżam pod warsztat.
2. Mówię – "Ten zielony źle jeździ – niech pan mechanik sprawdzi, naprawi i zadzwoni jak będzie gotowy"
3. Przyjeżdżam i płacę.
4. Jestem zadowolonym i czystym kierowcą zielonego auta.

Pozdro!

Re: Fotorelacja demontazu chłodnicy (CA KF)

PostNapisane: 1 mar 2011, 00:30
przez raj1986
Witam. Jak na moje to fotorelacja jest ok, zawsze coś fotki pomogą. Tak się składa że i ja ostatnio wyciągałem chłodnicę z madzi bo była zdeczka wygięta po małym "dzwonku" i wszystko się zgadza jak podane w fotorelacji przez: radar88
Pozdrawiam.

Re: Demontaż chłodnicy.

PostNapisane: 24 cze 2014, 14:51
przez misiotz
Witam,
Mnie to też czeka, także dzięki za instrukcję :D

PostNapisane: 24 cze 2014, 21:04
przez radar88
Postaram się w tym tyg naprawić zdjęcia aby było coś widać.

PostNapisane: 29 cze 2014, 19:50
przez iten83
Napraw ;)

PostNapisane: 29 cze 2014, 22:00
przez radar88
Poprawione, wszystko widoczne jak na dłoni ;)

Re: Demontaż chłodnicy (CA KF)

PostNapisane: 17 lip 2014, 21:09
przez skorpion1985
Witam mam pytanie u mnie brakuje wentylatora klimatyzacji A/C jest jakaś kostka ale inna niż u ciebie. czy ta żółto czarno kostka z tym małym białym przewodem ma jakiś koniec z drugiej strony kostką ? czy chowa się gdzieś w przewodach bo u mnie jest tak jak na fotkach

PostNapisane: 17 lip 2014, 21:34
przez radar88
Wnioskuję że nie masz klimy, więc 6pinowa kostka jest zapewne do przekaźnika do A/C, jedno pinowa do wzbudzenia sprężarki klimy.

PostNapisane: 17 lip 2014, 21:46
przez skorpion1985
radar88 napisał(a):Wnioskuję że nie masz klimy, więc 6pinowa kostka jest zapewne do przekaźnika do A/C, jedno pinowa do wzbudzenia sprężarki klimy.


Nie no cliimatronika nie mam tylko tą zwykłą. Więc można to jakoś podłączyć ?

PostNapisane: 18 lip 2014, 22:05
przez radar88
Więc nie wiem od czego to może być, lecz może mieć coś wspólnego z climatronicem.

Re: Demontaż chłodnicy (CA KF)

PostNapisane: 20 lip 2014, 09:30
przez skorpion1985
To jest to co na zdjęciu zaznaczyłem(1) ale i te przekaźniki(2) bym potrzebował bo ich wcale nie mam :/ w ich miejsce jest wstawiony parownik gazu. Od czego jest te wąż(3) ? Moje auto to te drugie zdjęcie.