Demontaż chłodnicy (CA KF)

Witam, dzisiaj wymontowywałem chłodnice w mojej X6,ponieważ ma małą dziurkę i ucieka płyn,chłodnicę oddam do napawania.Do opisu dokładam zdjęcia aby było prościej.
Będą potrzebne nam narzędzia typu : grzechotka + nasadki 10 oraz 12,bądź klucz oczkowy 10 i 12,do tego na pewno się przydadzą szczypce hydrauliczne które ułatwią nam pracę, śrubokręt krzyżakowy oraz płaski i pojemniczek na śrubki i plastikowe zakrętki.
Więc od początku, odpinamy akumulator i go wyciągamy(ja go nie odpinałem), spuszczamy płyn chłodzący (chyba że się sam spuścił w przypadku dziurawej chłodnicy), odkręcamy plastikowe zakrętki i ściągamy plastikowe osłony, najpierw środkową, później boczne :
Po ściągnięciu osłon, czas zdemontować dolot powietrza, przymocowany jest na trzech śrubkach NR 10 ,przy okazji odkręcamy jeszcze jedną śrubkę mocującą „zbiorniczek powietrza” (nie wiem jak się to fachowo nazywa).
Po odkręceniu wyciągamy „zbiorniczek powietrza”:
Następnie odkręcamy zbiorniczek (foto 1) od małego obiegu 2x 10,ściągamy przewód i rozszerzamy opaskę od krótkiego przewodu (foto 2),osuwamy go na bok (foto3) :
Następnie odpinamy przewód od króćca dochodzący do chłodnicy, tu się przydadzą szczypce hydrauliczne, ściskamy obejmy i ściągamy przewód :
Teraz czas na odkręcanie wentylatorów, do tego potrzebny jest nam klucz NR10,okręcamy górne śrubki (foto1) aby ściągnąć przewód małego obiegu (foto 2), po czym odkręcamy z lewego wentylatora, śrubkę w nie dogodnym miejscu (Foto3), po odkręceniu delikatnie podnosimy wentylator do góry, aby zszedł z dolnego zaczepu podtrzymującego (Foto4), odciągamy wentylator w stronę silnika, rozpinamy kostkę zasilającą (Foto5). Zabieramy się za odkręcenie drugiego wentylatora (prawa strona),z prawej strony wentylatora znajdują się 2 śrubki klucz NR10 (Foto6), które są oczywiście w nie dogodnym miejscu, jedna u góry, druga niżej.
Foto1
Foto2
Foto3
Foto4
Foto5
Foto6
Po odkręceniu odpinamy poduchę oraz klakson, wyciągamy przewód z metalowego uchwytu (uwaga aby nie oberwać plastikowego zaczepu mocującego) i odkładamy tak aby nam nie przeszkadzał w dalszej pracy:
Następnie odkręcamy mocowania chłodnicy klucz 12 :
Po czym delikatnie wyciągamy prawy wentylator, rozpinamy kostkę zasilającą, tam mamy dostęp do przewodu dolnego chłodnicy, rozciągamy obejmę i ściągamy przewód z króćca :
Po odpięciu przewodu wyciągamy pomału chłodnicę do góry, i powinni byśmy na koniec ujrzeć taki widok(oczywiście nie musimy wyciągać lewego wentylatora, ja go wyciągnąłem do wyczyszczenia):
Poskładanie auta do kupy, zróbcie dokładnie to samo tyle,że od tyłu.
Dodatkowo plik do pobrania: Word2007 oraz HTML:
http://hostuje.net/file.php?id=38c0aef0 ... b8e6a5c5ba
Mam nadzieję że ułatwię komuś zadanie. Cała praca mnie zajęła nie całą godzinę.
Pozdrawiam,
Radar88
Będą potrzebne nam narzędzia typu : grzechotka + nasadki 10 oraz 12,bądź klucz oczkowy 10 i 12,do tego na pewno się przydadzą szczypce hydrauliczne które ułatwią nam pracę, śrubokręt krzyżakowy oraz płaski i pojemniczek na śrubki i plastikowe zakrętki.
Więc od początku, odpinamy akumulator i go wyciągamy(ja go nie odpinałem), spuszczamy płyn chłodzący (chyba że się sam spuścił w przypadku dziurawej chłodnicy), odkręcamy plastikowe zakrętki i ściągamy plastikowe osłony, najpierw środkową, później boczne :
Po ściągnięciu osłon, czas zdemontować dolot powietrza, przymocowany jest na trzech śrubkach NR 10 ,przy okazji odkręcamy jeszcze jedną śrubkę mocującą „zbiorniczek powietrza” (nie wiem jak się to fachowo nazywa).
Po odkręceniu wyciągamy „zbiorniczek powietrza”:
Następnie odkręcamy zbiorniczek (foto 1) od małego obiegu 2x 10,ściągamy przewód i rozszerzamy opaskę od krótkiego przewodu (foto 2),osuwamy go na bok (foto3) :
Następnie odpinamy przewód od króćca dochodzący do chłodnicy, tu się przydadzą szczypce hydrauliczne, ściskamy obejmy i ściągamy przewód :
Teraz czas na odkręcanie wentylatorów, do tego potrzebny jest nam klucz NR10,okręcamy górne śrubki (foto1) aby ściągnąć przewód małego obiegu (foto 2), po czym odkręcamy z lewego wentylatora, śrubkę w nie dogodnym miejscu (Foto3), po odkręceniu delikatnie podnosimy wentylator do góry, aby zszedł z dolnego zaczepu podtrzymującego (Foto4), odciągamy wentylator w stronę silnika, rozpinamy kostkę zasilającą (Foto5). Zabieramy się za odkręcenie drugiego wentylatora (prawa strona),z prawej strony wentylatora znajdują się 2 śrubki klucz NR10 (Foto6), które są oczywiście w nie dogodnym miejscu, jedna u góry, druga niżej.
Foto1
Foto2
Foto3
Foto4
Foto5
Foto6
Po odkręceniu odpinamy poduchę oraz klakson, wyciągamy przewód z metalowego uchwytu (uwaga aby nie oberwać plastikowego zaczepu mocującego) i odkładamy tak aby nam nie przeszkadzał w dalszej pracy:
Następnie odkręcamy mocowania chłodnicy klucz 12 :
Po czym delikatnie wyciągamy prawy wentylator, rozpinamy kostkę zasilającą, tam mamy dostęp do przewodu dolnego chłodnicy, rozciągamy obejmę i ściągamy przewód z króćca :
Po odpięciu przewodu wyciągamy pomału chłodnicę do góry, i powinni byśmy na koniec ujrzeć taki widok(oczywiście nie musimy wyciągać lewego wentylatora, ja go wyciągnąłem do wyczyszczenia):
Poskładanie auta do kupy, zróbcie dokładnie to samo tyle,że od tyłu.
Dodatkowo plik do pobrania: Word2007 oraz HTML:
http://hostuje.net/file.php?id=38c0aef0 ... b8e6a5c5ba
Mam nadzieję że ułatwię komuś zadanie. Cała praca mnie zajęła nie całą godzinę.
Pozdrawiam,
Radar88