Szarpanie na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach Xedos 6 2.0

Postprzez leser2000 » 3 paź 2010, 20:06

Witam. Mam do was pytanko. Może będziecie wiedzieć o co chodzi? Na zimnym silniku wszystko jest w porządku ale już na porządnie rozgrzanym, na wolnych obrotach jak chcę przyśpieszyć to rzuca samochodem, albo w ogóle jak jadę na wolnych obrotach to jest taki objaw. To co sprawdzałem :
– świece i przewody są w porządku
– wycieków nie ma, płynu nie ubywa
– zapowietrzony układ chłodzenia nie jest
– sprzęgło nie ślizga się
– błędów na komputerze nie ma
a czy może jak np. jedziecie na wolnych obrotach to wskazówka potrafi wam spaść poniżej 20km/h ? Mi się wydaje, że jedynie jeszcze co to ustawienie TPS muszę sprawdzić , bo po śrubkach widać że coś było tam przestawiane, bo śrubki są w takim stanie, że nie mogę ich odkręcić. Macie może pomysł na odkręcenie TPS-a, no i czy to będzie od tego objaw szarpania autem?
Ostatnio edytowano 3 paź 2010, 23:42 przez leser2000, łącznie edytowano 2 razy
leser2000
 

Postprzez sq2jul » 3 paź 2010, 20:28

Proponuje zacząć stosować interpunkcję, bo z Twojego slowotoku nic nie wynika.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Hazu » 3 paź 2010, 22:11

Nieszczelność dolotu, pomiędzy przepływomierzem a przepustnicą, daje takie objawy.
Ostatnio edytowano 4 paź 2010, 06:52 przez Hazu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez leser2000 » 3 paź 2010, 23:48

Tyle, że dolot jest u mnie przerobiony, na z (To "na" czy "z"?? Zastanow sie.) filtr stożkowy (Kali byc, Kali miec?) z kolankiem aluminiowym i jest to samo, co było na seryjnym.

edit by sq2jul: Za nastepne takie chlapanie jezorem bez ladu i skladu bedzie ostrzezenie. Nie kasuj tego dopisku.
leser2000
 

Postprzez break3r » 4 paź 2010, 08:20

Proponuję mimo wszystko sprawdzić szczelność układu dolotowego, a śrubki na TPS'ie można odkręcić za pomocą tak zwanego klucza MORSE'a. To jest taki klucz troszkę jak żaba, z tym że ma rączkę dociskającą na sprężynie i śrubie więc dokładniej dolega do powierzchni. Ja jak miałem problem z przepustnicą i TPS'em w MX-6 to dokładnie tym odkręcałem. Ustawianie TPS'a wymaga trochę kombinacji więc nie radzę walczyć z tym samemu i bez przygotowania.
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 18:33
Posty: 412
Skąd: Grudziądz
Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95

Postprzez Tubi » 4 paź 2010, 08:52

TPS: odkręcisz zwykłym kluczem oczkowym 7. Co do szarpania wtryski albo układ zapłonowy. To ,że wizualnie przewody dobrze wyglądają to nie znaczy ,że są ok. Możesz dla świętego spokoju wyczyścić także kopułke i palec. Miałem identycznie i czyszczenie kopułki + nowe przewody załatwiły sprawę.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez lichy » 4 paź 2010, 13:25

Wyeksploatowane świece dają taki efekt: na zimnym silniku jest w porządku a po rozgrzaniu zaczyna się szarpanie w określonym przedziale obrotów np. 2000- 3000 szczególnie przy spokojnym dodawaniu gazu przy gwałtownym miej wyraźne.
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2007, 19:15
Posty: 78
Skąd: Koszalin
Auto: były
mazda GY LFF7 LPFI
mazda CA KL SGI
jest
GH LFF7 DYNAMIC SPORT kombi

Postprzez leser2000 » 4 paź 2010, 15:07

Świece zostały wymienione na nowe, efekt ten sam :(
leser2000
 

Postprzez Tubi » 4 paź 2010, 15:10

Pozostało ci do sprawdzenia:
-Kable
-Kopułka
-aparat
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez leser2000 » 4 paź 2010, 15:27

Kable już zamówiłem, kopułkę przy wymianie wyczyszczę, mam nadzieję że to nie aparat, bo niezłe kolejne koszta mnie czekają :(
leser2000
 

Postprzez break3r » 5 paź 2010, 08:23

leser jak by niestety padł aparat to sprawdź firmę Jakuza w Toruniu ja u nich naprawiałem aparat od KL i poszło sprawnie, a do tego była gwarancja na naprawę. Byłem zadowolony jak najbardziej z ich usług.
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 18:33
Posty: 412
Skąd: Grudziądz
Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95

Postprzez leser2000 » 5 paź 2010, 18:51

Kupiłem przewody zapłonowe firmy TUTELA ( SELENIA) TUT773C, poprzednie były NGK, przewód NGK idący do cewki zapłonowej był cały zaśniedziały, wymieniłem wszystkie przewody, efekt brak szarpania :) dzięki wszystkim za pomoc
leser2000
 

Postprzez Tubi » 6 paź 2010, 06:51

A nie mówiłem? :)
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez paaawel5 » 16 paź 2010, 22:18

a ja żeby nowego tematu nie zakładać zapytam jakie kable polecacie ??
bo jest sporo jak zdążyłem się dowiedzieć Bosch sentech ngk itd ceny od 160 do 300 zł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 21:04
Posty: 268 (1/0)
Skąd: Dln Śląsk
Auto: Xedos 6 2.0 v6 98r.

Postprzez Tubi » 17 paź 2010, 10:02

NGK 7 przewodowe
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez paaawel5 » 19 paź 2010, 21:01

czyli mam rozumieć że inne sobie odpuścić czy jest cos lepszego??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 21:04
Posty: 268 (1/0)
Skąd: Dln Śląsk
Auto: Xedos 6 2.0 v6 98r.

Postprzez Hazu » 19 paź 2010, 21:15

ngk za niecałe 250 można kupic wiec nie ma co sie ładowac w jakiś szajs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez leser2000 » 19 paź 2010, 21:35

mi fundusze nie pozwalały na zakup droższych a autko potrzebuję praktycznie do jazdy codziennej (potrzebowałem od zaraz) więc kupiłem tańsze ale NGK chyba każdy poleca więc jak masz chęci i środki to kupuj a nie się jeszcze pytasz :)
leser2000
 

Postprzez paaawel5 » 3 lis 2010, 19:52

kable i świece wymienione problem pozostał :/
a mianowicie jak jest zimny to ok jak ciepły to lekko budą trzęsie i z tłumika jak by się przysłuchać to słychać takie : "pf pf pf " zamiast jednostajne pfffffff/wrrrrr :)
ogólnie wydawało mi się że gubi iskrę – takie objawy ale kopułkę wyczyściłem kable nowe ngk świece tez nówki denso i poprawy nie widzę za bardzo zachowanie tak jak by była poduszka silnika uszkodzona i dlatego lekko trzęsło ale słychać (inni nie słyszą ale ja tak) że to silnik nierówno pracuje
nie ma to odzwierciedlenia w jeździe i funkcjonalności ale denerwuje mnie
co może być przyczyną ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 21:04
Posty: 268 (1/0)
Skąd: Dln Śląsk
Auto: Xedos 6 2.0 v6 98r.

Postprzez Hazu » 3 lis 2010, 20:02

masz lpg?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6