Szarpanie na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach Xedos 6 2.0
1, 2
Witam. Mam do was pytanko. Może będziecie wiedzieć o co chodzi? Na zimnym silniku wszystko jest w porządku ale już na porządnie rozgrzanym, na wolnych obrotach jak chcę przyśpieszyć to rzuca samochodem, albo w ogóle jak jadę na wolnych obrotach to jest taki objaw. To co sprawdzałem :
– świece i przewody są w porządku
– wycieków nie ma, płynu nie ubywa
– zapowietrzony układ chłodzenia nie jest
– sprzęgło nie ślizga się
– błędów na komputerze nie ma
a czy może jak np. jedziecie na wolnych obrotach to wskazówka potrafi wam spaść poniżej 20km/h ? Mi się wydaje, że jedynie jeszcze co to ustawienie TPS muszę sprawdzić , bo po śrubkach widać że coś było tam przestawiane, bo śrubki są w takim stanie, że nie mogę ich odkręcić. Macie może pomysł na odkręcenie TPS-a, no i czy to będzie od tego objaw szarpania autem?
– świece i przewody są w porządku
– wycieków nie ma, płynu nie ubywa
– zapowietrzony układ chłodzenia nie jest
– sprzęgło nie ślizga się
– błędów na komputerze nie ma
a czy może jak np. jedziecie na wolnych obrotach to wskazówka potrafi wam spaść poniżej 20km/h ? Mi się wydaje, że jedynie jeszcze co to ustawienie TPS muszę sprawdzić , bo po śrubkach widać że coś było tam przestawiane, bo śrubki są w takim stanie, że nie mogę ich odkręcić. Macie może pomysł na odkręcenie TPS-a, no i czy to będzie od tego objaw szarpania autem?
Ostatnio edytowano 3 paź 2010, 23:42 przez leser2000, łącznie edytowano 2 razy
-
leser2000
Proponuje zacząć stosować interpunkcję, bo z Twojego slowotoku nic nie wynika.
Tyle, że dolot jest u mnie przerobiony, na z (To "na" czy "z"?? Zastanow sie.) filtr stożkowy (Kali byc, Kali miec?) z kolankiem aluminiowym i jest to samo, co było na seryjnym.
edit by sq2jul: Za nastepne takie chlapanie jezorem bez ladu i skladu bedzie ostrzezenie. Nie kasuj tego dopisku.
edit by sq2jul: Za nastepne takie chlapanie jezorem bez ladu i skladu bedzie ostrzezenie. Nie kasuj tego dopisku.
-
leser2000
Proponuję mimo wszystko sprawdzić szczelność układu dolotowego, a śrubki na TPS'ie można odkręcić za pomocą tak zwanego klucza MORSE'a. To jest taki klucz troszkę jak żaba, z tym że ma rączkę dociskającą na sprężynie i śrubie więc dokładniej dolega do powierzchni. Ja jak miałem problem z przepustnicą i TPS'em w MX-6 to dokładnie tym odkręcałem. Ustawianie TPS'a wymaga trochę kombinacji więc nie radzę walczyć z tym samemu i bez przygotowania.
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
- Od: 1 sty 2009, 18:33
- Posty: 412
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95
TPS: odkręcisz zwykłym kluczem oczkowym 7. Co do szarpania wtryski albo układ zapłonowy. To ,że wizualnie przewody dobrze wyglądają to nie znaczy ,że są ok. Możesz dla świętego spokoju wyczyścić także kopułke i palec. Miałem identycznie i czyszczenie kopułki + nowe przewody załatwiły sprawę.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Wyeksploatowane świece dają taki efekt: na zimnym silniku jest w porządku a po rozgrzaniu zaczyna się szarpanie w określonym przedziale obrotów np. 2000- 3000 szczególnie przy spokojnym dodawaniu gazu przy gwałtownym miej wyraźne.
- Od: 4 sie 2007, 19:15
- Posty: 78
- Skąd: Koszalin
- Auto: były
mazda GY LFF7 LPFI
mazda CA KL SGI
jest
GH LFF7 DYNAMIC SPORT kombi
Pozostało ci do sprawdzenia:
-Kable
-Kopułka
-aparat
-Kable
-Kopułka
-aparat
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Kable już zamówiłem, kopułkę przy wymianie wyczyszczę, mam nadzieję że to nie aparat, bo niezłe kolejne koszta mnie czekają 
-
leser2000
leser jak by niestety padł aparat to sprawdź firmę Jakuza w Toruniu ja u nich naprawiałem aparat od KL i poszło sprawnie, a do tego była gwarancja na naprawę. Byłem zadowolony jak najbardziej z ich usług.
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
- Od: 1 sty 2009, 18:33
- Posty: 412
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95
Kupiłem przewody zapłonowe firmy TUTELA ( SELENIA) TUT773C, poprzednie były NGK, przewód NGK idący do cewki zapłonowej był cały zaśniedziały, wymieniłem wszystkie przewody, efekt brak szarpania
dzięki wszystkim za pomoc
-
leser2000
A nie mówiłem? 
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
NGK 7 przewodowe
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
mi fundusze nie pozwalały na zakup droższych a autko potrzebuję praktycznie do jazdy codziennej (potrzebowałem od zaraz) więc kupiłem tańsze ale NGK chyba każdy poleca więc jak masz chęci i środki to kupuj a nie się jeszcze pytasz 
-
leser2000
kable i świece wymienione problem pozostał :/
a mianowicie jak jest zimny to ok jak ciepły to lekko budą trzęsie i z tłumika jak by się przysłuchać to słychać takie : "pf pf pf " zamiast jednostajne pfffffff/wrrrrr
ogólnie wydawało mi się że gubi iskrę – takie objawy ale kopułkę wyczyściłem kable nowe ngk świece tez nówki denso i poprawy nie widzę za bardzo zachowanie tak jak by była poduszka silnika uszkodzona i dlatego lekko trzęsło ale słychać (inni nie słyszą ale ja tak) że to silnik nierówno pracuje
nie ma to odzwierciedlenia w jeździe i funkcjonalności ale denerwuje mnie
co może być przyczyną
a mianowicie jak jest zimny to ok jak ciepły to lekko budą trzęsie i z tłumika jak by się przysłuchać to słychać takie : "pf pf pf " zamiast jednostajne pfffffff/wrrrrr
ogólnie wydawało mi się że gubi iskrę – takie objawy ale kopułkę wyczyściłem kable nowe ngk świece tez nówki denso i poprawy nie widzę za bardzo zachowanie tak jak by była poduszka silnika uszkodzona i dlatego lekko trzęsło ale słychać (inni nie słyszą ale ja tak) że to silnik nierówno pracuje
nie ma to odzwierciedlenia w jeździe i funkcjonalności ale denerwuje mnie
co może być przyczyną
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6