Strona 1 z 2

Dymienie na czarno!

PostNapisane: 17 sie 2010, 20:42
przez Fedu
Witam. Dzisiaj rano zrobiłem test. Odpaliłem silnik i na zimnym silniku dałem mu 4tyś obrotów i pojawił się czarny dym po puszczeniu gazu przestaje i nie dymi. Po rozgrzaniu silnika (przejazd jakieś 20km) dymienie zaczyna się dopiero przy 6tyś obrotów. Co mam sprawdzić i ewentualnie wymienić żeby ograniczyć dymienie :) pierścienie? uszczelniacze zaworowe? uszczelka głowicy? czy coś innego?

Re: Dymienie na czarno!

PostNapisane: 17 sie 2010, 22:19
przez lukkil
jak na moje oko coś z mieszanką a mianowicie za bogata, może coś z sondami? sprawdzałeś błędy? czytałem Twoje posty z ubywaniem oleju ale raczej jeśli pierścienie to dym powinien być niebieskawy.. :)

pozdr

Re: Dymienie na czarno!

PostNapisane: 17 sie 2010, 22:23
przez Fedu
Mam nadzieje że to nie pierścienie :|
Najpierw muszę chyba zrobić test olejowy , w celu sprawdzenia ciśnienia na cylindrach.

Re: Dymienie na czarno!

PostNapisane: 17 sie 2010, 22:41
przez sq2jul
najpierw sprawdz bledy.

Re: Dymienie na czarno!

PostNapisane: 17 sie 2010, 22:45
przez Fedu
Ale jak? na stronie głównej mazda speed było kiedyś, co jest potrzebne do sprawdzenia i jak sprawdzić błędy ale teraz tego gdzieś tego nie ma. Może ktoś mi napisać na pw co mam kupić i jak sprawdzić krok po kroku.

Re: Dymienie na czarno!

PostNapisane: 18 sie 2010, 06:52
przez Hazu
Fedu – mody i zdziwiony.
nie gazuj na zimnym silniku
a spala Ci olej ale równo na wszystkich cylindrach go przepala po trochu, dlatego czarny dym (granatowy) a nie niebieski, jak miałeś w 1,6 i ja też tak samo miałem i mam :P
Jedynie moja pierwsza szara strzała nie dymiła <płacze>

wymienisz pierścienie i uszczelniacze zaworowe i będzie dobrze

Re: Dymienie na czarno!

PostNapisane: 18 sie 2010, 11:31
przez Fedu
Normalnie nie gazuję go na zimnym.Przy gazowałem tylko raz w celu sprawdzenia. Jest czarny dym jak w dieslu, a w 1.6 dymił białym jak mgła.

Re: Dymienie na czarno!

PostNapisane: 19 sie 2010, 15:25
przez Fedu
sq2jul napisał(a):najpierw sprawdz bledy.


Brak błędów :)
i co dalej <co?>

Re: Dymienie na czarno!

PostNapisane: 19 sie 2010, 21:52
przez lukkil
zrób test olejowy ale jeśli Ci go ubywa to niestety wiesz już co jest grane :) albo remont silnika albo częste dolewki oleju i mała niebieska chmurka za Tobą <oczko>
jeśli silnik ma moc to ja bym lał i sie nie przejmował :) niestety to taka cecha charakterystyczna 90% naszych Xedów <serduszka>

Re: Dymienie na czarno!

PostNapisane: 19 sie 2010, 21:59
przez Fedu
O to chodzi że niebieskiego dymka nie ma, tylko czarny ja TDI Olej ubywa ale nigdy poniżej minimum i nie ważne ile kilometrów przejadę 100 czy 1000 poniżej nie ubywa <co?>
Za test olejowy 70zł :( czy to normalna cena <co?>

Re: Dymienie na czarno!

PostNapisane: 19 sie 2010, 22:00
przez lukkil
a jak spalanie? w normie?

Re: Dymienie na czarno!

PostNapisane: 19 sie 2010, 22:09
przez Hazu
Co to znaczy test olejowy?

Re: Dymienie na czarno!

PostNapisane: 19 sie 2010, 22:20
przez Fedu
lukkil napisał(a):a jak spalanie? w normie?

Oleju czy benzynki hahaha
W trasie 9l w mieście 10.5-11l gazu :)

Hazu napisał(a):Co to znaczy test olejowy?

Nie wiesz, czy tylko się czepiasz :D

Re: Dymienie na czarno!

PostNapisane: 19 sie 2010, 22:31
przez Hazu
nie wiem

Re: Dymienie na czarno!

PostNapisane: 19 sie 2010, 22:42
przez Fedu
Sprawdzasz ciśnienie na tłokach (nie pamiętam jak dokładnie nazywa się specjalny sprzęt do tego),Jak ciśnienie jest takie same na wszystkich cylindrach to znaczy że wszystko jest ok. Jak się różni to wlewasz do cylindra troszkę oleju i mierzysz ponownie. Porównujesz wyniki i wszystko jasne :) Jak ciśnienie będzie takie same to uszczelniacze zaworowe, jak ciśnienie wzrośnie to pierścienie do wymiany :) Nie pamiętam dokładnie ale coś w tym stylu :)

Re: Dymienie na czarno!

PostNapisane: 19 sie 2010, 22:58
przez Hazu
bajki piszesz


zawsze jak wlejesz do cylindra oleju ciśnienie będzie wyższe niż przed wlaniem

w ten sposób możesz sprawdzić jedynie z jakiego powodu kompresja jest zbyt niska (w Twoim jest dobra ;P )

jeżeli jest za niska kompresja to; albo są zużyte pierścienie i cylindry lub nie trzymają zawory (zagazowane auta)
jeżeli pierścienie sa zużyte to po zalaniu olejem sie uszczelnią i kompresja powinna sporo skoczyć
jeżeli zaś zawory nie trzymają to nawet po wlaniu oleju kompresja nie podniesie się znacząco.
Nie da się sprawdzić w ten sposób czy uszczelniacze zaworowe są uszkodzone.

Ale nic to nie da w Twoim silniku

Szkoda że nie jesteś z Lublina bo bym Ci pożyczył miernik do sprawdzania kompresji.

Re: Dymienie na czarno!

PostNapisane: 19 sie 2010, 23:07
przez Fedu
Hazu napisał(a):jeżeli jest za niska kompresja to; albo są zużyte pierścienie i cylindry lub nie trzymają zawory (zagazowane auta

racja

Hazu napisał(a):jeżeli pierścienie sa zużyte to po zalaniu olejem sie uszczelnią i kompresja powinna sporo skoczyć

Fedu napisał(a):jak ciśnienie wzrośnie to pierścienie do wymiany


Hazu napisał(a):jeżeli zaś zawory nie trzymają to nawet po wlaniu oleju kompresja nie podniesie się znacząco.

Fedu napisał(a):Jak ciśnienie będzie takie same to uszczelniacze zaworowe


Hazu napisał(a):Nie da się sprawdzić w ten sposób czy uszczelniacze zaworowe są uszkodzone.

Przy zużytych pierścieniach ciśnienie wzrośnie.a jak są w porządku to ciśnienie nie zwrasta i wskazuję to na uszczelniacze :) czy nie tak <co?>

Hazu napisał(a):Ale nic to nie da w Twoim silniku

A gdzie mam szukać przyczyny <co?>

Re: Dymienie na czarno!

PostNapisane: 19 sie 2010, 23:16
przez lukkil
zgadza się kompresja się podniesie w obu przypadkach po zalaniu olejem :) moim zdaniem, po porównaniu pomiarów z każdego cylindra będziemy wiedzieli czy to wina pierścieni czy uszczelniaczy – dokładnie tak jak pisze Fedu :)

Re: Dymienie na czarno!

PostNapisane: 19 sie 2010, 23:16
przez Hazu
Uszczelniacze tylko uszczelniają układ smarowania nie mają żadnego wpływu na kompresje.

Re: Dymienie na czarno!

PostNapisane: 19 sie 2010, 23:25
przez Fedu
Hazu napisał(a):Uszczelniacze tylko uszczelniają układ smarowania nie mają żadnego wpływu na kompresje.

O tuż to <spoko>
Jak wlejesz olej przy złych lub dobrych uszczelniaczach to kompresja bez zmian. Ale jak pierścienie nie trzymają to kompresja wzrasta.Jeśli jednak pierścienie są dobre to w takim razie uszczelniacze do wymiany :P