Układ chłodzenia, przegrzewanie, wycieki.

Postprzez sebek-71 » 24 sie 2012, 22:59

bibula napisał(a): Z tego co wiem to on pod wpływem ciśnienia się podnosi i nadmiar płynu trafia do zbiorniczka wyrównawczego tez mnie dziwi to że ten układ nie ma węża do zaciągania płynu z zbiorniczka wyrównawczego jak mu zabraknie w głównym układzie.


To w końcu, którego węża nie masz???
Ten, o którym piszesz służy do zaciągania i do upuszczania jednocześnie, więc nie wiem, o co ci chodzi kolego :)
Wg mnie jest tak, jak napisałem w poprzednim poście, ale najlepiej wrzuć fotkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1144 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez lukkil » 25 sie 2012, 02:17

ja obstawiam jakąś nieszczelność w układzie.
sprawdź ile masz płynu odkręcając korek przy bloku najlepiej rano przed rozruchem silnika?
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez bibula » 15 wrz 2012, 14:17

Walczyłem z tym układem i bez żadnych rezultatów. Mam wszystkie węże i teraz załatwiłem sobie orginalny korek ciśnieniowy i wydaje mi się że za dużo płynu wyrzuca do zbiorniczka wyrównawczego a za mało pobiera i w głównym obiegu brakuje bo jak odkręcam ten korek koło bloku silnika to nie ma tam wody.
Początkujący
 
Od: 26 sie 2011, 13:26
Posty: 17
Skąd: Poznań
Auto: Mazda Xedos6
2.0 V6 144KM

Postprzez sylwo » 15 wrz 2012, 14:32

bibula napisał(a):Walczyłem z tym układem i bez żadnych rezultatów. Mam wszystkie węże i teraz załatwiłem sobie orginalny korek ciśnieniowy i wydaje mi się że za dużo płynu wyrzuca do zbiorniczka wyrównawczego a za mało pobiera i w głównym obiegu brakuje bo jak odkręcam ten korek koło bloku silnika to nie ma tam wody.

Wciśnij przepustnicę, na obrotach przepływ się zwiększa i wtedy nawet wyrzuca tym korkiem płyn. Jaki poziom wskazuje na desce rozdzielczej? Może niepotrzebnie w ogóle zwracasz na to uwagę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez bibula » 15 wrz 2012, 17:30

I tu masz racje sylwo że jak wejdzie na jakieś obroty to przepływ się zwiększa i leci do zbiorniczka wyrównawczego ale dlaczego nie ma wody w tym wężu co wychodzi z chłodnicy do bloku tak jakby za mało sobie pobierał. Moim zdaniem jak tam nie ma wody to pompa wodna chodzi na sucho i przecież tam znajdują się czujniki od wentylatora i od temperatury na desce rozdzielczej później płynie do termostatu który powinien otworzyć a miałem już takie przypadki że jak brakowało w głównym obiegu to wentylator się załączał a chłodnica była zimna ja myślę że wentylator się załączał bo czujnik miał gorące powietrze a termostat nie miał styczności z wodą i dlatego nie otwierał. Jak czytałem na forum to na zimnym silniku po odkręceniu tego korka przy bloku powinno być wody pod korek a ja nigdy tak nie mam.
Początkujący
 
Od: 26 sie 2011, 13:26
Posty: 17
Skąd: Poznań
Auto: Mazda Xedos6
2.0 V6 144KM

Postprzez sylwo » 15 wrz 2012, 23:39

No u mnie w układzie chłodzenia rośnie ciśnienie wraz z podwyższaniem temperatury płynu – tak ze ten wąż "pęcznieje" a po ostygnięciu wąż się "spłaszcza". Chyba nic w tym złego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez lukkil » 16 wrz 2012, 00:23

co do tego zasysania węża po przy wlewie na bloku to ponoć on nie powinien się zasysać – a jeśli się spłaszcza to jest do wymiany...
jeżeli nie pobiera ze zbiorniczka to albo jest nieszczelność w układzie albo układ nie drożny – innej opcji nie ma.
U mnie czasem cieknie chłodnica (zbieram się by wymienić) i mam taką samą sytuację jak u Ciebie, czasem dolewam płyn.
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez KacY » 16 wrz 2012, 10:02

sylwo napisał(a):No u mnie w układzie chłodzenia rośnie ciśnienie wraz z podwyższaniem temperatury płynu – tak ze ten wąż "pęcznieje" a po ostygnięciu wąż się "spłaszcza". Chyba nic w tym złego.


U mnie jest tak samo, cztery lata tak samo!! Cztery lata butowania i może przez ten okres z litra płynu dolałem, więc chyba jest ok bo inaczej już dawno albo by pompa zdechła albo by się silnik zagrzał a nigdy tak nie było i odpukac jeżdżę dalej.
Na moje jest oki z tym wężem od bloku do chłodnicy.
323F ba 1.5 '95>xedos6 2.0 '97>5 2.0 Pb/Lpg '06>_____

Sprzedam przednie zaciski hamulcowe do Xedosa6.
Sprzedam stacyjkę z 2 kluczykami i kompletem zamków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 21:01
Posty: 254 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5 2.0Pb/Lpg 06r.

Postprzez bibula » 16 wrz 2012, 13:49

Ale panowie jak to jest z tym płynem po odkręceniu tego korka przy bloku na zimnym silniku czy powinno być go tam pod sam korek bo u mnie nie ma tam wcale.
Początkujący
 
Od: 26 sie 2011, 13:26
Posty: 17
Skąd: Poznań
Auto: Mazda Xedos6
2.0 V6 144KM

Postprzez lukkil » 16 wrz 2012, 13:56

jeśli układ jest szczelny i wąż nie jest zasysany to będzie zawsze pod korek
jeśli wąż zasysa, to nawet przy szczelnym układzie na zimnym silniku będzie trochę płynu mniej, ale to nie problem – patrz post kolegi Sylwo i KacY
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez Artmanbdg » 16 wrz 2012, 14:12

W mojej bylej 323f po lewej stronie na zimnym silniku nigdy nie bylo wody no chyba ze wyrownawczy bym zalal do pelna bo wlewajac lewym korkiem zawsze splywalo do wyrownawczego ah ta grawitacja dopiero po rozgrzaniu pokazywala sie tam woda a zbiornik wypelnial sie praktycznie na full

Wysłane z mojego U20i za pomocą Tapatalk
Było Mazda 323 BG 1.6 16v, Mazda Mx-3 1.8 V6, Mazda 323f bg 1.8 GT, Mazda 323f BA 1.5 16v, Mazda 323f BA 2.0 V6, 323f Bj 2.0 DiTD

Jest Mercedes Clk W208 2.3 Kompressor
Będzie Mx-5 dla mnie lub Mazda 6 dla rodziny :)
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2009, 21:30
Posty: 370 (0/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: CL500 W215

Postprzez sq2jul » 16 wrz 2012, 18:17

KacY napisał(a):Na moje jest oki z tym wężem od bloku do chłodnicy


Nie jest. Puscilo w nim zbrojenie. Wymien na nowy (ORI kosztuje ~60zl) i problem 'zasysania' weza zniknie.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez bibula » 20 wrz 2012, 18:38

Mam jeszcze takie pytanie na temat korka ciśnienia jak on jest przykręcony do tego czarnego zbiorniczka z którego wychodzi wąż do zbiornika wyrównawczego. Czy po wyciągnięciu tego wężyka który idzie do wyrównawczego i dmuchaniu powietrza z płuc do głównego układu przez ten korek ciśnieniowy powinno dać rade tam wdmuchnąć te powietrze czy też nie? Bo u mnie dmucham tam bez większego problemu! A tak w ogóle jak by ktoś umiał wytłumaczyć zasadę działania układu chłodzenia w tym silniku 2.0 V6 to będę bardzo wdzięczny i może też znalazł by się jakiś schemat całego tego układu. Z góry dziękuje.
Początkujący
 
Od: 26 sie 2011, 13:26
Posty: 17
Skąd: Poznań
Auto: Mazda Xedos6
2.0 V6 144KM

Postprzez bibula » 23 wrz 2012, 09:04

I znowu problem! Wymieniłem ten wąż na nowy ze zbrojeniem i nie ma opcji że teraz będzie go zasysać ale jest bez zmian po zalaniu całego układu i odpowietrzeniu na 20km jest ok ale później zaczyna wywalać wodę do zbiorniczka wyrównawczego że aż się przelewa a w głównym układzie brakuje. Zauważyłem że nawet po zgaszeniu silnika wywala wodę do zbiorniczka wyrównawczego przez ten korek ciśnieniowy. Pomału załamuje się z tym samochodem ale też coś czuje że to jakaś mała pierdołka tylko jaka?
LUDZIE POMÓŻCIE Z TYM TEMATEM
Początkujący
 
Od: 26 sie 2011, 13:26
Posty: 17
Skąd: Poznań
Auto: Mazda Xedos6
2.0 V6 144KM

Postprzez sylwo » 23 wrz 2012, 09:16

Pompę wody masz pewną?
U mnie ciekła i przy ostrzejszej jeździe przepełniał się zbiorniczek wyrównawczy. Potrafiło wylać nawet dobrą szklankę na raz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez bibula » 23 wrz 2012, 09:59

Był robiony rozrząd pompa wody planowanie i uszczelnianie głowicy wraz ze wszystkimi uszczelkami jakieś 6 miesięcy temu. Idę teraz do garażu sprawdzić szczelność układu za pomocą kompresora wpuszczę w układ powietrze i zobaczę co się będzie działo.
Początkujący
 
Od: 26 sie 2011, 13:26
Posty: 17
Skąd: Poznań
Auto: Mazda Xedos6
2.0 V6 144KM

Postprzez AGADAR » 6 paź 2012, 14:55

Wiadomo, że w układzie jest ok. 7 litrów. Ale czy ktoś się orientuje, przy braku jakiej ilości płynu może np. przegrzewać się silnik?
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 10:57
Posty: 352 (0/4)
Skąd: Białystok
Auto: Xedos 6 2.0 KF Z8 97r. (rej.) 96r. (prod.) 140 KM
był Seat Cordoba 1.9 TDI 90 KM, Rover 420 2.0 SDI 105 KM

Postprzez noxes » 6 paź 2012, 20:51

A ja mam pytanie z innej beczki, ale po niekad powiązane. Czy pod oboma korkami płynu powinno być na full? ja przy tym przy głowicy zawsze muszę dolać 200-500ml, a przy chłodnicy pełno. Jak to jest?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez sylwo » 7 paź 2012, 02:54

Przy chłodnicy jest pełno i wyleje się nieco po odkręceniu ze względu na to że ten korek jest niżej.
W "górnym" korku powinno być mniej. Można go odkręcać nawet przy odpalonym silniku – tylko ostrożnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez sebek-71 » 7 paź 2012, 09:29

sylwo napisał(a):Przy chłodnicy jest pełno i wyleje się nieco po odkręceniu ze względu na to że ten korek jest niżej.
W "górnym" korku powinno być mniej. Można go odkręcać nawet przy odpalonym silniku – tylko ostrożnie.

Nie no mniej jest, ale pół litra, to już trochę za dużo wydaje mi się.Tam po odkręceniu korka powinno być widać płyn, przynajmniej u mnie tak było.
Skoro trzeba zawsze tam dolewać , to znaczy, że jest gdzieś nieszczelność...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1144 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6