Głośna praca silnika K, stukanie.

Postprzez brii » 31 gru 2007, 12:50

mankei napisał(a):tomekrvf a o jaka pompe chodzi ?

oleju
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez chester1 » 8 lut 2008, 00:26

mialem to samo tłukly sie szklanki (hydrauliczne popychacze zaworow) na jednej z glowic (lewej) (moja mazda to 2,5v6 dohc 24valve)
wymienilem i gitara tyle ze za jedna orginalna japonska szklanke zaplacilem 64zl a na jedna glowice idzie ich 12:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2008, 00:23
Posty: 201
Skąd: Stalowa Wola
Auto: 626 , GE , 2,5V6

Postprzez chester1 » 8 lut 2008, 00:28

albo tez sprawdz czy masz dobre cisnienie oleju moze to byc tez wina tego
pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2008, 00:23
Posty: 201
Skąd: Stalowa Wola
Auto: 626 , GE , 2,5V6

Postprzez Reagan » 8 lut 2008, 15:07

chester1 napisał(a):jedna orginalna japonska szklanke zaplacilem 64zl


ori popychacz w serwisie ok. 200zł/szt. masz raczej zamiennik
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2005, 16:39
Posty: 127
Skąd: Legionowo
Auto: millenia KL

Postprzez GrzegorzG » 21 lut 2008, 09:02

Moje stuki w silniku, zdiagnozowane pierwotnie jako stuki zaworów okazały się.... padniętym napinaczem paska rozrządu. Napinał jeszcze ale luźny pasek uderzał już o obudowę. Dziwny był odgłos bo bardzo metaliczny a pasek jest z gumy podobno :)
Wszystkie cylindry pracowały bez zarzutu.
Najlepsze........ pierwsze objawy miały dźwięk jak uderzające o coś łopatki wentylatora, po 40km dżwięk zaczął być metaliczny. Poczytałem forum i wymieniłem olej... po wymianie jeszcze większy hałas... więc już byłem niemal pewny, że to zawory. Podjechałem do zaprzyjaźnionego mechanika. Założył na uszy stetoskop, posłuchał i chciał się ze mną zakładać, że to nie zawory. Dobrze, że się nie założyłem :) rozebrał rozrząd, wymienił napinacz (koszt 550zł!) i za robotę wziął 200zł. Auto cichutkie
Więc przyczyny hałasu mogą być różne.
A na marginesie....... na rozrządzie się nie oszczędza. Ja wymieniłem tylko rolki i pasek, bo nie miałem kasy, przejechałem 25tys. i padła pompa wodna, po kolejnych 5 tys. padł napinacz. Od padniętej pompy i cieknącej wody padła jakaś rolka z paska wielorowkowego (czy jakoś tak) od napędu serwa
Tylko Mazda to jest jazda :)
Początkujący
 
Od: 21 lut 2008, 08:43
Posty: 5
Skąd: Wodzisław Śląski
Auto: Mazda MX6 2,5 V6 ASB

Postprzez bazakbal » 21 lut 2008, 12:01

GrzegorzG napisał(a):luźny pasek uderzał już o obudowę

ciekawe, w którym miejscu uderzał o obudowę. jeśli w "górnych" okolicach to mogłeś zdjąć obudowę i samodzielnie zdiagnozować
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez GrzegorzG » 21 lut 2008, 14:30

znam się na budowie domów a nie samochodów :)
ale widziałem już po rozebraniu obudowy że pasek był luźny a z napinacza "wyszły" bebechy...jakaś uszczelka

pytanie............... czy aby zdjęcie obudowy nie wiąże się ze zdjęciem pasków (tych z zewnątrz)? obawiam się, że zostałaby mi reklamówka części których nie wiem gdzie włożyć :)))))
Tylko Mazda to jest jazda :)
Początkujący
 
Od: 21 lut 2008, 08:43
Posty: 5
Skąd: Wodzisław Śląski
Auto: Mazda MX6 2,5 V6 ASB

Postprzez Soluks » 22 lut 2008, 00:20

żeby ściągnać obudowy rozrządu musisz zdemontować paski alternatora i pompy wody- wpomagania, wyciągnąć napinacze i begnet poziomu oleju i odkrecic koło pompy wspomagania – ostatnio wymieniałem cały rozrząd i te podkładki sprężynujące na wałkach rozrządu i Madzia ucichła (słychać tylko delikatnie popychacze) w sumie żadna filozofia :D napinacz hydrauliczny kupiłem oryginalny od Smirnoffa za 450zł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez orel11 » 22 lut 2008, 09:32

u mnie tez puka delikatnie na zimnym silniku jak sie rozgrzeje to jest oki.rozrzad wymieniałem ale bez napinacza hydraulicznego ale to na pewno nie to bo przedtem jezdziłem bez obudów na rozrzadzie bo poprzedni własciciel ich nie miał i taz pukało.A z tego co mi wiadomo to tak pasek sie nawet zerwie to sie nic nie stanie bo głowice sa bezkolizyjne :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2007, 16:52
Posty: 58
Skąd: Zbąszyń
Auto: Mx6 2.5V6,Peugeot 205GTI,405MI

Postprzez Tygrysek21krk » 23 lut 2008, 00:23

To fakt silniki w naszych Mazdach sa bezkolizyjne sam sie przkonalem na wlasnej skurze zakladasz paseczek ustawiasz fazy rozrzadu i rura .Podziekowanie w tym dla Grzybego .Ale takze sie podepne do tematu mam ten sam problem poniewaz nie stac mnie bylo w belgii na wymiane napinacza hydraulicznego i tez mi strasznie stuka z okolic paska rozrzadu pasek zmieniony i rolki jakies 300km temu a teraz powrot do polski stuki sa slyszalne do obrotow tak 1800-2000 a pozniej juz ich nie ma .Po naglym wysprzegleniu z wyokich obrotow na luz dochodzi mnie taki odglos jakby rozpedzona rolke z lozyskami puscic wolno .Czyli jednym slowem to bedzie z tego co wyczytalem raczej ten napinacz.A takze ostanio zauwazylem ze mam caly silnik pod kolektorem wylotowym obrzygany olejem.Blagam powiedzcie mi ze to nie uczelka pod glowica.Pomozcie
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2006, 17:37
Posty: 101
Skąd: Kraków/Zakliczyn kolo Tarnowa
Auto: Mazda 626 2.0 GE + LPG

Postprzez Hazu » 23 lut 2008, 22:17

Uszczelki pod pokrywami zaworów wymień na oryginalne i nic juz nie będzie ciekło.
A napinacz hydrauliczny moge ci używany sprawny sprzedać.
Ale jak masz zamiar długo jeździć to zrób to pprządnie na oryginalnym napinaczu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Bokuden » 4 mar 2008, 16:57

u mnie cos trze i trze dopiero jak wcisne sprzeglo jest cicho :| puszcze sprzeglo znowu trze i tak w kolko. Jakies pomysly ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lut 2008, 15:54
Posty: 10
Auto: Mazda 323F 1.8/16V BG – 94r

Postprzez Soluks » 5 mar 2008, 03:03

może to już wyrobione łozysko oporowe na docisku sprzegła albo coś w skrzyni
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez Suchy19830 » 1 lip 2008, 20:19

Witam z mojej Madzi dobiegają dziwne dźwięki dochodzące spod pokrywy wałków rozrządu.Wygląda to tak , że gdy palę na zimnym słyszę pierwszą głowicę.Gdy się zagrzeje przód się wycisza i słychać bardziej drugą.Siedziałem troszkę na necie i próbowałem się czegoś dowiedzieć.Pytałem również w warsztatach i diagnozy są różne.Rozebrałem przedni dekielek i na moje oko wałki są ok.Czy będą to hydropopychacze czy może coś innego.Pozdrawiam i proszę o pomoc
Początkujący
 
Od: 23 cze 2008, 19:05
Posty: 11
Auto: Mazda mx6

Postprzez qbass » 1 lip 2008, 22:40

Suchy19830, użyj szukajki wpisując w nią "HLA" lub "popychacze" oraz dolej oleju do poziomu full. :)
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Gruszek » 1 lip 2008, 22:59

Ja mam ten sam problem . w warsztacie powiedzieli zebym zmienil olej na 15 w 40 . ale nie zrobilem tego
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2008, 23:52
Posty: 17
Skąd: suwalki
Auto: – Mazda Xedos 6

Postprzez qbass » 1 lip 2008, 23:00

Gruszek napisał(a): w warsztacie powiedzieli zebym zmienil olej na 15 w 40

hahaha Zmień ten "warsztat"...
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez tomekrvf » 2 lip 2008, 00:22

Suchy19830, zmień sprężyny na wałkach rozrządu. Sprężyny są odpowiedzialne za kasowanie luzu międzyzebnego pomiedzy kołami zębatymi na wałkach rozrządu. Do naprawy potrzeba:
-dwie sprężyny
-dwie zmodyfikowane nakrętki
-dwie zaślepki
Naprawę da się wykonać bez zdejmowania paska rozrządu.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez 2Nol » 2 lip 2008, 02:02

A nie będzie to przypadkiem kwestia (nie)sławnego zaworka zwrotnego? To dosyć popularna usterka.
Spanie w nocy jest dla mięczaków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 00:37
Posty: 763
Skąd: Gdańsk

Postprzez Jekyll » 13 mar 2009, 08:25

Powiedzcie mi gdzie kupić te sprężyny, nakrętki i zaślepki w rozsądnej cenie. Teraz żałuję że przy rozrządzie ich nie wymieniłem ale tam gdzie kupuję części, tzn. w Radomiu mieli tylko oryginały za 120zł od sztuki więc zrezygnowałem bo i tak mnie ostatnio Xedos szarpnął po portfelu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2009, 18:43
Posty: 31
Auto: Xedos9 2.5 KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6