Sondy lambda.

Postprzez Fedu » 8 sty 2011, 17:26

slawek323 napisał(a):i nie ma zarówno świec przewodów i sond do gazu.... jeden wielki chwyt w motoryzacji!!!


No niestety muszą jakoś przyciągnąć klienta :D tak samo piszą o filtrze stożkowym że jest specjalny do samochodów z instalacją gazową hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez ADHD » 9 sty 2011, 00:12

Mam 2 szt. uniwersalnego Boscha i chyba jest ok, przynajmniej nie widzę żadnego powodu dla którego nie miałbym polecać.
MOJA BYŁA M
BABCIA
Klubowicz
 
Od: 30 lip 2008, 21:15
Posty: 3600 (24/150)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: – porno X
– MK6
----------------------------
– X6 CA KF 94'
– 323 BF LX E3 86'

Postprzez Vorph » 9 sty 2011, 15:16

slawek323 napisał(a):brał bym boscha tylko dlatego że tańsza


Ale kwestia jest taka, że między tymi dwiema sondami, o których wspomniałem, Bosch wychodzi znacznie (bo średnio o ok. 35%) drożej. Zatem powyższy argument przemawiałby bardziej za NGK-NTK.
Początkujący
 
Od: 16 lut 2010, 16:28
Posty: 14
Auto: Mazda Xedos 6 2,0l V6
103 kW, 1999 r.

Postprzez Tubi » 9 sty 2011, 18:26

Jakby mało było na temat sond... Już dawno wszyscy doszli do wniosku ,że najbardziej opłacalnym wyborem są NTK bez wtyczek.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez niedzwiadek833 » 9 sty 2011, 21:52

Bosch wychodzi znacznie (bo średnio o ok. 35%) drożej. Zatem powyższy argument przemawiałby bardziej za NGK-NTK.

Moim zdaniem nie tylko ten argument przemawia za NGK. Bosch zajmuje się można powiedzieć wszystkim, od układów wtryskowych, układów zapłonowych do pralek lodówek i innego sprzętu, a co jest do wszystkiego jest do niczego. Natomiast NGK zajmuje się tylko układami zapłonowymi. Jest jeszcze jeden argument przemawiający na korzyść NGK, a mianowicie oryginalne sondy sprzedawane w aso są to sondy ngk i fabrycznie też były montowane sondy NGK.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez Lowiec » 9 sty 2011, 23:07

Rozumiem że do 1.6 taka będzie najlepsza?
http://allegro.pl/sonda-lambda-ngk-ntk- ... 44004.html

Pozdrawiam
Sławek
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez Vorph » 13 sty 2011, 15:12

Vorph napisał(a):1. Boschem 0 258 986 507 ( http://e-autoparts.pl/catalog/sonda-lambda-p-2433.html )
2. NGK-NTK OZA624-E4 ( http://www.e-ngk.pl/oza624e4-p-9.html )


Jak się okazuje ŻADNA z tych sond nie pasuje do tytułowego modelu Xeda! NGK jest przeznaczona do starszej generacji Xeda, a ta druga nie pasuje, bo jest 4-ro przewodowa, a w moim jest 3-przewodowa.. :( A we wszystkich hurtowaniach czy stronach tego Boscha rekomendują do mojego.. Nieprawdopodobne, ale wygląda na to, że nie ma sondy pasującej do tej wersji...! <co?>
Początkujący
 
Od: 16 lut 2010, 16:28
Posty: 14
Auto: Mazda Xedos 6 2,0l V6
103 kW, 1999 r.

Postprzez kriskus » 13 sty 2011, 16:34

NGK-NTK na pewno będzie pasować, tylko musisz odpowiednią dobrać.
Zadzwoń do Carspeed:
506153025
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez Marius_V » 29 sty 2012, 15:26

Witam, mam problem z sondą lambda, sonda działa, sprawdzałem miernikiem, ale komputer pokazuje że napięcie się nie zmienia. Samochód też trochę dużo pali, około 14-15 l gazu.
Co najlepiej zrobić w tym przypadku?
A może polecicie jakiegoś ogarniętego elektryka z Warszawy, najlepiej okolice Wawra.
Pozdrawiam,
Marius_V
 

Postprzez cinek121 » 30 cze 2013, 20:58

Jakie u Was są sondy lambda 3 czy 4 żyłowe jest jakaś różnica??

O co mi chodzi?
A mianowicie, chciałem wymienić sondę mam drugą i co się okazało że mam 4 żyłową a u mnie siedzi 3 żyłowa? Sondę miałem z drugiej madzi przeznaczonej na części z 93 r a ta jest z 99?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2011, 22:46
Posty: 55
Skąd: Suwałki
Auto: Xedos 6 2,0 KF V6 99r

Postprzez Crenshaw » 30 cze 2013, 20:59

też mam u siebie 3żyły a jak wymieniałem to kupiłem 4,
rozwiązanie jest proste: jeden biały kabelek trzeba podłączyć do masy i będzie banglało :D
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez phoenx » 7 mar 2014, 15:56

Szukałem na forum, ale albo nie ma albo źle szukam... Wiem, że w Xedosie są dwie sondy lambda. Jak to z nimi jest? Jedna jest przed kolektorem druga za? Czy jak szwankuje sonda 1 albo sonda 2 to generują różne kody błędów albo objawy? Generalnie mam problem taki, że gaziarz mi powiedział, że któraś sonda mi świruje i podaje złe odczyty i nie mógł dobrze mapy dostosować. Poza tym autko mi pali 2-3L PB95 albo 3-4L LPG więcej niż normalnie. Chciałbym sobie wymienić sondę, ale nie bardzo wiem którą. Podpowie ktoś jak wybadać, która sonda ma focha?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 13:21
Posty: 669 (14/26)
Skąd: Wrocław
Auto: VW New Beetle 2.0 8V 98'
Yamaha FZ6 Fazer S1
Były:
Mazda Xedos 6 2.5 V6 KL 95'
Mazda Xedos 6 2.0 V6 KF 97'
Mazda 323F BG 1.6 16V 92'

Postprzez Crenshaw » 7 mar 2014, 16:46

tak, w xedosie są dwie sondy, po jednej na każdy kolektor wydechowy (prawy i lewy, przy V6). Jako, że silnik jest umieszczony poprzecznie, prawa sonda to ta bliżej szyby, a lewa bliżej zderzaka, obie generują po dwa różne kody, czyli razem cztery kody błędów:

napięcie nie zmienia się, sonda lewa
napięcie nie zmienia się, sonda prawa
brak napięcia, sonda lewa
brak napięcia, sonda prawa

tutaj masz opisane jak sprawdzić kody i co oznaczają:
viewtopic.php?f=116&t=99250&hilit=obd

powodzenia <spoko>
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez phoenx » 8 mar 2014, 15:24

Hej
Dzięki wielkie za pojaśnienie jak to jest z tymi sondami! Listę kodów i sposób sprawdzania znam, bo sobie błyskałem błędy w poprzedniej mojej poprzedniej Madzi. Tylko pytanie, czy obie generują ten sam kod? Na liście kodów są dwie pozycje odnośnie lambdy:
15 – Czujnik lambda / Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym*
23 – Czujnik lambda
Czy jeden błąd jest dla jednej drugi dla drugiej? Czy obie potrafią ten sam generować? Albo po prostu jutro postaram się wybłyskać kody i napisze jaka była sekwencja:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 13:21
Posty: 669 (14/26)
Skąd: Wrocław
Auto: VW New Beetle 2.0 8V 98'
Yamaha FZ6 Fazer S1
Były:
Mazda Xedos 6 2.5 V6 KL 95'
Mazda Xedos 6 2.0 V6 KF 97'
Mazda 323F BG 1.6 16V 92'

Postprzez Crenshaw » 8 mar 2014, 16:04

na pewno są razem cztery kody, tak jak pisałem Ci wcześniej, wydaje mi się, że gdzieś była inna tabela kodów i np na jednej tabeli numer 17 to było "sprzężenie zwrotne" a na drugiej tabeli "lewa sonda lambda – napięcie nie zmienia się", jestem tego pewien, bo sam tak miałem, także poszukaj dobrze <spoko>
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez phoenx » 8 mar 2014, 16:42

I wygoglałem (na forum Forda Probe):

15 Left Heated Oxygen Sensor (LHO2S) – voltage always below 0.55V
Lewa (przednia) sonda lambda – napięcie poniżej 0.55V
17 Left Heated Oxygen Sensor (LHO2S) – voltage does not change
Lewa (przednia) sonda lambda – napięcie nie zmienia się
23 Right Heated Oxygen Sensor (RHO2S) – voltage always below 0.55V
Prawa (tylna) sonda lambda – napięcie poniżej 0.55V
24 Right Heated Oxygen Sensor (RHO2S) – voltage does not change
Prawa (tylna) sonda lambda – napięcie nie zmienia się

Dzięki! Teraz tylko odczytać błędy z Xeda;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 13:21
Posty: 669 (14/26)
Skąd: Wrocław
Auto: VW New Beetle 2.0 8V 98'
Yamaha FZ6 Fazer S1
Były:
Mazda Xedos 6 2.5 V6 KL 95'
Mazda Xedos 6 2.0 V6 KF 97'
Mazda 323F BG 1.6 16V 92'

Postprzez Crenshaw » 8 mar 2014, 19:38

właśnie o to mi chodziło <spoko>
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez phoenx » 9 mar 2014, 20:12

Wymrugałem błędy 15 i 17, czyli lewa (przód). Przy tym był jeszcze bład 14 – Czujnik ciśnienia atmosferycznego – EMS, ale gdzieś czytałem, że to się może pojawić przy okazji innych błędów. Z tego co patrzyłem to sonda ma 3 kabelki. Jak szukałem po forum, to ludzie odradzają Bosha. Co kupić? Może NGK?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 13:21
Posty: 669 (14/26)
Skąd: Wrocław
Auto: VW New Beetle 2.0 8V 98'
Yamaha FZ6 Fazer S1
Były:
Mazda Xedos 6 2.5 V6 KL 95'
Mazda Xedos 6 2.0 V6 KF 97'
Mazda 323F BG 1.6 16V 92'

Postprzez Crenshaw » 9 mar 2014, 21:36

ja mam założoną DENSO która ma cztery kable, trzy idą do wtyczki, a jeden do masy. Jeżdżę na niej rok i wszystko jest si.
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez hikoo » 14 lis 2014, 21:28

Dziś sprawdzałem sobie błędy w ecu, jednak nie pokazało nic (poza jednym mrugnięciem po ok 30sek) zarówno na zapłonie jak i na odpalonym.
Tak więc postanowiłem też sprawdzić sobie przy okazji lambde, LED wpięta pomiędzy B+ i MEN w czasie pracy silnika, bez mostka.
Żadnego świecenia, testowałem tylko na benzynie, czy tak powinno być ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2013, 01:34
Posty: 89
Skąd: Będzin
Auto: Xedos 6 KF '98 +LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6