Brak iskry- rozwiązanie- uszkodzony aparat zapłonowy
Witam,
Właśnie od Szwodów wróciłem, nie było mnie parę dni. W poniedziałek będę miał czujnik położenia wału i trochę czasu, żeby sie pobawić.
@tadziol. Dziękówa za informacje. Też mi się on nie podobał, ale olałem. Jakiegoś nosa jednak mam. Poproszę jutro kogos o potrzymanie go – zobaczymy czy daje prąd
Dam znaka co się dzieje po wymianie. Jak nie ruszy, poproszę o więcej porad.
Pzdr.
Właśnie od Szwodów wróciłem, nie było mnie parę dni. W poniedziałek będę miał czujnik położenia wału i trochę czasu, żeby sie pobawić.
@tadziol. Dziękówa za informacje. Też mi się on nie podobał, ale olałem. Jakiegoś nosa jednak mam. Poproszę jutro kogos o potrzymanie go – zobaczymy czy daje prąd
Dam znaka co się dzieje po wymianie. Jak nie ruszy, poproszę o więcej porad.
Pzdr.
Różni Ludzie. Różne potrzeby. Jeden Zespół.
- Od: 12 maja 2007, 23:18
- Posty: 59
- Skąd: Mysłowice
- Auto: XEDOS 6 CA KF
kattom napisał(a):czujnik położenia wału
kattom napisał(a):Jak nie ruszy
Cześć, nie jestem ekspertem na forum, ale nie jest to czujnik położenia wału oraz raczej po jego wymianie auto nie ruszy. Już tłumaczę o co chodzi – dlatego wyskakuje błąd czujnika położenia wału, bo uszkodzony jest czujnik halla w aparacie zapłonowym. Można go naprawić na allegro:

lub kupić używany sprawny aparat zapłonowy. Co do sond to radzę po ww. operacji skasować błędy i jeszcze raz sprawdzić kody – nie powinny się pojawić. Skąd to wiem – miałem tak samo
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
widziałem takie aparaty po naprawie,nie polecam...gość traktuje w aparatach z BA/Z5 lub KF34 zapłonniki silikonem i kasuje za naprawę twierdząc,że zrobione.ludzie w temacie będący wiedzą doskonale,że te zapłonniki są dożywotnio trwałe.w odróżnieniu od KL01 lub S1
błedy 03 i 04 naraz mogą powstać tylko w wyniku odłączenia aparatu lub braku zasilania/masy przy jednoczesnej próbie rozruchu.
błedy 03 i 04 naraz mogą powstać tylko w wyniku odłączenia aparatu lub braku zasilania/masy przy jednoczesnej próbie rozruchu.
Panowie,
Cewka to nie jest. Czujnik położenia wału też nie. Kupione oba elementy, zmierzone oba elementy – cewka wydaje się ok i a czujnik daje napięcia jak się kreci rozrusznikiem, pod zapłonem też. Wzbudzany jest podejrzewam magnesem i na oscyloskopie pojawia się "pik" raz po razie. Cewka nie daje iskry na kablu, który idzie do aparatu zapłonowego.
Aparat zapłonowy wymontowany, rozebrany do połowy i na dwóch +5 napięcia się nie zmieniają jak się kręci środkiem. Cały czas jest +5.
Domyślam się zatem, że aparat jednak ? Nie ma na nim symboli, jest tylko znaczek Mitsubishi.
@tadziol: co masz na myśli mówiąc "w wyniku odłączenia aparatu lub braku zasilania/masy przy jednoczesnej próbie rozruchu" ?
Możecie coś potwierdzić ?
Cewka to nie jest. Czujnik położenia wału też nie. Kupione oba elementy, zmierzone oba elementy – cewka wydaje się ok i a czujnik daje napięcia jak się kreci rozrusznikiem, pod zapłonem też. Wzbudzany jest podejrzewam magnesem i na oscyloskopie pojawia się "pik" raz po razie. Cewka nie daje iskry na kablu, który idzie do aparatu zapłonowego.
Aparat zapłonowy wymontowany, rozebrany do połowy i na dwóch +5 napięcia się nie zmieniają jak się kręci środkiem. Cały czas jest +5.
Domyślam się zatem, że aparat jednak ? Nie ma na nim symboli, jest tylko znaczek Mitsubishi.
@tadziol: co masz na myśli mówiąc "w wyniku odłączenia aparatu lub braku zasilania/masy przy jednoczesnej próbie rozruchu" ?
Możecie coś potwierdzić ?
Różni Ludzie. Różne potrzeby. Jeden Zespół.
- Od: 12 maja 2007, 23:18
- Posty: 59
- Skąd: Mysłowice
- Auto: XEDOS 6 CA KF
Panowie,
Wóz działa i ma się świetnie. Jak to zwykle bywa, uszkodzony najdroższy element, który mógł wysiąść, czyli aparat zapłonowy.
Rację miał Barthek1983.
Madzia już goni.
Wyją mi tylko tarcze jak się rozgrzeją hamulce, muszę zmienić je razem z klockami. Jaką markę polecacie ?
Wóz działa i ma się świetnie. Jak to zwykle bywa, uszkodzony najdroższy element, który mógł wysiąść, czyli aparat zapłonowy.
Rację miał Barthek1983.
Madzia już goni.
Wyją mi tylko tarcze jak się rozgrzeją hamulce, muszę zmienić je razem z klockami. Jaką markę polecacie ?
Różni Ludzie. Różne potrzeby. Jeden Zespół.
- Od: 12 maja 2007, 23:18
- Posty: 59
- Skąd: Mysłowice
- Auto: XEDOS 6 CA KF
Witam
Odczytalem sobie kody błędów
02 czujnik położenia wału
04 czujnik położenia wału
05 czujnik spalania stukowego
08 przepływomierz
09 czujnik temp. silnika
10 czujnik temp.powietrza
16 czujnik EGR
24 uklad spreżenia zwrotnego lub tylna sonda lambda??
Auto to :MAZDA XEDOS 6 2.0 1993r
Kod 08 i 10 znaczy ze przepływomierz do wymiany,bo ten czujnik powietrza podobno jest w przepływomierzu,mozliwe jest ze tylko czujnik do wymiany a pokazuje przepływomierz bo ten czujnik wchodzi w jego skład?
02 i 04 to sa dwa czujniki ?
05 to jest jakas wtyczka??
09 do wymiany termostat
16 jego sie wymienia na nowy czy czysci
?
24
Czy przez błedy 02 i 04 Madzia nie chce zapalic,wczoraj smigala normalnie a dzis klapa,nie ma iskry a przewody sa nowe.
Autko troche stało pod moja nieobecnosc w kraju teraz chcialbym je doprowadzic do jak najlepszego stanu.
Z góry dzieki za pomoc
Odczytalem sobie kody błędów
02 czujnik położenia wału
04 czujnik położenia wału
05 czujnik spalania stukowego
08 przepływomierz
09 czujnik temp. silnika
10 czujnik temp.powietrza
16 czujnik EGR
24 uklad spreżenia zwrotnego lub tylna sonda lambda??
Auto to :MAZDA XEDOS 6 2.0 1993r
Kod 08 i 10 znaczy ze przepływomierz do wymiany,bo ten czujnik powietrza podobno jest w przepływomierzu,mozliwe jest ze tylko czujnik do wymiany a pokazuje przepływomierz bo ten czujnik wchodzi w jego skład?
02 i 04 to sa dwa czujniki ?
05 to jest jakas wtyczka??
09 do wymiany termostat
16 jego sie wymienia na nowy czy czysci
24
Czy przez błedy 02 i 04 Madzia nie chce zapalic,wczoraj smigala normalnie a dzis klapa,nie ma iskry a przewody sa nowe.
Autko troche stało pod moja nieobecnosc w kraju teraz chcialbym je doprowadzic do jak najlepszego stanu.
Z góry dzieki za pomoc
Ostatnio edytowano 28 lis 2009, 15:24 przez Marcin V6, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 26 mar 2009, 12:04
- Posty: 61
- Skąd: Starachowice/Wwa
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 1993r
Nie wtyczka tylko ten czujnik.
Bede wdzieczny za pomoc,do jutra musze sprawdzic czy to zasniedziala wtyczka czy musze zmienic wtyczke.
Czyli mozliwe ze cewka jest OK:) i nie ma iskry z powodu tego czujnika??
Bede wdzieczny za pomoc,do jutra musze sprawdzic czy to zasniedziala wtyczka czy musze zmienic wtyczke.
Czyli mozliwe ze cewka jest OK:) i nie ma iskry z powodu tego czujnika??
- Od: 26 mar 2009, 12:04
- Posty: 61
- Skąd: Starachowice/Wwa
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 1993r
Gdzieś po lewej stronie,a sam czujnik chyba jest na dole silnika.A co do wtyczki to ja akurat miałem zaśniedziałą,może u ciebie padł czujnik.Samą wtyczkę nie wiem czy wymienisz.
możliwe,skąd jesteś?Marcin V6 napisał(a):Czyli mozliwe ze cewka jest OK:)
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8675 (86/81)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Dostałem sie do niej
Przeczyszciłem popsikałem
srodkiem do styków i wszystko jest Ok:) znikły wszystkie błedy
!!:):):) sprawdzałem 3 krotnie .Dioda po przekreceniu kluczyka swieci długo co pewnie oznacza start i puzniej nic.
Zostaje problem iskry bo autko dalej nie pali,nie ma iskry przeczyscilem zapłon bo tez byl zasniedzialy i 2 czujnik położenia jest w zapłonie skoro błedy znikły to chyba jest zapłon dobry wiec pewnie to cewka.Odczepiłęm przewód który idzie od cewki do kopułki i przystawiłem do bloku silnika kolega przekrecił kluczyk i iskry nie było,wiec chyba padła cewka??????
Znak ktos moze jakis bardziej fachowy sposób na sprawdzenie cewki???
Jestem ze Starachowic ale jutro jade do Warszawy i posiedze tam 2 tyg.
Przeczyszciłem popsikałem
srodkiem do styków i wszystko jest Ok:) znikły wszystkie błedy

Zostaje problem iskry bo autko dalej nie pali,nie ma iskry przeczyscilem zapłon bo tez byl zasniedzialy i 2 czujnik położenia jest w zapłonie skoro błedy znikły to chyba jest zapłon dobry wiec pewnie to cewka.Odczepiłęm przewód który idzie od cewki do kopułki i przystawiłem do bloku silnika kolega przekrecił kluczyk i iskry nie było,wiec chyba padła cewka??????
Znak ktos moze jakis bardziej fachowy sposób na sprawdzenie cewki???
Jestem ze Starachowic ale jutro jade do Warszawy i posiedze tam 2 tyg.
- Od: 26 mar 2009, 12:04
- Posty: 61
- Skąd: Starachowice/Wwa
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 1993r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6