[Xedos6 CA] Wymiana sondy lambda.
Zmontowałem sondę według instrukcji Ale dręczy mnie myśl czy przewody aby na pewno mają prawidłowe połączenie, czy np. któraś tulejka nie ma przerwy bo np przewód żle wszedł i nie dotyka do ścianki w tulejce ... czy można to jakoś sprawdzić w prosty sposób np miernikiem
Mazda na PJ: http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/47144
- Od: 6 sty 2008, 17:01
- Posty: 60
- Skąd: Sosnowiec (ślask)
- Auto: Mazda 323c 1.3 16 v --> Corolla E12 TS
jeszcze warto zachować oryginalną długość przewodów... co prawda cm w lewo czy prawo za dużo nie zmieni... ale zawsze zmiana już jest 
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Mam pytanie zamówiłem obie sondy i będę się brał za wymiane. Mógłby mi ktoś zaznaczyć na zdjęciu komory bądź chociarz opisać gdzie dokładnie znajdują się wtyczki od sond?
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Witam!
Chce tez wymienić sondy, testował juz ktoś te uniwersalne z allegro? Ja jest ich żywotność?
Chce tez wymienić sondy, testował juz ktoś te uniwersalne z allegro? Ja jest ich żywotność?
-
stos80
Kup NTK bez wtyczek i wymień. Jak kupowałem auto obie były padnięte. Po wymianie auto nie do poznania, zero szarpania, brak problemów z odpalaniem ciepłego silnika a co najważniejsze w mieście spala 9l zamiast 25 
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Dla potomnych
Dla CA KF są sondy NTK 1952.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Tubi napisał(a):Kup NTK bez wtyczek i wymień. Jak kupowałem auto obie były padnięte. Po wymianie auto nie do poznania, zero szarpania, brak problemów z odpalaniem ciepłego silnika a co najważniejsze w mieście spala 9l zamiast 25
u mnie identycznie placilem 79 zl z allegro ::) wtyczki jedna za poprzeczka przy samej kabinie z lewej strony pod maska a druga miedzy chłodnicą a kolektorem


- Od: 24 wrz 2008, 23:29
- Posty: 150
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Xedos V6, wcześniej 626 GE 97
gregorg napisał(a):Tubi napisał(a):Dla potomnychDla CA KF są sondy NTK 1952.
Skąd wziąłeś ten symbol?? Te z innym symbolem nie będą dobrze działać? Katalog NTK podaje OZA74-F1 do xedosa
Zawsze są dwa oznaczenia to co podałeś idzie w parze z 1952
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Panowie mam pytanie bo mnie to zaczyna wkurzać co kilkadziesiąt kilometrów wyskakują mi błędy 15 i 23, sondy nowe wymienione spalanie dobre, i sondy też. Więc co może jeszcze powodować te cholerne błędy. Jakby sonda była walnięta to by mi wyświetlał cały czas, a sprawdzałem na rozgrzanym i na pracującym silniku i jest ok, zamiast kata mam strumienice.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
a jaką sonde lambde kupić do xedosa 1.6 z lpg? i orientujecie się może ile powinna kosztować i ile wyniesie robocizna? ( ja niestety sama sobie nie poradzę mimo fotorelacji:/) może ktoś wymieniał gdzieś tą sonde w warszawie i może polecić konkretny zakład i/lub sklep gdzie można ją kupić? na allegro znalazłam w przedziale cenowym 80-115 zł z tym że nie wiem która na pewno bedzie pasować? i czy nie lepiej trochę więcej wydać i kupić jakąś oryginalną w autoryzowanym serwisie? ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
JOY doesn't want to go home yet :]
- Od: 7 cze 2010, 23:18
- Posty: 67
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda Xedos 6 99'
Czy ktoś spotkał się z sondą 3-przewodową w xedzie? Wyskakuje mi błąd 17, więc kupiłem w carspeed sondę na przód auta. Ale po odpięciu kostki okazało się, że są w niej tylko trzy piny, a kupiona sonda ma cztery przewody...

http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Podepne sie pod temat i zapytam o dwie ( w sumie 3 ) sprawy:
sprawa 1 : czy ktos moze mi polecic jaka sonde lambda kupic ? ( moze byc na allegro, moze byc jakis sklep internetowy, do obu bankow , bo wyczytalem ze sa dwie sa takie same ? ) na ile tak mniej wiecej km taka sonda wystarczy
sprawa2 : nie wiem czy obecne sondy sa sprawne czy nie ( auto ma 230k przebiegu wg licznika – czy prawdziwy – wiadomo jak z tym jest ), czy jest sens kupic w ciemno obie i wymienic
Obecnie auto sporo pali, jezeli to nie sondy, to co jeszcze moze az tak drastycznie wplywac na zuzycie paliwa w tym aucie ? Nie mam testera, probowalem podlaczyc auto pod zlacze diagnostyczne i pod kompa i nic z tego nie wyszlo, czeka mnie koniecznie zabawa z dioda
( pomimo dokladnego przeczytania z forum forda probe, nadal jest to dla mnie abstrakcja )
sprawa3 : czy moglby ktos machnac foto gdzie sa dokladnie te sondy w xedziku 6 ?
sprawa 1 : czy ktos moze mi polecic jaka sonde lambda kupic ? ( moze byc na allegro, moze byc jakis sklep internetowy, do obu bankow , bo wyczytalem ze sa dwie sa takie same ? ) na ile tak mniej wiecej km taka sonda wystarczy
sprawa2 : nie wiem czy obecne sondy sa sprawne czy nie ( auto ma 230k przebiegu wg licznika – czy prawdziwy – wiadomo jak z tym jest ), czy jest sens kupic w ciemno obie i wymienic
sprawa3 : czy moglby ktos machnac foto gdzie sa dokladnie te sondy w xedziku 6 ?
- Od: 28 maja 2010, 20:55
- Posty: 44
- Skąd: Suwałki
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0V6 1993r
co do polecenia sond to nie pomoge bo nie wymienialem, sprawa z dioda to nic trudnego, sluze pomoca jesli nie wiesz czegosc (na forum probe jest to szczegolowo opisane ale jakby co to pytaj, a fotke sond masz np tu w tym linku na allegro
http://moto.allegro.pl/kolektor-portki- ... 96776.html

Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002

- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2049 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Polecane są sondy NGK/NTK. Na ogół taniej wychodzi kupno sondy bez wtyczki i przełożenie wtyczki ze starej sondy. Z tego co ja się orientuję, to przednia różni się od tylnej.
Ciężko określić żywotność sondy. Natomiast na pewno możesz sprawdzić jej działanie przy pomocy oscylatora.
Wymiana sondy przedniej jest stosunkowo łatwa. Trzeba odkręcić te plastyki przy grillu i można ją dojrzeć przy kolektorze. Radzę bawić się przy chłodnym silniku, bo można się poparzyć.
Tylna sonda to trochę więcej gimnastyki. Jej wymiana a także przełożenie wtyczki zostało dość szczegółowo opisane przez behemota w tej fotorelacji:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=32781
Kupno polecam w CarSpeed. Tylko najpierw sprawdź samemu lub u mechanika czy sonda jest z 4 czy 3 przewodami. Znacząca większość xedosów ma 4 w obu sondach. Ja jednak mam tylko 3 w przedniej. Myślałem, że ktoś coś grzebał, ale piotrwaf napisał, że on też ma 3.
Czasem błędy sondy wychodzą na kompie. A zrobienie testera z diodą to naprawdę pryszcz. Potrzebna dioda, rezystor, kawałek przewodu i lutownica.
Ciężko określić żywotność sondy. Natomiast na pewno możesz sprawdzić jej działanie przy pomocy oscylatora.
Wymiana sondy przedniej jest stosunkowo łatwa. Trzeba odkręcić te plastyki przy grillu i można ją dojrzeć przy kolektorze. Radzę bawić się przy chłodnym silniku, bo można się poparzyć.
Tylna sonda to trochę więcej gimnastyki. Jej wymiana a także przełożenie wtyczki zostało dość szczegółowo opisane przez behemota w tej fotorelacji:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=32781
Kupno polecam w CarSpeed. Tylko najpierw sprawdź samemu lub u mechanika czy sonda jest z 4 czy 3 przewodami. Znacząca większość xedosów ma 4 w obu sondach. Ja jednak mam tylko 3 w przedniej. Myślałem, że ktoś coś grzebał, ale piotrwaf napisał, że on też ma 3.
Czasem błędy sondy wychodzą na kompie. A zrobienie testera z diodą to naprawdę pryszcz. Potrzebna dioda, rezystor, kawałek przewodu i lutownica.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6