Uszkodzony alternator.

Postprzez makumba » 6 mar 2006, 19:35

jeszcze jedno , do mojego alternatora idzie tak : kostka w której sa tam dwa kable podejrzewam te od kontrolki ładowania i jeden taki grupszy.
Briareos napisał(a):wyjście z prostownika pomocniczego (3 mniejsze diody).

u mnie niby sa dwa wyjscia od tych diód i wkońcu niewiem juz czy trzeba je połączyc do kupy?
czy tym wyjsciem jest na zewnatrz alternatora łacze gdzie przykrecony jest ten gruby kabel pradowy(raczej odpada), czy którys z kabli w tej kostce(chyba tez bo tam jest + i –),
rozrysowałem sobie ten schemat na kartce i cos mi niepasuje czyli zostaje mi jeden kabel wolny wychodzacy od tych diód, jak dobrze kumam to co napisałes <glupek2>
bo niemasz jakiegos schematu jak to połaczyc?
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 21:16
Posty: 38
Skąd: Kraków
Auto: mazda xedos 6 (CA) KF 2.0 V6

Postprzez bazyl wspaniały » 2 sie 2006, 13:39

mi się przydażyło to samo-czyli padł regulator. zapodałem używkę (total okazja od znajomego mechanika :D) za 50zł i po problemie. a powodem całego zamieszania może być brud i śniedź na szynie plusowej w puszce z przekaźnikami i bezpiecznikami pod maską samochodu. nie mam pewności ale kiedy mi padł akumulator na trasie to od razu dobrałem się do sprawdzenia przewodów. no i tam na tej szynie byłó słabe przejście i tak się grzało że przytopiło puszkę. wyczyściłem i poskładałem. niestety alternator poleciał na złom i śmigam na używce. wolę założyć używkę- z pewnego źródła oczywiście niż kombinować
pozdrawiam
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez tadziol » 3 sie 2006, 19:13

hahaha....hihihi....,a czy makumba sprawdził podstawową rzecz,tj.stałe napięcie B+ na jednym z pinów konektora przy alternatorze?brak tego napięcia powoduje właśnie wzrost nap.ład. do ok.15-17V....
jak znam życie,to przegnił konektor przy skrzynce MAIN FUSE,przewód biały/zielony
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kat123 » 9 sie 2006, 12:47

Mam podobny problem z tą różnicą, że wiem, że ktoś podłączył odwrotnie akumulator tzn zamiast + dał- i zamiast – dał +. Porażka. Wymieniłem bezpiecznik 100A i ładowania brak. Ktoś mi powiedział, że na 100 % diody. Więc wymieniłem alternator. Nic to nie pomogło więc wymieniłem alternator na kolejny. Nic. Ładowania jak nie było tak nie ma. Z kontrolek nic się nie świeci na jałowym biegu. Dopiro prze 2000 rpm zapala się brak ładowania i przy 2500 rpm gaśnie, a fizycznie ładowanie cały czas nie ma. Cóż to może być ?? Poradźcie coś bo madzia stoi juz u czwartego z kolei elektryka ba trzech poprzednich rozłożyło ręce. :( <ściana>
nie zamienię madzi na żadną inną...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2006, 18:40
Posty: 11
Skąd: Poznań
Auto: xedos 6 `95 1,6 B6 DOHC CA 12

Postprzez Briareos » 9 sie 2006, 15:41

Jak można wymieniać alternator bez sprawdzenia czy nie upaliło czegoś w instalacji :|
Czy na pewno jest dobre połączenie wyjścia B+ z akumulatorem (niespełnienie tego warunku grozi uwaleniem prostowników).
Prąd wzbudzenia altek dostaje? Prosto sprawdzić, amperomierz do łapki i przez kabelek (wzbudzenia!) powinno popłynąć jakieś 200-300mA do masy, żarówka na desce powinna się pięknie świecić. Jeśli prostownik pomocniczy działa, to napięcie na zacisku wzbudzenia powinno być równe lub nawet przewyższać napięcie ładowania (czyli ogólnie napięcie na klemie (+) akumulatora) – to dlatego że jest dodatkowa dioda w okolicy kontrolki. Sensowne wartości to coś w granicach 14-17V. Jeśli ją przebiło to żarówka będzie się świecić (właściwie żarzyć) także jak prostownik pomocniczy da wyższe napiecie niż akumulator.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez xedos 1995 » 14 lis 2006, 22:24

dzis robilem alternator u siebie ... regulator napiecia szczelił..koszt po znajomosci 200zl...ladowanie 14,2 V pozdro
Bastek!!!!!!!!!!!!
Początkujący
 
Od: 5 paź 2006, 21:31
Posty: 22
Skąd: Wrocław
Auto: mazda xedos 6 1,6 Ca 1995

Postprzez Grześ » 20 sie 2007, 14:21

Witam
Wybierałem się właśnie na wakacje nad Morze i po przejechaniu ok 200 km padł regulator napięcia. Po sprawdzeniu daje napięcie 14.5V na wolnych obrotach a po przekroczeniu 2000obr/min wzrasta płynnie do ponad 17V. Powłączałem więc wszystko co możliwe i wróciłem do chaty nie przekraczając 70 na 5 biegu. ( gdyby nie tempomat to ciężko by było )
Zakupiłem używany alternator i zastanawia mnie jedna sprawa, czy aby go wymienić trzeba zdemontować chłodnicę wody i wyjąć go górą ( może wystarczy sam wentylator ) bo od spodu jest sprężarka klimy a tej bym nie chciał ruszać bo to się wiąże sami wiecie z czym.
Pozdrawiam
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2005, 18:59
Posty: 89
Skąd: Skarbimierz
Auto: Xedos 6 2.0 1996r

Postprzez Globy » 20 sie 2007, 14:28

U mnie padl niestety caly zestaw: alternator + akku w KL'u => http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=26877

Polecam znalezienie na Allegro za 150 zl uzywanego alternatora i nie bawienie sie w zadne regeneracje po 5 stow.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez xedosik » 19 wrz 2007, 10:06

witam
chcialbym aby ktos potwierdzil moje przypuszczenia co do uszkodzonego alternatora, swieca mi sie dwie kontrolki akumulatora i hamulca gdy odlanczam alternator wszystko jest ok.
alternator daje napiecie w granicach 15V nie wiecej ani nie mniej.
czy to jest uszkodzony alternator? czy da sie to jakos naprawic? regulator napiecia??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 18:58
Posty: 59
Skąd: kutno
Auto: Xedos 6 2.0 V6 96r.

Postprzez nor » 19 wrz 2007, 10:43

Masz padniety regulator napięcia. Nie wiem czy ktoś podejmie się naprawy jeśli nawet to i tak pieniądze wyrzucone w błoto. Mi naprawiali a po pewnym czasie znów to samo. Kupilem używany alternator i zapomniałem o problemie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 14:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Postprzez xedosik » 19 wrz 2007, 12:28

czyli nie jest to wina niczego innego tylko wylacznie alternatora?

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 18:58
Posty: 59
Skąd: kutno
Auto: Xedos 6 2.0 V6 96r.

Postprzez nor » 19 wrz 2007, 19:47

Tak to jest wina regulatora napięcia czyli alternatora.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 14:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Postprzez tadziol » 19 wrz 2007, 20:05

xedosik napisał(a):czyli nie jest to wina niczego innego tylko wylacznie alternatora?


no nie do końca...

xedosik napisał(a):alternator daje napiecie w granicach 15V nie wiecej ani nie mniej.


czyli regulator ok.

nor napisał(a):Tak to jest wina regulatora napięcia czyli alternatora.


a może brakuje tylko i wyłącznie napięcia akumulatora na terminalu S alternatora? usterka dość częsta w CA
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez xedosik » 19 wrz 2007, 20:43

tadziol napisał(a):
xedosik napisał(a):c

a może brakuje tylko i wyłącznie napięcia akumulatora na terminalu S alternatora? usterka dość częsta w CA

terminal S to jest ten duzy? do niego ma przychodzic napiecie z akumulatora?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 18:58
Posty: 59
Skąd: kutno
Auto: Xedos 6 2.0 V6 96r.

Postprzez Hazu » 19 wrz 2007, 21:08

U mnie kiedyś wypadł przewód przy kostce obok wlewu płynu do spryskiwaczy.

końcówka przewodu ugniła

objawy były chyba podobne

napewno świećiła się kontrolka od ładowania i jeszce jakac ale juz nie pamiętam tego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez tadziol » 20 wrz 2007, 19:55

xedosik napisał(a):terminal S to jest ten duzy? do niego ma przychodzic napiecie z akumulatora?


S terminal jest w złączu dwupinowym w alternatorze

emmarek napisał(a):U mnie kiedyś wypadł przewód przy kostce obok wlewu płynu do spryskiwaczy.

końcówka przewodu ugniła

objawy były chyba podobne

napewno świećiła się kontrolka od ładowania i jeszce jakac ale juz nie pamiętam tego.


bingo!! oto najczęstszy powód takiej usterki o jakiej mówi xedosik
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez xedosik » 20 wrz 2007, 20:41

heh to gdzie ja mam szukac takiego przewodu ktory mi wypadl? od tego chyba sa bezpieczniki i jezeli jest gdzies zwarcie to powinny walic...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 18:58
Posty: 59
Skąd: kutno
Auto: Xedos 6 2.0 V6 96r.

Postprzez Hazu » 20 wrz 2007, 20:59

to nie jest zwarcie tylko przerwa

kostaka (czarna z żółtymi elementami ) znajduje sie obok wlewu płynu do spryskiwaczy

Jest to jedna z nielicznych kostek niehermetyczna

spróbój wyciągać z niej pojedyńczo przewody w ten sposób może znajdziesz ten przerwany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez xedosik » 20 wrz 2007, 21:31

ale to na jakiej lini ma sie znajdowac ta przerwa? miedzy alternatorem a akumulatorem czy jak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 18:58
Posty: 59
Skąd: kutno
Auto: Xedos 6 2.0 V6 96r.

Postprzez Hazu » 20 wrz 2007, 21:56

Kostka – wtyczka z gniazdem

Koło wlewu płynu do spryskiwaczy idzie wiązka przewodów połączona tą kostką o którj pisałem

tam innej takiej nie ma

mnie ugniła koncówka przewodu znajdująca się w kostce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6