nor, przecież więcej ciepła jest wydzielane przy pracy rzędu np. 3000 rpm niż ~700.
postój na luzie i przytrzymaj gaz na wysokich obrotach – zobaczysz, jak szybko się wiatrak włączy. szybciej niż na wolnych obrotach.
wysokiej prędkości obrotowej silnika na ogół jednak towarzyszy ruch pojazdu – co za tym idzie – szybsza, skuteczniejsza wymiana ciepła przez chłodnicę do opływającego ją powietrza i wydajniejsze chłodzenie. dlatego w ruchu, mimo wyższych obrotów silnika, wiatrak się raczej nie załącza.
na wolnych obrotach nie ma mowy o przegrzewaniu. wiatrak zastępuje jedynie wiatr, który podczas jazdy normalnie chłodziłby radiator.
Wentylator chłodnicy – cykle pracy
1, 2
b2 napisał(a):hm. a może po prostu wszystko jest perfecto? chyba jesteś pierwszą osobą, która ubolewa, że jej się silnik nie przegrzewa
niby tak tylko obawiam się że wiatrak wogóle nie ruszy wtedy co powinien. Czy ktoś wie gdzie jest czujnik
temperatury który powoduje załączenie wiatraka i jak go sprawdzić
626 DiTD GF 98r.
- Od: 31 paź 2004, 17:19
- Posty: 12
- Skąd: Śląsk
Witam, u mnie podobnie z tym wentkiem ale chce to przerobic,narazie wyprowadziłem sygnalizacje LED zapala sie wchwili załączenie wentka i jak stoje gdzies w korkach czasami lukam czy świeci.Działa.Moim zdaniem pomysł chyba dobry przynajmniej jest kontrolka tego "dodatkowego" czujnika gdy robi sie za gorąco.
- Od: 25 sie 2004, 21:06
- Posty: 29
- Skąd: Koszęcin
- Auto: 626 GE FS 2.0 16V 93r.
MariuszJ napisał(a):Czy ktoś wie gdzie jest czujnik
temperatury który powoduje załączenie wiatraka i jak go sprawdzić
poszukaj na kopółce od termostatu. Tam są conajmniej 3 czujniki. Mały od kontrolki, 2 duże jedej od wiatraka, 2 od kompa. U mnie od kompa ma 2 kable, a od wiatraka 1.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6