Wymiana rozrządu.

Postprzez sylwo » 7 mar 2013, 21:57

Jak pompa zaczęła przepuszczać? Przez łożysko? A może przez uszczelkę? :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Qchar » 7 mar 2013, 23:28

sylwo Uszczelką nie może :) pompa padła :( jak zdejmiesz obudowę rozrządu to pod pompą jest otwór właśnie z niego leci płyn ., Pompa do wymiany <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2010, 18:27
Posty: 475
Skąd: Koćmierzów 23 k/Sandomierza- Frankfurt nad Manem
Auto: MazdaXedos 6 2.0 V6 Automat

Postprzez sq2jul » 7 mar 2013, 23:52

Pompa puszcza płyn tyłem, tak jak pisał Qchar. A co do GMB to nawet smirnoff mówił, że dostaje sygnały, że pompa siada przy takich przebiegać, wiec mój przypadek nie jest odosobniony. Druga sprawa to to ile osób robi takie przebiegi, żeby się o tym przekonać?

Wysyłane z mojego HTC Sensation za pomocą Tapatalk 2
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Cinek » 8 mar 2013, 10:44

Na dniach będę wymieniał rozrząd. I to na grubo bo ze wszystkimi sprężynkami ,uszczelkami i uszczelniaczami. Oczywiście pompę też wymieniam.

Jakiej firmy rolki ,paski ,napinacz ,uszczelki polecacie do Xedosa ?? No i jakiej firmy pompa jest dobra skoro tak narzekacie na GMB a większość sklepów ma właśnie ją w ofercie.
Czy mówi mam coś pompa firmy DOLZ ?? (niby dobra pompa za 170zł )

Czy komplet rozrządu firmy SKF to dobry wybór ?? Czy bardziej pójść w MItsuboshi ,NTN i GMB ?
I czy uszczelki i uszczelniacze takich firm jak REANZ czy CORTECO to mogą być ?? Czy przepłacić i zainwestować w serwisie w oryginały ??
Proszę podpowiedzcie coś konkretnie bo zaczynam mieć już bałagan w głowie z tymi firmami :) .
Początkujący
 
Od: 2 mar 2013, 15:08
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA, 1994

Postprzez jedrzej07 » 8 mar 2013, 13:32

napisz do carspeed'u podadza ci najlepsze propozycje cenowe oraz ewentualnie dobre zamienniki, byle czego nie sprzedaja lub nie polecaja. Bedziesz mial przeglad czy kupowac to co szlo na 1 montaż czy dobrej jakosci zamienniki
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Cinek » 8 mar 2013, 20:11

OK ,dzięki napisałem do nich i zobaczymy co odpiszą.
Ale z tego co wyczytałem na forum to oni proponują np. pompę wody GMB a tutaj są opinie podzielone.
Dlatego zapytałem co Wy proponujecie.

Mam jeszcze pytanko odnośnie Uszczelek pokryw zaworów. Wiem że to ważny element i warto kupić oryginał mazdy i tak też zamierzam.
Ale z tego co widzę to mazda daję samą uszczelkę natomiast np. REINZ dokłada jeszcze jakieś małe elementy.12szt na stronę. Co to jest ?? czy to też trzeba wymienić ? czy w oryginale mazdy trzeba je osobno dokupić ?
Rainz : http://moto.allegro.pl/uszczelka-pokryw ... 59230.html
mazda : http://moto.allegro.pl/uszczelka-mazda- ... 04375.html

pzdro
Początkujący
 
Od: 2 mar 2013, 15:08
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA, 1994

Postprzez AGADAR » 8 mar 2013, 20:35

Cinek napisał(a):Ale z tego co wyczytałem na forum to oni proponują np. pompę wody GMB a tutaj są opinie podzielone.
Dlatego zapytałem co Wy proponujecie.


Tutaj nikt nic innego niż GMB ci nie zaproponuje, bo prawie wszyscy taką wsadzają. Pompa OE Mazda kosztuje ok. 320 zł a GMB ok. 170 zł, sam decyduj. Weź pod uwagę, że 50.000 km czy 100.000 km to mała różnica bo nie jeden Xed nie dotrwa do tego przebiegu :)
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 10:57
Posty: 352 (0/4)
Skąd: Białystok
Auto: Xedos 6 2.0 KF Z8 97r. (rej.) 96r. (prod.) 140 KM
był Seat Cordoba 1.9 TDI 90 KM, Rover 420 2.0 SDI 105 KM

Postprzez sylwo » 8 mar 2013, 20:46

AGADAR napisał(a):nie jeden Xed nie dotrwa do tego przebiegu

:| tutaj to przesadziłeś

Moim mam zamiar jeszcze nie jedne silnik wyeksploatować <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez sq2jul » 8 mar 2013, 21:37

jedrzej07 napisał(a):napisz do carspeed'u podadza ci najlepsze propozycje cenowe


E tam najlepsze... Zorientuj sie ile dane czesci kosztuja w sklepiku klubowym – czasami potrafia byc tansi –> http://www.mazdaspeed.pl/sklep/.

AGADAR napisał(a):Tutaj nikt nic innego niż GMB ci nie zaproponuje, bo prawie wszyscy taką wsadzają. Pompa OE Mazda kosztuje ok. 320 zł a GMB ok. 170 zł, sam decyduj.


W przypadku fuuck up'u pompy GMB, nowa pompa + wymiana wyjdzie na pewno drozej niz zakup OE. Prosta matematyka...

Cinek napisał(a):Czy bardziej pójść w MItsuboshi ,NTN i GMB ?


GMB to na prawde nie jest dobra firma. W pierwszym rozrzadzie tez jedna z rolek mialem GMB. Przy okazji wymiany cieknacej pompy okazalo sie, ze rolka made by GMB zaczyna sie poddawac i zostala wymieniona razem z pompa wody...

btw. debatowanie na temat uszczelek i uszczelniaczy chyba nie bardzo jest zwiazane z tematem tego watku...
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Scania » 9 maja 2013, 18:20

Witam. Przepraszam że tak bezpośrednio bez żadnego wstępu, ale mam dosyć
poważny problem. Żeby nie przedłużać – jeśli bym mógł to chciałbym prosić o
radę.
Otóż mam problem, jeżdżę mazdą xedos 6 (2.0 V6 140km 98r. po lifcie) .
Samochód ma przejechane 215tys, rozrząd był wymieniany przez poprzedniego
właściciela przy około 175-180 tys. km.
Otóż odpaliłem dziś autko, i zaczęły mnie dochodzić stuki puki (miałem
otwarte okna szyberdach). pierwsze co pomyślałem – mogłem urwać wydech,
ponieważ jechałem po dziurawym terenie – podjechałem zaraz do mechanika
znajomego, ale to nie sprawa wydechu – coś mi stuka w rozrządzie (lub
gdzieś bardzo niedaleko), jest to pukanie równomierne, przy wyższych
obrotach zmienia się w coś w rodzaju furkotania, a powyżej 2,5-3tys.
obrotów zanika (bo wątpię że ustaje fizycznie). silnik pracuje równo i
cichutko – jedynie to stukanie.
czytałem temat viewtopic.php?f=127&t=12627
i doczytałem się że może to być napinacz bądź sprężyny kół wałków rozrządu
– ewentualnie łożyska lub rolka napinacza – chciałbym wiedzieć czy dobrze
strzelam i jaki może być koszt tego typu części?(zaznaczam rozrząd był
wymieniany – przejechane na nim jest nie więcej jak 45tysięcy więc raptem
połowa)
Pozdrawiam i z góry dziękuję:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 17:44
Posty: 163 (2/0)
Auto: był Xedos 6 2.0 V6 98'
Jest subaru, jest impreza!
GC 2.0 N/A

Postprzez lukkil » 9 maja 2013, 18:23

słabo coś szukasz ;)

tu masz o talerzykach, cenach i wymianie
Kod: Zaznacz cały
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=439&t=147133


druga sprawa to czy poprzedni właściciel wymienił napinacz rozrządu...
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez Scania » 9 maja 2013, 19:26

z tego co z nim rozmawiałem to facet mówił że wymienił wszystko – kompletnie ostatecznie i definitywnie. a że gościu mówi z jajem więc załóżmy że jest wymienione kompletnie..
jednakże dźwięk jest bardzo podobny do mojego, wręcz identyczny (chociaż może ja chcę aby taki był) więc strzelam że to mogą być sprężynki..w poniedziałek się okaże
Pozdrawiam ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 17:44
Posty: 163 (2/0)
Auto: był Xedos 6 2.0 V6 98'
Jest subaru, jest impreza!
GC 2.0 N/A

Postprzez jedrzej07 » 10 maja 2013, 17:00

Poprzedni właściciel mógł zmieniać rozrząd z napinaczem ale jak nie zrobił tego na oryginale (szczególnie napinacz) to po tym przebiegu może być on już do wymiany...
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Scania » 10 maja 2013, 22:09

zamówiłem sprężyny+uszczelki. w poniedziałek przyjdą więc do końca kolejnego tygodnia powinno się wszystko okazać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 17:44
Posty: 163 (2/0)
Auto: był Xedos 6 2.0 V6 98'
Jest subaru, jest impreza!
GC 2.0 N/A

Postprzez Scania » 26 maja 2013, 11:01

Witam. Jakiś czas temu zakładałem temat odnośnie walenia w silniku. Postawiłem na sprężynki pod wałkami.
Wczoraj autko rozebrałem i wymieniłem owe sprężynki, złożyłem całość... i okazało się że to nie to. Rozebrałem rozrząd i znalazłem rolkę. A właściwie jej pozostałości, pocięty pasek i parę innych pierdoł. Poprzedniego właściciela muszę udusić za genialną "wymianę" rozrządu (śruby były nieruszane, przy okazji parę pourywałem bo chyba nigdy kluczy na gwint nie widziały) ale nie w tym rzecz.
Chciałbym się spytać, bo sytuacja wygląda tak – pojawiło się terkotanie w samochodzie, przestraszyłem się że to coś w rozrządzie autko stało, później po konsultacji postawiłem na sprężynki pod wałkami, po czym samochod przejechał dobre 300-400km (no bo przecież można jeździć z bujającymi się sprężynkami) po czym wczoraj po założeniu nowych sprężyn rolka napinacza najnormalniej w świecie się rozleciała (nowe sprężynki, większe napięcie popękana rolka poszła się..) (...) czy jest sens wymieniać rozrząd? czy po czymś takim (przy próbie odpalenia poszła rolka) spokojnie wymiana rozrządu załatwi sprawę? Co o tym sądzicie?

P.S. Jeśli tak to rzeczywiście silnik jest bezkolizyjny – z rozpieprzonym rozrządem przejechał 400km :o
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 17:44
Posty: 163 (2/0)
Auto: był Xedos 6 2.0 V6 98'
Jest subaru, jest impreza!
GC 2.0 N/A

Postprzez deejay27 » 26 maja 2013, 11:09

Silnik jest bezkolizyjny to fakt , ale czy przejechałby 400 km? hmm , mogłby jeśli rozrząd się tylko nieznacznie przestawił , może stąd to terkotanie o którym piszesz. Wymien cały rozrząd i będziesz wiedział .
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez Scania » 26 maja 2013, 11:47

Próbowałem odpalić kilka razy, ale bez skutku więc nie próbuję dalej. Było już dość późno więc muszę rozebrać do końca rozrząd. (nie udało mi się jeszcze ściągnąć koła pasowego, reszta rozebrana) ale po odgięciu pokrywy rozrządu znalazłem kawałki rolki tylko jeszcze nie wiem której...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 17:44
Posty: 163 (2/0)
Auto: był Xedos 6 2.0 V6 98'
Jest subaru, jest impreza!
GC 2.0 N/A

Postprzez Scania » 8 cze 2013, 21:35

wymieniłem rozrząd i maździnka hula.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 17:44
Posty: 163 (2/0)
Auto: był Xedos 6 2.0 V6 98'
Jest subaru, jest impreza!
GC 2.0 N/A

Postprzez frogooo » 25 cze 2013, 19:07

Witam serdecznie i proszę Was o jakieś sugestie... Na wstępie napiszę, że jestem "nowy" no forum i zielony jeśli chodzi o auta... moje pierwsze auto chodź na karku już 26 lat :/ Kupiłem xedosa bo jest fantastyczny ale troszkę mam z nim problemów:( ... Wymieniłem teraz rozrząd kompletny z pompą no i niestety zaufałem znajomemu, i powierzyłem mu robotę (chciałem zaoszczędzić ). Silnik podczas jazdy zachowuje się ok tylko jak stoję na światłach, wrzucam luz to obserwuje jakieś znaczne wibracje silnika i to dosyć mocne bo czuje je na całym ciele i obserwując pusty fotel pasażera – cały się rusza... a tak nie było przed wymianą... jak podjadę np pod dom i chwile stoję nie gasząc silnika to po pewnym czasie ustają te wibracje. Ruszając jeszcze czasami mam taki objaw jakby paliwo nie dochodziło od razu ...ale to akurat pewnie wina gazu, który chyba trzeba już wyregulować....
Jeśli chodzi o obroty w tym momencie to przeważnie trzymają się około 700 a czasmi potrafią spaść do 300-400 a czasami trzymać się na poziomie 1100 też tego nie rozumiem od czego to jest uzależnione :/
Korzystając, że już opisuje jakie mam problemy z autkiem to są dwie sprawy... Po jeździe, wysiadając z autka czuje benzynę w lewym przednim kole i wydaje mi się że jakoś powoli ucieka mi paliwo bo ogólnie mam auto na gaz wiec potrzebuje benzynę tylko do odpalenia... ( przewód paliwowy w tym miejscu jest cały bo sprawdzałem ...) a druga rzecz jak jest zimno to odpala mi od razu a jak jest ciepło to za pierwszym razem nie chce odpalić ... Może ktoś przeczyta moje wypociny i jakoś podda mi pomysł co może dziać się przede wszystkim z tym silnikiem, czy może rozrząd źle założony czy coś :( pozdrawiam i z góry dziękuję
frogooo
 

Postprzez Lowiec » 26 cze 2013, 00:12

Wydaje się, że powinieneś podjechać do prawdziwego Mechanika i opisać mu swoją historię bo pewnie parę problemów się nałożyło łącznie ze źle ustawionym rozrządem to jeszcze może coś nie podłączone jest...warto by ktoś obejrzał solidnie auto.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6