Kody błędów (dwu- i czterocyfrowe)

Postprzez pawelc » 13 gru 2009, 14:30

steven napisał(a):pawelc lepiej Bartkowi pomóż :)


a jak mam pomóc? :) ,jego przypadek jest ciężki ;),a tak na marginesie podpieliście się już pod kompa od gazu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Barthek » 13 gru 2009, 19:24

a jak mam pomóc? ,jego przypadek jest ciężki ,a tak na marginesie podpieliście się już pod kompa od gazu?

Fakt ciężki – chyba jedna z największych zagadek na forum :) Podepnę się na początku następnego tygodnia, dojdzie paczka z softem i kabelkami.

joebo82 napisał(a):podaje że czyta z Xeda ale dopiero produkowanego od 1996 roku

Xedos nigdy nie miał OBD II, może GF po 99 roku a już na pewno GG po 02'
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez joebo82 » 13 gru 2009, 21:18

Barthek1983 napisał(a):Xedos nigdy nie miał OBD II, może GF po 99 roku a już na pewno GG po 02'


Sorki za question, ale co jest GF i GG. Jestem zielony w tym temacie.
Nie ważne, że masz benzyne we krwi. Ważne abyś w głowie miał olej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2009, 15:37
Posty: 162
Skąd: Chrzanów
Auto: Saab 9-3 2.0t Vector

Postprzez Siw-y » 13 gru 2009, 21:22

joebo82 napisał(a):Jestem zielony w tym temacie.

http://www.mazdaspeed.pl/web/mazda/ :)
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez joebo82 » 13 gru 2009, 21:33

Dzięx :)
Nie ważne, że masz benzyne we krwi. Ważne abyś w głowie miał olej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2009, 15:37
Posty: 162
Skąd: Chrzanów
Auto: Saab 9-3 2.0t Vector

Postprzez kriskus » 12 mar 2010, 11:46

Nie działa mi tempomat od czasu gdy mechanik wymieniał uszczelkę pod pokrywą (x6/v6). System się włącza (przycisk z boku z pomarańczową lampką), ale potem wciskanie guzików na kierownicy nic nie daje. Wcześniej wszystko działało normalnie.
Przejrzałem instalację i na pierwszy rzut oka OK. Po dogłębnej lekturze forum dowiedziałem się, że można przeprowadzić test – wcisnąć guzik na kierownicy i po chwili włącznik tempomatu.
I faktycznie, zielona lampka Cruise zaczyna migać, ale nie wiem czy to miganie coś oznacza. Z tego co zaobserwowałem to są trzy długie mignięcia i potem pięć krótkich. Czy ktoś wie co to oznacza?
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez markmas » 12 mar 2010, 13:59

A dobrze masz podłączone wszystko? To znaczy chodzi o małą rurkę podciśnienia kierowaną z silnika do tempomatu. Pewnie mechanik zapomniał podłączyć tam gdzie było...

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez kriskus » 12 mar 2010, 14:38

Znalazłem jeden niepodłączony wężyk i podłączyłem go do jakiejś rurki obok. Wydawało mi się, że pasuje, ale to nic nie zmieniło w kwestii tempomatu. Jak to dokładnie powinno być połączone?
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez markmas » 12 mar 2010, 15:06

Niestety tu Ci już nie pomogę :( Nie znam dokładnie Twojego silnika i nie będę się wygłupiał...

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez kriskus » 12 mar 2010, 15:12

OK, dzięki. Dziś spojrzę. Chociaż nie wiem czy w xedosie w ogóle jest podciśnienie przy tempomacie. Zdaje się, że bywają i takie wyłącznie elektryczne.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez kriskus » 16 mar 2010, 14:16

Hmm... No i niestety problem dalej nierozwiązany, a wygląda na to, że wszystko dobrze podłączone. Prośba do kogoś z tempomatem w xedzie albo serwisówką: czy możecie sprawdzić jak wam miga lampka cruise podczas testu? Test uruchamia się wciskając górny przycisk od tempomatu na kierownicy (Acc/Resume) i potem klawisz od całego systemu z boku. Można to zrobić na postoju, wystarczy włączony zapłon.

U mnie jest tak, że lampka Cruise miga w trybie 3 długie mrugnięcia, 5 krótkich. Wsiśnięcie przycisków na kierownicy zmienia to. I tak:
– przycisk Acc/Resume –> 2długie/2krótkie,
– przycisk Coast –> 2długie/1krótki.
Wciśnięcie hamulca –> 3długie/1 krótki.
Natomiast wciśnięcie gazu czy sprzęgła nic nie zmienia, ciągle jest 3długie/5krótkich.
Czy u was jest podobnie?
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez kriskus » 17 mar 2010, 22:53

No i sam sobie odpowiadam: mechanik na odwrót podłączył kostki: tę, która idzie do czujnika w skrzyni biegów i tę, która idzie do któregoś solenoidu (chyba VRIS). Teraz już jest OK :)
Ostatnio edytowano 31 sie 2010, 22:47 przez kriskus, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez sq2jul » 19 mar 2010, 02:34

Krzysiek,
z ciekawosci przeprowadzilem ten test u siebie (tempomat w 100% sprawny) po prztrzymaniu przycisku accel i wlaczeniu cruise – 3 dlugie 5 krotkich, w trakcie trwania testu przytrzymalem przycisk coast co dalo 2 dlugie i 1 krotki – test przeprowadzany na zasadzie key on engine off. Z reszta przy key on engine on jest tak samo.

kriskus napisał(a):U mnie jest tak, że lampka Cruise miga w trybie 3 długie mrugnięcia, 5 krótkich. Wsiśnięcie przycisków na kierownicy zmienia to. I tak:– przycisk Acc/Resume –> 2długie/2krótkie,– przycisk Coast –> 2długie/1krótki. Wciśnięcie hamulca –> 3długie/1 krótki. Natomiast wciśnięcie gazu czy sprzęgła nic nie zmienia, ciągle jest 3długie/5krótkich. Czy u was jest podobnie? No i sam sobie odpowiadam: mechanik


Na odpalonym silniku i po opisanych manewrach u mnie jest dokladnie tak samo.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez paaawel5 » 1 cze 2010, 14:00

witam,
mam pytanie do znawców tematu
dziś zrobiłem sobie odczyt błędów
problem w tym że nie jest tak jak ktoś pisał kiedyś na forum ze dioda po ok 30 s zacznie mrugać, dodatkowo niby można było sprawdzić tester diodowy podpinając jeden koniec pod fen a drugi pod gnd – u mnie w żadnej kombinacji dioda nie zapaliła się mimo prawidłowego podłączenia/zrobienia testera.
Po podłączeniu w tryb testowy fen i +b od razu zaczęła po przekręceniu zapłonu mrugać i cały czas podaje to samo a mianowicie:
____ .
____ . . . . . .
____ ____ . .

nic innego w kółko to, na zapalonym silniku to samo tyle ze w odwrotnej kolejności
____ . . . . . .
____ ____ . .
____ .
przeczytałem że: ____ – to dziesiątki a . – jedności lecz nigdzie nie mogę znaleźć błędu 11 (znalazłem że jest to niby błąd z listy błędów abs ale abs nie sygnalizuje mi żadnej usterki zresztą nie sprawdzałem błędów abs bo nie mostkowałem tego w złączu diagnostycznym.
o co więc chodzi koledzy???
ps. co to jest ten sygnał zapłony na EMS – błąd nr 22 i błąd czujnika EGR 16
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 21:04
Posty: 268 (1/0)
Skąd: Dln Śląsk
Auto: Xedos 6 2.0 v6 98r.

Postprzez Tubi » 1 cze 2010, 14:12

Mi nie mruga po 30 sekundach ylko jak przekręce kluczyk odrazu zapala się na sekunde i potem wymruguje jak coś znajdzie jak wszystko okej raz się zapala i koniec. Żeby odczytać błędy ABS musisz innaczej zmostkować gniazdo z tego co pamiętam więc ABS odpada.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez ap2 » 1 cze 2010, 19:47

Na 100% pewny nie jestem ale znalazlem takie opisy:
11 Intake air temperature (IAT) sensor
16 Exhaust gas recirculation (EGR) valve position
22 Fuel shut-off solenoid

Gdyby to byl ABS to kontrolka by sie swiecila a 11 to czujnik lewy przod (o ile dobrze pamietam)
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2007, 10:33
Posty: 123
Skąd: Oswiecim
Auto: Mazda 121 GLX CT,1991,73KM
Mazda Xedos 1.6, 1995

Postprzez Soluks » 1 cze 2010, 20:19

jeżeli chcesz zczytać błędy silnika to:
Obrazek

jeżeli chodzi o silnik KF, KL to błędy najlepiej sprawdzić na tej stronce:
http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42

jeżeli zczytujemy ABS to wtedy mostkujemy TBS i GND zwykłym przewodem i błędy wymigują się na liczniku kontrolką od ABS
Ostatnio edytowano 1 cze 2010, 23:40 przez Soluks, łącznie edytowano 2 razy
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez sq2jul » 1 cze 2010, 22:35

Soluks napisał(a):żeby odczytać błędy silnika łączy się TEN i GND diodą!!!

a przypadkiem nie robi sie na nich zwory, a diode w FEN i +B...? ;)
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez paaawel5 » 1 cze 2010, 22:59

wydaje mi sie że jest tak jak juliusz pisze i tak podpiąłem ale +B to chyba po prostu + więc z plusa aku będzie/powinno być tak samo
ap2 10 – to Intake air temperature (IAT) sensor czyli czujnik temp pow zasysanego powiedz gdzie znalazłes ze jest to tez 11?? bo nigdzie nie moge tej 11 znaleśc
22 – jeśli to elektrozawór odcinający paliwo wg twojego tłumaczenia to dziwiło by mnie to bo przy ok 7500 normalnie działa mi odcięcie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 21:04
Posty: 268 (1/0)
Skąd: Dln Śląsk
Auto: Xedos 6 2.0 v6 98r.

Postprzez Soluks » 1 cze 2010, 23:38

faktycznie Jul ma racje, zapomniało mi się jak to się robiło... odkąd kupiłem tester to... już nie używam diody...
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6