Wymiana silnika.
Mógłby ktoś podsumować co potrzeba do swap'a KF-a Na KL-a w Xedosie?
Przeszukałem dużą część forum ale nie znalazłem wprost odpowiedzi na moje pytanie.
Przeszukałem dużą część forum ale nie znalazłem wprost odpowiedzi na moje pytanie.
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
sterownik = komputer?
I cała reszta powinna pasować plug&play?
Xedos – maj 1994 roku
I cała reszta powinna pasować plug&play?
Xedos – maj 1994 roku
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
jezeli Twoj xedos ma immobilaizer to moze on stanowic problem przy swapie ECU. Nie lepiej byloby (latwiej) zostawic ECU od KF'a i stroic to na Ecumasterze?
Witam mam pytanie...
Kupiłem Xedos 6 1.6 z uszkodzonym silnikiem (głowica)
chciałem wymienić silnik ale najpierw chciałem zapytać:
Czo trzeba wymienić żebym mógł wsadzić silnik 2,0 ?
wiązkę elektryczna czy coś jeszcze ?
Kupiłem Xedos 6 1.6 z uszkodzonym silnikiem (głowica)
chciałem wymienić silnik ale najpierw chciałem zapytać:
Czo trzeba wymienić żebym mógł wsadzić silnik 2,0 ?
wiązkę elektryczna czy coś jeszcze ?
-
krzysiek_bz
Ja sobie wymieniłem silnik bo też miałem pękniętą głowicę w 1,6.
Najpierw włożyłem 1,8 a później jak mi skrzynie się rozsypała musiałem wrzucić jedyny rozsądny silnik czyli v6 , na razie KF.
Wszystko wykonuje sie bez problemu gdy jest drugie cale sprawne auto na części.
A do wymiany jest wszystko co pod maska najlepiej z całym zawiasem wszystko w dół opuścić i i na to samo miejsce taki zestaw z KF zamontować i jazda.
Mnie amatorowi bez narzędzi wymiana zajęła 1 dzień i odpaliłem a na drugi zostały mi podłączenia i sekwencja do montażu.
a i miałem jeszcze drobne problemy z instalacją elektryczna bo dawca był dużo nowszy
Więc fachowiec sobie szybciej z tym poradzi.
Najpierw włożyłem 1,8 a później jak mi skrzynie się rozsypała musiałem wrzucić jedyny rozsądny silnik czyli v6 , na razie KF.
Wszystko wykonuje sie bez problemu gdy jest drugie cale sprawne auto na części.
A do wymiany jest wszystko co pod maska najlepiej z całym zawiasem wszystko w dół opuścić i i na to samo miejsce taki zestaw z KF zamontować i jazda.
Mnie amatorowi bez narzędzi wymiana zajęła 1 dzień i odpaliłem a na drugi zostały mi podłączenia i sekwencja do montażu.
a i miałem jeszcze drobne problemy z instalacją elektryczna bo dawca był dużo nowszy
Więc fachowiec sobie szybciej z tym poradzi.
Witam serdecznie.
Po kilku latach bezawaryjnej jazdy Xedosem z silnikiem V6 zdarzyła się bardzo przykra awaria. Niezauważony wyciek oleju przy wezyku filtra oleju spowodowal znaczny ubytek oleju, w konsekwencji tego, podczas jazdy coś zatarlo sie w silniku. Slychac teraz BARDZO glosne, metaliczne trzaski.
Czy znajdzie się ktoś z forumowiczów, ktory zajmuje sie naprawa albo ktos poleci jakis warsztat w Bydgoszczy, ktory bedzie mial silnik na czesci albo sprawny na swapa, aby moc naprawic auto w przystepnej cenie?
Po kilku latach bezawaryjnej jazdy Xedosem z silnikiem V6 zdarzyła się bardzo przykra awaria. Niezauważony wyciek oleju przy wezyku filtra oleju spowodowal znaczny ubytek oleju, w konsekwencji tego, podczas jazdy coś zatarlo sie w silniku. Slychac teraz BARDZO glosne, metaliczne trzaski.
Czy znajdzie się ktoś z forumowiczów, ktory zajmuje sie naprawa albo ktos poleci jakis warsztat w Bydgoszczy, ktory bedzie mial silnik na czesci albo sprawny na swapa, aby moc naprawic auto w przystepnej cenie?
-
lesres
Przy filtrze oleju sa przewody układu chłodzenia a nie smarowania.
I nie przejmuj się wcale nie musi wyciekać ani dymić na niebiesko aby oleju ubywało.
W Twoim wypadku remont może byc bardzo kosztowny bo prawdopodobnie korbowody moga być do wymiany nawet
może lepiej wymienić silnik
I nie przejmuj się wcale nie musi wyciekać ani dymić na niebiesko aby oleju ubywało.
W Twoim wypadku remont może byc bardzo kosztowny bo prawdopodobnie korbowody moga być do wymiany nawet
może lepiej wymienić silnik
ja mialem kiedys podobnie, poszla panewka na wale i halas tez byl strasznie glosny, koszt naprawy tego co masz raczej wysoki, wyslalem ci PW
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002

- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2049 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Jezeli silnik na prawde sie zatarl to nie ma najmniejszego sensu go naprawiac (za duze koszta – grubo przekrocza wartosc auta). Sa dwa wyjscia:
1. Swap na taki sam silnik. Malo problemowy, stosunkowo tani jednak ciezko znalezc kf niepijacego oleju
2. Swap na kl/kl-ze. Kl kupisz w podobnej cenie co kf i masz okolo 30 KM wiecej. KL-ZE 60 koni wiecej, jednak trudniej go dostac i bedzie kosztowal w zakupie duzo wiecej. Ogolem taka zmiana jest troche trudniejsza, gdyz te silniki w x6 nigdy nie byly montowane ale do zrobienia.
Pzdr i zycze powodzenia.
P.s. wpadaj na nasze bydgoskie spoty, tam na pewno madrzejsze glowy od mojej cos poradza. Co do czesci w naszym regionie to albo Pan Benek z Bialych Blot albo pan Krzysztof z fordonu
1. Swap na taki sam silnik. Malo problemowy, stosunkowo tani jednak ciezko znalezc kf niepijacego oleju
2. Swap na kl/kl-ze. Kl kupisz w podobnej cenie co kf i masz okolo 30 KM wiecej. KL-ZE 60 koni wiecej, jednak trudniej go dostac i bedzie kosztowal w zakupie duzo wiecej. Ogolem taka zmiana jest troche trudniejsza, gdyz te silniki w x6 nigdy nie byly montowane ale do zrobienia.
Pzdr i zycze powodzenia.
P.s. wpadaj na nasze bydgoskie spoty, tam na pewno madrzejsze glowy od mojej cos poradza. Co do czesci w naszym regionie to albo Pan Benek z Bialych Blot albo pan Krzysztof z fordonu
koledzy kupiłem xedoska za 1890 zł (w BRD)z uszkodzonym silnikiem 97r 1szy właściciel – 70 latek z Niemiec przebieg 120 tys 2.0 v6 szukałem długo silnika by był z modelu od97 roku i co nie ma taniej jak 2500 w dobrym stanie. za 3 tys zł kupiłem anglika przełożyłem silnik wymieniając panewki i popychacze znajomy mechanior wymienił mi silnik za 600 zł – serwis mówi 1800 zł sama wymiana – kolega 600 z robocizną. Auto jak na razie chodzi idealnie a z anglika mam nowe sprzęgło przeguby rozrusznik itp.. pomyśl nad tym a resztę możesz sprzedać i wyjdziesz na swoje ja mam 2 auta z 97 roku jedno biznes na chodzie idealnym 2gie standard na części a cała zabawa z kupnem remontem rejestracją auta i kupnem drugiego kosztowała mnie 10200 zł we wrześniu 2010 roku.
Ale skoro bierze olej to rzeczywiście tylko pierścienie zrób. Z nowym silnikiem taniej jak 3000 zł nie podołasz a wiesz co za złom kupisz?
Ale skoro bierze olej to rzeczywiście tylko pierścienie zrób. Z nowym silnikiem taniej jak 3000 zł nie podołasz a wiesz co za złom kupisz?
"... bunkrów nie ma ale też jest zaje_iście ..."
"Panie władzo ma pan racje niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość. Zdaje sobie sprawę z tego, że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo, ale jechałem szybko gdyż lubię zapier_alać."
"Panie władzo ma pan racje niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość. Zdaje sobie sprawę z tego, że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo, ale jechałem szybko gdyż lubię zapier_alać."
- Od: 24 wrz 2010, 22:06
- Posty: 42
- Skąd: ex powiat Koszaliński
- Auto: Xedos 6 2.0 V6 103KW 97'
zaba132, zerknij --> viewtopic.php?f=102&t=61218
tutaj jest więcej na ten temat napisane.
Wrzucę jeszcze info, które pozbierałem czytając na forum różne wątki na ten temat:
– mechanicznie każdy silnik K (8, F, L, i ich wariacje ZE) włożysz i będzie chodził na osprzęcie który posiadasz
– mocowania silnika pasują
– sprzęgło w silnikach K8, KF oraz KL jest jednakowe
– kolektory wydechowe we wszystkich silnikach K-series są takie same.
– Skrzynie w K8, KF oraz KL są jednakowe z zewnątrz, jednak różnią się tylko przełożeniami.
– KF z X6 ma kanały dolotowe kształtu owalnego, w KL-ZE są prostokątne tak jak w KL z X9...
– 1,8 ma ten sam aparat zapłonowy co 2,5 tzn na 2 kostki od pewnego roku (aparat KL01) (2,0 ma chyba jedną kostkę z 4 przewodami??)
Także silnik z KL'a będzie Ci śmigał na osprzęcie z KF'a. Do pełni szczęścia musiałbyś jeszcze włożyć ECU i przepływomierz z KL'a.
P.S. Ja od wczoraj śmigam z KL'em pod maską
tutaj jest więcej na ten temat napisane.
Wrzucę jeszcze info, które pozbierałem czytając na forum różne wątki na ten temat:
– mechanicznie każdy silnik K (8, F, L, i ich wariacje ZE) włożysz i będzie chodził na osprzęcie który posiadasz
– mocowania silnika pasują
– sprzęgło w silnikach K8, KF oraz KL jest jednakowe
– kolektory wydechowe we wszystkich silnikach K-series są takie same.
– Skrzynie w K8, KF oraz KL są jednakowe z zewnątrz, jednak różnią się tylko przełożeniami.
– KF z X6 ma kanały dolotowe kształtu owalnego, w KL-ZE są prostokątne tak jak w KL z X9...
– 1,8 ma ten sam aparat zapłonowy co 2,5 tzn na 2 kostki od pewnego roku (aparat KL01) (2,0 ma chyba jedną kostkę z 4 przewodami??)
Także silnik z KL'a będzie Ci śmigał na osprzęcie z KF'a. Do pełni szczęścia musiałbyś jeszcze włożyć ECU i przepływomierz z KL'a.
P.S. Ja od wczoraj śmigam z KL'em pod maską

Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
KyRy
przekładałeś sam silnik czy silnik skrzynie, ECU i przepływomierz od 2.5? i jak to sie sprawuje?
przekładałeś sam silnik czy silnik skrzynie, ECU i przepływomierz od 2.5? i jak to sie sprawuje?
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
https://www.instagram.com/lukkilx6/
KyRy napisał(a):zaba132, zerknij --> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi ... 02&t=61218
tutaj jest więcej na ten temat napisane.
Wrzucę jeszcze info, które pozbierałem czytając na forum różne wątki na ten temat:
– mechanicznie każdy silnik K (8, F, L, i ich wariacje ZE) włożysz i będzie chodził na osprzęcie który posiadasz
– mocowania silnika pasują
– sprzęgło w silnikach K8, KF oraz KL jest jednakowe
– kolektory wydechowe we wszystkich silnikach K-series są takie same.
– Skrzynie w K8, KF oraz KL są jednakowe z zewnątrz, jednak różnią się tylko przełożeniami.
– KF z X6 ma kanały dolotowe kształtu owalnego, w KL-ZE są prostokątne tak jak w KL z X9...
– 1,8 ma ten sam aparat zapłonowy co 2,5 tzn na 2 kostki od pewnego roku (aparat KL01) (2,0 ma chyba jedną kostkę z 4 przewodami??)
Także silnik z KL'a będzie Ci śmigał na osprzęcie z KF'a. Do pełni szczęścia musiałbyś jeszcze włożyć ECU i przepływomierz z KL'a.
P.S. Ja od wczoraj śmigam z KL'em pod maską
I jak się zbiera? Czemu cicho siedzisz? czekamy na relacje!
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
lukkil napisał(a):przekładałeś sam silnik czy silnik skrzynie, ECU i przepływomierz od 2.5? i jak to sie sprawuje?
Skrzynia do KL'a pasuje od KF'a także nie trzeba jej przekładać. ECU i przepływka też została od 2.0
Tubi napisał(a):I jak się zbiera? Czemu cicho siedzisz? czekamy na relacje!
Fotorelacji niestety nie będzie ponieważ nie dokumentowałem przebiegu prac.
Ale po zmianie jest dużo przyjemniej niż wcześniej
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6