Wymiana silnika.

Postprzez KyRy » 31 maja 2010, 13:26

Mógłby ktoś podsumować co potrzeba do swap'a KF-a Na KL-a w Xedosie?
Przeszukałem dużą część forum ale nie znalazłem wprost odpowiedzi na moje pytanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez Hazu » 31 maja 2010, 13:37

sterownik i przepływka
tyko zalezy z którego roku xed
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez KyRy » 31 maja 2010, 13:54

sterownik = komputer?

I cała reszta powinna pasować plug&play?

Xedos – maj 1994 roku ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez sq2jul » 31 maja 2010, 14:28

jezeli Twoj xedos ma immobilaizer to moze on stanowic problem przy swapie ECU. Nie lepiej byloby (latwiej) zostawic ECU od KF'a i stroic to na Ecumasterze?
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Soluks » 2 cze 2010, 19:30

jak jest dawca w całości to nie ma problemu czyli silnik wiązki, ECU , ring przy stacyjce i jeszcze sterownik imo
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez krzysiek_bz » 14 lip 2010, 00:59

Witam mam pytanie...
Kupiłem Xedos 6 1.6 z uszkodzonym silnikiem (głowica)
chciałem wymienić silnik ale najpierw chciałem zapytać:

Czo trzeba wymienić żebym mógł wsadzić silnik 2,0 ?
wiązkę elektryczna czy coś jeszcze ?
krzysiek_bz
 

Postprzez maryjo » 14 lip 2010, 13:06

zacznij używać opcji szukaj, tak z partyzanta pytanie zadałeś dot. tematu wałkowanego nie raz...
zamienię octavię na vana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2008, 22:14
Posty: 187
Skąd: gdynia
Auto: Maluch/Skoda Rapid 130/323 1.7 D/ Civic VI/Mondeo mk1/Xedos CA KF 1995/Octavia 1.9 TDI

Postprzez Hazu » 15 lip 2010, 06:56

Ja sobie wymieniłem silnik bo też miałem pękniętą głowicę w 1,6.
Najpierw włożyłem 1,8 a później jak mi skrzynie się rozsypała musiałem wrzucić jedyny rozsądny silnik czyli v6 , na razie KF.

Wszystko wykonuje sie bez problemu gdy jest drugie cale sprawne auto na części.

A do wymiany jest wszystko co pod maska najlepiej z całym zawiasem wszystko w dół opuścić i i na to samo miejsce taki zestaw z KF zamontować i jazda.
Mnie amatorowi bez narzędzi wymiana zajęła 1 dzień i odpaliłem a na drugi zostały mi podłączenia i sekwencja do montażu.
a i miałem jeszcze drobne problemy z instalacją elektryczna bo dawca był dużo nowszy
Więc fachowiec sobie szybciej z tym poradzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez lesres » 18 lip 2010, 14:01

Witam serdecznie.
Po kilku latach bezawaryjnej jazdy Xedosem z silnikiem V6 zdarzyła się bardzo przykra awaria. Niezauważony wyciek oleju przy wezyku filtra oleju spowodowal znaczny ubytek oleju, w konsekwencji tego, podczas jazdy coś zatarlo sie w silniku. Slychac teraz BARDZO glosne, metaliczne trzaski.

Czy znajdzie się ktoś z forumowiczów, ktory zajmuje sie naprawa albo ktos poleci jakis warsztat w Bydgoszczy, ktory bedzie mial silnik na czesci albo sprawny na swapa, aby moc naprawic auto w przystepnej cenie?
lesres
 

Postprzez Hazu » 18 lip 2010, 21:54

Przy filtrze oleju sa przewody układu chłodzenia a nie smarowania.
I nie przejmuj się wcale nie musi wyciekać ani dymić na niebiesko aby oleju ubywało.
W Twoim wypadku remont może byc bardzo kosztowny bo prawdopodobnie korbowody moga być do wymiany nawet
może lepiej wymienić silnik
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez DymeK » 18 lip 2010, 23:23

sq2jul uderz do niego na pewno ci doradzi
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez jedrzej07 » 19 lip 2010, 00:37

ja mialem kiedys podobnie, poszla panewka na wale i halas tez byl strasznie glosny, koszt naprawy tego co masz raczej wysoki, wyslalem ci PW
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez sq2jul » 19 lip 2010, 01:46

Jezeli silnik na prawde sie zatarl to nie ma najmniejszego sensu go naprawiac (za duze koszta – grubo przekrocza wartosc auta). Sa dwa wyjscia:
1. Swap na taki sam silnik. Malo problemowy, stosunkowo tani jednak ciezko znalezc kf niepijacego oleju
2. Swap na kl/kl-ze. Kl kupisz w podobnej cenie co kf i masz okolo 30 KM wiecej. KL-ZE 60 koni wiecej, jednak trudniej go dostac i bedzie kosztowal w zakupie duzo wiecej. Ogolem taka zmiana jest troche trudniejsza, gdyz te silniki w x6 nigdy nie byly montowane ale do zrobienia.

Pzdr i zycze powodzenia.

P.s. wpadaj na nasze bydgoskie spoty, tam na pewno madrzejsze glowy od mojej cos poradza. Co do czesci w naszym regionie to albo Pan Benek z Bialych Blot albo pan Krzysztof z fordonu
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez FranzV6 » 24 wrz 2010, 22:37

koledzy kupiłem xedoska za 1890 zł (w BRD)z uszkodzonym silnikiem 97r 1szy właściciel – 70 latek z Niemiec przebieg 120 tys 2.0 v6 szukałem długo silnika by był z modelu od97 roku i co nie ma taniej jak 2500 w dobrym stanie. za 3 tys zł kupiłem anglika przełożyłem silnik wymieniając panewki i popychacze znajomy mechanior wymienił mi silnik za 600 zł – serwis mówi 1800 zł sama wymiana – kolega 600 z robocizną. Auto jak na razie chodzi idealnie a z anglika mam nowe sprzęgło przeguby rozrusznik itp.. pomyśl nad tym a resztę możesz sprzedać i wyjdziesz na swoje ja mam 2 auta z 97 roku jedno biznes na chodzie idealnym 2gie standard na części a cała zabawa z kupnem remontem rejestracją auta i kupnem drugiego kosztowała mnie 10200 zł we wrześniu 2010 roku.
Ale skoro bierze olej to rzeczywiście tylko pierścienie zrób. Z nowym silnikiem taniej jak 3000 zł nie podołasz a wiesz co za złom kupisz?
"... bunkrów nie ma ale też jest zaje_iście ..."
"Panie władzo ma pan racje niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość. Zdaje sobie sprawę z tego, że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo, ale jechałem szybko gdyż lubię zapier_alać."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2010, 22:06
Posty: 42
Skąd: ex powiat Koszaliński
Auto: Xedos 6 2.0 V6 103KW 97'

Postprzez zaba132 » 16 paź 2010, 19:54

Panowie takie pytanie, co mi bedzie potrzeba oprócz silnika jak chciałbym przełożyć 2,0 L V6 z xedosa 6 na 2,5 L z 626 i ile mniej wiecej taki zabieg by mnie kosztował?:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2007, 11:23
Posty: 2029
Skąd: Stalowa Wola
Auto: X6 CA KF

Postprzez KyRy » 17 paź 2010, 20:04

zaba132, zerknij --> viewtopic.php?f=102&t=61218
tutaj jest więcej na ten temat napisane.

Wrzucę jeszcze info, które pozbierałem czytając na forum różne wątki na ten temat:
– mechanicznie każdy silnik K (8, F, L, i ich wariacje ZE) włożysz i będzie chodził na osprzęcie który posiadasz
– mocowania silnika pasują
– sprzęgło w silnikach K8, KF oraz KL jest jednakowe
– kolektory wydechowe we wszystkich silnikach K-series są takie same.
– Skrzynie w K8, KF oraz KL są jednakowe z zewnątrz, jednak różnią się tylko przełożeniami.
– KF z X6 ma kanały dolotowe kształtu owalnego, w KL-ZE są prostokątne tak jak w KL z X9...
– 1,8 ma ten sam aparat zapłonowy co 2,5 tzn na 2 kostki od pewnego roku (aparat KL01) (2,0 ma chyba jedną kostkę z 4 przewodami??)


Także silnik z KL'a będzie Ci śmigał na osprzęcie z KF'a. Do pełni szczęścia musiałbyś jeszcze włożyć ECU i przepływomierz z KL'a.

P.S. Ja od wczoraj śmigam z KL'em pod maską <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez lukkil » 17 paź 2010, 20:15

KyRy
przekładałeś sam silnik czy silnik skrzynie, ECU i przepływomierz od 2.5? i jak to sie sprawuje?
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez zaba132 » 17 paź 2010, 21:59

KyRy napisał(a):zaba132, zerknij


thanks ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2007, 11:23
Posty: 2029
Skąd: Stalowa Wola
Auto: X6 CA KF

Postprzez Tubi » 18 paź 2010, 12:08

KyRy napisał(a):zaba132, zerknij --> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi ... 02&t=61218
tutaj jest więcej na ten temat napisane.

Wrzucę jeszcze info, które pozbierałem czytając na forum różne wątki na ten temat:
– mechanicznie każdy silnik K (8, F, L, i ich wariacje ZE) włożysz i będzie chodził na osprzęcie który posiadasz
– mocowania silnika pasują
– sprzęgło w silnikach K8, KF oraz KL jest jednakowe
– kolektory wydechowe we wszystkich silnikach K-series są takie same.
– Skrzynie w K8, KF oraz KL są jednakowe z zewnątrz, jednak różnią się tylko przełożeniami.
– KF z X6 ma kanały dolotowe kształtu owalnego, w KL-ZE są prostokątne tak jak w KL z X9...
– 1,8 ma ten sam aparat zapłonowy co 2,5 tzn na 2 kostki od pewnego roku (aparat KL01) (2,0 ma chyba jedną kostkę z 4 przewodami??)


Także silnik z KL'a będzie Ci śmigał na osprzęcie z KF'a. Do pełni szczęścia musiałbyś jeszcze włożyć ECU i przepływomierz z KL'a.

P.S. Ja od wczoraj śmigam z KL'em pod maską <czarodziej>


I jak się zbiera? Czemu cicho siedzisz? czekamy na relacje! :D
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez KyRy » 18 paź 2010, 21:36

lukkil napisał(a):przekładałeś sam silnik czy silnik skrzynie, ECU i przepływomierz od 2.5? i jak to sie sprawuje?

Skrzynia do KL'a pasuje od KF'a także nie trzeba jej przekładać. ECU i przepływka też została od 2.0

Tubi napisał(a):I jak się zbiera? Czemu cicho siedzisz? czekamy na relacje!

Fotorelacji niestety nie będzie ponieważ nie dokumentowałem przebiegu prac.

Ale po zmianie jest dużo przyjemniej niż wcześniej :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6