Kody błędów (dwu- i czterocyfrowe)

Postprzez tadziol » 22 paź 2009, 20:05

Soluks napisał(a):przeczytaj sobie:
http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42


a Ty kolego czytałeś to ze zrozumieniem??
jeśli tak,to musiałeś zauważyć duży błąd,jaki wkradł się do tekstu ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez PLaster » 22 paź 2009, 22:12

zanim zdecydujesz się na wymianę sond, to proponuje je przemyć benzyną – wyczytałem to na forum bratnich aut i ponoć działa
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez Barthek » 23 paź 2009, 09:15

PLaster napisał(a):to proponuje je przemyć benzyną

Właśnie sprawdzę je dokładnie, tzn. mechanik – sprawdzi połączenia, kabelki, kostki sond oraz ewentualnie przeczyści je. Dziś albo jutro pojadę na diagnostykę.
Tak na marginesie jak powinna zachowywać się sonda na wolnych obrotach (jaki przedział napięć) oraz jaki jeszcze wykonać test gdyby mechanik chciał mnie zbyć :)
Czy na przykład sprawdzać przy większych obrotach? Utrzymywać je na stałym poziomie czy jeszcze inaczej?

PS. tadziol jaki błąd? :)
tadziol napisał(a):duży błąd,jaki wkradł się do tekstu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez DymeK » 23 paź 2009, 15:17

najlepiej byłoby to zrobić oscyloskopem tylko nie każdy ma w domu ;) napięcie w przedziale 0,2 V – 0,8 V
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez pawelc » 23 paź 2009, 15:45

Są też testery diodowe ,na nich też można zobaczyć czy sondy pracują ...,mazda trawi uniwersalne i na nich chodzi -kup ntk (a np.renault megane na uniwersalnej przechodzi w tryb awaryjny -podchodzi tylko oryginał )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez tadziol » 23 paź 2009, 19:57

Barthek1983 napisał(a):PS. tadziol jaki błąd?


DymeK właśnie Ci powiedział


pawelc napisał(a):mazda trawi uniwersalne i na nich chodzi -kup ntk


bardzo mądre spostrzeżenie,pawelcwie co pisze :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez bar_oo » 30 paź 2009, 00:21

w tym samochodzie z silnikiem 2l v6 jest złacze diagnostyczne , czy da sie jakos odczytac kody nie bawiac sie we wkładanie tam diód itp czy np na kompie gdzieś jest tez dioda samodisgnostyczna jak w CRX ???bardzo malo na forum zagladam to tez nie szukam choc znalazłem temat o podłaczaniu diody do zlacza :)i czy obieg płynu chłodniczego jesli ma wyciek tez da sie zdiagnozowac jakims kodem ???
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2008, 17:50
Posty: 42
Auto: 1.crx ,2.mazda :)

Postprzez marimart81 » 30 paź 2009, 00:42

nie no wyciekającego plynu nie zdiagnozujesz żadnymi kodami!!! a co do kodów błyskowych to jedyne rozwiązanie z interfejsem obd I są właśnie te diody w niektórych wystepuja kontrolki MIL na desce rozdzielczej i to one wskazuja zamiast diody ale z tego co wiem to xed takowych nie posiada chociąż nie mówie że nie można sobie samemu takiej kontrolki zrobić na liczniku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2008, 00:08
Posty: 220
Skąd: WR
Auto: xedos 6 2.0 V6

Postprzez bar_oo » 30 paź 2009, 00:43

czyli pozostaje mi tylko by sprawdzic co jest nie tak bawiąc sie w te diodowanie ???lub aso lub inny zakład który bedzie miał diagnostyczne urzadzenie do mazdy ???
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2008, 17:50
Posty: 42
Auto: 1.crx ,2.mazda :)

Postprzez marimart81 » 30 paź 2009, 00:55

moim zdaniem najlepiej jak sobie sam sprawdzisz błedy, jadąc do zakładu nic nowego ci nie wymyślą a pare złotych można zaoszczędzić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2008, 00:08
Posty: 220
Skąd: WR
Auto: xedos 6 2.0 V6

Postprzez bar_oo » 30 paź 2009, 01:01

jestem tr leworeczny :) jesli o elektryke i elektronike bardziej zawansowana chodzi ale postaram sie :P
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2008, 17:50
Posty: 42
Auto: 1.crx ,2.mazda :)

Postprzez marimart81 » 30 paź 2009, 01:04

poczytaj sobie to i napewno dasz rade: http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2008, 00:08
Posty: 220
Skąd: WR
Auto: xedos 6 2.0 V6

Postprzez joebo82 » 11 gru 2009, 15:38

Witam

Znalazłem na necie interfejsy do złącz diagnostycznych ale mam pytanie. Mam Xedosa 2.0 V6 z 1993 roku a większość interfejsów owszem podaje że czyta z Xeda ale dopiero produkowanego od 1996 roku. I pytanie. Czy taki interfejs zadziała u mnie w aucie ??
Nie ważne, że masz benzyne we krwi. Ważne abyś w głowie miał olej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2009, 15:37
Posty: 162
Skąd: Chrzanów
Auto: Saab 9-3 2.0t Vector

Postprzez Siw-y » 11 gru 2009, 23:38

joebo82 napisał(a):Czy taki interfejs zadziała u mnie w aucie

Obawiam się, że tylko dioda.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez joebo82 » 12 gru 2009, 10:38

Hmmm. To w takim razie jak firmy sprawdzają na starych samochodach kody i inne parametry?? W końcu jest przecież miejsce na złącze to musi być i jakiś program który odczyta je właśnie ze starszych aut.
Nie ważne, że masz benzyne we krwi. Ważne abyś w głowie miał olej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2009, 15:37
Posty: 162
Skąd: Chrzanów
Auto: Saab 9-3 2.0t Vector

Postprzez steven » 12 gru 2009, 10:51

są inernefjsy któe czytają stare samnochody, odbywa się to jednak tak, że po podbięciu to one same zliczają impulsy io podają Ci kody błędów :) najtańsze to ok. 2800zł w Polsce... więc myślę, że nie opłaca się go kupować do starszych samochodów, skoro wystarcza głupia dioda z rezystorkiem i kawałkiem przewodu :) co więcej jeżeli ktoś nie czuje się na sile żeby sprawdzić błędy diodą, to i tak niczego więcej nie zrobisz, a sprawdzić po to żeby tylko wiedzieć, to IMHO się nie opłaca :) chyba, że chcesz się nauczyć :) ale wtedy to pozostaje tylko czytanie książek, uzupełnianie wiedzy poprzez forum i praktyka :)

PS
błędy można sprawdzać w zależności od tego w co dany samochód jest wyposazony:
1) komputer silnika
2) immobiliser
3) ABS
4) SRS
5) automatyczna skrzynia
6) moduł komfortu
7) a tu jak producent miał wyobraźnie, to jeszcze sporo można wpisać (np. tempomat w mercedesie :p ), ale zazwyczaj na pierszych 5 się kończy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez TRIBUTE » 12 gru 2009, 21:18

Wyciek da się zdiagnozować plamą pod autem lub zwyczajne patrząc oczami <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2004, 21:58
Posty: 237
Auto: Xedos CA KF '96

Postprzez pawelc » 12 gru 2009, 21:56

Kody błędów to nie wszystko -ich interpretacja to podstawa ,znam sporo ludzi którzy myślą że podłączając auto pod komputer można wszystko sprawdzić i bez problemu naprawić,ostatnie dwie sytuacje -pierwsza auto golf III -autko przerywa na każdym biegu ,brak mocy ,oczywiście klient pierwsze co zrobi to pojechał na diagnostykę (vag-a to i ja u siebie mam ale bardzo rzadko go używam w takich przypadkach) -błędów brak -przyjeżdża do nas ,diagnoza wymiana kopułki i palca i profilaktycznie filtr paliwa -auto śmiga jak nowe -koszt części mniejszy niż diagnostyka ;) .Drugie auto to fiesta -nie trzyma wolnych obrotów -auto po diagnostyce -błędów brak ,facet kasuję za diagnostykę a autko odjeżdża nie naprawione -autko z silnikiem 1,4 16v zetec -w sumie prosta konstrukcja za wolne obroty odpowiada IAC valve -czyli zawór wolnych obrotów (nie jest to krokowy jak wiele osób nazywa tego typu zawory) -wymiana i auto chodzi jak nowe :) – tak że widać na tych dwóch przykładach że diagnostyka opierająca się tylko na kodach błędów to tylko wybiórcze traktowanie tematu ,a xedos to naprawdę proste autko z prostą elektroniką a jak ktoś chce sobie pooglądać parametry podczas pracy to albo podłączyć jakiś sterownik do gazu i kupić sobie fejs do niego albo też jakąś "świnkę"typu .smt .. i zobaczyć można więcej niż na super hiper komputerze i w tym drugim przypadku można nawet sobie coś niecoś pozmieniać ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez joebo82 » 13 gru 2009, 11:22

Chciałem się troche pobawić programem a jednocześnie wykorzystać go w jakiś sposób. Trzeba będzie w takim razie tylko diodkę zastosować i liczyć

Dzięki serdeczne za pomoc.
<piwo>
Nie ważne, że masz benzyne we krwi. Ważne abyś w głowie miał olej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2009, 15:37
Posty: 162
Skąd: Chrzanów
Auto: Saab 9-3 2.0t Vector

Postprzez steven » 13 gru 2009, 14:08

pawelc lepiej Bartkowi pomóż :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6