Wysokie spalanie benzyny

Postprzez Setritus » 25 mar 2009, 14:45

No i napotkałem problem, mianowicie gdy podłącze diode do FEN i B+ i przełąćze stacyjke na ON to dioda zamiast mrugać świeci się ciągle. Czekałem około 3 minut i świeci sie bez przerwy. Natomiast po uruchomieniu silnika gaśnie i po kilku minutach czekania nadal nic sie z nią nie dzieje. Coś zrobiłem nie tak?
wszystko zrobiłem wg schematu http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r


Postprzez Setritus » 25 mar 2009, 15:38

masz racje, źle zinterpertowałem sobie instrukcje. zaraz pojde sprawdze ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez Setritus » 25 mar 2009, 16:29

no teraz wyglada ze chyba ok. po przekreceniu na ON dioda zapala sie na chwile i zaraz gaśnie, czyli chyba sygnał startu. Jednak potem nie daje zadnych oznak zycia ani na on ani na wlaczonym silniku. Czy to oznacza brak zanotowanych błędów?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r


Postprzez krzysiek8212 » 23 wrz 2009, 22:59

Witam Srawa dość poważna Mój Xedos pali ok 19l/100 Silnik jest po remoncie jak wracałem ponad 300km wyszedł 9/100 Jazda zaczyna sie w mieście Sondy wymienione filtry pozostałe rzeczy również Komputer pokazuje mi błąd 41 Nie wiem juz gdzie szukać przyczyny Ewentualnie w jakim stopniu uszkodzony katalizator może miec wpływ na spalanie
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 mar 2009, 23:44
Posty: 15
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda Xedos 6 1997 2.0 V6

Postprzez Soluks » 24 wrz 2009, 00:02

błąd 41 to Variable Resonance Induction System (VRIS) Solenoid #1
Zawór sterujący przepływem powietrza #1
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez krzysiek8212 » 24 wrz 2009, 08:10

A w jakim stopniu może to mieć wpyw na tak wysokie spalanie Ewentualnie gdzie jeszcze szukać przyczyny
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 mar 2009, 23:44
Posty: 15
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda Xedos 6 1997 2.0 V6

Postprzez Czege » 24 wrz 2009, 09:50

krzysiek8212 napisał(a):jakim stopniu

Na pewno ma to wpływ na osiągi w zakresie wysokich obrotów. Vrisy dostarczają więcej powietrza do komór spalania. Czy ma to wpływ na spalanie? możliwe, bo w końcu trzeba więcej czasu na osiągnięcie zadowalających osiągów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez DymeK » 24 wrz 2009, 10:43

moze na początek spróbuj przeczyścić troche uklad paliwowy ja ostano dolałem dodatek do czyszczenia wtryskiwaczy STP i zmienilem filtr jak dla mnie trochę lepiej sie zbiera po tym zabiegu może spalanie tez trochę spadnie robiłeś reset kompa
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez sq2jul » 24 wrz 2009, 13:45

kolego krzysiek8212 na PW mowil mi, ze jeden z VRISow ani drgnie... Takze moze lepiej najpierw z tym sie uporac a potem kombinowac dalej.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez krzysiek8212 » 8 lis 2009, 22:58

Problem poniekąd rozwiązany Wymieniłem elektrozawór Vris spalanie spadło do ok 14-15/100 Ale teraz wyskakuje błąd 16 EGR Obawiam się że komputer widząc błąd przełącza się w tryb serwisowy A wtedy będzie palił.....
Jakby ktoś miał taki EGR to dajcie znać.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 mar 2009, 23:44
Posty: 15
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda Xedos 6 1997 2.0 V6

Postprzez ddunn » 30 lis 2009, 15:02

U mnie pali ok 10l. Próbowałem jeździć wolniej, szybciej, na luzie z górki, bez klimy... wszystko na nic, pali i tak ok 10l.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2009, 21:42
Posty: 52
Skąd: Lublin
Auto: 2.0 V6 CA

Postprzez Czege » 30 lis 2009, 19:27

ddunn napisał(a):U mnie pali ok 10l. Próbowałem jeździć wolniej, szybciej, na luzie z górki, bez klimy... wszystko na nic, pali i tak ok 10l.


no to tak jak u mnie:)
No jak pojezdze naprawde spokojnie, to wyjdzie 9,2 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez Barthek » 30 lis 2009, 19:49

krzysiek8212 napisał(a):Ale teraz wyskakuje błąd 16 EGR Obawiam się że komputer widząc błąd przełącza się w tryb serwisowy A wtedy będzie palił.

Będę jutro w Sieradzu do południa, daj znać jakbyś miał chwilę to zrobimy mini spot :)

Czege napisał(a):no to tak jak u mnie:)
No jak pojezdze naprawde spokojnie, to wyjdzie 9,2

Przy spokojnej też mam tyle – tylko, że gazu :D Benzynki w mieszanym, w miarę dynamicznie około 8L.
Czege jak Twój problem z szarpaniem ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Czege » 30 lis 2009, 20:09

Barthek1983 napisał(a):Czege jak Twój problem z szarpaniem ?

no niestety nadal nie zrobiłem tego. Nie mam kiedy. Ale w końcu zrobię... Teraz robi się ciemno już o 16-tej, a ja do tej godziny pracuję :| Ale niedługo jak się przeprowadzę w końcu będę miał garaż ogrzewany i oświetlony i z prądem. Wtedy nie ma bata, zrobię to i ustawię zapłon w końcu i będzie palić 8 <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez krzysiek8212 » 30 lis 2009, 20:36

Kurde dobrze by było tylko do 15:30 pracuję Jak coś to ok 16
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 mar 2009, 23:44
Posty: 15
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda Xedos 6 1997 2.0 V6

Postprzez Barthek » 30 lis 2009, 21:08

krzysiek8212 napisał(a): tylko do 15:30 pracuję

Szkoda, no to do zobaczenia na jkimś innym spocie :)


Czege napisał(a):Wtedy nie ma bata, zrobię to

Trzymam kciuki, ale chociaż wiesz mniej więcej co jest – że, nie trzyma kąta wyp. zapłonu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Czege » 30 lis 2009, 21:41

Barthek1983 napisał(a):nie trzyma kąta wyp. zapłonu

na 99% wałki są źle ustawione. Znaki mi się nie pokrywają. Na rozrządzie jest ok, ale pod deklem na wałkach znaki się nie pokrywają. Wygląda na to, że jeden wałek jest przesunięty o ząbek w stosunku do drugiego. Aby to sprawdzić, trzeba rozrząd rozpinać..... dużo pracy.
Ale jak mówiłem – zrobię to.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez christun90 » 17 gru 2009, 17:22

Powróciwszy do wysokiego spalania w Madzi autora postu...
pisaliscie na poczatku, ze wsysa paliwko na 400km/zima = rezerwa, 550/lato = rezerwa... (przejezdzam tyle na niecalej 3/4 czesci baku, daje to ok. 7l/100km)
Dopytywałem mechaników, ludzi którzy użytkują ogólnie samochody z wtryskiem.
Najbardziej ekonomiczna jazda nie jest wcale do 3500 obr./min....
Mój sposób to taki:
obroty utrzymywać w granicach 2.000/2.500 obr/min, nie niżej (ciutke wyższe spalanie niż w normie), oraz nie wyżej (też większe spalanie)...
A jak kolega wspomniał, ze nawet probowal przy 50-60 km/h wrzucic 5ty bieg to to nie na tym rzecz polega.
Samochody fabrycznie maja ustawienia mianowicie takie:
1szy bieg- do 20km/h (mamy przy tej predk. 2.500obr zwroccie uwage...)
2gi bieg- do 40km/h
3ci bieg- do 60km/h
4ty bieg- do 80km/h
5ty bieg- 100-110km/h...
sprobuj tak pojezdzic:)
jezeli ze wszystkim jest wporzadku, wszystkie bebechy na spoko, to warto zastosowac ta technike:)


Moja Madzia:
626 96' 1.8 16v DOHC- 105KM
christun90
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6