Wysokie spalanie benzyny
No i napotkałem problem, mianowicie gdy podłącze diode do FEN i B+ i przełąćze stacyjke na ON to dioda zamiast mrugać świeci się ciągle. Czekałem około 3 minut i świeci sie bez przerwy. Natomiast po uruchomieniu silnika gaśnie i po kilku minutach czekania nadal nic sie z nią nie dzieje. Coś zrobiłem nie tak?
wszystko zrobiłem wg schematu http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd
wszystko zrobiłem wg schematu http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd
- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
a wlozyles zworke pomiedzy TEN i GND?
masz racje, źle zinterpertowałem sobie instrukcje. zaraz pojde sprawdze 
- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
no teraz wyglada ze chyba ok. po przekreceniu na ON dioda zapala sie na chwile i zaraz gaśnie, czyli chyba sygnał startu. Jednak potem nie daje zadnych oznak zycia ani na on ani na wlaczonym silniku. Czy to oznacza brak zanotowanych błędów?
- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
Witam Srawa dość poważna Mój Xedos pali ok 19l/100 Silnik jest po remoncie jak wracałem ponad 300km wyszedł 9/100 Jazda zaczyna sie w mieście Sondy wymienione filtry pozostałe rzeczy również Komputer pokazuje mi błąd 41 Nie wiem juz gdzie szukać przyczyny Ewentualnie w jakim stopniu uszkodzony katalizator może miec wpływ na spalanie
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 22 mar 2009, 23:44
- Posty: 15
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda Xedos 6 1997 2.0 V6
A w jakim stopniu może to mieć wpyw na tak wysokie spalanie Ewentualnie gdzie jeszcze szukać przyczyny
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 22 mar 2009, 23:44
- Posty: 15
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda Xedos 6 1997 2.0 V6
krzysiek8212 napisał(a):jakim stopniu
Na pewno ma to wpływ na osiągi w zakresie wysokich obrotów. Vrisy dostarczają więcej powietrza do komór spalania. Czy ma to wpływ na spalanie? możliwe, bo w końcu trzeba więcej czasu na osiągnięcie zadowalających osiągów.
moze na początek spróbuj przeczyścić troche uklad paliwowy ja ostano dolałem dodatek do czyszczenia wtryskiwaczy STP i zmienilem filtr jak dla mnie trochę lepiej sie zbiera po tym zabiegu może spalanie tez trochę spadnie robiłeś reset kompa
kolego krzysiek8212 na PW mowil mi, ze jeden z VRISow ani drgnie... Takze moze lepiej najpierw z tym sie uporac a potem kombinowac dalej.
Problem poniekąd rozwiązany Wymieniłem elektrozawór Vris spalanie spadło do ok 14-15/100 Ale teraz wyskakuje błąd 16 EGR Obawiam się że komputer widząc błąd przełącza się w tryb serwisowy A wtedy będzie palił.....
Jakby ktoś miał taki EGR to dajcie znać.
Jakby ktoś miał taki EGR to dajcie znać.
- Od: 22 mar 2009, 23:44
- Posty: 15
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda Xedos 6 1997 2.0 V6
ddunn napisał(a):U mnie pali ok 10l. Próbowałem jeździć wolniej, szybciej, na luzie z górki, bez klimy... wszystko na nic, pali i tak ok 10l.
no to tak jak u mnie:)
No jak pojezdze naprawde spokojnie, to wyjdzie 9,2
krzysiek8212 napisał(a):Ale teraz wyskakuje błąd 16 EGR Obawiam się że komputer widząc błąd przełącza się w tryb serwisowy A wtedy będzie palił.
Będę jutro w Sieradzu do południa, daj znać jakbyś miał chwilę to zrobimy mini spot
Czege napisał(a):no to tak jak u mnie:)
No jak pojezdze naprawde spokojnie, to wyjdzie 9,2
Przy spokojnej też mam tyle – tylko, że gazu
Czege jak Twój problem z szarpaniem ?
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
Barthek1983 napisał(a):Czege jak Twój problem z szarpaniem ?
no niestety nadal nie zrobiłem tego. Nie mam kiedy. Ale w końcu zrobię... Teraz robi się ciemno już o 16-tej, a ja do tej godziny pracuję

Kurde dobrze by było tylko do 15:30 pracuję Jak coś to ok 16
- Od: 22 mar 2009, 23:44
- Posty: 15
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda Xedos 6 1997 2.0 V6
krzysiek8212 napisał(a): tylko do 15:30 pracuję
Szkoda, no to do zobaczenia na jkimś innym spocie
Czege napisał(a):Wtedy nie ma bata, zrobię to
Trzymam kciuki, ale chociaż wiesz mniej więcej co jest – że, nie trzyma kąta wyp. zapłonu.
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
Barthek1983 napisał(a):nie trzyma kąta wyp. zapłonu
na 99% wałki są źle ustawione. Znaki mi się nie pokrywają. Na rozrządzie jest ok, ale pod deklem na wałkach znaki się nie pokrywają. Wygląda na to, że jeden wałek jest przesunięty o ząbek w stosunku do drugiego. Aby to sprawdzić, trzeba rozrząd rozpinać..... dużo pracy.
Ale jak mówiłem – zrobię to.
Powróciwszy do wysokiego spalania w Madzi autora postu...
pisaliscie na poczatku, ze wsysa paliwko na 400km/zima = rezerwa, 550/lato = rezerwa... (przejezdzam tyle na niecalej 3/4 czesci baku, daje to ok. 7l/100km)
Dopytywałem mechaników, ludzi którzy użytkują ogólnie samochody z wtryskiem.
Najbardziej ekonomiczna jazda nie jest wcale do 3500 obr./min....
Mój sposób to taki:
obroty utrzymywać w granicach 2.000/2.500 obr/min, nie niżej (ciutke wyższe spalanie niż w normie), oraz nie wyżej (też większe spalanie)...
A jak kolega wspomniał, ze nawet probowal przy 50-60 km/h wrzucic 5ty bieg to to nie na tym rzecz polega.
Samochody fabrycznie maja ustawienia mianowicie takie:
1szy bieg- do 20km/h (mamy przy tej predk. 2.500obr zwroccie uwage...)
2gi bieg- do 40km/h
3ci bieg- do 60km/h
4ty bieg- do 80km/h
5ty bieg- 100-110km/h...
sprobuj tak pojezdzic:)
jezeli ze wszystkim jest wporzadku, wszystkie bebechy na spoko, to warto zastosowac ta technike:)
Moja Madzia:
626 96' 1.8 16v DOHC- 105KM
pisaliscie na poczatku, ze wsysa paliwko na 400km/zima = rezerwa, 550/lato = rezerwa... (przejezdzam tyle na niecalej 3/4 czesci baku, daje to ok. 7l/100km)
Dopytywałem mechaników, ludzi którzy użytkują ogólnie samochody z wtryskiem.
Najbardziej ekonomiczna jazda nie jest wcale do 3500 obr./min....
Mój sposób to taki:
obroty utrzymywać w granicach 2.000/2.500 obr/min, nie niżej (ciutke wyższe spalanie niż w normie), oraz nie wyżej (też większe spalanie)...
A jak kolega wspomniał, ze nawet probowal przy 50-60 km/h wrzucic 5ty bieg to to nie na tym rzecz polega.
Samochody fabrycznie maja ustawienia mianowicie takie:
1szy bieg- do 20km/h (mamy przy tej predk. 2.500obr zwroccie uwage...)
2gi bieg- do 40km/h
3ci bieg- do 60km/h
4ty bieg- do 80km/h
5ty bieg- 100-110km/h...
sprobuj tak pojezdzic:)
jezeli ze wszystkim jest wporzadku, wszystkie bebechy na spoko, to warto zastosowac ta technike:)
Moja Madzia:
626 96' 1.8 16v DOHC- 105KM
-
christun90
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6