Kody błędów (dwu- i czterocyfrowe)

Postprzez marcelamim » 10 maja 2008, 15:13

11 Intake air temperature (IAT) sensor Wiring, IAT sensor
14 Barometric pressure (BARO) sensor Wiring, BARO sensor, ECM
22 Fuel shut-off solenoid Wiring, fuel shut-off solenoid
marcelamim
 

Postprzez pawelc » 11 maja 2008, 20:32

marcelamim jak widzę przepisałeś interpretacje błędów z auto-daty ,to jednak nie jest żaden z tych błędów -uszkodzony jest EGR po zaślepieniu auto chodzi jak powinno ,kody które podałem najprawdopodobniej dotyczą ABS-u -jutro sprawdzę czy da się sprawdzić kody ABS-u metodą opisaną tutaj na forum i ewentualnie spróbuje je wykasować ,co do EGR-a dwa silniki i we dwóch ten sam problem trochę mnie to dziwi ...
Grzyby co do wyrzucenia tematu do kosza to może warto zostawić go dla mających podobny problem ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Grzyby » 12 maja 2008, 11:34

pawelc napisał(a):chodzi Ci o to?

NIE!
Są na forum tematy o kodach błędów – zastosuj się do regulaminu i dopisz do jednego z nich.
Nie będzie kolejnego .....


pawelc napisał(a):problem jest w tym że jest to rocznik 97 i może być obd2

nie może
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez samurajpiotr1 » 20 gru 2008, 21:48

Jaki interfej do xedosa 2.0V6 rok 1994? mam euroskan elm 327 pod obd II, mazda ma pod maska inne wejscie, czy moze byc jakas przejsciowka?dodam tylko, ze na necie wyczytalem, ze jest owszem tez pod xedosa ale od 1996r,czyzby bylo tam inne wejscie?

Poprawiłem nazwę tematu, Moderator :)
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 18:46
Posty: 82
Skąd: Poznan
Auto: Xedos 2.0 V6

Postprzez voytecku » 20 gru 2008, 23:16

samurajpiotr1 napisał(a):mazda ma pod maska inne wejscie

To jest OBD1

samurajpiotr1 napisał(a):czy moze byc jakas przejsciowka?

Jesli masz zwykly tester OBD2, to nie zadziala. Bawilem sie niedawno testerem, jaki uzywaja w ASO i on mial dwa rodzaje wtyczek.

samurajpiotr1 napisał(a):dodam tylko, ze na necie wyczytalem, ze jest owszem tez pod xedosa ale od 1996r

Bylo napisane, ze OBD2 jest w xedosach od roku 1996? Z tego, co wiem OBD2 mazda zaczela instalowac w swoich modelach dopiero od roku 2001.

samurajpiotr1 napisał(a):czyzby bylo tam inne wejscie?

Poszukaj dla pewnosci po stronie kierowcy w okolicy nawiewow na nogi.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez samurajpiotr1 » 21 gru 2008, 08:28

No właśnie też jestem zdziwiony tym opisem dotyczącym euroskana ELM 327, bo jest napisane, że obsługuje mazde xedos, a w innym zdaniu, że japończyki od roku 1996, a ja również myślałem, że OBD II było w Japońcach znacznie później, widocznie się myliłem.
Pozdrawiam.
Nic nie starzeje się tak szybko jak nowoczesność.
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 18:46
Posty: 82
Skąd: Poznan
Auto: Xedos 2.0 V6

Postprzez voytecku » 21 gru 2008, 12:58

samurajpiotr1 napisał(a):a w innym zdaniu, że japończyki od roku 1996

Juz od 1995 samochody na rynek amerykanski sa wyposazone w zlacze OBD2.

samurajpiotr1 napisał(a):OBD II było w Japońcach znacznie później

Na rynek europejski dopiero od roku 2001.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Barthek » 23 kwi 2009, 09:05

Mam pytanie, czy istnieje sprzęt, który można podłączyć do OBD I np. Xedosa tak aby zbadać wszystkie parametry pracy silnika itd? Pełno jest dla OBD II, ale one dotyczą nowszych Mazd, bodajże po roku 2002 mazda wprowadziła dopiero OBD II w autach.
Czy wystarczy np przejściówka z OBD I na OBD II – czy istnieje wogóle ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Grzyby » 23 kwi 2009, 10:29

Pytaj w Eksploatacji.
Z tego co wiem sie nie da sie :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Speed » 23 kwi 2009, 10:42

Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez Barthek » 23 kwi 2009, 11:53

Speed napisał(a):http://www.allegro.pl/item610148661_star_ii_obd1_skaner_obd_1_mazda_ford.html

Widziałem go, on tylko pokazuje błędy a ja chcę kompleksowy pomiar parametrów pracy silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Speed » 23 kwi 2009, 12:05

innego niestety niema , nawet w ASO
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez Vince » 10 maja 2009, 19:20

Macie jakiś pomysł co to za błąd?

http://www.youtube.com/watch?v=BjCoihYqves

Nagranie z telefonu – przepraszam za kiepską jakość.

Mi wychodzi 11 i 21, ale na liście z tego artykułu nie ma takich kodów...
There are only two things to worry about: either you are well or you are sick. If you are well then there is nothing to worry about. But if you are sick, there are two things to worry about: either you will get well or you will die. If you get well, then there is nothing to worry about. If you die, there are only two things to worry about: either you will go to heaven or to hell. If you go to heaven, there is nothing to worry about. But if you go to hell, you'll be so f...ing busy shaking hands with friends, you won't have time to worry. Why worry!
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 12:10
Posty: 82
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 '96 automat

Postprzez andrewx85 » 10 maja 2009, 20:57

moze to pomoze- najpierw zapala sie raz dlugo co tak jakby oznacza START
a potem juz leca kody- moze to pomoze :] i wiem ze kody beda caly czas sie powtarzac w kołko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 09:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez Vince » 10 maja 2009, 21:23

andrewx85 napisał(a):moze to pomoze- najpierw zapala sie raz dlugo co tak jakby oznacza START


Na filmiku nie ma tego pierwszego mignięcia pojawiającego się po włączeniu zapłonu. Nie zdążyłbym tego nagrać :D
There are only two things to worry about: either you are well or you are sick. If you are well then there is nothing to worry about. But if you are sick, there are two things to worry about: either you will get well or you will die. If you get well, then there is nothing to worry about. If you die, there are only two things to worry about: either you will go to heaven or to hell. If you go to heaven, there is nothing to worry about. But if you go to hell, you'll be so f...ing busy shaking hands with friends, you won't have time to worry. Why worry!
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 12:10
Posty: 82
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 '96 automat

Postprzez andrewx85 » 10 maja 2009, 22:16

to wez kabelki po poltora metra i diode do kabiny :) i wtedy napewno zdążysz :P
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 09:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez Vince » 12 maja 2009, 13:34

Wygląda na to, że nikt nie wie ;)

W takim razie pytanie z innej beczki. Po zresetowaniu kompa błędy jak na razie się nie pojawiły. Czy to oznacza, że jest już wszystko OK? Ile trzeba pojeździć po resecie, żeby komp znowu pokazał te same błędy?
There are only two things to worry about: either you are well or you are sick. If you are well then there is nothing to worry about. But if you are sick, there are two things to worry about: either you will get well or you will die. If you get well, then there is nothing to worry about. If you die, there are only two things to worry about: either you will go to heaven or to hell. If you go to heaven, there is nothing to worry about. But if you go to hell, you'll be so f...ing busy shaking hands with friends, you won't have time to worry. Why worry!
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 12:10
Posty: 82
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 '96 automat

Postprzez Czege » 13 maja 2009, 10:55

Powiem Ci, że niewiele wynika z tego filmu. Jak nie chcesz przedłużać przewodów do diody, to zostaw komórkę włączoną przy złączu tak, aby łapało diodę. Poza tym to spowolnienie nie pomaga w odczytaniu.

A co do resetu, to pojawić się mogą od razu lub nigdy:) Zależy od tego, w jakich warunkach błąd wyskakuje.
Z autopsji wiem, że u mnie jak coś wracało, to tak w okolicy 100 km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez Vince » 13 maja 2009, 13:07

Czege napisał(a):Powiem Ci, że niewiele wynika z tego filmu.

Nie, no aż tak źle to chyba nie jest :D
Dla ułatwienia, wg mnie wygląda to tak: DKDDKDDK, gdzie D – sygnał długi, K – sygnał krótki. Zakładając, że pierwsza sekwencja jest urwana (nie nagrałem w całości) i bierzemy pod uwagę tylko DDK, daje to kod 21. W tabeli kodów takiego nie ma, stąd mój post :)

Czege napisał(a): u mnie jak coś wracało, to tak w okolicy 100 km.

Tyle jeszcze nie przejechałem...
There are only two things to worry about: either you are well or you are sick. If you are well then there is nothing to worry about. But if you are sick, there are two things to worry about: either you will get well or you will die. If you get well, then there is nothing to worry about. If you die, there are only two things to worry about: either you will go to heaven or to hell. If you go to heaven, there is nothing to worry about. But if you go to hell, you'll be so f...ing busy shaking hands with friends, you won't have time to worry. Why worry!
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2007, 12:10
Posty: 82
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 '96 automat

Postprzez Czege » 13 maja 2009, 13:31

Vince napisał(a):Nie, no aż tak źle to chyba nie jest

No niech będzie. Tragedii nie ma. Ale sekwencji rozgryźć nie umiem:)

Poczekajmy na to, aż wrócą, czego nie życzę <diabełek>

I najlepiej jakbyś nagrał jeszcze raz. Porządnie !! :) Czyli od początku i tak ze 3 sekwencje i w czasie rzeczywistym, a nie slow motion. Wtedy coś można podziałać.

Mi wychodzi 12 błąd z tego filmu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6