Duży przepał (Problem Rozwiązany !!!)....

Postprzez michauuu » 1 lis 2007, 14:15

Po podłączeniu pod komputer mojej 626GE pan stwierdził że "śpi" sonda i może dużo palić. Pojechałem do diagnosty na analizę i powiedział że wyniki książkowe i sonda ok. Pali mi 6-8l
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2007, 11:36
Posty: 32
Skąd: Oława
Auto: 626GE 2.016V

Postprzez Gość » 1 lis 2007, 15:20

Kolego! Miałem taki sam problem z dużym spalaniem Mojej MAdzi Xedos v6 2.0 i wymieniłem Sondy Lambda i spalanie wróciło do normy..radzę Ci to samo. Pzdr
Gość
 

Postprzez GofNet » 1 lis 2007, 16:48

michauuu napisał(a):Pali mi 6-8l
     Na trasie, czy na mieście, bo jak na mieście, to tylko pozazdrościć...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Yasiu22 » 18 lis 2007, 12:57

Podpinam sie pod temat. Mam Xedosa 1.6 i również dużo mi pali (10l po mieście) mimo bardzo spokojnej jazdy. Dodatkowo po rozruchu silnika czuć paliwo do momentu gdy silnik sie nie rozgrzeje . Moje pytanie brzmi czy podobne zjawisko występuje (występowało) u osób które borykają sie (borykały) z problemem nadmiernego spalania. Podejrzewam że to sonda (chce ją zmienić) ale byłem dwa razy na badaniu i wszystko jest ok, mimo to chce sie upewnić i ją wymienić .
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 20:28
Posty: 66 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda Xedos6 1.6 16V CA 1994r.

Postprzez Hazu » 18 lis 2007, 13:33

skoro po badaniu wyszło ci że sąda sprawna to nikt ci nie napisze żebyś ją wymieił.

10l/100 to wcale nie jest tak bardzo duzo jak na jazde miejską.

Samochód wazy sporo 1210kg

Na zuzycie paliwa ma wpływ oprócz stanu silnika i podzespołów samochodu np:
długosć pokonywnych odcinków
temperatura otoczenia
jakosć paliwa
temperament kierowcy.

Jak Ci się nie podoba jego spalanie to mi go sprzedaj ja się z tym pogodzę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Yasiu22 » 18 lis 2007, 14:21

emmarek napisał(a):skoro po badaniu wyszło ci że sąda sprawna to nikt ci nie napisze żebyś ją wymieił.

Nie chce żeby ktoś mi tu napisał zebym wymienił lambde tylko czy miał jakies "dodatkowe anomalie" oprócz większego zużycia paliwa"
emmarek napisał(a):10l/100 to wcale nie jest tak bardzo duzo jak na jazde miejską.

Moje stare Audi 80 paliło 9l po mieście do tego Pb95, jak przyciłem ostro to chlapnoł 10 ale to musiało być ostro. Do tego tam było 1.8 na gaźniku i 300 000 przebiegu, i nie waliło mi paliwem ani nie zamulało.
emmarek napisał(a):Jak Ci się nie podoba jego spalanie to mi go sprzedaj

Nie sprzedam Ci go :P
emmarek napisał(a): ja się z tym pogodzę ;)

Ale ja nie <killer>
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 20:28
Posty: 66 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda Xedos6 1.6 16V CA 1994r.

Postprzez BartekB » 22 lis 2007, 21:18

emmarek napisał(a):10l/100 to wcale nie jest tak bardzo duzo jak na jazde miejską.


Niestety Yiasiu22 lecz kolega emmarek ma rację – to nie jest jakoś strasznie wiele – ja korzystam z tego samego modelu mazdy co Ty i powiem tak

– jazda miejska (dojazd do pracy i powrót po 8 h po 5 km w jedną stronę) – 9l PB (było tak jak to mierzyłem) teraz 11-12 l ale LPG ....

– trasa – troszkę powyżej 6l PB(emerytstyle) – teraz 8-9l LPG

Zwróć uwagę na dodatkowe rzeczy, które z pewnością mają duży wpływ na spalanie – np szerokość opon , wielkość felg , zapieczone zaciski hamulcowe (tylne – częsta sprawa w madziach), łożyska kół .....itp itd jest tego dosyć dużo – tak na czystą logikę....

Piszesz, że po uruchomieniu czuć zapach paliwa – jednak nie koniecznie musi być to kwestia sondy – jest naprawdę wiele potencjalnych przyczyn – zaczynając od uszkodzonego wtrysku do naprawdę banalnych typu uszkodzony przewód paliwowy ( paliwo wypływa w momencie gdy uruchamiasz silnik jednocześnie uruchamiając pompę paliwa)

Prawdę mówiąc auto to ma zaledwie (miało jak wyjezdzało z fabryki) 107 KM co nie jest zbyt powalającym wynikiem gdy zestawisz to z masą własną samochodu w odrożnieniu do 2.0 V6 – tak tam to czuć moc tego silnika – ale coś za coś – niestety te silniki (2.0 V6) są w porównaniu do jednostek 1.6 dosyć "słabo" wytrzymałe. Powiem tak czesto się psują ...i to dosyć poważnie

Pozdrawiam

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez Yasiu22 » 23 lis 2007, 01:32

BartekB napisał(a):Niestety Yiasiu22 lecz kolega emmarek ma rację – to nie jest jakoś strasznie wiele – ja korzystam z tego samego modelu mazdy co Ty i powiem tak
– jazda miejska (dojazd do pracy i powrót po 8 h po 5 km w jedną stronę) – 9l PB (było
tak jak to mierzyłem) teraz 11-12 l ale LPG ....
– trasa – troszkę powyżej 6l PB(emerytstyle) – teraz 8-9l LPG

W poście który napisałem wyżej napisałem czemu nie jestem zadowolony z takiego spalania, w starym audi był 1.8 do tego gaźnik i tyle nie palił, a tam nie było obrotomierza i sie deptało a tu delikatnie 2000-2500 Obr. i 10-11l (i do tego V-Powera).
BartekB napisał(a):Zwróć uwagę na dodatkowe rzeczy, które z pewnością mają duży wpływ na spalanie -np szerokość opon , wielkość felg , zapieczone zaciski hamulcowe (tylne – częstasprawa w madziach), łożyska kół .....itp itd jest tego dosyć dużo – tak na czystą logikę....

Jeśli chodzi o opony to mam zwykłe 14-stki Dębicy (Frigo) do tego na orginalnych felgach Mazdy, zaciski czyszczone dwa razy, łożyska na razie są ok.
BartekB napisał(a):Piszesz, że po uruchomieniu czuć zapach paliwa – jednak nie koniecznie musi być to kwestia sondy – jest naprawdę wiele potencjalnych przyczyn – zaczynając od uszkodzonego wtrysku do naprawdę banalnych typu uszkodzony przewód paliwowy ( paliwo wypływa w momencie gdy uruchamiasz silnik jednocześnie uruchamiając pompę paliwa)

Rozczaruje Cię, patrzyłem czy przypadkiem przewód jest nieszczelny ( po podniesienu machy nie czuć benzyny), natomiast do garażu nie szło wejść tak waliło paliwem (teraz jest już normalnie, tzn. po wyjechaniu nie czuć paliwa wogule)
BartekB napisał(a):Prawdę mówiąc auto to ma zaledwie (miało jak wyjezdzało z fabryki) 107 KM co nie jest zbyt powalającym wynikiem gdy zestawisz to z masą własną samochodu w odrożnieniu do 2.0 V6 – tak tam to czuć moc tego silnika – ale coś za coś – niestety te silniki (2.0 V6) są w porównaniu do jednostek 1.6 dosyć "słabo" wytrzymałe. Powiem tak czesto się psują ...i to dosyć poważnie
Pozdrawiam

No cóż nigdzie nie napisałem ze silnik jest słabiutki tylko że zamula przy niższych obrotach. Teraz jest już ok (poprzedni właściciel wymieniał TPS ale go już nie ustawił).
Jeśli mam być szczery to jeśli chodzi o dynamikę to jestem zadowolony, bardzo fajnie zestrojona skrzynia, bez problemu przy 60 km/h mogę wbić 5-tke i swobodnie sie rozpędzać. Oczywiście wolał bym 150 kucyków, ale jestem zadowolony, moje stare audi miało 90 kuców i czuć różnicę (nie mówiąc o konforcie – rewelacyjne siedzenia) . Dalej podtrzymuje swoje zdanie że moja Madzia pali za dużo, i jak sie dowiem co to było to napisze.
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 20:28
Posty: 66 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda Xedos6 1.6 16V CA 1994r.

Postprzez Mieczyslaw » 4 lut 2008, 19:07

ja mam z koleii mazde 626i FP z silnikiem 1.8 i 90KM i po miescie pali mi 15l !!!! troche za duzo uwazam a na trasie 6l. wiec nie wiem o co chodzi szczerze mowiac. sonda ot raczej nie bedzie bo nie kopci ani nic tylko przy depnieciu na malych obrotach sie duszi i szrpie troche, jakby cos ja zatrzymywalo i nie pozwalalo sie rozpedzic? mowia ze moga to byc przewody WN. prawda to? i co m,oze byc jeszcze przyczyna?
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez Yasiu22 » 26 lut 2008, 22:58

Odświeżam temat, od mojego ostatniego postu troche sie zmieniło w mojej Madzi więc do rzeczy. Próbując rozwiązać problem sprawdziłem ustawienie zapłonu, okazało sie że iskra jest idealna i na tym skończył sie temat zapłonu (przewody i świece są nowe). Potem poleciał katalizator (założyłem ze jest przytkany) jako ze obudowa była skorodowana i zaczęła brzęczeć wywaliłem go i wstawiłem strumienice (silniczek lżej wkręca sie w niskich obrotach, a tak to nie ma specjalnie różnicy, no poza tym ze jest znacznie ciszej :) ). No i na samym końcu znalazła sie ta nieszczęsna lambda która w teorii działała. Znalazłem całkiem przypadkiem elektryka który był w stanie powiedzieć jak "pracuje" sonda, i okazało sie ze sonda i owszem pracuje ale bardzo powoli i zawsze dawała sygnał do kompa że mieszanka jest uboga co powodowało ze komputer podawał zbyt bogatą mieszanke. Po założeniu nowej sondy (niestety z braku funduszy jest to zwykły zamiennik) róznice było widać gołym okiem, zniknął zapach benzyny w garażu który zawsze był zaraz po wyjechaniu, chmura pary wodnej która pojawiała sie za mną zawsze gdy temperatura oscylowała w granicach 0 zmniejszyła sie o ponad połowę, no i na koniec zużycie paliwa które spadło o dobry litr. Oczywiście wynik spalania wciąż analizuje i po wypłacie zmierzę to dokładnie (zbiornik na FULL i jazda), na dzień dzisiejszy na oko przy temperaturze zimowej i na krótkich dystansach (3 km do pracy i tyle samo z powrotem przez 5 dni + weekendowe trasy po sklepach i innych dziwnych miejscach ;) ) pali 10,5l-11, wcześniej było to około 12 a nawet i 13l.( Po dokładniejszych testach jeśli pozwolą fundusze to zakupie sobie sonde NGK/NTK). Osobiście w moim przypadku problem uważam za rozwiązany zwłaszcza że moja Madzia ma już na karku ponad 170 000 a sonde powinno sie wymienić po 150 000 (taka sama zasada jak ze świecami) więc rozwiązanie było pod nosem ale bardzo mało widoczne ;)
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 20:28
Posty: 66 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda Xedos6 1.6 16V CA 1994r.

Postprzez bazakbal » 27 lut 2008, 00:21

Yasiu22 napisał(a):sonde powinno sie wymienić po 150 000 (taka sama zasada jak ze świecami)

co to za kosmiczna zasada z tymi świecami? :D
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez Yasiu22 » 27 lut 2008, 05:34

to że każdy producent świec podaje jakiś przebieg przy którym należy zmienić świece. :D
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 20:28
Posty: 66 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda Xedos6 1.6 16V CA 1994r.

Postprzez bazakbal » 27 lut 2008, 10:26

czyli, że po 150kkm trzeba zmienić świece? nie spotkalem się jeszcze by którekolwiek jednoelektrodówki tyle dojechały <lol>
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez Yasiu22 » 27 lut 2008, 15:53

bazakbal napisał(a):czyli, że po 150kkm trzeba zmienić świece? nie spotkalem się jeszcze by którekolwiek jednoelektrodówki tyle dojechały <lol>

Boże człowiek weź przeczytaj co napisałem a potem coś ty napisał <glupek2> . Napisałem ze tak samo jak świece sonde lambde też należy wymienić po pewnym przebiegu bez względu na że jeszcze działa , przy świecach jest to różnie (40-60-80 tyś zależy co kupujemy) a przy sondzie jest 150tyś (tak wyczytałem tu na forum i w kilku innych miejscach). Następnym razem przeczytaj dokładnie coś co chcesz skomentować. <killer>
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 20:28
Posty: 66 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda Xedos6 1.6 16V CA 1994r.

Postprzez Mieczyslaw » 27 lut 2008, 23:57

Yasiu22 napisał(a): pali 10,5l-11, wcześniej było to około 12 a nawet i 13l.


to powiem Ci ze to spalanie praktycznie w ogole sie nie zmienilo bo spalenie litra paliwa mniej nawet jest niezauwazalne
Ostatnio edytowano 28 lut 2008, 14:21 przez Mieczyslaw, łącznie edytowano 2 razy
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez Yasiu22 » 28 lut 2008, 05:40

Zapewniam Ci że jest zauważalne, ostatnio na 8 litrach paliwa zrobiłem 75 km, wcześniej było to 60-65 km a zdarzało sie że robiłem i mniej. Jak napisałem wyżej jestem w takcie testów, poza tym zmieniłem niecałe dwa miesiące temu prace, mam połowe bliżej niż do starej pracy i mimo to auto zauważalnie pali mniej.
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 20:28
Posty: 66 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda Xedos6 1.6 16V CA 1994r.

Postprzez bazakbal » 28 lut 2008, 12:07

Mieczyslaw napisał(a):owiem Ci ze to spalanie praktycznie w ogole sie nie zmienilo bo spalenie litra paliwa mniej nawet jest niezauwazalne

ale zauważ, że:
Yasiu22 napisał(a):Mam Xedosa 1.6 i również dużo mi pali (10l po mieście)

a potem napisał, że:

Yasiu22 napisał(a):pali 10,5l-11,

Yasiu22 napisał(a):Osobiście w moim przypadku problem uważam za rozwiązany
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez Mieczyslaw » 28 lut 2008, 14:23

hehe to jak miales 3km do pracy a teraz polowe mniej to samochodem jezdzisz?? :P

bazakbal hehe to cos na odrot troche. komus sie zeznania pomylily :P

bylem dzisiaj u mechanika i sie okazalo ze wszystko jest git: przewody i swiece no bo wymieniane, filtry tez no bo wymieniane ale mechanik sie mnie nie sluchal; jak mowilem ze dopiero co kupione, sonda dziala rewelacyjnie i ze w ogole wszystko gitarka tylko ze jest jeden szkopul, mianowicie: mam za ciezkie obuwie :P
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez Grzyby » 28 lut 2008, 14:30

DOSYĆ!

Problem dotyczący Xedosa został rozwiązany.
Proszę powstrzymać się od komentarzy.

Każdy kolejny post nie związany z tematem (a nie sądzę żeby były jakieś nowe skoro problem rozwiązany) np. komentujący spalanie tego czy owego auta zaskutkuje koszem (albo i banem na 24H)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Mieczyslaw » 28 lut 2008, 16:24

Grzyby co sie bulwersujesz. ja tez rozwiazalem juz swoj problem wiec dobrze jest a poza tym na moj post o spalaniu i tak nikt nie opisal :P juz mnie nie ma
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6