Problemy z odpalaniem na benzynie
Strona 1 z 1
Mam problem z moim xedosem od jakiegoś czasu ciężko odpala na benzynie.Rano trzeba długo kręcić rozrusznikiem a jak już zapali dławi się obroty spadają podnoszą się.Jest jeszcze jedno dziwne zjawisko jak jest zagrzany i zapalę na benzynie ciężko wkręcić go na obroty ale jak już przełączy sie na gaz jest ok.Mam w nim zamontowany wtrysk gazu stag 300.Po odczytaniu błędów wyskoczył błąd 21, 13, 14 jeśli dobrze je odczytałem oczywiście.Może ktoś miał podobne usterki??
jakobin
- Od: 5 gru 2004, 00:15
- Posty: 22
- Skąd: Mysłowice
- Auto: Mazda 6 121KM 2003rok
Jeżeli dobrze chodzi na lpg w tym przypadku (stag 300)
to zdecydowanie problem w układzie zasilania paliwem PB
wtryski
pompa
filtr
itd.
Zawsze możesz uruchomić tylko na lpg (tryb awaryjny)
to zdecydowanie problem w układzie zasilania paliwem PB
wtryski
pompa
filtr
itd.
Zawsze możesz uruchomić tylko na lpg (tryb awaryjny)
Przepływka i sonda lambda też wymaga sprawdzenia – a może jest coś nie tak z emulatorem i przez niego komp łapie błędy i uruchamia się w trybie awaryjnym..
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej
Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
jakobin napisał(a):ale jak sprawdzić przepływomierz??
najprościej odłączyć kabel podczas pracy silnika – jeśli będzie zmiana w pracy silnika – znaczy , że przepływaka jest sprawna.
Nie "strzeli"ł Ci przypadkiem gaz???? Przepływka z tego modelu xedosa jest w sumie odporna na strzały – jednak może "udało" Ci się ją uszkodzić
Pozdrawiam
- Od: 10 mar 2005, 14:22
- Posty: 139
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r
jakobin napisał(a):Tylko jak zresetuje mu kompa i pojeżdżę na paliwie jest ok
To znaczy że instalacja Lpg jest problemem (jej ustawienie ewentualnie jakiś bląd w podłączeniu podciśnienia itp.)
ewentualnie lejący wtryskiwacz Lpg (jakie masz wtryskiwacze?)
BartekB napisał(a):Nie "strzeli"ł Ci przypadkiem gaz?
Przy SGI??
Jeżeli nawet cos takiego by nastąpiło to napewno niesłyszalny i niegroźny.
Polecam także sprawdzić dolot – czy wszystko jest szczelne (rura gumowa)
Mam wtryskiwacze valtec.W poniedziałek jadę do gazowników bo to coś od instalcji gazowj są te błędy.Wczoraj zrobiłem resecik kompa i jeździłem na benzynie a potem przełączyłem na gaz.Dzisiaj pokazało mi testerem błąd sondy i czujnika temperatury w kolektorze dolotowym.Po raz kolejny reset kompa i jazda na paliwie i zero błędów
jakobin
- Od: 5 gru 2004, 00:15
- Posty: 22
- Skąd: Mysłowice
- Auto: Mazda 6 121KM 2003rok
Witam, jakobin i pozostałych.
Zdaję sobie sprawę że jest to forum Mazdy – ja jeżdzę Hyundaiem z silnikiem Mitsubishi. Szukam własnie jakichś podpowiedzi w związku z podobnym problemem. Też mam gaz. I sytuacja u mnie wygląda w ten sposób, że jak jeżdżę na benzynie to samochód jeździ i odpala lux. Natomiast jak już przerzucę na gaz i pojeżdzę to po następnym odpaleniu na benzynie falowanie obrotów (z dławieniem silnika) i opóźniona reakcja na pedał gazu (i też dławienie przy dodawaniu gazu). Dopiero po jakimś czasie (ok.2-3minutach) zostając na benzynce. Ale jak przy tym falowaniu przerzucę na gaz ==> pracuje normalnie.
Byłem u mechanika – powiedział że on nie będzie się w to wgrzebywał bo to raczej nie wina zasilania układu benzynowego. Stwierdził, że może to być wina układu LPG. Byłem u majstra od LPG, ale powiedział że nie wie i nie będzie robił – bo on nie serwisuje systemów LPG firmy BRC.
Czy ty Jakobin coś z tym problemem zrobiłeś? Udało się tobie wrócić do "normalności"?
Zatem pozdrawiam ludzi od Mazdy. Ja w następny samochód też wejdę japoński. Ale myślę nad Hondą. Szacunek!!!
Zdaję sobie sprawę że jest to forum Mazdy – ja jeżdzę Hyundaiem z silnikiem Mitsubishi. Szukam własnie jakichś podpowiedzi w związku z podobnym problemem. Też mam gaz. I sytuacja u mnie wygląda w ten sposób, że jak jeżdżę na benzynie to samochód jeździ i odpala lux. Natomiast jak już przerzucę na gaz i pojeżdzę to po następnym odpaleniu na benzynie falowanie obrotów (z dławieniem silnika) i opóźniona reakcja na pedał gazu (i też dławienie przy dodawaniu gazu). Dopiero po jakimś czasie (ok.2-3minutach) zostając na benzynce. Ale jak przy tym falowaniu przerzucę na gaz ==> pracuje normalnie.
Byłem u mechanika – powiedział że on nie będzie się w to wgrzebywał bo to raczej nie wina zasilania układu benzynowego. Stwierdził, że może to być wina układu LPG. Byłem u majstra od LPG, ale powiedział że nie wie i nie będzie robił – bo on nie serwisuje systemów LPG firmy BRC.
Czy ty Jakobin coś z tym problemem zrobiłeś? Udało się tobie wrócić do "normalności"?
Zatem pozdrawiam ludzi od Mazdy. Ja w następny samochód też wejdę japoński. Ale myślę nad Hondą. Szacunek!!!
-
Gość
Przepływkę dobrze jest sprawdzić wykęcając ją.
Było nie było to jest elektornika. Takie wyjmowanie i wkładanie tez moze spowoować usterkę.
Na wyłączonym silniku zdejmujesz filtr powietrza odkrecasz przepływomierz i patrz pod światło czy jest w nim taki drucik srednicy moze 1mm. Jesli jest to z przepływką nie powinno być problemów. Ja w swojej Madzi tez maiałem podobne problemy ale własnie resecik całonocy kompa pomógł na tyle ze autko nie odpala mi na LPG za 10 razem ale za 3 czasem za 2.
Mam podobny jedynie problem z wiekszym spalaniem.
Ale ja w tym przypadku postanowiłem założyć nowy parownik bo ten co mam pod maską jest od 8 ponad lat.
Było nie było to jest elektornika. Takie wyjmowanie i wkładanie tez moze spowoować usterkę.
Na wyłączonym silniku zdejmujesz filtr powietrza odkrecasz przepływomierz i patrz pod światło czy jest w nim taki drucik srednicy moze 1mm. Jesli jest to z przepływką nie powinno być problemów. Ja w swojej Madzi tez maiałem podobne problemy ale własnie resecik całonocy kompa pomógł na tyle ze autko nie odpala mi na LPG za 10 razem ale za 3 czasem za 2.
Mam podobny jedynie problem z wiekszym spalaniem.
Ale ja w tym przypadku postanowiłem założyć nowy parownik bo ten co mam pod maską jest od 8 ponad lat.
Witajcie
Podjechałem do gazowników i coś tam podregulowali przy gazie.Teraz nie wyskakują błędy i nawet spadło spalanie.Jeśli chodzi o zapalanie na benzynie też się poprawiło ale wcześniej jeszcze wlałem środek do czyszczenia całego układu paliwowego z firmy xeramic i pojeździłem cały dzień na paliwie.Czasami silnik potrafi przerywać jak jest gorący przy przejściu z paliwa na gaz ale już się do tego powoli przyzwyczajam.Wydaje mi się że trzeba częściej przepalać silnik na paliwie i będzie ok.Gaz idealny nigdy nie będzie ale zawsze tańszy
Podjechałem do gazowników i coś tam podregulowali przy gazie.Teraz nie wyskakują błędy i nawet spadło spalanie.Jeśli chodzi o zapalanie na benzynie też się poprawiło ale wcześniej jeszcze wlałem środek do czyszczenia całego układu paliwowego z firmy xeramic i pojeździłem cały dzień na paliwie.Czasami silnik potrafi przerywać jak jest gorący przy przejściu z paliwa na gaz ale już się do tego powoli przyzwyczajam.Wydaje mi się że trzeba częściej przepalać silnik na paliwie i będzie ok.Gaz idealny nigdy nie będzie ale zawsze tańszy
jakobin
- Od: 5 gru 2004, 00:15
- Posty: 22
- Skąd: Mysłowice
- Auto: Mazda 6 121KM 2003rok
Swięta racja.
Co jakiś czs trzeba przepalić autko na benzynie.
A wlewając ten środek do czyszczenia układu paliwowego ile miałeś benzyny w baku??
Jaki był końcowy efekt jazdy na benzynie z tym srodkiem oprocz tego ze pali lepiej na PB. Czy dymiło sie z rury tracił moc??
Napisz coś o tym.
Co jakiś czs trzeba przepalić autko na benzynie.

A wlewając ten środek do czyszczenia układu paliwowego ile miałeś benzyny w baku??
Jaki był końcowy efekt jazdy na benzynie z tym srodkiem oprocz tego ze pali lepiej na PB. Czy dymiło sie z rury tracił moc??
Napisz coś o tym.
DC CARS
W baku miałem około 15 litrów paliwa .Niby jest przeznaczony na 60 litrów ale wlałem cały.Jeśli chodzi o dymienie z rury nic takiego nie było ale spaliny trochę miały intensywniejszy zapach a z mocą może na początku coś się działo bo autko nie chciało się zbierać dobrze na paliwie ale teraz jest ok.
jakobin
- Od: 5 gru 2004, 00:15
- Posty: 22
- Skąd: Mysłowice
- Auto: Mazda 6 121KM 2003rok
dcc69 napisał(a):Przepływkę dobrze jest sprawdzić wykęcając ją.
Było nie było to jest elektornika. Takie wyjmowanie i wkładanie tez moze spowoować usterkę.
Na wyłączonym silniku zdejmujesz filtr powietrza odkrecasz przepływomierz i patrz pod światło czy jest w nim taki drucik srednicy moze 1mm. Jesli jest to z przepływką nie powinno być problemów.
Nie jestem w tej chwili pewien, ale silnik B6 nie ma przepływomierza takiego jak my w 626 GE FP/FS. Tam jest zdaje się klapka (tak na 80%), więc w ten sposób chyba się tego nie zdiagnozuje.
Także będę musiał zalać więcej benzyny i dolać tego specyfiku do paliwa. Myślicie że xeramic jest dobrym środkiem – jakie właściwie ma zadanie? Czyści wtryski? Konserwuje? Czy może usuwa cząstki wody z układu? Chyba teraz dobry czas żeby coś takiego dodać, przed zimą.
A z tym gazem to muszę poszukać dobrego gazownika co mi prawidłowo wyreguluje i sprawdzi instalkę lpg. Pytałem w trzech zakładach montażu i serwisu LPG, ale nie mają testerów do BRC.
Może ktoś z was poleca sprawdzony warsztat który zakłada i serwisuje gaz firmy LPG – Warszawa i okolice??
Pozdrawiam, the-moonGT (HMC)
A z tym gazem to muszę poszukać dobrego gazownika co mi prawidłowo wyreguluje i sprawdzi instalkę lpg. Pytałem w trzech zakładach montażu i serwisu LPG, ale nie mają testerów do BRC.
Może ktoś z was poleca sprawdzony warsztat który zakłada i serwisuje gaz firmy LPG – Warszawa i okolice??
Pozdrawiam, the-moonGT (HMC)
-
Gość
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6