Głośna praca silnika K, stukanie.

Postprzez Gość » 15 gru 2006, 00:02

witam mialem to samo nawet dzis to robilem jesli jest to stukanie to pewnie zaworek upustowy + sprezynka w pompie olejowej koszt 40 zl a jesli trzaskanie jak ja mialem i wlasnie do 2000-3000 obrotow to pewnei poszedl jak u mnie napinacz hydrauliczny przy rozrzadzie i trzaska pasek o obudowe koszt nowego napinacza HYDRAULICZNEGO orginal 900 zamiennik 500 przechodzony 150 plus oczywiscie robocizna gdyby przeskoczyl pasek o kilka zabkow (u mnie o 3) to nie powinno nic sie stac tak jak u mnie ale nic nie jest pewne pozdrawiam czestochowa
Gość
 

Postprzez XsiX » 15 gru 2006, 00:14

siwy V6 napisał(a):oczywiscie robocizna gdyby przeskoczyl pasek o kilka zabkow (u mnie o 3) to nie powinno nic sie stac tak jak u mnie

u mnie przeskoczył o 8 i auto nadal "jeździło" ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Katharsis » 14 sty 2007, 21:49

Witam.Czyli "klepanie zaworów" nie ma negatywnych skutków? U nas w mieście na 4 silniki v6 Mazdy w 4 klepia zwory :)

Pozdro 4 all
Początkujący
 
Od: 14 sty 2007, 21:46
Posty: 6
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda Xedos 6 CA 2.0 V6

Postprzez tomekrvf » 14 sty 2007, 22:37

Katharsis napisał(a):U nas w mieście na 4 silniki v6 Mazdy w 4 klepia zwory

To wstyd...
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Katharsis » 15 sty 2007, 08:19

Taka odpowiedzią nie rozjaśniłeś mi pytania :/
Początkujący
 
Od: 14 sty 2007, 21:46
Posty: 6
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda Xedos 6 CA 2.0 V6

Postprzez ts80 » 6 kwi 2007, 21:29

Na początek chciałbym się przywitać ze wszystkimi "Mazdziarzami" jako, że jestem nowo zarejestrowanym użytkownikiem.
Jestem posiadaczem Mazdy 626 '96 1.8 90KM z przebiegiem 106tys. km. Autko zakupiłem w październiku 2006 z przebiegiem 95tys (autentyczny).

Z tego co czytałem Wasze wypowiedzi na forum temat wałkowany niejednokrotnie, jednak nie znalazłem jasnej, konkretnej odpowiedzi (o ile taka jest możliwa), poza tym pisano
o podobnych aczkolwiek nie identycznych objawach
Jestem bardzo zadowolony z auta. Jednak od początku doskwierał(a) mu jedna usterka, a mianowicie stukanie w silniku, na moje ucho dochodzące z lewej strony silnika, pojawiające się tylko przy rozgrzanym silniku i na obrotach biegu jałowego (przy wyższych obrotach niesłyszalne, lub słabo słyszalne). Starałem się nie zwracać na to uwagi, ale wszystko ma swoje granice. Stukanie przypomina…no właśnie ciężko do czegoś je przyrównać, jest twarde w brzmieniu co raczej wyklucza popychacze (a może się mylę) i wyłania się na pierwszy plan przy pracy silnika na biegu jałowym. Przy przebiegu 105tys, wymieniłem olej- Castrol Magnatec, przy okazji wymiany oleju rozebrano rozrząd, gdyż diagnoza brzmiała, że może to być rolka napinacza rozrządu. Wymieniono rolkę. Wlano olej do poziomu MAX (wcześniej było to mniej więcej w połowie między MIN i MAX). Stukanie przycichło, ale wciąż je słychać (dość słabo).

Czy możecie doradzić, coś w tym względzie?

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2007, 17:34
Posty: 38
Auto: MAZDA 626 '96 1.8 90KM

Postprzez Grzyby » 7 kwi 2007, 21:04

poczytaj o wymianie zaworka upustowego w pompie oleju
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez brzozex » 25 kwi 2007, 18:29

witam. wstawiam filmik odnosnie klekotania. znawcow klekotu ;) prosze o komentarz. czy to jest dzwiek tych sprezyn co w temacie. dzwiek niezbyt dobrej jakosci i przesterowany ale to wina marnego aparatu, dodam ze nie slychac klekotu w kabinie. olej w polowie miarki pomiedzy H i L. rozrzad wymieniony kompletny, po 3 mc zdech napinacz hydrauliczny (zamiennik) wymieniony na orginal i po przejechaniu ok 1000 km zaczal klekotac. przed wymiana klekotal raz kiedys tak nie miarowo, ale okazalo sie ze winowajca byl napinacz.
http://www.youtube.com/watch?v=D48vSF1nZro

pozdro 4 all
Początkujący
 
Od: 18 sie 2006, 21:13
Posty: 20
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 '95 CA KF

Postprzez BernR1 » 14 maja 2007, 18:07

brzozex mam ten sam problem klekotania i ten sam dźwięk co ty jak znajdziesz rozwiązanie daj znać bo o ile mi wiadomo to są zawory ... ale głowy nie dam sobie uciąć bo jestem po liceum :)
Początkujący
 
Od: 23 lut 2007, 21:45
Posty: 20
Auto: 323f ba v6 24V

Postprzez michu » 5 sie 2007, 23:28

mam takie same odglosy... mechanik powiedzial, ze raczej zawory... takze na to nie ma rady, bo teraz znajdz ktory, albo zaplac i wymien wszystkie...
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2007, 20:18
Posty: 5
Skąd: Konin
Auto: Mazda 626 v6 2,5 24V + LPG

Postprzez Hazu » 5 sie 2007, 23:33

kiedy ci to klekocze zaraz po uruchomienu czy dopiero po rozgrzaniu ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez brzozex » 8 sie 2007, 20:17

u mnie klekocze i jak jest zimny silnik i jak sie rozgrzeje to wtedy tez ale tak nie miarowo na jalowych obrotach. u mnie najprawdopodobnej sa to sprezyny na walkach. Tak mi powiedzial mechanior.
Początkujący
 
Od: 18 sie 2006, 21:13
Posty: 20
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 '95 CA KF

Postprzez Hazu » 8 sie 2007, 20:25

"sprężyny klekoczą" miarowo

Na zimnym oraz 1000 po wymianie oleju jest cisza

Tak przynajmniej u mnie było

w/g mnie to popychacze u ciebie hałasuja.

lub napinacz hydrauliczny

W zaloznosci od tego jki to hałas
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Widelec » 8 sie 2007, 22:09

brzozex napisał(a):witam. wstawiam filmik odnosnie klekotania. znawcow klekotu ;) prosze o komentarz. czy to jest dzwiek tych sprezyn co w temacie. dzwiek niezbyt dobrej jakosci i przesterowany ale to wina marnego aparatu, dodam ze nie slychac klekotu w kabinie. olej w polowie miarki pomiedzy H i L. rozrzad wymieniony kompletny, po 3 mc zdech napinacz hydrauliczny (zamiennik) wymieniony na orginal i po przejechaniu ok 1000 km zaczal klekotac. przed wymiana klekotal raz kiedys tak nie miarowo, ale okazalo sie ze winowajca byl napinacz.
http://www.youtube.com/watch?v=D48vSF1nZro

pozdro 4 all


<wow>
uuuu cię panie... a ja myślałem że to mój silnik pracuje głośno... ale przy tym co na tym filmiku zobaczyłem, to mojego silnika.... W OGÓLE nie słychać... :|
Ostatnio edytowano 1 mar 2009, 22:49 przez Widelec, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez klosek6 » 30 gru 2007, 23:50

witam mam xedos6 2.0V6 i mam taki problem,że jak jest silnik zimny chodzi jak igiełka cichutko jak nowy,ale po rozgrzaniu do normalnej temperatury zaczyna klekotać słychać to z okolic paska rozrządu.co to może być.bardzo proszę o szybką odpowiedz.olej mobil 10w40
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez Hazu » 30 gru 2007, 23:54

Sprężyny na wałkach rozrządu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez klosek6 » 31 gru 2007, 00:06

a te sprężyny są na 4 wałkach czy na dwóch
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez Grzyby » 31 gru 2007, 00:09

klosek6, przeczytaj proszę to co jest na poprzedniej stronie :)
Są nawet koszty podane :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Pit » 31 gru 2007, 02:30

Miałem podobny objaw równiutko po przejechaniu 200 tysięcy KL'ką. U mnie powodem był hydrauliczny napinacz paska rozrządu, ten za 600 zł ;) Po wymianie na oryginał – cisza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez klosek6 » 31 gru 2007, 10:13

też u ciebie na zimnym silniku chodził cicho? dopiero po nagrzani zaczą klekotać jak tak to będe musiał go wymienić.
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6