Wyciek oleju

Postprzez fsrdh » 16 lis 2006, 19:16

bedzie chodzilo nawet z krzywo ustawionym zaplonem bo przeciez jest przez elektronike sterowane wyprzedzenie. problem sie zaczyna kiedy juz nie da komp bardziej przestawic zaplonu i zaczyna stukac albo mulic.ustawienie zaplonu to sa grosze jak jestes z wawy moge ci ustawic jak wpadniesz do nas do warsztatu.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 sty 2006, 00:35
Posty: 8
Auto: 626 coupe 1990 2.2i + 2.0 FE3

Postprzez tomekrvf » 16 lis 2006, 23:59

fsrdh napisał(a):bedzie chodzilo nawet z krzywo ustawionym zaplonem bo przeciez jest przez elektronike sterowane wyprzedzenie

Zgadza się że zapłon w maździe jest sterowany elektronicznie. Jest tylko jedno ale: skąd ECU ma wiedziec w jakim położeniu jest faktycznie silnik skoro czujnik położenia wałka rozrządu jest właśnie w aparacie zapłonowym który możemy ustawic jak nam się chce. Po to jest podstawowe ustawienie zapłonu żeby sprawdzic czy wyprzedzenuie zapłonu zadane przez sterownik zgadza się z tym które wynika z czujnków położenia wałka rozrządu i wału korbowego.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Gość » 17 lis 2006, 06:34

mam jeszcze jedno spostrzezenie co do tego wycieku oleju, zauwazylem ze leci mi gdzies na alternator a on rospryskuje go w przod podczs pracy silnika i dlatego wyciek jest z przodu,Nie wydaje mi sie zeby to byl oring na aparacie zaplonowym.Wyciek gdzies musi byc z boku skoro leci po alternatorze tylko problem w tym ze podczas postoju nawet przy zapalonym i wysokich obrotach nic nie widac.Czy ktos ma pojecie co to moze byc?
Gość
 

Postprzez Hazu » 17 lis 2006, 15:31

Myślę że to czujnik ciśnienia oleju.
Ja kupiłem nowy bo stary nie działał.
I troche kaprawieje z tego nowego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez LukasKK » 18 lis 2006, 23:27

Witam


Ja znalazłem dzisiaj u siebie wyciek oleju co to może być poniżej zdjęcia.
Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2005, 23:21
Posty: 102
Auto: Xedos 6 BMW E46 325i kombi

Postprzez tomekrvf » 18 lis 2006, 23:34

LukasKK napisał(a):Ja znalazłem dzisiaj u siebie wyciek oleju co to może być poniżej zdjęcia.

Pokrywa zaworów
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez LukasKK » 18 lis 2006, 23:48

Dobrze ze nic wielkiego bo ostatnio oleju bierze mi strasznie dużo a czy to ma wpływ na kompresje ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2005, 23:21
Posty: 102
Auto: Xedos 6 BMW E46 325i kombi

Postprzez Grzyby » 18 lis 2006, 23:49

LukasKK napisał(a):czy to ma wpływ na kompresje

nie
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez dakopi » 19 lis 2006, 18:33

Pavel – jeśli leci na alternator to nie może to być czujnik ciśnienia oleju bo jest niżej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 12:53
Posty: 135
Skąd: Wyry/Górny Śląsk
Auto: CLK 430
Quest 3.3 V6
Micra K11

Postprzez maJster » 31 lip 2007, 19:08

Witam !

Chciałem dołączyć do tematu ponieważ mam podobny problem z wyciekiem oleju przekładniowego ale trochę z innej części skrzyni biegów, które oznaczyłem czerwonym kwadratem. Chodzi mi dokładnie o tą gumę bo tam mam dość duży wyciek. Czy oprócz tej gumy jest może jeszcze jakiś simering lub oring w środku. Pytam bo nie wiem co muszę dokupić do wymiany. Czy to jest uszczelniacz wybieraka skrzyni biegów ?

Obrazek

Obrazek

fotki zapożyczyłem ze stronki http://mx6.greennet.org.pl/service.html

pozdrawiam....
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2007, 21:21
Posty: 53
Skąd: 100lica
Auto: brak

Postprzez arni0000 » 3 sie 2007, 14:31

Tam pod tą gumą jest simering który trzeba wymienić koszt ok 35 zł. Uczelnia on wałek. Czasami potrafi uciec cały olej ze skrzyni trzeba to szybko zrobić bo padnie skrzynia.
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 12:53
Posty: 130
Skąd: Bełchatów
Auto: XEDOS 6 2.0 V6

Postprzez maJster » 4 sie 2007, 00:47

Dzięki za info.....właśnie wyjąłem skrzynię bo inaczej nie da się tego uszczelniacza wymienić. Po wyjęciu i rozpołowieniu skrzyni wyszły też inne kwiatki. Okazało się że mam większość łożysk do wymiany...a jest ich tam 6 sztuk. Musiałem je zamówić w serwisie mazdy bo na miejscu nigdzie nie ma. Koszt 6 łożysk ok. 1200 zł. Trochę zaboli finansowo ale pocieszam się tym, że już więcej nie będę musiał do niej zaglądać. Jak kogoś zainteresuje, to mam fotki rozbebeszonej skrzyni. Bo jak wiadomo to manuali do mazdy jest jak na lekarstwo. A te co są to dość ogólnikowe.
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2007, 21:21
Posty: 53
Skąd: 100lica
Auto: brak

Postprzez Hazu » 4 sie 2007, 09:58

Można było sie tego spodziewać uszczelniacze najczęściej nie trzymaja jak jaet luz na wałku.

A tak z ciekawości : to jaki przebieg ma twoja mazda?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez maJster » 4 sie 2007, 13:24

Mazda jest z 2001 roku i ma przejechane 166tyś km. Mam ją od niedawna a poprzedni właściciel pewnie już wiedział wcześniej że coś się dzieje ze skrzynią i udawał greka. Miesiąc temu wymieniłem olej w skrzyni na Moly liqui pełny syntetyk, bo ten co był do niczego się nie nadawał [totalny zapychacz].
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2007, 21:21
Posty: 53
Skąd: 100lica
Auto: brak

Postprzez maJster » 4 sie 2007, 13:27

a tak przy okazji emmarek........ładna mazda....wygląda na utrzymaną.....
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2007, 21:21
Posty: 53
Skąd: 100lica
Auto: brak

Postprzez Szyna » 27 lut 2009, 14:28

Witam
No i u mnie stalą się tragedia :D jadę sobie ostatnio moja Madzia słyszę coś zawory zaczynają stukać mowie oleju mało :] trzeba dolać. Na drugi dzień jadę do sklepu patrze kontrolka od oleju mi się zapaliła kupiłem litr dolałem przyjechałem pod blok samochód chwile stal sprawdzam olej a tam tylko trochę na końcówce bagnetu :/ Mowie coś nie tak za godzinę idę sprawdzić jeszcze raz patrze bagnet suchy całkiem :( Pod spodem plama oleju. Dzisiaj jadę sprawdzić na kanał co tam się stało . Moze tyle oleju uciec przez uszczelkę pod pokrywa zaworów bo mi się wydaje ze to chyba nie za bardzo realne :P Ale zobaczymy dzisiaj co tam się stało. Moglem tez uszkodzić miskę olejowa po ostatnim kuligu w lesie :] ale plama jest troszkę z innej strony tak jak by trochę za miska olejowa. Sam już nie wiem co tam się mogło stać
Pozdrawiam
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Hugo » 27 lut 2009, 17:03

Szyna napisał(a):plama jest troszkę z innej strony tak jak by trochę za miska olejowa
Pewnie "wali" z czujnika ciśnienia oleju.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Szyna » 27 lut 2009, 17:13

No chciałbym mieć taka nadzieje :) Bo to jednak mniejsze koszta niż naprawa miski olejowej :] Dzisiaj się dowiemy co to znowu za wydatek dojdzie :P
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Szyna » 27 lut 2009, 21:58

Jeżeli czujnik znajduje się nad filtrem oleju to to z tego będzie lecieć :) Teraz pytanie czy tez musi być jakiś oryginalny czy nie ma znaczenia jaki kupie ?
Jak ktoś by był w stanie mi odpisać do jutra rana to był bym wdzięczny bo wybieram się na zakupy :D
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Hugo » 27 lut 2009, 22:57

Szyna napisał(a):Jeżeli czujnik znajduje się nad filtrem oleju to to z tego będzie lecieć
Dokładnie tam się znajduje.
Szyna napisał(a):Teraz pytanie czy tez musi być jakiś oryginalny czy nie ma znaczenia jaki kupie ?
Ja kupiłem jedyny jaki był, czyli chińszczyzna z JC, kosztował 12 zł i prawie rok jest OK.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6