Wyciek oleju
bedzie chodzilo nawet z krzywo ustawionym zaplonem bo przeciez jest przez elektronike sterowane wyprzedzenie. problem sie zaczyna kiedy juz nie da komp bardziej przestawic zaplonu i zaczyna stukac albo mulic.ustawienie zaplonu to sa grosze jak jestes z wawy moge ci ustawic jak wpadniesz do nas do warsztatu.
- Od: 15 sty 2006, 00:35
- Posty: 8
- Auto: 626 coupe 1990 2.2i + 2.0 FE3
fsrdh napisał(a):bedzie chodzilo nawet z krzywo ustawionym zaplonem bo przeciez jest przez elektronike sterowane wyprzedzenie
Zgadza się że zapłon w maździe jest sterowany elektronicznie. Jest tylko jedno ale: skąd ECU ma wiedziec w jakim położeniu jest faktycznie silnik skoro czujnik położenia wałka rozrządu jest właśnie w aparacie zapłonowym który możemy ustawic jak nam się chce. Po to jest podstawowe ustawienie zapłonu żeby sprawdzic czy wyprzedzenuie zapłonu zadane przez sterownik zgadza się z tym które wynika z czujnków położenia wałka rozrządu i wału korbowego.
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
mam jeszcze jedno spostrzezenie co do tego wycieku oleju, zauwazylem ze leci mi gdzies na alternator a on rospryskuje go w przod podczs pracy silnika i dlatego wyciek jest z przodu,Nie wydaje mi sie zeby to byl oring na aparacie zaplonowym.Wyciek gdzies musi byc z boku skoro leci po alternatorze tylko problem w tym ze podczas postoju nawet przy zapalonym i wysokich obrotach nic nie widac.Czy ktos ma pojecie co to moze byc?
-
Gość
Dobrze ze nic wielkiego bo ostatnio oleju bierze mi strasznie dużo a czy to ma wpływ na kompresje 
- Od: 14 gru 2005, 23:21
- Posty: 102
- Auto: Xedos 6 BMW E46 325i kombi
Witam !
Chciałem dołączyć do tematu ponieważ mam podobny problem z wyciekiem oleju przekładniowego ale trochę z innej części skrzyni biegów, które oznaczyłem czerwonym kwadratem. Chodzi mi dokładnie o tą gumę bo tam mam dość duży wyciek. Czy oprócz tej gumy jest może jeszcze jakiś simering lub oring w środku. Pytam bo nie wiem co muszę dokupić do wymiany. Czy to jest uszczelniacz wybieraka skrzyni biegów ?
fotki zapożyczyłem ze stronki http://mx6.greennet.org.pl/service.html
pozdrawiam....
Chciałem dołączyć do tematu ponieważ mam podobny problem z wyciekiem oleju przekładniowego ale trochę z innej części skrzyni biegów, które oznaczyłem czerwonym kwadratem. Chodzi mi dokładnie o tą gumę bo tam mam dość duży wyciek. Czy oprócz tej gumy jest może jeszcze jakiś simering lub oring w środku. Pytam bo nie wiem co muszę dokupić do wymiany. Czy to jest uszczelniacz wybieraka skrzyni biegów ?


fotki zapożyczyłem ze stronki http://mx6.greennet.org.pl/service.html
pozdrawiam....
- Od: 8 lip 2007, 21:21
- Posty: 53
- Skąd: 100lica
- Auto: brak
Tam pod tą gumą jest simering który trzeba wymienić koszt ok 35 zł. Uczelnia on wałek. Czasami potrafi uciec cały olej ze skrzyni trzeba to szybko zrobić bo padnie skrzynia.
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
- Od: 26 lut 2007, 12:53
- Posty: 130
- Skąd: Bełchatów
- Auto: XEDOS 6 2.0 V6
Dzięki za info.....właśnie wyjąłem skrzynię bo inaczej nie da się tego uszczelniacza wymienić. Po wyjęciu i rozpołowieniu skrzyni wyszły też inne kwiatki. Okazało się że mam większość łożysk do wymiany...a jest ich tam 6 sztuk. Musiałem je zamówić w serwisie mazdy bo na miejscu nigdzie nie ma. Koszt 6 łożysk ok. 1200 zł. Trochę zaboli finansowo ale pocieszam się tym, że już więcej nie będę musiał do niej zaglądać. Jak kogoś zainteresuje, to mam fotki rozbebeszonej skrzyni. Bo jak wiadomo to manuali do mazdy jest jak na lekarstwo. A te co są to dość ogólnikowe.
- Od: 8 lip 2007, 21:21
- Posty: 53
- Skąd: 100lica
- Auto: brak
Mazda jest z 2001 roku i ma przejechane 166tyś km. Mam ją od niedawna a poprzedni właściciel pewnie już wiedział wcześniej że coś się dzieje ze skrzynią i udawał greka. Miesiąc temu wymieniłem olej w skrzyni na Moly liqui pełny syntetyk, bo ten co był do niczego się nie nadawał [totalny zapychacz].
- Od: 8 lip 2007, 21:21
- Posty: 53
- Skąd: 100lica
- Auto: brak
Witam
No i u mnie stalą się tragedia
jadę sobie ostatnio moja Madzia słyszę coś zawory zaczynają stukać mowie oleju mało
trzeba dolać. Na drugi dzień jadę do sklepu patrze kontrolka od oleju mi się zapaliła kupiłem litr dolałem przyjechałem pod blok samochód chwile stal sprawdzam olej a tam tylko trochę na końcówce bagnetu :/ Mowie coś nie tak za godzinę idę sprawdzić jeszcze raz patrze bagnet suchy całkiem
Pod spodem plama oleju. Dzisiaj jadę sprawdzić na kanał co tam się stało . Moze tyle oleju uciec przez uszczelkę pod pokrywa zaworów bo mi się wydaje ze to chyba nie za bardzo realne
Ale zobaczymy dzisiaj co tam się stało. Moglem tez uszkodzić miskę olejowa po ostatnim kuligu w lesie
ale plama jest troszkę z innej strony tak jak by trochę za miska olejowa. Sam już nie wiem co tam się mogło stać
Pozdrawiam
No i u mnie stalą się tragedia
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Pozdrawiam
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3369 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Pewnie "wali" z czujnika ciśnienia oleju.Szyna napisał(a):plama jest troszkę z innej strony tak jak by trochę za miska olejowa
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
No chciałbym mieć taka nadzieje
Bo to jednak mniejsze koszta niż naprawa miski olejowej
Dzisiaj się dowiemy co to znowu za wydatek dojdzie 
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3369 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Jeżeli czujnik znajduje się nad filtrem oleju to to z tego będzie lecieć
Teraz pytanie czy tez musi być jakiś oryginalny czy nie ma znaczenia jaki kupie ?
Jak ktoś by był w stanie mi odpisać do jutra rana to był bym wdzięczny bo wybieram się na zakupy
Jak ktoś by był w stanie mi odpisać do jutra rana to był bym wdzięczny bo wybieram się na zakupy
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3369 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Dokładnie tam się znajduje.Szyna napisał(a):Jeżeli czujnik znajduje się nad filtrem oleju to to z tego będzie lecieć
Ja kupiłem jedyny jaki był, czyli chińszczyzna z JC, kosztował 12 zł i prawie rok jest OK.Szyna napisał(a):Teraz pytanie czy tez musi być jakiś oryginalny czy nie ma znaczenia jaki kupie ?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6