Odpalanie – problemy

Postprzez luca » 10 sie 2004, 22:19

Taki dziwny objaw zaobserwowałem.
Jak odpalam swoją strzałę, to gaśnie jak nie przytrzymam pedłaem gazu obrotów po odpaleniu. Po pierwszym zakręceniu i porażce, następnie muszę chwilę kręcić zanim zaskoczy.

TPS trzyma obroty na sztywno 800, więc to chyba nie tu jest problem.
Aparat zapłonowy się kończy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 15:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez marek » 10 sie 2004, 22:25

A jak puszczasz gaz np z 2000 obr to spadają do około 1000 i dopiero potem do 800?, choć 800 to na KL za dużo?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez luca » 10 sie 2004, 22:26

Obroty spadają na 1000, później na 800 i tak stoją. Może to i 700, nie za dokładnie liczyłem kreseczki do 1000.
Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 15:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez marek » 10 sie 2004, 22:37

Ja bym się pokusił o proste zprawdzenie TPSa, czyli podłączenie mostka TEN-GND i przekręcenie kluczyka, jeśli wentylator nie działa to jest ok z TPSem. No i może to być złe ustawienie zapłonu (wg serwisówki) można też sprawdzić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez luca » 10 sie 2004, 22:42

Dzięki za sugestię, sprawdzę.
Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 15:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez Carrrlos » 11 sie 2004, 20:12

luca napisał(a):Taki dziwny objaw zaobserwowałem.
Jak odpalam swoją strzałę, to gaśnie jak nie przytrzymam pedłaem gazu obrotów po odpaleniu. Po pierwszym zakręceniu i porażce, następnie muszę chwilę kręcić zanim zaskoczy.

TPS trzyma obroty na sztywno 800, więc to chyba nie tu jest problem.
Aparat zapłonowy się kończy?


zdarza mi się to czasami ale tylko na ciepłym motorze, wówczas odpalam "z przygazowaniem" jak w malaczu heheh
na zimnym nie występuje
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 21:49
Posty: 543
Skąd: W-wa

Postprzez ART » 11 sie 2004, 20:17

A co to jest TPS?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2004, 22:00
Posty: 254
Skąd: Nysa
Auto: Było 323F BA Z5
Jest 3 BL 2.0 LF-VE

Postprzez Jaksa » 11 sie 2004, 21:56

A co to jest TPS?
Poszukaj w archiwum.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez marek » 12 sie 2004, 00:32

Carrrlos napisał(a):
luca napisał(a):Taki dziwny objaw zaobserwowałem.
Jak odpalam swoją strzałę, to gaśnie jak nie przytrzymam pedłaem gazu obrotów po odpaleniu. Po pierwszym zakręceniu i porażce, następnie muszę chwilę kręcić zanim zaskoczy.

TPS trzyma obroty na sztywno 800, więc to chyba nie tu jest problem.
Aparat zapłonowy się kończy?


zdarza mi się to czasami ale tylko na ciepłym motorze, wówczas odpalam "z przygazowaniem" jak w malaczu heheh
na zimnym nie występuje


Bo to tylko na ciepłym silniku występuje ten problem jeśli winą jest TPS...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez luca » 12 sie 2004, 13:36

Hmm a u mnie się naprawiło, tzn. pali normalnie. I za to Mazdę lubię :)
Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 15:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez Carrrlos » 12 sie 2004, 18:34

nie ma dramatu, odpalam nie zawsze ale częściej nie samym kluczykiem a z przytoczonym juz przygazowaniem, spox.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 21:49
Posty: 543
Skąd: W-wa

Postprzez marek » 12 sie 2004, 20:40

A nie pali przez to więcej benzyny??

Mi kilka problemów z dolotem, w tym błąd TPSa powodował zużycie większe o ok. 3l/100. Poprostu nie odcinał dopływu paliwa przy puszczonym gazie (aż się czuło)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Kruk11 » 16 sie 2004, 14:07

Jaksa napisał(a):
A co to jest TPS?
Poszukaj w archiwum.

To żeś pomógł koledze ;) jest to czujnik położenia przepustnicy (więcej info w archiwum <rotfl> )

marek napisał(a):
Carrrlos napisał(a):
luca napisał(a):Taki dziwny objaw zaobserwowałem.
Jak odpalam swoją strzałę, to gaśnie jak nie przytrzymam pedłaem gazu obrotów po odpaleniu. Po pierwszym zakręceniu i porażce, następnie muszę chwilę kręcić zanim zaskoczy.

TPS trzyma obroty na sztywno 800, więc to chyba nie tu jest problem.
Aparat zapłonowy się kończy?


zdarza mi się to czasami ale tylko na ciepłym motorze, wówczas odpalam "z przygazowaniem" jak w malaczu heheh
na zimnym nie występuje


Bo to tylko na ciepłym silniku występuje ten problem jeśli winą jest TPS...


Nie qmam co wspólnego ma ciepły silnik z TPSem.
U mnie ten sam efekt (plus szarpanie w niskim zakresie obrotów :D ) i na kompie błąd aparatu zapłonowego – znaczy moduł. A TiPieSik mam ustawiony idealnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2003, 14:17
Posty: 238 (0/1)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: CX30

Postprzez marek » 16 sie 2004, 15:48

Nie qmam co wspólnego ma ciepły silnik z TPSem.


Bo czujnik położenia przepustnicy wysyła sygnał wtedy gdy gaz jest puszczony ale silnik odbiera dwa sygnały sterujące: z bypassa przy zimnym silniku i z tpsa przy ciepłym. Dlatego źle wyregulowny tps stwarza problemy tylko przy ciepłym silniku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Smirnoff » 21 sie 2004, 11:27

Luca, nie przejmuj sie za bardzo. Takie sytuacje zdarzają się przy mikserze na przepustnicy (tudzież w jej sąsiedztwie). Jesli przy trybie diagnostycznym nie widać stresów z TPSem, to nie ma co w niego łap pchać.
Pozdr.
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Gość » 21 sie 2004, 12:29

Ja miałem podobny problem. I się okazało że padł akumulator. Teraz madzia pali bez problemów.
Gość
 

Postprzez GrzegorzSz » 21 sie 2004, 20:57

Jednego nie rozumiecie. Jesli czasami cos dziala nie tak, to znaczy, ze gdzies jest problem. Warto wtedy auto dobrze sprawdzic i wyregulowac. Z braku czasu dopiero wyjazd nad morze zmusil mnie do dokladnego sprawdzenia auta i regulacji – ponad 600km w jedna strone. Zrobilem to w 2 dni przed wyjazdem (sob i niedz), a moje 2.5 odplacilo mi sie srednim spalaniem 7L/100km, a wolno nie jezdze. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2003, 23:39
Posty: 308

Postprzez Cichy1977 » 16 paź 2006, 18:48

Mam problem z odpaleniem zanim silnik zapali musi chwiel pokręcic i tak jest za każdym razem czy zimny czy ciepły w pierwszej chwili myślałem że moze jest jakiś układ który powoduje że nie od razu załancza się pompka ale to chyba nie to w końcu sprawdziłem czy po odkręceniu korka jest charakterystyczne zasanie powietrza ale nie ma
w czym moze być przycyzna że nie ma podciśnienia w baku Proszę o pomoc
Początkujący
 
Od: 21 cze 2006, 21:20
Posty: 18
Auto: xedos 2.0 V6 94

Postprzez GofNet » 16 paź 2006, 19:04

<czytaj> Czy to występuje różnie od poziomu paliwa?
<czytaj> Czy masz prawidłowe i równe ciśnienie na poszczególnych cylindrach?
<czytaj> Tankujesz pewne i dobre paliwo?
<czytaj> Rozrusznik kręci szybko, czy niemrawo (akumulator)?
<czytaj> Jak stan świec zapłonowych i przewodów WN?
<czytaj> Jak stan aparatu zapłonowego, palca, itp.?

Wiele podobnych pytań/podpowiedzi możesz znaleść na FORUM.

Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Cichy1977 » 17 paź 2006, 07:53

występuje dokładnei zawsze tak samo niezeleżnie od satnu paliwa. Nie wiem jakie mam ciśnienie na cylindrach bo samochód dopiero mam dwa dni ale nie sadze żeby było coś nei tak z ciśnieneim w cylindrach bo samochód chodzi równo można powiedzieć idelanie ma 176 tkm przejechane. Paliwo raczej pewne a po za tym tankowane w dwóch róznych miejscach jak do tej pory. Rozrusznik kręci bardzo szybko. Przewody na pierwszy rzut oka ok. Nie wiem nie sprawdałem aparatu zapłonowego (zabardzo nie wiediząłbym jak by sie za to wziaść)
wydaje mi się że to raczej coś z podciśnieniem w baku którego po prostu nie ma po prostu za kazdym razem pompka musi podpąpować paliwo praktycznie tyle samo przekręceń rozrusznika i zapala bez problemowo równiutko. Jak odkręcam bak powino być słychać zaciąganie powietrza przynajmniej tak miałem w dwóch poprzednich mx3 tam sało jak nie wiem co a tu nic korek lekko się odkręca.
Wydaje mi sie że to ta przyczyna no al eoceńcie sami ja nie jetsem jakimś znawcą i to są tylko moje domysły. Ewentualnie pytanko gdzie można szukać przyczyny braku podciśnienia w baku czy to ten korek w lewu jest do d... czy moze jakis zawór gdizęs jest lub ewentyualnei gdiz eszukać nieszczelności??
no chyab że uwarzacie że to gdzieś indziej lezy przyczyna HELP ME :(
Początkujący
 
Od: 21 cze 2006, 21:20
Posty: 18
Auto: xedos 2.0 V6 94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6