Uszkodzony alternator.

Postprzez ptaszek775 » 19 kwi 2014, 21:24

Można i gora jest łatwiej, np jak ktos ma klime nabita
ja rozkręcałem od dołu
spręzarke i altern, lecz nie mogłem odkręcic sruby od sprezarki i wyjałem chłodnice zeby po manewrowac młotkiem

Dlatego polecam z gory wyjmowac lepsze dojscie jak chłodnicy nie ma no i na czynnik zaoszczedzic mozna
X E D O S 6Obrazek
Sprzedam pompe wody xedos 6 2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2012, 06:54
Posty: 753 (2/2)
Skąd: Kościan okolice
Auto: viewtopic.php?f=314&t=156205

Postprzez lukkil » 19 kwi 2014, 21:27

ja bez rozszczelnienia klimy wyjąłem dołem alternator
wystarczy odkręcić sprężarkę od silnika – węży nie demontować
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 15:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez mlodzian87 » 2 maja 2014, 14:32

jeśli masz klime najlepiej bawić się od dołu miałem identyczną sytuację że paliły mi się kontrolki na liczniku a ładowanie było zbyt niskie. odkęcasz napinacz od góry,sprężarkę klimatyzacji z dołu najlepiej podłożyć jakąś deske bo przewody są krótkie i masz pełen dostęp do alternatora tylko trochę trzeba manewrować nim na boki żeby go wyciągnąć
pozdr.
Początkujący
 
Od: 11 lut 2013, 11:34
Posty: 5
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 1993r

Postprzez DymeK » 19 maja 2014, 18:07

Czy kołkiem alternatora powinno dać rade zakręcić go w dwie strony jak jest zdjęty pasek ?
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 20:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez radar88 » 20 maja 2014, 00:08

Tak
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 19:24
Posty: 5505 (21/25)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez krzysek71 » 20 maja 2014, 18:57

Tak jak pisze radar88 w obie strony powinno się kręcić bo łożyska są zwykłe a nie kierunkowe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 20:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez Pasiu1291 » 6 kwi 2015, 11:48

Odkąd wymieniłem silnik na Kl-a mam problem z ładowaniem,objawiało się to tym że lubił sobie tak z znikąd zgasnąć i już nie miał siły odpalić.Po sprawdzeniu ładowania okazało się że ładowanie wynosi 15v a czasem nawet 17v . Winą oczywiście była kostka koło akumulatora która była cała zaśniedziała a jeden kabel w ogóle nie istniał (biały z zielonym paskiem).

Po naprawie kabelka ładowanie wróciło do normalnych wartości ale dalej są problemy z ładowaniem.

Alternator był wynieniony na inny ale przed naprawą tej kostki.

Do czego doszłem:

-Na zimnym silniku ładowanie jest do przyjęcia

Na ciepłym jak zwiększę obroty osiąga prawidłowe ładowanie

-Na ciepłym nie jest bo wynosi 12+,Po włonczeniu wszystkiego co się da na biegu jałowym spada do około 11v,jak zwiękrze obroty podnosi się do około 13,8v

Teraz pytanie co jest nie tak?
Tutaj takie filmiki podglądowe:


Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 21:50
Posty: 253
Skąd: Rzeszów
Auto: Była Mazda 323f BG GT
Jest Mazda Xedos 6 2.5 V6 KL

Postprzez lukkil » 6 kwi 2015, 17:47

raczej alternator, powinieneś mieć ok 14,4V
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 15:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez pawelc » 7 kwi 2015, 21:10

Pasek naciągnięty ? ,co do ładowania na ciepłym, w tych v6 rzadko kiedy przekracza 13,8 v ,tak ze jak będziesz miał tą wartość po obciążeniu to nie powinno być źle
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 06:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez adis555 » 8 kwi 2015, 08:27

Miałem dokładnie te same objawy. Pomogła wymiana alternatora.

By S4.
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 10:15
Posty: 1426 (75/77)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez eRGie » 13 lis 2015, 13:22

Jakoś sobie poradziłem :) dzięki za pomoc.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 paź 2007, 20:55
Posty: 28
Skąd: Wołomin WWL
Auto: Ford Probe 2.0 silver i drugi fiolecik ;)

Postprzez DymeK » 3 sty 2017, 14:53

idzie dostać nowy sam regulator do alternatora do V6
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 20:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez Hazu » 3 sty 2017, 15:53

Tak
Na allegro ok 75zł, kupowałem w lecie.
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3776 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MPV ll FS

Postprzez DymeK » 3 sty 2017, 19:39

Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 20:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez Hazu » 4 sty 2017, 18:53

To nie to.
ale to:
http://allegro.pl/regulator-napiecia-al ... 65647.html

Przy czym nie działa on tak perfekcyjnie (na zapłonie kontrolki słabo się palą a po uruchomieniu po ciemku widać ze się jarzą)
Ale ładować ładuje.
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3776 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MPV ll FS

Postprzez DymeK » 5 sty 2017, 19:09

Ale wszystkie czy tylko ta od ladowania
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 20:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez n_a_r_g_ » 25 lis 2019, 09:35

z przed kilku lat temat ale...

na słynnej kostce obejście było już zrobione (kiedy- nie wiem)

pomiary:
aku 12,44V
B+ (ten na śrubę) /alt-> aku minus / 12,44V
Biało zielony / wtyczka alt-> aku minus / 12,41V
Biało czarny / wtyczka alt –> aku minus / 11.50V (kluczyk w 2 pozycji, pozycja 0 i 1- nic)

przed zapłonem kontrolka ładowania i wykrzyknik nie świecą
po odpaleniu nie ładuje
kontrolki zaczynają się jarzyć po ok 10 sek
święcą jaśniej wraz z obrotami

przejścia na przewodach są
B+ (ten na śrubę) /alt-> śruba przy main fuse 100A
Biało zielony / wtyczka alt-> obejście przy wtyczce
Biało czarny / wtyczka alt –> wtyczka czarn-żółta

dodatkowo
dzień wcześniej przestała działać dmuchawa nawiewu
wcześniej- przez około tydzień nie zawsze startowała za pierwszym razem

jeszcze coś sprawdzać czy wyjmować alt?
regenerowany był około 6-7 lat temu
na pewno regulator a i zdaje się mostek też bo cena była sroga
Początkujący
 
Od: 25 wrz 2012, 14:19
Posty: 12
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 1995

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6