Ubytki oleju silnikowego – brak widocznych wycieków

Postprzez Maverick » 18 lut 2006, 22:58

emmarek napisał(a):poza tym możesz nie widzieć że dymi na niebiesko bo w zimie widać głównie parę wodną. Ale na pewno to czuć


Mam pytanko co do tej wypowiedzi...
czuc... tzn mozecie cos wiecej o tym powiedziec... bo spaliny mojej madzi dosc dziwnie pachna :)
A kupilem tez madzi jakis czas temu i doprowadzam jej silnik do ladu ale ciezko to idzie i po tym co przeczytalem zastanawiam sie czy ktos jej nie przegrzal.... :(
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2004, 01:01
Posty: 73
Skąd: Rzeszów
Auto: Była Madzia 626 GC 2.0
Madzia 626 GD coupe 2.0 DOHC
Madzia Mx-6 2.5 V6
Volvo C70 2.4 Turbo
A teraz szukam Xedosa 6 lub 9

Postprzez Hazu » 18 lut 2006, 23:18

"czuć" – tzn. smrodzi jak silnik dwusuwowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Maverick » 18 lut 2006, 23:39

emmarek napisał(a):"czuć" – tzn. smrodzi jak silnik dwusuwowy.


A jakie sa jeszcze objawy przegrzanego silnika ?
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2004, 01:01
Posty: 73
Skąd: Rzeszów
Auto: Była Madzia 626 GC 2.0
Madzia 626 GD coupe 2.0 DOHC
Madzia Mx-6 2.5 V6
Volvo C70 2.4 Turbo
A teraz szukam Xedosa 6 lub 9

Postprzez Hazu » 19 lut 2006, 00:17

zależy od stopnia przegrzania
1objaw "branie oleju"
2uszcelka pod głowicą nie trzyma – wykrzywienie głowicy
3 Wycieki oleju
4 Może się też silnik przytrzeć albo zatrzeć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Kanzo » 19 lut 2006, 10:06

Ja tez mam Xedosa i miałem te same objawy. Zgadzam sie z odpowiedzią na początku tematu. Wymiana oleju, a konkretnie jego filtra.
V6 ma to do siebie, że przy starym filtrze zużywa olej i nic temu nie zaradzisz, no chyba że go wymienisz. Polecam filtry firmy Knecht, ktora juz chyba nie istnieje, tzn. przejęła ją inna firma, nie pamiętam jaka. Jak ci zależy na cichej pracy silnika, to olej Texacol syntetyczny albo półsyntetyczny (zależy ile Xed ma przebiegu). Nie wiem czemu, ale jedynie na tym oleju, przynajmniej mój Xed chodzi strasznie cicho. Kiedyc jeździłem na Castrolu Magnatec i innych i nie ma porównania.
Wymien filtr i olej i problem na 90% zniknie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2005, 17:27
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda Xedos 2,0 V6 24V '94

Postprzez marcinn666 » 26 lut 2006, 12:27

Kanzo napisał(a):Wymiana oleju, a konkretnie jego filtra.



Ale zawsze pwoinno się wymieniać filtr razem z olejem.
Mazda Mazda zapier....... niczym gwiazda :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lut 2006, 19:09
Posty: 14
Skąd: warszawa
Auto: MAZDA 121 1,3 1998

Postprzez GofNet » 26 lut 2006, 17:41

marcinn666 napisał(a):Ale zawsze pwoinno się wymieniać filtr razem z olejem.
Noooo prawie zawsze. Dlatego producent podaje niezbędną ilość oleju do zalania układu olejowego z wymianą i bez wymiany filtra olejowego.

Nie ulega jednak wątpliwości, iż przy regularnej, okresowej (np. co około 10.000km) wymianie oleju silnikowego również i filtr oleju należy wymienić.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez marcinn666 » 26 lut 2006, 18:10

Wiesz może moje samochody dostają trochę w skórę ale zawsze jak wymieniałem olej to zawsze wymieniałemz filtrem. Bo to jest to samo co ciagłe kompanie się w tej samej wodzie :P
Mazda Mazda zapier....... niczym gwiazda :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lut 2006, 19:09
Posty: 14
Skąd: warszawa
Auto: MAZDA 121 1,3 1998

Postprzez ar2r » 27 lut 2006, 20:47

dołączam moje pytanie tutaj, bo w osobnym temacie jakoś mały odzew: objawy podobne, bierze dużo oleju, ok 2,5l/1000km, mechanik zrobił pomiar kompresji na zimnym i cepłym silniku, próba olejowa i bez i wyszło prawie 15 atm na każdym cylindrze, sprawdził jeszcze kilka rzeczy i stwierdził, że to będą uszczelniadze zaworów. Wymienił je bez ściągania głowic i jeszcze kilka innych rzeczy: uszczelki pokrywy zaworów, uszczelki kolektorów, zimmeringi wałków. Niestety po wszystkim okazało się, że dalej bierze olej i to podobnie. Wnioskuję, że to mogą być pierścienie. Pytanie jest takie: kto robił remont KF i w ilu przypadkach była to wymiana tylko pierścieni? Czy zazwyczaj kończy się to również szlifami cylindrów i nowymi tłokami. Próbuję oszacować koszty takiego remontu.[url][/url]
Początkujący
 
Od: 16 sty 2005, 15:36
Posty: 12
Auto: xedos 6 2.0 V6, 1996

Postprzez nemi » 27 lut 2006, 21:08

ar2r napisał(a):i stwierdził, że to będą uszczelniadze zaworów

jeśli założył nieoryginalne, to problem wkrótce może się nasilić. W Mazdach padają pierścienie olejowe, natomiast pierścienie odpowiedzialne za kompresję trzymają się dobrze. Moim zdaniem tylko w pierścieniach trzeba szukać usterki, bo reszta to strata kasy. Na pozostałe pytania nie umiem odpowiedzieć.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez ar2r » 27 lut 2006, 21:39

nemi napisał(a):W Mazdach padają pierścienie olejowe

masz na myśli zużycie czy zapieczenie tych pierścieni?
Początkujący
 
Od: 16 sty 2005, 15:36
Posty: 12
Auto: xedos 6 2.0 V6, 1996

Postprzez nemi » 27 lut 2006, 23:01

ar2r napisał(a):masz na myśli zużycie czy zapieczenie tych pierścieni?

Ja nie robiłem remontu, ale z tego co pamiętam z forum, to te pierścienie się zapiekają a nie zużywają tak naprawde. Moze Jaksa to potwierdzi?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez modny » 5 mar 2006, 04:13

ar2r napisał(a): sprawdził jeszcze kilka rzeczy i stwierdził, że to będą uszczelniadze zaworów. Wymienił je bez ściągania głowic i jeszcze kilka innych rzeczy: uszczelki pokrywy zaworów, uszczelki kolektorów, zimmeringi wałków. Niestety po wszystkim okazało się, że dalej bierze olej i to podobnie.[url][/url]


Powiem tylko tyle ze byla to syzyfowa praca. Jesli byly wyrobione prowadnice zaworow to nowe uszczelniacze nic nie pomogly w takim przypadku. Przerobilem ten temat w poprzednim aucie – VW Golf 2.8 VR6. Niestety półsrodki nigdy nie daja pozadanego efektu.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lut 2006, 00:01
Posty: 9
Skąd: Jackart
Auto: Xedos CA KF

Postprzez ar2r » 6 mar 2006, 16:22

Zauważyłem u siebie jeszcze jedno: w gumowych przewodach przewietrzania silnika ( nie wiem, czy fachowo to nazwałem) są znaczne ilości oleju. Czy taki objaw wskazuje konktretnie na rodzaj problemu z olejem?
Początkujący
 
Od: 16 sty 2005, 15:36
Posty: 12
Auto: xedos 6 2.0 V6, 1996

Postprzez Maverick » 6 mar 2006, 16:28

Sprawdz czy masz slady oleju w chwodnicy i sbiorniczku wyrownawczym jak tak to nie jest ciekawie... masz nieszczelny uklad chlodniczy... z mojego doswiadczenia najprawdopodobniej uszczelka pod glowica do wymiany. Ale niech sie lepsi fachowcy wypowiedza.
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2004, 01:01
Posty: 73
Skąd: Rzeszów
Auto: Była Madzia 626 GC 2.0
Madzia 626 GD coupe 2.0 DOHC
Madzia Mx-6 2.5 V6
Volvo C70 2.4 Turbo
A teraz szukam Xedosa 6 lub 9

Postprzez Marcin L » 6 mar 2006, 17:09

ar2r napisał(a):Zauważyłem u siebie jeszcze jedno: w gumowych przewodach przewietrzania silnika ( nie wiem, czy fachowo to nazwałem) są znaczne ilości oleju. Czy taki objaw wskazuje konktretnie na rodzaj problemu z olejem?

moze byc przedmuch ale nie musi warto zeby wypowiedzial sie ktos bardziej doswiadczony niz ja :)
nie wiem jak to jest w Mazdzie ale moj ojciec Peugeotem juz tak jezdzi 8 rok i nic zlego sie nie dzieje
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6