Wymieniłem korki, bo były nieszczelne. Teraz sa nowe, ale kiedy auto ostygnie, to groba rura (co idzie od chłodnicy do silnika) jest zassana i pusta... bez płynu.
Dlaczego?
Chłodzenie silnika – Zassana gumowa rura pomiedzy chlodnica i silnikiem. Rozwiązanie.
Strona 1 z 1
Bo masz na maksa zasyfiony korek od chłodnicy lub przewód pomiędzy chłodnicą a zbiornikiem wyrównawczym. Przy stygnięciu silnika płyn chłodniczy powinien wrócić do silnika ze zbiornika wyrównawczego. Jak jest zapchany zawór w korku to płyn nie wraca.
Przewód możesz sprawdzić łatwo ściągając go z króćca i dmuchać w niego (słychać bulgotanie w zbiorniku wyrównawczym lub po prostu czujesz że przepływa powietrze)
Korek od chłodnicy możesz wyminieć na nowy lub zastosować mój sposób na czyszczenie – w szklankę ciepłej wody wsypujesz dwie łyżki kreta w granulacie(udrażniacz rur, zlewów itp). Po kilu minutach podnieś talerzyk zaworu podciśnieniowego w korku i ruszaj nim żby wypłukał sie syf. Uwaga na ręce – po dłuższym kontakcie z kretem linie papilarne stają się płytsze.
PS Zapchanie korka zachodzi wtedy kiedy ktoś nie wymienia płynu chłodzącego na czas – beznadziejny i niechlijny serwis auta. Polecam przynajmniej dwukrotne płukanie układu chłodzenia odpowiednim środkiem a później czystą wodą też dwa razy.
Przewód możesz sprawdzić łatwo ściągając go z króćca i dmuchać w niego (słychać bulgotanie w zbiorniku wyrównawczym lub po prostu czujesz że przepływa powietrze)
Korek od chłodnicy możesz wyminieć na nowy lub zastosować mój sposób na czyszczenie – w szklankę ciepłej wody wsypujesz dwie łyżki kreta w granulacie(udrażniacz rur, zlewów itp). Po kilu minutach podnieś talerzyk zaworu podciśnieniowego w korku i ruszaj nim żby wypłukał sie syf. Uwaga na ręce – po dłuższym kontakcie z kretem linie papilarne stają się płytsze.
PS Zapchanie korka zachodzi wtedy kiedy ktoś nie wymienia płynu chłodzącego na czas – beznadziejny i niechlijny serwis auta. Polecam przynajmniej dwukrotne płukanie układu chłodzenia odpowiednim środkiem a później czystą wodą też dwa razy.
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Masz racjętomekrvf napisał(a):Bo masz na maksa zasyfiony korek od chłodnicy lub przewód pomiędzy chłodnicą a zbiornikiem wyrównawczym
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
po blisko 5 latach pozwole sobie odkopac temat U mnie najprawdopodobniej przyczyna zasysania sie weza przy chlodznicy bylo uszkodzenie zbrojenia tegoz przewodu. Po wymianie na nowy (OE Mazda – koszt w okolicach 70-80zl) problem znikl. Zaznacze ze przewod pomiedzy zbiorikiem wyrownawczym a tym malym, plastikowym z korkiem cisnieniowym byl drozny. Sam korek rowniez ok. Widac, ze po latach zbrojenia w tych wezach maja prawo "puscic".
Ale co to jest za problem, przecież jak minimalnie się silnik nagrzeje to przewód powraca do właściwego kształtu.
A poza tym patrząc na zimnym silniku od razu widać czy układ chłodzenia jest szczelny i sprawny
A poza tym patrząc na zimnym silniku od razu widać czy układ chłodzenia jest szczelny i sprawny
Hazu napisał(a):Ale co to jest za problem, przecież jak minimalnie się silnik nagrzeje to przewód powraca do właściwego kształtu.
Problem jest taki, ze gdy silnik sie nagrzeje to odda plyn do zbiorniczka wyrownawczego, zas podczas stygniecia juz go nie zaciagnie. Innymi slowy zamiast zaciagac plyn, podcisnienie zassa gumowy waz.
z tym zasysaniem węża zamiast płynu to jakaś potwierdzona teoria? bo wydaje mi się że jest tak jak mówi @Hazu – bez względu na to czy wąż fabryczny czy nówka to – pod warunkiem że układ jest szczelny – tak czy siak będzie zasysał bądź oddawał płyn do zbiorniczka.
Przynajmniej u mnie tak jest – odkąd kupiłem auto – płynu zawsze pod korek, nic nie dolewałem a wąż jak zasysał tak zasysa
pozdro
Przynajmniej u mnie tak jest – odkąd kupiłem auto – płynu zawsze pod korek, nic nie dolewałem a wąż jak zasysał tak zasysa
pozdro
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
https://www.instagram.com/lukkilx6/
lukkil napisał(a):płynu zawsze pod korek
Jak waz sie zassie, a silnik bedzie juz zimny to odkrec wtedy korek. Raczej na pewno nie bedzie 'pod korek'. Zawsze bedzie Ci brakowac 100-200ml.
Odkąd mam xeda (2 lata)zawsze miałem zassaną rurę od chłodnicy na zimnym silniku,ale ostatnio po wymianie na nową objaw zniknął.Układ szczelny,koki ok.Także myślę,że w niej siedzi problem
A a mam pytanie z innej beczki, ale po niekad powiązane. Czy pod oboma korkami płynu powinno być na full? ja przy tym przy głowicy zawsze muszę dolać 200-500ml, a przy chłodnicy pełno. Jak to jest?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6