Problem z odpalaniem [CA KF]

Postprzez Aga_Soch » 2 gru 2011, 15:40

Witam :) Dziękuję wszystkim za podpowiedzi, oczywiście wszystko na bieżąco przekazywałam :P Samochodzik został naprawiony :) Powodem był immobiliser no i jakieś kable idące niedaleko silnika, które przetarły się, robiło się zwarcie i dlatego iskry nie było :P Mam nadzieję, że w miarę jasno napisałam co to było, na pewno określicie to tymi fachowymi nazwami :P
Początkujący
 
Od: 8 lis 2011, 19:36
Posty: 6

Postprzez amraam23 » 21 gru 2011, 00:53

a ja mam tak, szybciej odpala jak jest zimny niz cieply:) z rana potrafi odpalic na pol obrotu, dojade do punku A zostawie auto na 30 min, wracam wkladam kluczyk, przekrecam i musze krecic z 5 sek zanim odpali a jak odpali to slychac ze nie rozno wszystkie gary biora. Jezeli natomiast po tym go zgasze i znowu chce odpalic po max 5 min to bierze odrazu???? I jeszcze w lecie mam to samo jak temp jest powyzej 20 stopni, w tedy nie istotne czy rano czy popoludniu trzeba go krecic troszke dluzej, a jak go za dlugo krece to nawet czuc paliwo. to o co chodzi??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2011, 23:47
Posty: 41
Skąd: Warszawa/Opole
Auto: Mazda Xedos 9 2.3 98'

Postprzez Agerak » 21 gru 2011, 09:45

amraam23 napisał(a):a ja mam tak, szybciej odpala jak jest zimny niz cieply:) z rana potrafi odpalic na pol obrotu, dojade do punku A zostawie auto na 30 min, wracam wkladam kluczyk, przekrecam i musze krecic z 5 sek zanim odpali a jak odpali to slychac ze nie rozno wszystkie gary biora. Jezeli natomiast po tym go zgasze i znowu chce odpalic po max 5 min to bierze odrazu???? I jeszcze w lecie mam to samo jak temp jest powyzej 20 stopni, w tedy nie istotne czy rano czy popoludniu trzeba go krecic troszke dluzej, a jak go za dlugo krece to nawet czuc paliwo. to o co chodzi??

Nie wiem ale mam to samo :)
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 17:45
Posty: 242
Skąd: Kutno
Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r

Postprzez simonxedos » 23 sty 2012, 23:55

Witam wszystkich.Zwracam się z prośbą o pomoc w ustaleniu przyczyny braku możliwości uruchomienia silnika,a mianowicie.W dzień poprzedzający w/w problem i przez ostatnie dwa lata Xed nie sprawiał mi żadnych problemów.rano jak co dzień przy próbie uruchomienia silnika ni dudu nie zagadał tzn.kręcił rozrusznik ale silnik jakby stawiał mu duży opór.Ewidentny brak rozpoczęcia procesu spalania...
Na pierwszy rzut do sprawdzenia poszedł układ iskrowy.Działa bez zarzutu,następnie pompa paliwowa.Pracuje.Następnie sprawdziłem zasilanie wtrysków.Paliwo dostaje się do listew wtryskowych,ale wtryski nie podają paliwa do cylindrów (suche świece)Przyszedł mi do głowy pomysł sprawdzenia sensora wału korbowego,a ponieważ mam dwa Xedy 1998 i 1999 nie miałem problemu z pożyczką części.
Niestety, sensor wału korbowego umieszczony pod aparatem zapłonowym okazał się sprawny.
W starszych modelach były dwa sensory,drugi przy kole pasowym pod kołem wału korbowego,nowsze modele miały inny(podwójny sensor w aparacie zapłonowym)Porównałem napięcia na kostkach zasilających listwy wtryskowe i tu pokazały się różnice.Sprawna przy uruchomieniu rozrusznika pokazuje
12V-2,5V-2,5V-2,5V (cztery piny)– niesprawna 12V pierwsza a następne pomiędzy 0,3V a 0,6V.
Moim zdaniem któryś z sensorów jest uwalony ale jest ich kilka ,a za bardzo nie wiem gdzie szukać.
A może się mylę,więc proszę o wsparcie.
Mój Xed to 2.0 V6 manualna skrzynia biegów rok prod 1999.
Z góry Dzięki za rady.
Początkujący
 
Od: 23 sty 2012, 23:07
Posty: 13
Skąd: Northampton U.K.
Auto: 1.xedos 6 2.0 automat-magazyn części/1996
2.xedos 6 2.0 sport,manual/1998.
3.xedos 6 2.0 exclusive,manual/1999.

Postprzez Wojtek » 24 sty 2012, 00:49

wyblyskales kody?
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez radar88 » 24 sty 2012, 12:24

Wojtku ja myślę że podobnych tematów nie brakuje ;)

Kolego simonxedos....a może Ci padła listwa wtryskowa :> Taka sugestia moja
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Wojtek » 24 sty 2012, 12:33

radar88 napisał(a):Wojtku ja myślę że podobnych tematów nie brakuje

spoko ;)

simonxedos napisał(a):Mój Xed to 2.0 V6 manualna skrzynia biegów rok prod 1999.

moze warto o te dane uzupelnic profil? :>

ps. lacza z odpowiednim tematem ;)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez simonxedos » 24 sty 2012, 20:04

Sorki ale świeżutki jestem na forum.Zara się uzupełnię <oczko>
Sugestia dot.padniętych wtrysków chyba odpada.Są dwie listwy po trzy wtryski.Chyba mało prawdopodobne żeby padły w sekundzie wszystkie <faja>
Muszę zorganizować sprzęt do błyskania.Do tej pory wszystko śmigało to nie używałem <oczy>
Początkujący
 
Od: 23 sty 2012, 23:07
Posty: 13
Skąd: Northampton U.K.
Auto: 1.xedos 6 2.0 automat-magazyn części/1996
2.xedos 6 2.0 sport,manual/1998.
3.xedos 6 2.0 exclusive,manual/1999.

Postprzez Wojtek » 24 sty 2012, 20:06

simonxedos napisał(a):Muszę zorganizować sprzęt do błyskania. Do tej pory wszystko śmigało to nie używałem

czekamy ;)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Hazu » 24 sty 2012, 20:20

Wogóle nie łapie nawet na jeden cylinder?
Iskra jest?
Śmierdzi paliwo?

Jeżeli wszystko jest OK to mógł sie rozrząd przestawić?
(Silnik nie jest przypadkiem zaoliwiony w okolicach rozrządu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez simonxedos » 24 sty 2012, 20:28

Rozrząd raczej nie przeskoczył.Iskra jest na wszystkich świeczkach,paliwo dochodzi do listew ale wtryski nie podają.świeczki suche,paliwem nie wania.
Początkujący
 
Od: 23 sty 2012, 23:07
Posty: 13
Skąd: Northampton U.K.
Auto: 1.xedos 6 2.0 automat-magazyn części/1996
2.xedos 6 2.0 sport,manual/1998.
3.xedos 6 2.0 exclusive,manual/1999.

Postprzez Hazu » 24 sty 2012, 20:51

nalej strzykawką trochę paliwa w kolektor i spróbój uruchomić
będzie sz przynajmniej wiedział napewno że to problem z paliwem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez simonxedos » 24 sty 2012, 21:19

Hazu.Z szacunkiem ale logika mi podpowiada,że jeżeli paliwo nie podawane jest do komory,a napięcia na wtyczkach elektrycznych są zupełnie inne w sprawnej CA ,a inne na wtyczkach martwej to ewidentnie jest coś nie tak ze sterowaniem prądem.Myślałem nawet ,że to imobilaizer ale kontrolka zachowuje się normalnie.
Początkujący
 
Od: 23 sty 2012, 23:07
Posty: 13
Skąd: Northampton U.K.
Auto: 1.xedos 6 2.0 automat-magazyn części/1996
2.xedos 6 2.0 sport,manual/1998.
3.xedos 6 2.0 exclusive,manual/1999.

Postprzez Hazu » 24 sty 2012, 22:39

Niuniu, jakie napięcia masz podawane na wtyczki wtrysków?

Masz podane + po przekręceniu kluczyka a wtryski sterowane są masą.

jezeli nie ma "+ po kluczyku" to wiadomo że coś ze stacyjką nie tak
i problem rozwiązany

Ale proponuję abyś się posłuchał i zdjął rurę gumową z przepustnicy uchylił przepustnicę i wlał strzykawkę benzyny. (rury nie zakładaj)

Wtedy, bez dodawania gazu, próbuj uruchomić silnik.

Jeżeli zapłon będzie OK, to normalnie odpali i po paru sekundach zgaśnie.
Będzie wiadomo że masz problem z wtryskiem paliwa.
Jeżeli zaś będzie strzelał i nie odpali to masz problem z rozrządem albo kopułką.
Ostatnio edytowano 24 sty 2012, 23:14 przez Hazu, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez radar88 » 24 sty 2012, 22:51

Ogólnie większość rzeczy w X6 jak i X9 jest obsługiwane masą, lecz żeby coś działało to muszą być dwa bieguny...albo tak jak pisze Hazu coś nie halo ze stacyjką albo jak pisałem w innym temacie...lecz tu będą zapchane wtryski skoro nie podają paliwa...może już przyszedł ich czas....
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez simonxedos » 24 sty 2012, 23:11

No to jeszcze raz.W Xed na chodzie napięcia na kostce zasilającej listwę z wtryskami są następujące:
+12V
+2.5V
+2.5V
+2.5V
Xed martwy:
+12V
+0.3V
+0.2V
+0.3V
Sprawdziłem tylko po jednej listwie w każdej z Xed-ów
I proszę daruj sobie tego Niunię bo mam wrażenie,że na prądzie znam się trochę lepiej.
Może każdy powinien wiedzieć,że do zasilenie jakiegokolwiek urządzenia elektr.potrzebne są dwa bieguny:ujemny i dodatni lub inaczej plus i minus lub zero-faza itd itd.
O.k.Może i są sterowane masą ale trzeba im dostarczyć +
Początkujący
 
Od: 23 sty 2012, 23:07
Posty: 13
Skąd: Northampton U.K.
Auto: 1.xedos 6 2.0 automat-magazyn części/1996
2.xedos 6 2.0 sport,manual/1998.
3.xedos 6 2.0 exclusive,manual/1999.

Postprzez radar88 » 24 sty 2012, 23:17

simonxedos napisał(a):No to jeszcze raz.W Xed na chodzie napięcia na kostce zasilającej listwę z wtryskami są następujące:
+12V
+2.5V
+2.5V
+2.5V
Xed martwy:
+12V
+0.3V
+0.2V
+0.3V
Sprawdziłem tylko po jednej listwie w każdej z Xed-ów
I proszę daruj sobie tego Niunię bo mam wrażenie,że no prądzie znam się trochę lepiej.
Może każdy powinien wiedzieć,że do zasilenie jakiegokolwiek urządzenia elektr.potrzebne są dwa bieguny:ujemny i dodatni lub inaczej plus i minus lub zero-faza itd itd.


Ale kolego...spokojnie bez nerwów itp itd <oczko>
Ja osobiście podał bym dawkę benzyny przez kolektor, zobaczył czy zaskoczy. Możesz przełożyć listwę wtryskową ?? A i pytanie jeszcze jedno...który X padł ?? I czy ten z 98 jest przed FL czy po FL??
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez simonxedos » 24 sty 2012, 23:19

Jak to możliwe,że wieczorem dotarłem do domu bez zająknięcia,a rano silnik nawet nie zagadał.Sześć wtrysków padło w sekundzie?
Początkujący
 
Od: 23 sty 2012, 23:07
Posty: 13
Skąd: Northampton U.K.
Auto: 1.xedos 6 2.0 automat-magazyn części/1996
2.xedos 6 2.0 sport,manual/1998.
3.xedos 6 2.0 exclusive,manual/1999.

Postprzez simonxedos » 24 sty 2012, 23:21

98" i 99" to modele po FL.Identyczne silniki ,kropla w kroplę.Padł ten nowszy.Ma tylko 72.000 mil.nigdy nie miał podawanych tanich pokarmów.A jakość paliw tu na miejscu nie podlega dyskusji.Wszystkie filtry wymieniam co 7-8 tyś mil.
Początkujący
 
Od: 23 sty 2012, 23:07
Posty: 13
Skąd: Northampton U.K.
Auto: 1.xedos 6 2.0 automat-magazyn części/1996
2.xedos 6 2.0 sport,manual/1998.
3.xedos 6 2.0 exclusive,manual/1999.

Postprzez radar88 » 24 sty 2012, 23:29

Proszę nie pisz posta pod postem :)

Jak to możliwe...samochody tak mają, nie ma samochodu który się nie psuje, jak by tak było to by mechanicy nie zarabiali.
Listwa – mogła się zapchać, mogła po prostu paść to jest rzecz,działa a za moment nie...jak byś mógł podmienić listwy to by może się coś więcej wyjaśniło...możesz też sprawdzić jedną rzecz – odepnij przewód paliwowy od listwy,druga osoba niech zakręci silnikiem i zobacz czy paliwo w ogóle jest pompowane.
Może się mylę bo człowiek mylny jest, ale stawiam że listwy wtryskowe kwalifikują się do wymiany.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6