Xedzia gaśnie przy rozgrzanym silniku (wina kabla??)
Strona 1 z 1
Moja Xedzia gaśnie podczas jazdy gdy silnik ma już optymalną temperaturę. Nie zawsze sie tak dzieje ale coraz częściej. Czasami na sekundę potem z powrotem wraca do normalności ale czasami jak zgaśnie to trzeba czekać aż całkowicie nie ostygnie bo nie odpali. Znajomy podsunął pomysł że najprawdopodobniej jakiś kabel jest stary i połamany, jak się rozgrzeje to nie styka i zaczyna się problem. I tu zaczyna się moje pytanie od czego przewód może powodować natychmiastowe gaśnięcie auta i niemożliwość odpalenia, czy można to stwierdzić podczepiając Xedzie pod komputer?
- Od: 17 kwi 2011, 15:35
- Posty: 8
- Skąd: Szklarska poręba
- Auto: Mazda Xedos 6 1.6 DOHC
moze sprawdzisz bledy sam?
jest tutaj co i jak zrobic
wystarczy poszukac...
jest tutaj co i jak zrobic
wystarczy poszukac...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Wojtek napisał(a):moze sprawdzisz bledy sam?
jest tutaj co i jak zrobic
wystarczy poszukac...
a może jakaś podpowiedź gdzie tego szukać
- Od: 17 kwi 2011, 15:35
- Posty: 8
- Skąd: Szklarska poręba
- Auto: Mazda Xedos 6 1.6 DOHC
Podpowiedź w wyszukiwarce wpisać odczyt błędów.
Jak ja miałem kable do wymiany to po rozgrzaniu szarpał do 2500 obrotów. Sprawdź także w jakim stanie jest kopułka i palec w aparacie.
Jak ja miałem kable do wymiany to po rozgrzaniu szarpał do 2500 obrotów. Sprawdź także w jakim stanie jest kopułka i palec w aparacie.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
lorenzzz69 napisał(a):Moja Xedzia gaśnie podczas jazdy gdy silnik ma już optymalną temperaturę. Nie zawsze sie tak dzieje ale coraz częściej. Czasami na sekundę potem z powrotem wraca do normalności ale czasami jak zgaśnie to trzeba czekać aż całkowicie nie ostygnie bo nie odpali. Znajomy podsunął pomysł że najprawdopodobniej jakiś kabel jest stary i połamany, jak się rozgrzeje to nie styka i zaczyna się problem. I tu zaczyna się moje pytanie od czego przewód może powodować natychmiastowe gaśnięcie auta i niemożliwość odpalenia, czy można to stwierdzić podczepiając Xedzie pod komputer?
Panowie przeczytali tego posta co kolega napisał....
Jeden kabel nie może zgasić auta....samochód po prostu nie pali na jeden gar,przyczyna...brak iskry. Ja przez nie dopatrzenie nie miałem podpiętego jednego kabla WN i auto odpalało lecz pracowało nie równomiernie.
Jeżeli masz uszkodzone kable, to jak je sprawdzić --> Ciemny wieczór, macha w górę i obserwujesz czy nie masz przebicia...a tak przy okazji odkręć świece i wyczyść je...
Jak wyciągniesz aparat to pamiętaj, jest on aluminiowy więc przy odkręcaniu śrub od plastikowej pokrywy(tz kopułki ) może któraś się urwać...co się robi...WD40 i trzeba śrubę puknąć w łeb aby się nie urwała, wyczyść palec,styki na kopule i próbuj....a i zaznacz sobie ustawienie aparatu.
No i odczytaj błędy, jak odczytasz podaj jakie wyszły.
Jak zrobisz to i nic się nie zmieni będziemy myśleć dalej....
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5560 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
radar88 napisał(a):lorenzzz69 napisał(a):Moja Xedzia gaśnie podczas jazdy gdy silnik ma już optymalną temperaturę. Nie zawsze sie tak dzieje ale coraz częściej. Czasami na sekundę potem z powrotem wraca do normalności ale czasami jak zgaśnie to trzeba czekać aż całkowicie nie ostygnie bo nie odpali. Znajomy podsunął pomysł że najprawdopodobniej jakiś kabel jest stary i połamany, jak się rozgrzeje to nie styka i zaczyna się problem. I tu zaczyna się moje pytanie od czego przewód może powodować natychmiastowe gaśnięcie auta i niemożliwość odpalenia, czy można to stwierdzić podczepiając Xedzie pod komputer?
Panowie przeczytali tego posta co kolega napisał....
Jeden kabel nie może zgasić auta....samochód po prostu nie pali na jeden gar,przyczyna...brak iskry. Ja przez nie dopatrzenie nie miałem podpiętego jednego kabla WN i auto odpalało lecz pracowało nie równomiernie.
Jeżeli masz uszkodzone kable, to jak je sprawdzić --> Ciemny wieczór, macha w górę i obserwujesz czy nie masz przebicia...a tak przy okazji odkręć świece i wyczyść je...
Jak wyciągniesz aparat to pamiętaj, jest on aluminiowy więc przy odkręcaniu śrub od plastikowej pokrywy(tz kopułki ) może któraś się urwać...co się robi...WD40 i trzeba śrubę puknąć w łeb aby się nie urwała, wyczyść palec,styki na kopule i próbuj....a i zaznacz sobie ustawienie aparatu.
No i odczytaj błędy, jak odczytasz podaj jakie wyszły.
Jak zrobisz to i nic się nie zmieni będziemy myśleć dalej....
Pozdrawiam
Bez urazy radar ale , w którym miejscu widzisz ,żeby ktoś wskazywał na pojedynczy kabel? Wręcz w moim poście wykluczyłem przewody.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Tubi napisał(a):Bez urazy radar ale , w którym miejscu widzisz ,żeby ktoś wskazywał na pojedynczy kabel? Wręcz w moim poście wykluczyłem przewody.
Troszkę źle zrozumiałeś moją wypowiedź Nie urażaj się
Pyt.
lorenzzz69 napisał(a):Znajomy podsunął pomysł że najprawdopodobniej jakiś kabel jest stary
Odp:
radar88 napisał(a):Jeden kabel nie może zgasić auta....samochód po prostu nie pali na jeden gar,przyczyna...brak iskry
Mogłeś dodać co i jak zrobić aby nie spitolić (przestawić zapłonu itp)
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5560 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
dokladnie koledzy
male niedomowienie, ale juz wyjasnione...
lepiej niech zainteresowany (pytajacy) przeszuka forum i wyblyska kody bledow...
male niedomowienie, ale juz wyjasnione...
lepiej niech zainteresowany (pytajacy) przeszuka forum i wyblyska kody bledow...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
No ja ze swojej strony dodam ,że broń boże to nie była wypowiedź w złości
Dodatkowo:
1.Błędy
2. Jeżeli problem występuje po nagrzaniu stawiałbym na zapłon, kable wn(więcej niż 1 ), aparat, kopa, palec.
Dodatkowo:
1.Błędy
2. Jeżeli problem występuje po nagrzaniu stawiałbym na zapłon, kable wn(więcej niż 1 ), aparat, kopa, palec.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
lorenzzz69 napisał(a):Moja Xedzia gaśnie podczas jazdy gdy silnik ma już optymalną temperaturę. ...
A nie masz tam jakiegoś czasem "szarpania" szczególnie przy przyśpieszaniu?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Podepnę się pod temat, bo mam podobny problem. Kilka dni temu jechałem osiedlową uliczką jakieś 20-30 km/h. Silnik był rozgrzany. No i Xed zgasł mi w czasie jazdy. Dał się bez problemu uruchomić, ale po ok. 100m sytuacja się powtórzyła. Tym razem też dał się uruchomić. Stanąłem na parkingu, sprawdziłem błędy – nic nie pokazał. Na wszelki wypadek zresetowałem kompa. Od tamtego czasu akcja się nie powtórzyła, ale jeżdżę z duszą na ramieniu. Gdyby się to zdarzyło przy większej prędkości, byłoby gorąco Macie jakieś pomysły co to może być?
There are only two things to worry about: either you are well or you are sick. If you are well then there is nothing to worry about. But if you are sick, there are two things to worry about: either you will get well or you will die. If you get well, then there is nothing to worry about. If you die, there are only two things to worry about: either you will go to heaven or to hell. If you go to heaven, there is nothing to worry about. But if you go to hell, you'll be so f...ing busy shaking hands with friends, you won't have time to worry. Why worry!
- Od: 10 wrz 2007, 12:10
- Posty: 82
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda Xedos 6 1.6 '96 automat
Sprawa już wyjaśniona przyczyną okazał się być aparat zapłonu a dokładniej czujnik halla odpowiedzialny za wałek rozrządu niestety jeśli jest uszkodzony albo po prostu się kończy dostając temperatury nie odczytuje ruchów wału i silnik gaśnie trzeba jak to elektromechanik powiedział "spalić trza 3 faje aż ostygnie troche i jeździ jak złoto" i się sprawdza ale już zamówiłem aparat zapłonu i bede wymieniał (oczywiście ze specjalistą za plecami aby niczego nie przestawić) dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam
- Od: 17 kwi 2011, 15:35
- Posty: 8
- Skąd: Szklarska poręba
- Auto: Mazda Xedos 6 1.6 DOHC
Kup zregenerowany aparat na aledrogo
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
lorenzzz69 napisał(a):Sprawa już wyjaśniona przyczyną okazał się być aparat zapłonu a dokładniej czujnik halla odpowiedzialny za wałek rozrządu niestety jeśli jest uszkodzony albo po prostu się kończy dostając temperatury nie odczytuje ruchów wału i silnik gaśnie trzeba jak to elektromechanik powiedział "spalić trza 3 faje aż ostygnie troche i jeździ jak złoto" i się sprawdza ale już zamówiłem aparat zapłonu i bede wymieniał (oczywiście ze specjalistą za plecami aby niczego nie przestawić) dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam
Troszkę się pośpieszyłeś...szkoda...trzeba było oddać swój stary na regeneracje i byś nie miał nerwówki czy będzie pasował itp Lecz powodzenia życzę i szerokości i jak najmniej problemów
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5560 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6