Nie włącza sie wentylator.
i wymien go zanim szlag trafi chlodnice lub uszczelke pod glowica.TERMOSTAT LUBI SIE ZAWIESZAC W POZYCJI ZAMKNIETEJ!!
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Cześć, na forum już zakładałem taki temat.
Podam odpowiedź na tacy – do wymiany termostat. Koniec tematu
znalazłem ten temat
ok, w takim razie wymienię termostat i zobaczę.
ROMAN-R87 napisał(a):TERMOSTAT LUBI SIE ZAWIESZAC W POZYCJI ZAMKNIETEJ!!
Jakie są tego objawy? Jak to mogę sprawdzić?
Dodam, że chłodnica mi się nagrzewa. Górny wąż się robi ciepły. Dolnego nie sprawdzałem.
A z tym wężem od chłodnicy jest tak jak powinno być? Powinno go zasysać po wyłączeniu silnika?
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
Dzisiaj to samo.
Wróciłem do domu, wjechałem do garażu i włączył się wentylator.
Znowu pokonałem około 10 kilometrów.
Wąż od chłodnicy od strony zbiorniczka wyrównawczego był ciepły i twardy. Natomiast ten dolny wąż od strony termostatu zimny.
Autko trochę ostygło i wykręciłem termostat.
Dolałem brakującego płynu, odpaliłem auto i odrazu zauważyłem, że woda w układzie pracuje. Wcześniej jak odpalałem auto z odkręconymi korkami to było widać jak sobie stoi. Ponadto obydwa węże zrobiły się ciepłe.
Na wyciągnietym termostacie jest podana wartość 82 stopni Celsjusza.
Wróciłem do domu, wjechałem do garażu i włączył się wentylator.
Znowu pokonałem około 10 kilometrów.
Wąż od chłodnicy od strony zbiorniczka wyrównawczego był ciepły i twardy. Natomiast ten dolny wąż od strony termostatu zimny.
Autko trochę ostygło i wykręciłem termostat.
Dolałem brakującego płynu, odpaliłem auto i odrazu zauważyłem, że woda w układzie pracuje. Wcześniej jak odpalałem auto z odkręconymi korkami to było widać jak sobie stoi. Ponadto obydwa węże zrobiły się ciepłe.
Na wyciągnietym termostacie jest podana wartość 82 stopni Celsjusza.
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
KyRy napisał(a):Na wyciągnietym termostacie jest podana wartość 82 stopni Celsjusza
i taka powinna byc, dobre termostaty sa z TAKATO i cena przystepna (ok 55zl)
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Trochę odkurzę.
Jak to jest z tymi wiatrakami? Kiedy kręci się tylko jeden?
Mam wrażenie, że u mnie zawsze włączają się obydwa: przy podwyższonej temperaturze silnika, przy dodaniu gazu w trybie zworkowo-serwisowym i przy załączającej się klimie. Jeszcze chyba nie widziałem, żeby pracował tylko jeden. U innych też tak jest?
Jak to jest z tymi wiatrakami? Kiedy kręci się tylko jeden?
Mam wrażenie, że u mnie zawsze włączają się obydwa: przy podwyższonej temperaturze silnika, przy dodaniu gazu w trybie zworkowo-serwisowym i przy załączającej się klimie. Jeszcze chyba nie widziałem, żeby pracował tylko jeden. U innych też tak jest?
witam odświeżam temat,dotyczy on głownie temp na wskaźniku otóż jest ponad połowę skali,wtedy auto robi się mułowate...,wymieniłem oba czujniki temp niebieski i czarny do tego nowy termostat,w tym właśnie do końca nie jestem pewny czy go dobrze wsadziłem,ustawiłem go tak samo jak stary termostat, i tu moje główne pytanie co może mieć jeszcze duży wpływ na temp silnika {wskaźnik temp} bardzo mi zależy żeby to zrobić jak powinno być Pozdro dodam że temp podnosi się ponad polowe bez względu na dynamikę jazdy...
witam kilka dni temu wymieniłem czujnik temp {niebieski} z tego co wiem współpracuje on z chłodnica,przed wymiana wiatrak się załączał odrazu po odpaleniu na zimnym motorze,teraz jest tak ze w ogóle sie nie uruchamia nawet jeśli kreska jest ponad połowa,CZY PO WYMIANIE CZUJNIKA POWINNO SIE USTAWIĆ TPSA ,tak coś wyczytałem na forum,dodam ze czujnik jest Made in Japan,oba czujniki sa nowe oraz termostat,Proszę o pomoc Pozdrawiam
a tak na marginesie w xedosie 1.6 16v z 94 jest 2 czy 3 czujniki temp??
a tak na marginesie w xedosie 1.6 16v z 94 jest 2 czy 3 czujniki temp??
turbos87 napisał(a):Witam , co do ustawiania tpsa to nie, a co do tego ze ci sie teraz nie załacza wentylator to moze przyczyna sa uszkodzone przewody .
mało realne ale,sprawdzi to elektryk,ma ktoś jeszcze jakieś sugestie?
sojer2010 napisał(a):witam kilka dni temu wymieniłem czujnik temp {niebieski} z tego co wiem współpracuje on z chłodnica,przed wymiana wiatrak się załączał odrazu po odpaleniu na zimnym motorze,teraz jest tak ze w ogóle sie nie uruchamia nawet jeśli kreska jest ponad połowa,CZY PO WYMIANIE CZUJNIKA POWINNO SIE USTAWIĆ TPSA ,tak coś wyczytałem na forum,dodam ze czujnik jest Made in Japan,oba czujniki sa nowe oraz termostat,Proszę o pomoc Pozdrawiam
Zacznijmy może od tego: czemu uruchamiał Ci się wiatrak na zimnym silniku Przecież wiatrak ma się uruchomić jak temperatura (zależne od czujnika) przekroczy daną temperaturę (94°C – 98°C)
Po wymianie czujnika nie ustawia się TPSA, przecież ingerencja w pracę silnika jest żadna.
Kreska ponad połową – w niektórych modelach kreska pozostaje na środku w niektórych jest ponad połowę i nic się nie dzieje, do póki kreska nie wchodzi na obszar H (HOT) to jest wszystko ok, u mnie w X9 mam ponad połową i auto się nie gotuje.
Moja rada ponieważ sam tak miałem u siebie w TA : sprawdź czy termostat się w ogóle otwiera, jak sprawdzić: Odpal silnik, niech pracuje tak aby dostał temperatury, złap za dolny wąż od chłodnicy jak jest zimny/letni to termostat się nie otwiera, jak ciepły to wszystko ok, pamiętajmy że nowe rzeczy czasami są uszkodzone.
Drugie primo: jeżeli auto sprawdzasz na postoju to pamiętaj że wentylator się nie załączy od razu jak tylko wskazówka wejdzie w połowę wskaźnika, pamiętaj że masz mały obieg, który pracuje przez cały czas, dopiero po pracy silnika ok 10-15minut może się załączyć wentylator na postoju, znam to z autopsji mojego auta.
Moim zdaniem wszystko jest jak najbardziej w porządku, lecz sprawdź dla swojego spokoju
Jeżeli wąż na dole jest gorący i temperatura nie wychodzi na górny poziom to nie masz się czym martwić, gorzej jak by wchodziła to oznaka że coś jest nie tak.
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
sojer2010 napisał(a):poszukuje dobrego mechanika albo elektryka w lublinie jeśli znacie kogoś takiego proszę o namiary
a sprawdzales w dziale Baza Wiedzy – polecane warsztaty?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
67igor1 napisał(a):sojer2010 napisał(a):poszukuje dobrego mechanika albo elektryka w lublinie jeśli znacie kogoś takiego proszę o namiary
a sprawdzales w dziale Baza Wiedzy – polecane warsztaty?
nie,już to robię dziękuje
sojer2010 napisał(a):67igor1 napisał(a):sojer2010 napisał(a):poszukuje dobrego mechanika albo elektryka w lublinie jeśli znacie kogoś takiego proszę o namiary
a sprawdzales w dziale Baza Wiedzy – polecane warsztaty?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
sojer2010 napisał(a):radar88 wiesz co już nie mam sił poszukuje dobrego mechanika albo elektryka w lublinie jeśli znacie kogoś takiego proszę o namiary
Niestety nie znam a do mnie masz zaaaa daleko bo by dzień poświęcił i by zrobił Z resztą tak jak pisałem to można samemu zrobić, to jest naprawdę proste.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
ehhh podłączyłem wiatrak na krótko do akumulatora, i co? temp dalej tak samo rośnie,mimo ze wiatrak w czasie jazdy cały czas pracuje,wiem na pewno że termostat się otwiera oba węzę są twarde i ciepłe, grzanie w aucie jest,obroty nie falują wszystko gra i buczy,tylko dlaczego się nie włącza wiatrak odłączyłem czarny czujnik{od wentyla} wiatrak się kręcił
Edit:
no trochę daleko, naprawdę prosto zrobić ale co dokładnie ?
Edit:
radar88 napisał(a):sojer2010 napisał(a):radar88 wiesz co już nie mam sił poszukuje dobrego mechanika albo elektryka w lublinie jeśli znacie kogoś takiego proszę o namiary
Niestety nie znam a do mnie masz zaaaa daleko bo by dzień poświęcił i by zrobił Z resztą tak jak pisałem to można samemu zrobić, to jest naprawdę proste.
no trochę daleko, naprawdę prosto zrobić ale co dokładnie ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6