Dobór sterownika
1, 2
Kilka miesięcy temu spalił mi się sterownik. Elektromechanik założył sterownik uniwersalny i go zaprogramował. Wszystko chodziło dobrze, ale niedawno zauważy zapach benzyny w oleju. Mój mechanik zasugerował, że to może ten sterownik źle dobiera dawkę paliwa i leje za dużo. Czy to możliwe a może jest jakaś inna przyczyna?
Poprzedni sterownik miał nr: KF11 18881C EGI 079700-3733. Jakie musimy mieć "inicjały" nowy sterowniki? KF11 czy coś jeszcze ma się zgadzać?
Poprzedni sterownik miał nr: KF11 18881C EGI 079700-3733. Jakie musimy mieć "inicjały" nowy sterowniki? KF11 czy coś jeszcze ma się zgadzać?
- Od: 21 gru 2010, 16:54
- Posty: 157
- Skąd: Wrocław
- Auto: Xedos 6 2.0 1993r
posiadam komputer od xeda z 96r 140KM,jezeli masz xeda do 95 roku to masz 144Km maszyne i sterownik od nowszego pasuje,poprostu starsze xedy maja dwa czujniki halla(w aparacie jeden i przy kole pasowym),czujnik stuku , i eftc (czujnik cieczy chłodzacej ) a nowe po lifcie xedy i tego niemaja i nie obsługuja ich wiec wkładajac nowszy sterownik do starszej xedy bedzie smigał ale wkładajac starszy sterownik do nowszej xedy trzeba bedziesz musiał dokladac brakujace czujnki.
Moge odsprzedac ci sterownik za 100zł z wysyłka ,GW rozruchowa, foto na mail ci moge wysłac ,napisz do mnie norbert87@vp.pl
Moge odsprzedac ci sterownik za 100zł z wysyłka ,GW rozruchowa, foto na mail ci moge wysłac ,napisz do mnie norbert87@vp.pl
- Od: 30 sie 2011, 21:24
- Posty: 15
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda xedos6 2.0 V6 24V DOHC 140KM
turbos87 napisał(a):Moge odsprzedac ci sterownik za ....zł z wysyłka ,GW rozruchowa, foto na mail ci moge wysłac ,napisz do mnie norbert87@vp.pl
reszte na PW prosze... oki?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Do sterownika w mazdach produkowanych do 95roku 144KM sa wysyłane -odbierane sygnały z czujnikow:
-ETC(engine coolant temperature sensor)
-ECTF(cooling fan engine temperature sensor)
-Vris 1
-vris 2
-ERG
-zaworki erg 2szt
-zaworek oparów baku
-zaworek regulacji cisnienia na listwie
–"ucho" czujnik stuku
-ckp2
-ckp1(czujnk hala)
-cid(czujnik indentyfikacjicylindra)
-modułzaplonowy (tacho)
-potencjometr gazu TPS
-czujnik teperatury powietrza
-przepływomierz
-Baro(czujnik cisnienia atmosferycznego-sygnały wspólne z kilku czujników
-lambda 1
-labda 2
Mazdy produkowe po 95roku czyli silniki 140KM nie maja juz czujniów:
–"ucho" czujnik stuku
-ckp1(znajduje sie waparacie zapłonowym
-ECTF czujnik temeratury
podsumuwujac gdy podpinamy komuter z nowszego do starszego te czujniki wymienione sa zbedne lecz gdy starszy komp do nowszego wtedy musimy dolozyc te czujniki bo komp bedzie widział te czujnki ibeda błedy wiec auto nie bedzie poprawnie działało.
Poprostu japoncy stwierdzili ze mniej czujników tym lepiej i odchudzili troszke sterownik.
–
-ETC(engine coolant temperature sensor)
-ECTF(cooling fan engine temperature sensor)
-Vris 1
-vris 2
-ERG
-zaworki erg 2szt
-zaworek oparów baku
-zaworek regulacji cisnienia na listwie
–"ucho" czujnik stuku
-ckp2
-ckp1(czujnk hala)
-cid(czujnik indentyfikacjicylindra)
-modułzaplonowy (tacho)
-potencjometr gazu TPS
-czujnik teperatury powietrza
-przepływomierz
-Baro(czujnik cisnienia atmosferycznego-sygnały wspólne z kilku czujników
-lambda 1
-labda 2
Mazdy produkowe po 95roku czyli silniki 140KM nie maja juz czujniów:
–"ucho" czujnik stuku
-ckp1(znajduje sie waparacie zapłonowym
-ECTF czujnik temeratury
podsumuwujac gdy podpinamy komuter z nowszego do starszego te czujniki wymienione sa zbedne lecz gdy starszy komp do nowszego wtedy musimy dolozyc te czujniki bo komp bedzie widział te czujnki ibeda błedy wiec auto nie bedzie poprawnie działało.
Poprostu japoncy stwierdzili ze mniej czujników tym lepiej i odchudzili troszke sterownik.
–
- Od: 30 sie 2011, 21:24
- Posty: 15
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda xedos6 2.0 V6 24V DOHC 140KM
pasuje 100% ,
do sterownika sa takie same w xedos 6 , 626 2,5 v6 a takze ford probe 2,5 v6 , mx3 1,8 v6 niestety 323f i xed9 ma zmienione juz wtyk i kompy
do sterownika sa takie same w xedos 6 , 626 2,5 v6 a takze ford probe 2,5 v6 , mx3 1,8 v6 niestety 323f i xed9 ma zmienione juz wtyk i kompy
Ostatnio edytowano 13 wrz 2011, 20:31 przez turbos87, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 30 sie 2011, 21:24
- Posty: 15
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda xedos6 2.0 V6 24V DOHC 140KM
Żeby jeszcze piny się nie różniły pomiedzy sterownikami kf a kl to bym był zdrowszy
Poza tym czujnika stuku w xedzie po 95 nie ma...
Co do schematu poszukaj na forum to znajdziesz...jak nie znajdziesz zainstaluj sobie autodate z peb-a i tam masz schemat i rozpiske...

Poza tym czujnika stuku w xedzie po 95 nie ma...
Co do schematu poszukaj na forum to znajdziesz...jak nie znajdziesz zainstaluj sobie autodate z peb-a i tam masz schemat i rozpiske...
- Od: 25 paź 2008, 22:07
- Posty: 269
- Skąd: EPI
- Auto: xedos6v6, Bmw G20, A6 C7
Ja bym był ostrożniejszy z wymianą sterowników. W KFie było kilka modeli (nie tylko przed/po lifcie) i wiązki też zdarzały się różne. Kiedyś zamieniłem swój sterownik na inny z tego samego rocznika i nie dość że xedos się nie uruchomił to nadpaliła się jedna ścieżka w sterowniku.
tiger918 napisał(a):Żeby jeszcze piny się nie różniły pomiedzy sterownikami kf a kl to bym był zdrowszy![]()
Poza tym czujnika stuku w xedzie po 95 nie ma...
Co do schematu poszukaj na forum to znajdziesz...jak nie znajdziesz zainstaluj sobie autodate z peb-a i tam masz schemat i rozpiske...
Witam kolega czytac nie umie ,my rozmawiamy o kf-ie a nie o kl ,a jezeli juz o kl chodzi to piny sa takie same , a czujnika stuku po 95roku niema (tzn wychodziły starsze modele z czujnikiem i nowsze bez czujnika w 95r), pracuje w serwisie mazydy a takze robieram na czesci xedosy ,626, mx ,323, itd i widze co maja,

Ostatnio edytowano 13 wrz 2011, 20:32 przez turbos87, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 30 sie 2011, 21:24
- Posty: 15
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda xedos6 2.0 V6 24V DOHC 140KM
A to ciekawe co piszesz...ale jak by bylo tak jak mowisz to nie miałbym problemów u siebie bo ma dwa auta z 96' x6 i x9 i różnią się piny ponieważ przełozyłem kompletny silnik kl zostawiajac aparat i przepływkę od kf i sterownik działa tylko od x6 a od x9 nie zapala...dodam jeszce ze zakładając przepływkę i aparat do kl sterownik od x9 też nie chodzi..ale za to sterownik od mx6 kl-01 chodzi na obydwu zestawach ze swoją przepływką ..a poza tym pracujesz sobie na serwisie więc powinieneś dysponować takimi schematami jak ja bo mam je z serwisu...i sterowniki maja gdzie indziej zasilania nie mówiąc o obrotomierzu i innych komponentach... poza tym w x9 96' czujnik stuku mam i po vinie jest to 96'....ale ja sie nie wypowiadam bo się pewnie nie znam siedząc w tym 7 lat i jestem nie w temacie...z jednym masz racje co do sterowników od kf...
- Od: 25 paź 2008, 22:07
- Posty: 269
- Skąd: EPI
- Auto: xedos6v6, Bmw G20, A6 C7
tiger918 napisał(a):auta z 96' x6 i x9 i różnią
Kolego romawiamy o x6 a nie x9 , kolega szukał sterownika do xedosa 6 i pytał czy bedzie pasował nowszy itp, wiec nie przepychajmy sie zbedny postami a mu pomózmy, cóz bede pisał mu o pinach gdzie i jak który idzie i słuzy jak zapewne on chciał konkrety,nie kazdy musi umiec to co my! To forum słuzy zeby szybko i konkretnie pomuc uzytkownikom lub wymienic doswiadczenia i wiadomosci ,czy mam racje?
Ostatnio edytowano 13 wrz 2011, 20:41 przez turbos87, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 30 sie 2011, 21:24
- Posty: 15
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda xedos6 2.0 V6 24V DOHC 140KM
z tym sie zgadza od mx-6 pasuje .jakbyś miał to czego poszukuje w stopce to daj znać. pozdro
- Od: 25 paź 2008, 22:07
- Posty: 269
- Skąd: EPI
- Auto: xedos6v6, Bmw G20, A6 C7
96' z czujnikiem spalania stukowego i jednym czujnikiem temp. na kompa...mam pytanie do Ciebie ale na PW.
- Od: 25 paź 2008, 22:07
- Posty: 269
- Skąd: EPI
- Auto: xedos6v6, Bmw G20, A6 C7
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6