Nie dzialajace virsy, brak mocy.

Postprzez leiszman » 17 kwi 2011, 18:32

Zauważyłem że nie działa mi żaden z virsów 2 i 3 oraz ze mam ułamany wężyk ten co idzie od metalowego króćca 1 łączony gumowym przewodzikiem do plastikowej banieczki bym go wymienił tylko jak sciagnelem przewodzik to w tym przewodzie jest ułamany czubek który wchodzi do tej banieczki
Obrazek


Obrazek

tak mi się wydaje ze dana część na 2 rysunku właśnie znajduje się pod kolektorem ssącym i teraz mam pytanie jak ją wymontować czy da się bez demontażu kolektora ssącego i czy ma to wpływ na działanie virsów
Mazda Xedos 2.0l V6 24V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 19:04
Posty: 140 (1/0)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 93r. gaz II

gg:2000506

Postprzez mx6sc » 18 kwi 2011, 15:18

ta "banieczka" to zawór kierunkowy – wymień go
tak te elementy są pod kolektorem i nie da się ich wymienić bez zdejmowania całości
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez Fedu » 18 kwi 2011, 18:15

Zawsze się zastanawiałem po co są te dwa czarne pudełeczka.... u mnie jest jeden... ułamał się króciec. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez kriskus » 18 kwi 2011, 21:52

Te pudełeczka o ile się nie mylę to zbiorniki podciśnienia. Też miałem tam coś ułamane, udało mi się kupić używane (i tu pozdrowienia dla jedrzeja07).

Wszystkie te króćce i wężyki podciśnieniowe z wiekiem stają się kruche i trzeba uważać majstrując przy nich.

leiszman – sprawdź też przy okazji połączenia wężyków przy VRISach. Może ktoś coś pomylił? O to w naszych autach nietrudno. Schemat jest tu gdzieś na forum i to w kilku miejscach.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez leiszman » 18 kwi 2011, 22:59

czy ten schemacik będzie pasował idealnie do mojego silnika czy tylko częściowo


http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=755f4142f380e253
Mazda Xedos 2.0l V6 24V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 19:04
Posty: 140 (1/0)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 93r. gaz II

gg:2000506

PostTen post został usunięty przez Gość 19 kwi 2011, 16:28.
Powód: podwojny post

Postprzez jedrzej07 » 19 kwi 2011, 08:02

to jest dokladnie ten schemat. Ja wedlug niego sprawdzalem i poprawialem swoje podcisnienia. I wszystko jest ok
(i tu pozdrowienia dla jedrzeja07).
dzieki kriskus za pozdrowienia ;) rowniez pozdrawiam
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez lukkil » 19 kwi 2011, 23:54

ja ułamałeem ten węzyk z prawej strony przy zdejmowaniu kolektora (teraz już nie odkecam od kolektora tych rurek :) ) – skleiłem to jakoś i po zimie zaczęło mi syczeć czyli puściło – denerwujący ten pisk jest – pomyślałem że zakleje to tym klejem czarnym do szyb – nie powinno puścić :D

co do Vrisów – w serwisówce jest opisana procedura sprawdzenia vrisów.

powodzenia.
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez Memek135 » 20 kwi 2011, 00:20

Vrisy otwierają się bodajże po przekroczeniu 5 tys. obrotów i widać to gołym okiem czy się dociskają po przygazowaniu, jak są dobrze podłączone podciśnienia to powinno wszystko chodzić cacy. Są jeszcze solenoidy vrisów, jak nie będą sprawne to nie będą przepuszczać powietrza i vrisy też nie będą działać, ale gdyby nie działały to wyświetliły by się jako błędy w ECU.
www.autoserwismurawski.pl
Auto Serwis Murawski tel. 798486363
Auto Detailing – polerowanie lakieru, zabezpieczenie lakieru, przygotowanie aut do sprzedaży tel. 797582595
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2009, 17:42
Posty: 34
Skąd: Olsztyn/Giżycko
Auto: 323 BG Protege 1.8 91 r. / Xedos 6 2.0 V6 92 r. LPG

Postprzez kriskus » 20 kwi 2011, 10:31

Memek135 napisał(a):Vrisy otwierają się bodajże po przekroczeniu 5 tys. obrotów i widać to gołym okiem

A dokładniej:
0-3250 zamknięte oba
3250-4250 otwrty vris#1
4250-6250 otwarte oba vris#1 i 2
6250-7500 oba zamknięte

Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez leiszman » 27 kwi 2011, 23:14

po zdjęciu kolektora ssącego trzeba założyć nowe uszczelki czy mogą być stare (używamy silikonu)?
pytam bo nie wiem czy zakupić czy z powrotem stare założyć, ostatnio były wymieniane w grudniu przy kompletnym rozrządzie ale nie przez zemnie
– skąd można ściągnąć tą serwisówke do sprawdzenia vrisów
Mazda Xedos 2.0l V6 24V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 19:04
Posty: 140 (1/0)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 93r. gaz II

gg:2000506

Postprzez lukkil » 1 maja 2011, 11:13

uszczelki raczej nowe bym założył :)
co do serwisówki to wieczorkiem Ci wrzuce na serwer
pozdro
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez leiszman » 1 maja 2011, 22:19

lukkil wrzuciłeś mi tą serwisówke ?
Mazda Xedos 2.0l V6 24V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 19:04
Posty: 140 (1/0)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 93r. gaz II

gg:2000506

Postprzez lukkil » 2 maja 2011, 09:49

Kod: Zaznacz cały
http://www.sendspace.pl/file/86bff12573ad568271879d3


jest to opisane w dziale F2 od str 61

powodzenia!
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez grzesiek1989cz » 6 maja 2011, 23:41

powiedzcie mi taka rzecz:)ja ta puszeczke ominalem wezykiem:)bo tez mam nieszczelna:)i teraz vrisy dzialaja tylko nie wiem czy przy odpowiednich obrotach i czy to tak moze byc zrobione obejscie wezykiem:)doradzicie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez leiszman » 6 maja 2011, 23:56

ja zakupiłem komplet uszczelek pod kolektor ssący 34zl sztuka plus ten zaworek okrągły 10zl allegro 5 godz spokojnej robotki i wszystko chodzi jak ta lala virsy działają idealnie przy okazji pozmieniałem niektóre wężyki a teraz mecze się z http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=127&t=25537&start=40 i tu mi się ręce załamują brak pomysłów nie wiem czego się czepnać

lukkil-wielkie dzięki browarek przy okazji
Mazda Xedos 2.0l V6 24V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 19:04
Posty: 140 (1/0)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 93r. gaz II

gg:2000506

Postprzez grzesiek1989cz » 7 maja 2011, 00:24

powiedz mi jaki zaworek kolego:)mowisz mi o tej puszcze pod kolektorem?jak znalazles to na allegro pomocy:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez leiszman » 7 maja 2011, 00:28

proszę http://allegro.pl/mazda-xedos-rezonator-zbiornik-listwy-wtryskowej-i1578596887.html jak chcesz pozmieniać wężyki to musisz delikatnie ponacinać najlepiej skalperem kawałek po kawałku nie radze zdejmować na siłe bo wężyki z starości i ciepła posztywniały i mocno się trzymają łatwo pękają razem z króćcami
Mazda Xedos 2.0l V6 24V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 19:04
Posty: 140 (1/0)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 93r. gaz II

gg:2000506

Postprzez grzesiek1989cz » 7 maja 2011, 08:50

tylko ze ja mam kolego mazde 323f ba z silnikiem kf v6 2.0:)jesli to nie robi roznicy to podpial bym nawet narazie bez zdejmowania kolektora :)tylko mi sie wydaje ze ta puszeczka jest u mnie inna troche:)prosze o szybka odpowiedz:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez Piotr_ » 7 maja 2011, 21:52

grzesiek1989cz napisał(a):tylko ze ja mam kolego mazde 323f ba z silnikiem kf v6 2.0:)jesli to nie robi roznicy to podpial bym nawet narazie bez zdejmowania kolektora :)tylko mi sie wydaje ze ta puszeczka jest u mnie inna troche:)prosze o szybka odpowiedz:)


te puszeczki są identyczne.w KL 2,5 też są takie same bo ja od takiego właśnie mam u siebie :P
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6