Pomóżcie!!!
Odkręcenie koła pasowego na wale.
Strona 1 z 1
Witam problem jest taki ja w temacie. Moja mazda nie dawno straciła silnik wiec kupiłem drugą i wybrałem już oba silniki (nie było to takie straszne jak mi sie wydawało
) lecz teraz pojawił sie problem z tym wałem ponieważ ani w jednym ani w drugim silniku ta śruba nie chce zejść. Na chłopski rozum powinien tam być lewy gwint ale może sie myle.Nie mam juz pomysłu jak to odkręcić próbowałem zablokować te koło i kręcić śrube później kluczem pneumatycznym ale też ani dgrnie. obawiam sie żeby wymienić rozrząd bd musiał zamontować silnik i wtedy bd kręcić rozrusznikiem, chyba że ktoś ma inne pomysły. Pozdrawiam Łukasz.
Pomóżcie!!!
Pomóżcie!!!
- Od: 4 gru 2010, 18:07
- Posty: 30
- Skąd: Kętrzyn W-M
- Auto: Opel omega MV6, Citroen berlingo 1,6 hdi, Megane 1,4 (porażka), Mazda Xedos 2,0 v6 140 km
jak dobrze rozumiem to chodzi ci o główna śrubę koła pasowego
jeśli tak to ma ona prawy gwint
jak masz koło zamachowe na silniku to wkręcił bym śrubę w blok silnika tom od przykręcenia skrzyni która jest najbliżej koła zamachowego i zblokował bym koło dużym płaskim śrubokrętem zapierając się o tą śrubę
potem wziął bym odpowiedni klucz chyba 21 na niego rurę i mocno się zaparł aż się odkręci
jak masz koło zamachowe na silniku to wkręcił bym śrubę w blok silnika tom od przykręcenia skrzyni która jest najbliżej koła zamachowego i zblokował bym koło dużym płaskim śrubokrętem zapierając się o tą śrubę
- Od: 27 kwi 2009, 20:42
- Posty: 207
- Skąd: skierniewice
- Auto: volvo 850
ok panowie pomysły macie dobre ale zapomniałem na poczatku napisać ze popierwsze silnik wyciągnąłem razem ze skrzynią automat i nie chce jej odkrecać zeby nie zapowietrzyć skrzyni. a jeśli chodzi o te gwinty to ktos kto to wcześniej odkęcał rozłamał te gwiny. są pękniete wzdłuż oba. Przepraszam ze nie uzupełniłem swojej wcześniejszej wypowiedzi
- Od: 4 gru 2010, 18:07
- Posty: 30
- Skąd: Kętrzyn W-M
- Auto: Opel omega MV6, Citroen berlingo 1,6 hdi, Megane 1,4 (porażka), Mazda Xedos 2,0 v6 140 km
Niestety nie udało się odkręcić śruby w garażu bałem się blokować wieniec zebaty aby nie uszkodzić obudowy od skrzyni. więc porzyczyłem przyczepkę i pojechałem do wulkanizacji duzy klucz pneumat. i poszło
ale dzieki za rady pozdrawiam Łukasz
- Od: 4 gru 2010, 18:07
- Posty: 30
- Skąd: Kętrzyn W-M
- Auto: Opel omega MV6, Citroen berlingo 1,6 hdi, Megane 1,4 (porażka), Mazda Xedos 2,0 v6 140 km
witam dziś z kolega {świetny mechanik} mieliśmy zamiar wymienić rozrząd,przejdę do rzeczy,nie znam się kompletnie wiec wybaczcie,jak zblokować wał żeby odkręcić dolna cześć rozrządu chodzi mi o dolna śrubę która jest nad rolkami rozrządu ? może jest jakiś inny sposób ?/proszę o pomoc Pozdrawiam 
rrrobson napisał(a):Chodzi ci o śrubę na wale korbowym ? Podłączam się pod temat.
Ja będę jutro zmieniał rozrząd w moim 1,6 i tą śrubę mam zamiar potraktować pneumatem. Zobaczymy co z tego będzie
tak właśnie,młotem to i ja bym chciał ale go nie mam ;/
A nie mając pneumata...zdjąć koło, wyciągnąć wtyczke z aparatu zapłonowego. wziąć sztywne pokrętło z odpowiednią nasadką, zablokować w odpowiednią stronę o półośkę, dosłownie pyknąć rozrusznikiem i po sprawie.... 

- Od: 25 paź 2008, 22:07
- Posty: 269
- Skąd: EPI
- Auto: xedos6v6, Bmw G20, A6 C7
to w 1.6 przy rozrzadzie jest tyle miejsca by klucz pneumatyczny zmieścić? w 2.0 chyba taka opcja nie przejdzie
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6