Kody błędów (dwu- i czterocyfrowe)
Ja się wczoraj zdziwiłem. Naprawiony miałem czujnik Halla a miałem błędy 3,16,17,24,41. Sondy wymieniałem wcześniej ale błędy zostały. Wczoraj kasuje błędy po tej naprawie i patrzę, a tu zostały mi tylko 16 i 41. Nie wiem czemu dopiero teraz mi zniknęły te błędy sond, ale jestem z tego powodu bardzo zadowolony. Niedługo zabieram się za przeczyszczenie zaworu EGR, oby pomogło na ten błąd nr 16. 
- Od: 6 sty 2010, 22:36
- Posty: 57
- Skąd: Kraków
- Auto: Był: Mazda Xedos 6 2.0 V6 95' + LPG
Jest: Toyota Corolla E11 1.4 98'
Hmm od czego by tu zacząć... No więc po wyczyszczeniu zaworu EGR zabrałem się za ponowny montaż, po ponad godzinnej walce z montażem zaworu i podlaczeniu reszty odpalilem auto i...
Auto odpalilo, ale obroty szalaly, falowaly itd. Sprawdziłem podłączenie wszystkich czujników, czy przypadkiem czegos nie pominalem i dalej to samo. Ustawilem tps, bawilem sie srubka bypassu i bylo chwilowo dobrze, ale jak tylko ruszylem i kawalek sie przejechalem do obroty mimo ze ustawiane byly na 700-800 schodzily na 200-300, silnik chodzil jakby na nie wszystkich garach, charakterystycznie pyrkal. Sprawdzilem bledy i nadal wywalalo mi błąd EGR. Zwątpiłem... ale postanowiłem zamówić nowy EGR, falowanie obrotów tłumaczyłem sobie niesprawnym egrem zawieszonym w pozycji otwartej. Dziś przyszedł uzywany EGR zamowiony na allegro z jakiego szrotu. I znowu demontaż i montowanie zamowionego zaworu. Odpalam i nic, a nic się nie zmieniło. Błąd dalej pokazuje a obroty skaczą jak oszalałe. Już miałem położyć się pod kołem i poprosić sąsiada żeby po mnie przejechał, gdy pomyślałem, że sprawdzę jeszcze tylko wszystkie podciśnienia według schematu który sobie wydrukowałem z forum. Okazało się, że podciśnienia były dziwnie poplątane, niezgadzały się wszystkie, więc podłączyłem jak na schemacie, odpaliłem i jakież było moje zdziwienie, że autko chodzi jak należy. Nie jestem w 100% pewny czy już EGR się nie pokazuje, robiłem test ale coś już mam z gniazdem od tego sprawdzania i mi nie zawsze dioda łapie sygnał, póki co nic nie pokazało, jutro będę wiedział na 100%. Ogólnie żałuję, że nie zacząłem od tych podciśnień bo zmarnowałem 4 dni i straciłem tyle nerwów, że głowa mała. Czy spalanie spadło okaże się na dniach.
Invi jeśli chcesz to mogę Ci pomóc w sprawie EGR i błędu 41, bo to chyba vris a to też przerabiałem przy okazji wymiany EGR i można to sprawdzić.

Invi jeśli chcesz to mogę Ci pomóc w sprawie EGR i błędu 41, bo to chyba vris a to też przerabiałem przy okazji wymiany EGR i można to sprawdzić.
www.autoserwismurawski.pl
Auto Serwis Murawski tel. 798486363
Auto Detailing – polerowanie lakieru, zabezpieczenie lakieru, przygotowanie aut do sprzedaży tel. 797582595
Auto Serwis Murawski tel. 798486363
Auto Detailing – polerowanie lakieru, zabezpieczenie lakieru, przygotowanie aut do sprzedaży tel. 797582595
- Od: 19 kwi 2009, 17:42
- Posty: 34
- Skąd: Olsztyn/Giżycko
- Auto: 323 BG Protege 1.8 91 r. / Xedos 6 2.0 V6 92 r. LPG
ha, zaraz mi sie tak wydawalo ze chodzi o podcisnienia 
gregorg jak sie postarasz to wlozysz reke miedzy komore sciane grodziowa a silnik, i troche wyobrazni i to opanujesz, przewod po przewodzie i gotowe
gregorg jak sie postarasz to wlozysz reke miedzy komore sciane grodziowa a silnik, i troche wyobrazni i to opanujesz, przewod po przewodzie i gotowe
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002

- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2049 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Korzystałem z tego schematu:

Przed chwilą sprawdzałem błędy ECU, dioda zapaliła się 3 razy po czym zgasła i nie pokazała już żadnych błędów. Błąd EGR zlikwidowany
Co do podciśnień to u mnie był problem z tymi oznaczonymi na brązowo i wchodzącym do obudowy filtra powietrza (różowy). Po zdjęciu dolotu są widoczne i jest do nich dość prosty dostęp. Jeśli chodzi o podciśnienia vrisów i solenoid vrisów to jest trochę trudniej, ale da się
Wygodnie jest zdjąć sobie rozpórkę i rękę przepchnąć z lewej strony silnika aż za silnik. Jest to jedyne miejsce gdzie jest jakaś przestrzeń na włożenie ręki. Ogólnie cała operacja musi być robiona w ciemno i macanko musi wystarczyć
Jedrzej07 dzięki za wskazówkę co do podciśnień. Żałuję, że ich sprawdzenie zostawiłem sobie na koniec...

Przed chwilą sprawdzałem błędy ECU, dioda zapaliła się 3 razy po czym zgasła i nie pokazała już żadnych błędów. Błąd EGR zlikwidowany
Co do podciśnień to u mnie był problem z tymi oznaczonymi na brązowo i wchodzącym do obudowy filtra powietrza (różowy). Po zdjęciu dolotu są widoczne i jest do nich dość prosty dostęp. Jeśli chodzi o podciśnienia vrisów i solenoid vrisów to jest trochę trudniej, ale da się
Jedrzej07 dzięki za wskazówkę co do podciśnień. Żałuję, że ich sprawdzenie zostawiłem sobie na koniec...
www.autoserwismurawski.pl
Auto Serwis Murawski tel. 798486363
Auto Detailing – polerowanie lakieru, zabezpieczenie lakieru, przygotowanie aut do sprzedaży tel. 797582595
Auto Serwis Murawski tel. 798486363
Auto Detailing – polerowanie lakieru, zabezpieczenie lakieru, przygotowanie aut do sprzedaży tel. 797582595
- Od: 19 kwi 2009, 17:42
- Posty: 34
- Skąd: Olsztyn/Giżycko
- Auto: 323 BG Protege 1.8 91 r. / Xedos 6 2.0 V6 92 r. LPG
Chyba mam trop jeśli chodzi o moje błędy. VRISy mi nie działają. W przyszłym tygodniu robię dokładny przegląd podciśnień. Na razie próbowałem sam się czegoś doszukać w garażu, ale dostęp jest mocno średni.
Edit: 11.03.2011
Z serii postępy.
Podciśnienia faktycznie nie były OK. I nawet nie chodzi o pozamieniane wężyki. Pourywane były króće, na które one nachodzą. Teraz jest OK i VRISy działają jak powinny. Ale... błędy ciągle są. Nawet doszły dwa nowe (16+18).
Tak więc teraz mam komplet: 10, 11, 12, 14, 16, 18.
Tu znalazłem więcej kodów, bo na ogół na forum nie ma ani 11, ani 18:
http://alflash.com.ua/dtcmazda.htm
Pomijając EGR, który kiedyś był zaślepiany, zastanawiają mnie błędy TPS. Czy one mogą być powodowane przez jego złe wyregulowanie? No i nie wiem czy najpierw próbować regulować TPS, wymieniać go czy wymienić ECU (błąd 14).
Sugestie?
Edit: 11.03.2011
Z serii postępy.
Podciśnienia faktycznie nie były OK. I nawet nie chodzi o pozamieniane wężyki. Pourywane były króće, na które one nachodzą. Teraz jest OK i VRISy działają jak powinny. Ale... błędy ciągle są. Nawet doszły dwa nowe (16+18).
Tak więc teraz mam komplet: 10, 11, 12, 14, 16, 18.
Tu znalazłem więcej kodów, bo na ogół na forum nie ma ani 11, ani 18:
http://alflash.com.ua/dtcmazda.htm
Pomijając EGR, który kiedyś był zaślepiany, zastanawiają mnie błędy TPS. Czy one mogą być powodowane przez jego złe wyregulowanie? No i nie wiem czy najpierw próbować regulować TPS, wymieniać go czy wymienić ECU (błąd 14).
Sugestie?
to może ja powiem inaczej ... jeżdżę bardzo dynamicznie – vrisy chodza prawie non stop – w mieście za 100zł przejeżdzam 100kilometrów natomiast w trasie za 100zł przejeżdzam 200-220 kilometrów – leję głównie 98 z BP . Nie mam instalacji gazowej – silnik bierze znikome ilości oleju tj jakieś 0,5 litra na 3 tyśki. Jeżdżę na mobilu 10x40 próbowałem kiedyś jeździś oszczednie po mieście aby sprawdzić minimalne spalanie, ale się nie udało – zawsze jakaś ciota musi jechać wolniej i muszę pokazać jej jak powinno się jeździć kręcąc tuz przed nim xedka do 6500rpm. Raz w życiu udało mi się pojechać do Kętrzyna trybem super economic mode ( nie przekraczając 110km/h) – nie wciskając gazu do końca – płynnie ruszając – DAJĄC SIĘ WYPRZEDZAĆ :/ i byłem zszokowany, że xedek spalił jakieś 7-7,5 litra benzy na 100km
Reasumując wg mnie wszystko zależy od tego jak kto jeździ – ja jeszcze nie dorosłem do spokojnego ruszania ze świateł, czy oszczędnej jazdy – może ludzie którzy mówią " jeżdżę dynamicznie i pali mi 12 w mieście" po prostu nie wyciskają wszystkiego czego fabryka dała
Mam xedka dokładnie rok i tydzień
przez ten czas koszt samej benzyny to 22.000zł brutto
kocham go jednak MOOOCNO i mino kilku prób przejścia na passata 2008 w dieslu – nie wydoliłem finansowo ( na szczęście
Niech kolega (grafik) z ciemnego xedka z blachami NOL na xenonie ( widzieliśmy się na ostatnim spotkaniu japończyków ) się odezwie na facebooku – andrzej wodejszo , lub komorce – mam kilka pytań 511 830 979 )
Pozdrowienia ze słonecznego Olsztyna – trzeba wyjść z pracy i dać troszkę ognia misiowi
Niech kolega (grafik) z ciemnego xedka z blachami NOL na xenonie ( widzieliśmy się na ostatnim spotkaniu japończyków ) się odezwie na facebooku – andrzej wodejszo , lub komorce – mam kilka pytań 511 830 979 )
Pozdrowienia ze słonecznego Olsztyna – trzeba wyjść z pracy i dać troszkę ognia misiowi
- Od: 24 wrz 2008, 23:29
- Posty: 150
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Xedos V6, wcześniej 626 GE 97
A mi cholera pali benzynki od 15 do 20 po miescie i co ciekawsze- przy dynamiczniejszej jezdzie pali 15 i w sumie przy temperaturach blizszych 0, a 20 chleje jak jezdze do 2-3tys max i przy wiekszych mrozach. Tez cos jest nie tak, ale u mnie stawialbym na sonde, bo jej nie wymienialem jeszcze wogole 
Mazda Xedos 6 2.0 V6 24V DOHC 144KM
- Od: 19 gru 2009, 13:54
- Posty: 5
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 24V DOHC
No ja już mogę tylko potwierdzić, że spalanie spadło z 17 litrów LPG w mieście do 12
Styl jazdy raczej ekonomiczny, taki jaki wypracowałem sobie w czasie kiedy palił mi 17. Nareszcie mogę trochę przycisnąć i nie martwić się o wysokie spalanie. Pytanie tylko co miało większy wpływ na to, że tyle mi żłopał: czy to przez źle podłączone podciśnienia czy może przez błąd ECU, a konkretnie błąd EGR i działanie auta w trybie serwisowym (jeżeli w ogóle chodził w takim trybie)? Stawiałbym jednak na winę podciśnień. Podejrzewam, że teraz przy prawidłowo podłączonych podciśnieniach gdybym odłączył wtyczkę EGR i spowodowałbym tym samym błąd w ECU to spalanie nie wzrosłoby lub wzrosłoby nieznacznie.
www.autoserwismurawski.pl
Auto Serwis Murawski tel. 798486363
Auto Detailing – polerowanie lakieru, zabezpieczenie lakieru, przygotowanie aut do sprzedaży tel. 797582595
Auto Serwis Murawski tel. 798486363
Auto Detailing – polerowanie lakieru, zabezpieczenie lakieru, przygotowanie aut do sprzedaży tel. 797582595
- Od: 19 kwi 2009, 17:42
- Posty: 34
- Skąd: Olsztyn/Giżycko
- Auto: 323 BG Protege 1.8 91 r. / Xedos 6 2.0 V6 92 r. LPG
Memek135 napisał(a):No ja już mogę tylko potwierdzić, że spalanie spadło z 17 litrów LPG w mieście do 12Styl jazdy raczej ekonomiczny, taki jaki wypracowałem sobie w czasie kiedy palił mi 17. Nareszcie mogę trochę przycisnąć i nie martwić się o wysokie spalanie. Pytanie tylko co miało większy wpływ na to, że tyle mi żłopał: czy to przez źle podłączone podciśnienia czy może przez błąd ECU, a konkretnie błąd EGR i działanie auta w trybie serwisowym (jeżeli w ogóle chodził w takim trybie)? Stawiałbym jednak na winę podciśnień. Podejrzewam, że teraz przy prawidłowo podłączonych podciśnieniach gdybym odłączył wtyczkę EGR i spowodowałbym tym samym błąd w ECU to spalanie nie wzrosłoby lub wzrosłoby nieznacznie.
czyli w normie.przy deptaniu mojej nogi spaliłby ok 15 tak samo jak mój he he
Może trzeba zmienić komputer sterujący wtryskiem gazu, jak się pytałem o sekwencje to mi powiedział znajomy gazownik żebym zainwestował 3200 a będzie super chodziła. A z tego co wiem to dużo zależy od komputera sterującego.
Moja madzia w cyklu mieszanym pali 10 benzynki
Ale z tego co czytałem o spalaniu to dużo rzeczy ma wpływ: opony, rozmiar oczywiście, rodzaj oleju nawet piszę gdzieś na oleju / ma jakieś oznaczenia/, mają wpływ nawet słabo nasmarowane przeguby czy za mocno naciągnięte paski.
Prawa fizyki hehe
Moja madzia w cyklu mieszanym pali 10 benzynki
Ale z tego co czytałem o spalaniu to dużo rzeczy ma wpływ: opony, rozmiar oczywiście, rodzaj oleju nawet piszę gdzieś na oleju / ma jakieś oznaczenia/, mają wpływ nawet słabo nasmarowane przeguby czy za mocno naciągnięte paski.
Prawa fizyki hehe
- Od: 23 lut 2011, 22:46
- Posty: 55
- Skąd: Suwałki
- Auto: Xedos 6 2,0 KF V6 99r
Jak wymieniasz czujnik położenia wałku rozrządu to wymień i wału, bo prędzej czy później on też padnie. Ja miałem identyczny problem i zrobiłem błąd wymieniając tylko czujnik położenia wałku rozrządu bo dosłownie 2 miesiące później wymieniałem czujnik położenia wału. Tak więc za jedną robotą lepiej zrobić te dwa elementy.
A objawy uszkodzenia czujnika położenia wałka rozrządu były takie że auto długo kręciło ale odpalało no i obroty skakały strasznie, jak padł czujnik położenia wału to auto już wogóle nie odpaliło.
A objawy uszkodzenia czujnika położenia wałka rozrządu były takie że auto długo kręciło ale odpalało no i obroty skakały strasznie, jak padł czujnik położenia wału to auto już wogóle nie odpaliło.
- Od: 7 lip 2010, 21:56
- Posty: 10
- Skąd: Tczew
- Auto: Xedos6 2.0 V6 95r.
wymieniłem już czujnik położenia wału błąd zniknoł pozostały mi jeszcze dwa błędy 15 i 17 sond lambda mimo ze wymieniłem na NGK NTK OZA624-E4 1952 polecane na forum błędy te powracają po skasowaniu będę próbował zareklamować te sondy może są wadliwe
Mazda Xedos 2.0l V6 24V
bylem już u jednego gazownika na wymianę membran i stwierdził ze są padnięte sondy nie wiem tylko w jaki sposób je sprawdzał może tez na test diody, powiedzmy ze mam spaprana instalacje gazowa to czy jak wepnę się czerwonym przewodem miernika (+) w czarny przewód od sondy, a czarny miernika dotknę do (–) w akumulatorze ustawię na mierniku jakieś 1000 mV to pokaże mi czy sondy są dobre (jeśli wartości będą skakać to oznacza ze będą dobre) zgadza się czy się mylę
Mazda Xedos 2.0l V6 24V
Hazu napisał(a):Wadliwa jest twoja instalacja gazowa.
Tez mam blad 15 i lpg .Co ma do tego lpg

[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6