Olej w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego.
Mam kłopot .... Zauważyłem na mirce płynu chłodniczego w M. Xedos 6 2.0 V6 rok 1992 obecność gęstej mazi. Przypomina to zgęstniały olej. Specjalnych objawów nie widzę, ale czy może to być uszkodzenie uszczelki pod głowicą (którąś). Poza tym jeżdżę na gazie sekwencyjnym od roku i mam ubytki oleju w wymiarze dwa litry na ok. 15 000 km.
Może ktoś ma jakąś teorię? Dodam jeszcze, że zaobserwowałem mały wyciek płynu chłodniczego oraz oleju w okolicy filtra oleju. Pozdrawiam wszystkich.
Może ktoś ma jakąś teorię? Dodam jeszcze, że zaobserwowałem mały wyciek płynu chłodniczego oraz oleju w okolicy filtra oleju. Pozdrawiam wszystkich.
- Od: 9 sie 2005, 15:57
- Posty: 31
- Auto: Xedos 6 2.0 V6 KF CA '92r LPG
MPV LX 3.0 V6 '04r
Istnieje możliwość, że masz wydmuchaną uszczelkę pod jedną z głowic, ale jakoś lekko w to powątpiewam. Taki syfek w zbiorniczku wyrównawczym jest spowodowany wieloletnią eksploatajcą pojazdu bez całkowitej wymiany płynu chłodzącego wraz z tym w zbiorniczku wyrównawczym. Jeśli masz czas i miejsce, to oczyść ten zbiorniczek i sprawdź ponownie. Jeśli sytuacja się powtórzy, to masz wydmuchaną uszczelkę pod głowicą.
Możesz jeszcze sprawdzić, czy w chłodnicy jest podobna maź, czy po odkręceniu korka od chłodnicy widać bąbelki, itp.
Nieszczelność oleju i płynu radzę zlikwidować. Wtedy upewnisz się, jakie jest realne spalanie oleju. Zwróć uwagę, że auta na gazie bardzo często trochę (trochę więcej) oleju potrafią spalić. Na dodatek masz fałkę, więc to również sprzyja ubywaniu oleju.
2l na 15kkm. To jest 133ml na 1kkm. Niektórym pali litr na 1kkm, więc jakiejś wielkiej tragedii nie ma, ale to w żadnym przypadku nie oznacza, że masz trywializować problem.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Możesz jeszcze sprawdzić, czy w chłodnicy jest podobna maź, czy po odkręceniu korka od chłodnicy widać bąbelki, itp.
Nieszczelność oleju i płynu radzę zlikwidować. Wtedy upewnisz się, jakie jest realne spalanie oleju. Zwróć uwagę, że auta na gazie bardzo często trochę (trochę więcej) oleju potrafią spalić. Na dodatek masz fałkę, więc to również sprzyja ubywaniu oleju.
2l na 15kkm. To jest 133ml na 1kkm. Niektórym pali litr na 1kkm, więc jakiejś wielkiej tragedii nie ma, ale to w żadnym przypadku nie oznacza, że masz trywializować problem.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Zasugerowano mi również, że może to być rozszczelnienie podstawy filtra oleju. Podobno (i widać to na schemacie silnika) przepływa przez nią płyn chłodniczy. Żeczywiście wchodzą tam dwie rurki od płynu i w ty właśnie miejscu zlokalizowałem wyciek oleju i płynu cyhłodniczego. Czy to możliwe aby tam przedostawał się olej do płynu?
- Od: 9 sie 2005, 15:57
- Posty: 31
- Auto: Xedos 6 2.0 V6 KF CA '92r LPG
MPV LX 3.0 V6 '04r
Tam jest chłodniczka oleju – czyli układ chłodniczy silnika chłodzi również olej. Ciśnienie oleju jest większe niż wody, więc taka możliwość – choć mało realna – to istnieje. Nieszczelności musiałyby być jakoś nietypowo zbieżne ze sobą – i to jest mało prawdopodobne. Ale możliwe oczywiście.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Witam
Chciałbym odświerzyć ten temat i się dołączyć do tematu a mianowicie ja mam też takie objawy z tym że ja mam tą maź w całym układzie chłodzącym już od około roku dodam że uszczelki pod głowicami są nówki od pół roku a układ cały był płukany już 3 razy i wydaje mi się że to może być podstawa filtra oleju ponieważ takie objawy miałem z poprzednim silnikiem zanim kupiłem obecny a mechanik przekładał mi m. in. to dlatego też wydaje mi się że jest to najbardziej prawdopodobna rzecz w której może mieszać sie płyn z olejem ponieważ w tej podstawie płyn krąży i chłodzi olej ale mechanikiem nie jestem i się nie znam i mam prośbę do wszystkich o pomoc w tej sprawie bo jestem już zrezygnowany i nie wiem co mam o tym myśleć
Chciałbym odświerzyć ten temat i się dołączyć do tematu a mianowicie ja mam też takie objawy z tym że ja mam tą maź w całym układzie chłodzącym już od około roku dodam że uszczelki pod głowicami są nówki od pół roku a układ cały był płukany już 3 razy i wydaje mi się że to może być podstawa filtra oleju ponieważ takie objawy miałem z poprzednim silnikiem zanim kupiłem obecny a mechanik przekładał mi m. in. to dlatego też wydaje mi się że jest to najbardziej prawdopodobna rzecz w której może mieszać sie płyn z olejem ponieważ w tej podstawie płyn krąży i chłodzi olej ale mechanikiem nie jestem i się nie znam i mam prośbę do wszystkich o pomoc w tej sprawie bo jestem już zrezygnowany i nie wiem co mam o tym myśleć
- Od: 22 gru 2007, 12:59
- Posty: 13
- Auto: Mazda xedos6 2.0 v6
dziś wstałem Madziulkę odpaliłem i w drogę na początku obroty mi zaczęły falować na jałowym gdy stałem na światłach(1200-2500) potem zauwarzyłem że temp. coś bardzo szybko rośnie i zapach płynu. Zatrzymałem się zaglądam pod machę odkręcam korek płynu a tam piana i maź biała
. Zakręciłem odpaliłem motor i jak odkręcałem na odpalonym to bardzo pluło
, więc chyba uszczelka padła pod głowicą co o tym myślicie? Czy ktoś mógłby zapodać zbliżonymi kosztami naprawy . Będę chciał sam to zrobić. Czy ktoś z okolicy mógłby mi pomóc w razie czego
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
Obroty falują bo masz mało płynu chłodniczego.
Płynu masz mało, bo przepala go silnik, przez wypierdzianą uszczelkę pod głowicą. Najgorsze jest to, że nie wiesz którą i musisz zmienić dwie.
Objawy pierwszy to maź na korku, sprawdź jeszcze zbiornik wyrównawczy oraz bagnet, tam tez zbiera się maź. Na bagnecie jeśli pojawi się białawy "glut" to tez oznaka, że płyn dostaje się do oleju.
Naprawa to różnie zależy od miejsca, mechanika itp.
Płynu masz mało, bo przepala go silnik, przez wypierdzianą uszczelkę pod głowicą. Najgorsze jest to, że nie wiesz którą i musisz zmienić dwie.
Objawy pierwszy to maź na korku, sprawdź jeszcze zbiornik wyrównawczy oraz bagnet, tam tez zbiera się maź. Na bagnecie jeśli pojawi się białawy "glut" to tez oznaka, że płyn dostaje się do oleju.
Naprawa to różnie zależy od miejsca, mechanika itp.
Ostatnio edytowano 25 lut 2011, 21:31 przez Ozzy, łącznie edytowano 1 raz
Be Quick Or Be Dead
- Od: 7 maja 2008, 20:33
- Posty: 96
- Skąd: Wrocław
- Auto: Xedos 2.0V6 92.
hej Ozzy na bagnecie jest glut biały i na korku maź. To sprawdziłem od razu po zatrzymaniu madzi i potwierdziły się moje obawy. Ale czy to możliwe że stało się to tak z dnia na dzień?. interesują mnie ewentualne koszty uszczelek bo robociznę będę sam wykonywał. Mam parę generalek za sobą ale jest to moja pierwsza vka. Fakt jest taki ,że płynu mi ubywało po troszeczku dolewałem co jakiś czas niecałe pół szklanki wody ale znajdowałem drobne wycieki więc je usuwałem( myślałem że to jest przyczyna, ale wychodzi na to że nie do końca). Czy demontaż głowic jest problematyczny?.
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
Skoro czasem brakowało płynu to po prostu pewnie przegrzałeś silnik albo głowica pękła.
Wszystko tak jak w każdym innym silniku tylko dwa razy więcej roboty.
LAJCIK29 napisał(a):Czy demontaż głowic jest problematyczny?.
Wszystko tak jak w każdym innym silniku tylko dwa razy więcej roboty.
myślę że nie przegrzałem silnika bo temp to Ja bardzo pilnuję. wskazówka nigdy mi nie weszła wyżej niż zawsze tzn. 3/4 białej skali. Mam nadzieję że nie masz racji z pęknięciem głowicy
jutro mam nadzieje że bede miał czas na rozbiórke to wszystko się wyjaśni
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
Gromadzenie się mazi to nie jest szybki proces, tylko rozłożony w czasie. Możliwe, że wywalało chłodziwo przez zbiornik wyrównawczy ,gdy do układu dostawało się powietrze przez wywalone uszczelki, bądź jak wspomniał Haziu, pęknięcia w głowicy. Dodaj płyn który został przepalony i to daje już duże ubytki w ilości płynu chłodniczego. Ja stawiam na uszczelki ,maź na korku i na bagnecie, bulgotanie płynu po zdjęciu korka – to wręcz książkowe objawy świadczące o trafności mojej tezy. Mogę się jednak mylić choć nie sądzę
Rozsądnie będzie, jak już ściągniesz głowice, to należało by je sprawdzić na wypadek możliwych pęknięć, a tego na oko nie zrobisz tylko na odpowiednim sprzęcie.
Następnie przypomnij sobie ile dolewałeś oliwy, możne od razu wymienisz pierścionki, tak aby remoncik był raz i konkretny .
Rozsądnie będzie, jak już ściągniesz głowice, to należało by je sprawdzić na wypadek możliwych pęknięć, a tego na oko nie zrobisz tylko na odpowiednim sprzęcie.
Następnie przypomnij sobie ile dolewałeś oliwy, możne od razu wymienisz pierścionki, tak aby remoncik był raz i konkretny .
Be Quick Or Be Dead
- Od: 7 maja 2008, 20:33
- Posty: 96
- Skąd: Wrocław
- Auto: Xedos 2.0V6 92.
Witam. Jeśli stało się to z dnia na dzień to może być problem bo napewno trzeba będzie głowice szlifnąć. U mnie z deczka ubywa płynu ale nie robią się gluty, wcześniej miałem podobny problem w skodzie, na korku wlewu oleju robiła się maź ale zawsze zimą.
A w v-ce wiadomo trzeba kupić 2 uszczelki no i jak wspomniano już, lepiej zerknąć na pierścionki.
A w v-ce wiadomo trzeba kupić 2 uszczelki no i jak wspomniano już, lepiej zerknąć na pierścionki.
- Od: 7 lip 2010, 21:56
- Posty: 10
- Skąd: Tczew
- Auto: Xedos6 2.0 V6 95r.
Panowie Madziula mi bierze 0.5L oliwy na 10-12 tyś km. więc nie będę ruszał pierścionkow
. podpowiedzcie mi jak wypłukać silnik z tej mazi, czy są do tego jakieś cudowne preparaty? czy normalnie wodą to zrobić chodzi mi o blok silnika ,głowice i układ chłodzenia
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
Jest specjalny płyn do czyszczenia całego układu.
http://allegro.pl/k2-radiator-flush-pre ... 64228.html ten akurat jak piszą do chłodnicy ale napewno mają na cały układ chłodzenia.

- Od: 7 lip 2010, 21:56
- Posty: 10
- Skąd: Tczew
- Auto: Xedos6 2.0 V6 95r.
ok do układu chłodzenia ten k2 spróbuję, a do układu smarowania ?
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
No tak trochę mi się pomylało, zawsze mi się to myli .Wczoraj spuściłem olej-zeszło pół litra może ciut więcej to nie istotne ale wychodzi na to że to olej wywaliło do płynu chłodniczego. Ta sytuacja nasuwa mi następne pytanie czy to aby napewno uszczelki pod głowicą???
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
bez zdjęcia głowic się ie obejdzie
.
Tak sobie czytam na ten temat na forum i coraz więcej pytań. Panowie ,,a czy może to być uszkodzona podstawa filtra oleju? Jak ją sprawdzić?
AmRoZ
Proszę nie pisać posta pod postem.
Tak sobie czytam na ten temat na forum i coraz więcej pytań. Panowie ,,a czy może to być uszkodzona podstawa filtra oleju? Jak ją sprawdzić?
AmRoZ
Proszę nie pisać posta pod postem.
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6