Obroty podczas zmiany biegów – Ten typ tak ma :)

Postprzez lukkil » 29 wrz 2010, 21:56

Zubeck napisał(a):im bardziej śruba 'bajpasa' na przepustnicy przykręcona tym bardziej hamuje silnikiem i szybko opadają obroty,
im bardziej wykręcona tym ma więcej tlenu – obroty wolniej opadają i mniej hamuje silnikiem


no tak ale wykrecajac ją podwyzszymy zapewne obroty i trzeba bedzie regulowac TPS :) i w tym sęk.

te opadanie obrotów zapewne łączy się z tym nieszczęsnym hamowaniem silnikiem (szczególnie na nizszych biegach 2) – moze dlatego xedos tak wyje na dwojce :P

jezdzilem ostatnio 406stką i tam czegoś takiego jak w Xedosie nie ma – chodzi o to hamowanie silnikiem <faja>

na początku jakoś mi to nie przeszkadzało ale po jezdzie innymi autami raczej nie powinno tak być jak w naszych Xedach – no chyba ze ten typ tak ma. Jazda powinna być płynna i tyle.
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez Zubeck » 29 wrz 2010, 22:02

lukkil napisał(a):no tak ale wykrecajac ją podwyzszymy zapewne obroty i trzeba bedzie regulowac TPS :) i w tym sęk.


no to nie za dużo podwyższyć :)
bo chyba napięcie na tps się nie zmienia kręcąc 'bajpasem'?

Ja bym chciał Nas widzieć gdybyśmy się wszyscy gdzieś spotkali z naszymi Xedosami z otwartymi maskami <rotfl> Czyste porno by było <faja>
I love this fuckin black xed
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 17:40
Posty: 285
Skąd: SRC, śląskie
Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(

Postprzez Barthek » 30 wrz 2010, 08:48

... i wszyscy schyleni pod maskami – trzeba by było na tyły uważać :P
Też jestem zdania, że trza się spotkać i to sprawdzić, ale jak patrzę na nasze miejscowości to wszyscy oddaleni po kilkaset kilosów :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Tubi » 30 wrz 2010, 09:31

No to jest fakt, z ta odległością ja nie mam praktycznie do nikogo blisko :(
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Barthek » 1 paź 2010, 14:41

usunąłem wpis... zrobiłem zły pomiar <glupek2>
W każdym razie z nowości – TPS prawidłowo ustawiony zgodnie z napięciami a tu po wyrzuceniu na luz obroty nie schodzą poniżej 1000obr, po zatrzymaniu się raz zejdą raz nie,
a jak już zejdą to tak, że prawie gaśnie, faluje od 1000 do 0 powoli się uspokaja i po jakimś czasie znowu to samo. Bądź tu mądry i pisz wiersze... :|
Druga nowość – przy prawdiłowo ostawionym TPS zgodnie z napięciami obroty opadają powoli tak jak dążyłem do tego – a kiedyś było dokładnie odwrotnie ehhhh ręce opadają...
Gdyby Xed mi się tak nie podobał to już dawno zrzuciłbym go w przepaść – najlepiej z teściem <dupa>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Tubi » 1 paź 2010, 22:54

Jutro ja z miernikiem się pobawie i dam znać co i jak :) W którym przewodzie mierzyłeś napięcie to od 0,5V?
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez lukkil » 2 paź 2010, 06:50

Tubi, jest w tym fajnym poradniku co wrzucałeś :)
Bartek, spróbuj ustawić na 0.55 lub 0.6 :)
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez Barthek » 2 paź 2010, 10:03

Po weekendzie będę próbował, bo na razie właśnie mam 0,6V na zamkniętej – zejdę na 0,5V
Na pełni otwartej jest prawidłowo 3,7V. Napięcie mierzymy na kabelku TP.
Pytanie – jak zmierzyć oporność – co trzeba ustawić na mierniku i w co się wpiąć?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Tubi » 2 paź 2010, 11:12

A ja mam pytanie w KL'ce nie będą troszkę inne napięcia niż w KF'ie?

Ok zrobiłem u siebie: na włączonym zapłonie bez trybu serwisowego ustawiłem na zamkniętej 0,5 a na w pełni otwartej 3,74 i nie widzę ,żadnej różnicy w zwalnianiu auta o tyle ile na 3 4 5 jest w miarę to na 2 strasznie hamuje... po ustawieniach sprawdziłem w trybie testowym na zamkniętej wentylator nie działa a po delikatnym ruszeniu się włącza. Skasowałem kompa i dalej tak samo chodzi jak chodził obroty również idealne i nie falują. mnie najbardziej denerwuje gdy jadę na 2 i auto jedzie na te 900-1000 obrotów i lekko wcisnę gaz to tak lekko się buja przód i tył nie nazwałbym tego szarpaniem. Ale jak wcisnę tak na 1/4 gaz to przyśpiesza normalnie...
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez gregorg » 2 paź 2010, 14:41

a jak macie ustawione przepustnice na zderzaku? czy jest całkowicie zamknięta czy ma jakąś szczeline?

tak też się zastanawiam po co jest druga ośka do linki gazu, czy jej regulacja nie ma tu jakiegos znaczenia

na którym przewodzie sprawdzacie napięcie? ja mam inne kolory niż te w angielskiej instrukcji, jak sprawdzam na pierwszym z prawej czyli u mnie żółtym to pokazuje 5V niezaleznie od polozenia
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2009, 22:37
Posty: 93
Skąd: Gorlice
Auto: Xedos 6 V6
Mazda 3 BK 1.6 Y6

Postprzez pawelc » 3 paź 2010, 06:41

bodajże drugi od prawej -żółty przewód -w KL-u jedna i druga metoda zdaje egzamin -myślę że setne volta nie maja tu znaczenia -tabelka ta z serwisówki podana jest po to aby zweryfikować uszkodzony tps poprzez pomiar napięcia i tutaj nie ma co kombinować jak wszystko jest OK...... -tak jak pisałem wcześniej myslę że macie sprawne samochody tak jak to przewidział konstruktor
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez tyr0x » 4 paź 2010, 10:30

Żeby zmierzyć napięcie musi to być żółty przewód? Mam kolor żółty ale jest on skrajnie ustawiony, a nie w środku, do tego ten kabelek nie jest cały żółty tylko ma cieńką linię fioletową czy różową.

Zgodnie z pdf'em który ktoś zarzucił, w miejscu gdzie powinien być żółty mam brązowy.
Początkujący
 
Od: 12 cze 2009, 08:34
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda Xedos 6

Postprzez Tubi » 4 paź 2010, 10:37

Drugi od prawej jak masz wtyczke podłączoną nie ważne jaki kolor masz może być nawet różowy.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez gregorg » 4 paź 2010, 15:31

Tak zgadza się, na drugim przewodzie od prawej mam 0,54-3,81 V.
Do ustawienia pozostają śruba odbojnikowa przepustnicy i napięcia linki gazu.niestety nigdzie nie znalazłem jak należy to zrobić. <płacze>
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2009, 22:37
Posty: 93
Skąd: Gorlice
Auto: Xedos 6 V6
Mazda 3 BK 1.6 Y6

Postprzez lukkil » 6 paź 2010, 00:11

moim zdaniem te obroty spadają jednak za szybko :) na filmikach z Probe GT opadają o wiele wolniej :)

mam pytanie troche z innej beczki – jakie macie obroty zaraz po odpaleniu na zimnym silniku? ja mam 2tys na ssaniu – nie za dużo?
tak samo jak odpalam na cieplym wskazówka tez idzie do 2tyś a potem opada do 650rpm
nie powinno być tak że przy odpalaniu na cieplym jest minimalnie ponad 1000 i zaraz spada?
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez sq2jul » 6 paź 2010, 00:31

Jako, ze siedzę właśnie w garażu nagrałem filmik ze startu ciepłego silnika
http://www.youtube.com/watch?feature=yo ... _g1GLEnSz8
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez lukkil » 6 paź 2010, 00:37

tak jak myślałem mam za wysoko te obroty :P
czym to można wyregulować?
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez Zubeck » 6 paź 2010, 19:41

Ja wróciłem do fabrycznego ustawienia tps <glupek2> (ślad po farbie – napięcia nie mierzyłem jeszcze) Auto ma w moim odczuciu minimalnie mniejszego buta na niskich obrotach ('głębiej' reaguje pedał gazu) ale jeździ się o wiele płynniej i po gwałtownym puszczeniu pedału gazu nie buja przód-tył, do tego obroty opadają bardzo spokojnie. Moim zdaniem nie ruszać tego ciulstwa chyba że się chce trochę podkręcić silnik ale do tego potrzebne by były utwardzone bądź fabrycznie nowe poduchy silnika by nie bujało
Wrzucam filmik z rozgrzanego silnika
http://www.youtube.com/watch?v=vkIGqDoao1Q
I love this fuckin black xed
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 17:40
Posty: 285
Skąd: SRC, śląskie
Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(

Postprzez Barthek » 11 paź 2010, 10:27

Zubeck, też wróciłem do fabrycznego ustawienia TPS-u.
Obroty szybko opadają, ale po tylu próbach i konsultacjach wiem, że ten typ tak ma.
U siebie problem uważam za "rozwiązany" bo go nigdy nie było,
ale wyjaśniliśmy przynajmniej kilka kwestii jak działa przepustnica i jej regulacja.
Po prostu Mazda nie jest tak doskonałym producentem jak się wydawało <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez tyr0x » 11 paź 2010, 11:09

Fabryczne czyli? 0.50 ma być?
Śruby od ślimaka itp jak ustawione, może jakieś foto?

Xedos jednak ma tą wielką wadę ... a szkoda.
Początkujący
 
Od: 12 cze 2009, 08:34
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda Xedos 6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6