Obroty podczas zmiany biegów – Ten typ tak ma :)

Postprzez tyr0x » 28 sie 2010, 10:57

Barthek1983 rozumiem, że robiłeś to na ciepłym silniku?

Ustawiłem cosik i już widzę poprawę, ale ... u mnie jest tak, że odpalam autko i trzyma obroty w zakresie 200-500: ja już z myślą że zgaśnie daje trochę gazu i jadę jakby gdyby nic, ustawia się chwilowo na 700. Jadę dłużej już po rozgrzaniu silnika obroty wzrastają do jakichś 850-900. Zmniejszam oborty bypassu w dół ... jadę i dalej po jakimś czasie mam 850-900 ;).

Gdzieś jeszcze mam problem, nie może jakoś zejść na niższe obroty, będę musiał popróbować.
Pytania: gdy ustawiałeś na starcie przed regulacją na najniższe obroty nie bałeś, że Ci zgasł? A może zgasł?
Czy obroty poprawiałeś po każdym z punktów czy tylko w końcowej fazie, po zajęciu się tpsem, ślimakiem, śrubą odbojnikową?

Fakt faktem, jeździ się o wiele lepiej ;p
Początkujący
 
Od: 12 cze 2009, 08:34
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda Xedos 6

Postprzez Barthek » 29 sie 2010, 13:04

Obroty poprawiałem, ale też muszę je trochę zbić teraz bo mam ok 1000 obr/min – najgorsze, że nie mam trybu serwisowego bo gdzieś jest zwarcie i nie mogę go zostawić, żeby się "nauczył" w tym trybie.
Jeśli mimo to są za wysokie to trzeba śrubę na ślimaku linki gazu cofnąć troszkę. Powolutku powolutku da się to ustawić a trudno dlatego, bo fabrycznie zostało to ustawione precyzyjnie ;)
PS. cieszę się, że jeździ się przyjemniej bo właśnie o to chodzi <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Soluks » 30 sie 2010, 21:00

tak sie zastanawiam ile po tym zabiegu Xed będzie Ci palił skoro ustawiłeś tak TPS że sterownik widzi ciągle uchyloną przepustnice i w ogóle nie odcina wtrysków które nawet przy hamowaniu silnikiem podają mniejszą dawkę paliwa a powinien wtedy włączyć się cut off czyli jadąc 100km\h wrzucając 3 bieg wskazówka schodzi (pi razy drzwi) z 5tyś i gdy silnik nie osiągnie ok 1,3tyś obrotów silnik wtedy nie dostaje ani grama paliwa i dlatego odczuwalne jest to hamowanie po to jest właśnie TPS żeby było oszczędniej – dobrze to widać jak ma się instalacje gazową staga (inne pewnie też) wtedy można zaobserwować że wtyski przy hamowaniu silnikiem są wyłączane
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez Tubi » 31 sie 2010, 07:36

Ostatnio też się nad tym zastanawiałem... Ale fakt jest faktem ,że Xed dość mocno hamuje silnikiem.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez tyr0x » 31 sie 2010, 09:19

Jako, że próbowałem trochę ustawień proponowanych przez Barthek1983 mogę napisać, że nie da się ustawić tak, aby w serwisie na wychylonym mocno w lewo silniczku krokowym nie odzywał się wentylator. Jak dla mnie to jest nie możliwe, a przecież gdyby było to zgodne z jakąś tam normą i ustawieniami w xedosie udałoby się. Przestawiłem prawie po staremu ... dlaczego? Właśnie dlatego co opisał Soluks.

Zgoda, że autko powinno przychamowywać, ale dlaczego tak gwałtownie i mocno, z górki auto na prawdę powinno się toczyć, a ono hamuje. Prawidłowo powinno lekko przyśpieszać albo przynajmiej zachowywać prędkość, przynajmiej w moim odczuciu.

Soluks jak możesz zrób zdjęcie swoich ustawień od odbojnikowej, linki gazu i tpsu. Dziwne jest, że Ty nie narzekasz a cała reszta ma problem. Widzę, że też w Gdynii można cię zastać, także prosiłbym o pomoc.
Początkujący
 
Od: 12 cze 2009, 08:34
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda Xedos 6

Postprzez Barthek » 31 sie 2010, 09:34

Soluks wręcz przeciwnie – tak ustawiłem TPS, że sterownik widzi, że klapka jest cały czas zamknięta – już bardziej nie da się TPS cofnąć w lewo. Poza tym spalania nie mierzyłem jeszcze, ale już widzę po kilometrach, że spalanie będzie ok 1L mniejsze. Wtryski u mnie też są wyłączane, bo widziałem na programie od gazu.
Widzę tylko same zalety tej operacji i wydaje mi się, że tak właśnie Xedos powinien być ustawiony – tak jak reszta normalnych samochodów na świecie ;)

tyr0x nie poddawaj się, myślę że to ustawienie TPS- które zaproponowałem jest nieprawdiłowe
w porównaniu z ustawieniem serwisowym. Dlatego tak trzeba ustawić, bo i klapka i sama przepustnica jest już powycierana wewnątrz względem nowej fabrycznej przepustnicy i puszcza powietrze wokół klapki. Jestem prawie pewien, że na nowej przepustnicy przy prawidłowo ustawionym TPS (nie dokręconym do lewej strony – tylko gdzieś po środku), klapka będzie się domykać szczelnie i wszystko będzie działac prawidłowo, ale kto jest chętny wydać 5 kafli na nową? :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez soul » 31 sie 2010, 12:10

nie chce krakać itp , ale ja z TPSem w KF też trochę walczyłęm i przy takim ustawieniu silnik nie widzi CUT-OFFa i nie odcina wtryskow, gwarantuje Ci to, ale jezeli jestes zadowolony to ok.

napiecie pewnie na tpsie jest teraz w granicy 0,9 – 1V na zamknietej. Powyzej 0,7V na zamkneitej silnik nie robi CUToffa wtryskiwaczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez gregorg » 31 sie 2010, 20:13

Zgadzam sie z Soulem , TPS masz tak ustawiony że przy zamknietej przepustnicy masz podawane wyższe napięcie, może na gazie to chodzi i odcina wtryski ale na benzynie pewnie nie. I nie szukałbym problemu w hamowaniu silnikiem, bo tak ma być, tylko w innych oporach.

Jednak nie cofnąłeś tylko przyspieszyłeś TPS...
Ostatnio edytowano 31 sie 2010, 22:10 przez gregorg, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2009, 22:37
Posty: 93
Skąd: Gorlice
Auto: Xedos 6 V6
Mazda 3 BK 1.6 Y6

Postprzez soul » 31 sie 2010, 20:18

u mnie spadaja obroty tak jak u Ciebie na filmkach w ktorych piszesz ze jest zle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Tubi » 28 wrz 2010, 11:43

Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez lukkil » 29 wrz 2010, 13:44

dobry poradnik :)
Bartek, a jakie masz napiecie na TPS'ie na zamknietej i max otwartej pzrepustnicy???

takie byc powinny:

Obrazek
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez Barthek » 29 wrz 2010, 17:31

Testuję cały czas różne ustawienia, także za jakiś czas będą kolejne spostrzeżenia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez lukkil » 29 wrz 2010, 17:34

hmm no właśnie, czekam z niecierpliwością na info bo nie wiem czy jest sens grzebać przy moim :) jednak te obroty napewno za szybko opadają :)
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez Zubeck » 29 wrz 2010, 18:49

edit
Ostatnio edytowano 12 wrz 2012, 11:15 przez Zubeck, łącznie edytowano 1 raz
I love this fuckin black xed
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 17:40
Posty: 285
Skąd: SRC, śląskie
Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(

Postprzez lukkil » 29 wrz 2010, 19:21

ja dzis sprawdze u siebie wieczorem.
Wygląda na to że masz ustawione dobrze, czy masz problem z obrotami ze opadaja za szybko?
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez gregorg » 29 wrz 2010, 20:33

nie wiem co wy macie do tych obrotów, przecież mają opadać szybko, <ok>
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2009, 22:37
Posty: 93
Skąd: Gorlice
Auto: Xedos 6 V6
Mazda 3 BK 1.6 Y6

Postprzez Barthek » 29 wrz 2010, 20:42

Niech sobie opadają nawet dwa razy szybciej, byle nie hamował tak mocno silnikiem...
W każdym razie jest to niestety w Xedzie powiązane ze sobą a zależy od:
– ustawienia TPS
– naciągu linki gazu
TPS-em chyba nie można jednak tak mocno regulować jak to zrobiłem, faktycznie pali coś za dużo benzyny, ale jak płynnie jeździ :P
Linka gazu na ślimaku – im bardziej naciągnięta tym wolniej opadają obroty, ale czy przez to komp nie myśli, że cały czas gaz jest lekko wciśnięty i też będzie palił więcej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Zubeck » 29 wrz 2010, 20:57

im bardziej śruba 'bajpasa' na przepustnicy przykręcona tym bardziej hamuje silnikiem i szybko opadają obroty,
im bardziej wykręcona tym ma więcej tlenu – obroty wolniej opadają i mniej hamuje silnikiem

EDIT:
ale warto przed wszelkimi zabiegami wyczyścić przepustnice. kto z nas tego nie robił :) tez wydawało mnie się że mam ją czystą (bo wzrokowo była) ale jak kumpel na moim pracującym, duszącym się silniku (odpieta harmonia) nawalił do przepustnicy (prawo lewo góra dół) środek do czyszczenia w sprayu (polecam z Intercars) to coś tam się odetkało te całe kanaliki i auto nabrało momentalnie wyższych obrotów – czyli wysmarkało się :)
I love this fuckin black xed
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 17:40
Posty: 285
Skąd: SRC, śląskie
Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(

Postprzez jedrzej07 » 29 wrz 2010, 21:14

a pamietasz co to za srodek?? niby mi sie tez wydaje ze jest ok (walczylem dosc dlugo zanim wyregulowalem obroty, oczywiscie po ustwieniu TPS jest niemal idealnie... obroty mi mocno spadaly momentami), teraz jest dobrze ale zawsze warto ta przepustnice przeczyscic zeby bylo jak pan Bog przykazal
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Zubeck » 29 wrz 2010, 21:23

poprosiłem o środek do czyszczenia przepustnic. koszt 19.90zl jakoś. bardzo ładnie pachniał
I love this fuckin black xed
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 17:40
Posty: 285
Skąd: SRC, śląskie
Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6