Za niskie wolne obroty

Postprzez newbie » 12 sie 2005, 10:01

Złącze MEN

bez J/W na TEN/GND pokazuje pracę sondy tlenu (jedynej dla R4 lub prawej dla V i lewej po wciśnięciu bloków)...próg przełączania to 0,5V na wyjściu sondy

z J/W pokazuje stan włączników (ważnych dla MECSu...np. do stabilizacji biegu jałowego)

To wszystko jest w W/M Tomku....

Pozdrowienia,

GF
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez tomekrvf » 12 sie 2005, 10:07

newbie napisał(a):Złącze MEN

bez J/W na TEN/GND pokazuje pracę sondy tlenu

Tego sie nie doczytalem a o reszcie wiem.
Dzieki za odpowiedz
Pozdrawiam
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Jaksa » 12 sie 2005, 20:50

newbie napisał(a):Nie odrobiona praca domowa...wstyd
Obiecuję poprawę mistrzu.... <lol>
newbie napisał(a):szybciej diagnozuje się kawałkiem kabla i próbnikiem diodowym...
Czyli zbyteczny jest tester tak?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Długi » 12 sie 2005, 20:54

Dla uściślenia dla wartości <0,5V podłączona LED nie świeci, >0,5V świeci ta sama funkcja jest w testerze NGS trochę bieda bo tylko można podglądnąć czy jest RICH czy LEAN ale zawsze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Długi » 12 sie 2005, 20:56

Jaksa napisał(a):Czyli zbyteczny jest tester tak?

Dokładnie tak, po co komu tester w samochodzie z BC?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Jaksa » 12 sie 2005, 23:23

Ciekawie się robi <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez newbie » 12 sie 2005, 23:27

Jaksa, tester MECSu jest dla:

1) klienta, który łatwiej płaci za diagnostykę jak widzi coś co w jego przekonaniu budzi respekt (czytaj: widzi skaner)

2) niezbyt rozgarniętego serwisanta, który wszystko potrzebuje mieć na tacy i ma dużo wolnego czasu

Mastersi "wolą bez"...huhu
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Jaksa » 12 sie 2005, 23:34

newbie napisał(a):klienta, który łatwiej płaci za diagnostykę
Ale chyba tylko w ASO
newbie napisał(a):który wszystko potrzebuje mieć na tacy
Wygoda ..... to prawda.
newbie napisał(a):Mastersi "wolą bez"...
W Twoim przypadku napewno , znasz temat od podszewki. Szkoda ze nie jestem elektronikiem....W tamtych latach moda była na mechaników <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Długi » 13 sie 2005, 08:47

newbie napisał(a):Mastersi "wolą bez"...huhu


Newbie w takim razie chętnie kupię od ciebie tego WDS'a widzę na twojej stronce że zadbany :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez warszawin » 14 sie 2005, 01:56

PANOWIE ! Rozumiem waszą znajomość tematu ale ja nadal jestem w pewnym niepokoju . Czy wszystkie te rozmowy o testach nie są trochę z boku. Miałem doświadczenie z testującymi samochody (podobne) i nie wiele ta diagnostyka pomogła. Proszę się nie obrarzać ale mnie takie doświadczenia spotkały. Dlatego postanowiłem się pordzić. I wiele wyniosłem. Poza tym, że dalej nie wiem jak ma być. W końcu udam się do serwisu i zdam się na łaskę nic nie wiedzących "młodych serwisantów".
Z całą powagą JERRY.
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2005, 15:57
Posty: 31
Auto: Xedos 6 2.0 V6 KF CA '92r LPG
MPV LX 3.0 V6 '04r

Postprzez Jaksa » 14 sie 2005, 12:19

warszawin napisał(a): Poza tym, że dalej nie wiem jak ma być.
Bo to takie "pitu pitu " :P <lol>
newbie napisał(a):bez J/W na TEN/GND pokazuje pracę sondy tlenu


newbie napisał(a):z J/W pokazuje stan włączników (ważnych dla MECSu...
Bardzo fachowe terminy lecz nie dla kazdego człowieka ktory wie praktycznie gdzie wlać paliwo i sprawdzić olej w silniku. ( chyba nie o to chodzi )Ja osobiscie nie zagłębiam sie co jak i gdzie mając do dyspozycji "starej " generacji tester ( wiem jak go uzywac – nie jest to moją pasją tylko dodatkiem w tym co robię ) a i tak nie zawsze przydatny ( często zero pomocy , tak jak to miałem ze swoją GF -ką . ASO nie dało rady mimo taakiego sprzętu )

P.S. Nie zawsze udaje się pomóc przez net.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez tomekrvf » 15 sie 2005, 15:07

J/W czyli jumper wire czyli SST w postaci kawalka druta czyli zworka
Chce tylko zaznaczyc ze tzw komputer nie naprawia samochodu tylko sluzy do jego diagnozy. Reszte musi zrobic czlowiek
A czesto sie slyszy "pan podlaczy komputer i naprawi mi samochod"
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6