Auto Xedos KF olej Castrol 10W60 EDGE SPORT..
Hm czy to już tylko nadaje się na złom ten mój V6?
Strona 1 z 1
dzisiaj brat gazował trochę na postoju (motor zagrzany) a ja obserwowoałem wydech i zobaczyłem przy ostrzejszym gazowaniu że kopci na niebiesko
,w czasie jazdy niby nic nie widac w lusterku a zużycie oleju oscyluje do 0,5l na 1000km
-czy to już ZGON V6-tki,co myslicie??
Auto Xedos KF olej Castrol 10W60 EDGE SPORT..
Auto Xedos KF olej Castrol 10W60 EDGE SPORT..
- Od: 30 lis 2008, 17:39
- Posty: 90
- Skąd: lublin
zaden zgon – pierscienie olejowe do wymiany. Jak chesz uniknac kosztow to rob swap na KL. Co prawda 0,5l / 1k km to jeszcze nie tragedia – moj spalal 1l na 1000km
Mozesz sprobowac zmienic olej na taki jak fabryka przykazala, chociaz przy takim poboze to juz raczej swiety boze nie pomoze 
domi1978 napisał(a): a jak widac to zasłony jeszcze nie robi tylko ile to jeszcze pojeździ
Po prostu w trakcie 'deptania' nie widzisz tego we wstecznym lusterku. Proponuje, aby poprosic kogos aby za Toba pojezdzil przy 'deptaniu', badz wrecz zamienic sie autami i poprosic kogos, aby 'podeptal' torche Twoje auto. Silnik Ci od tego niestanie ale na pewno lepiej nie bedzie.
Witam towarzystwo i powiem Wam , ze mój też spala ok. 2-3 litry oleju na 10000km . Castrol 10w40 i wszystko jest ok a przebieg 218 tys.
Ostatnio edytowano 2 maja 2010, 10:09 przez Qchar, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 21 sty 2010, 18:27
- Posty: 475
- Skąd: Koćmierzów 23 k/Sandomierza- Frankfurt nad Manem
- Auto: MazdaXedos 6 2.0 V6 Automat
Qchar napisał(a):2-3 litry oleju na 1000km . Castrol 10w40 i wszystko jest ok
no nie wiem czy tak wszystko OK (chyba, że jednego 0 zapomniałeś w przebiegu)
323F ba 1.5 '95>xedos6 2.0 '97>5 2.0 Pb/Lpg '06>_____
Sprzedam przednie zaciski hamulcowe do Xedosa6.
Sprzedam stacyjkę z 2 kluczykami i kompletem zamków.
Sprzedam przednie zaciski hamulcowe do Xedosa6.
Sprzedam stacyjkę z 2 kluczykami i kompletem zamków.
Kac Y Dzięki za zwrócenie uwagi , dałem plamę . Pozdrawiam
- Od: 21 sty 2010, 18:27
- Posty: 475
- Skąd: Koćmierzów 23 k/Sandomierza- Frankfurt nad Manem
- Auto: MazdaXedos 6 2.0 V6 Automat
Jak tak czytam Wasze posty o tym spalaniu oleju to mój Xedzik zyskuje na wartości w moich oczach.Byc moze trafiłem na dobrą sztukę,ale odnośnie olei Castrol i lania wg do silnikow z przebiegami 200+ olejów półsyntetycznych chyba nie jest za dobre dla nich.Castrol to marka która akurat wśród moich znajomych ktorzy troche siedzą w motoryzacji uwazana jest za niezbyt dobrą ,ale każdy leje co mu pasuje i na co go stac.Nie to żebym sie chwalił ale po kupieniu auta wymieniłem olej choc miał nie cały miesiąc oczywiście na ten sam ktory był lany wcześniej(Mobil 15/40)czyli mineralny,przejechałem ponad 5 tys i nie widac zeby cos ubywało,o kopceniu to nawet nie ma mowy,i na gorącym ani zimnym silniku.Klekotania zaworów tez nie ma nawet z rana na mrozie.

- Od: 6 gru 2009, 12:35
- Posty: 3100 (13/54)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)
Jak zalales smole do silnika to sie nie dziwie, ze oleju nie ubywa. Czym sie kierowales wlewajac ten olej (15w40)? Nie rozumiem dlaczego lanie 'olejow polsyntetycznych nie jest za dobre dla nich'? Moj silnik ma w granicach ~240k km przebiegu i UWAGA! (trzymaj sie mocno krzesla) jezdzi na w pelni syntetycznym oleju Shell Helix Ultra 5w40 (wczesniej Elf Evolution SXR 5w30) i nie uwazam, ze robie mu tym krzywde – wrecz pzeciwnie. Wspolczuje Twojej jednostce napedowej przy odpalaniu w temp -20 stopni. Zaloze sie, ze przy kazdej wymianie oleju zlewasz z silnika czarną maz...
sq2jul jesli chcesz mogę podesłac Ci wiaderko jakbys nie wierzył co wylewam z silnika podczas wymiany czy olej czy smołe.Gwarantuje Ci ze mój silnik na smole nie bylby duzo gorszy o ile wg by był od twojego.Nie kopci nie bierze chodzi pięknie przyspiesza bardzo dobrze zapala przy -25 bez wiekszego problemu,więc po co wymyslac z takimi olejami.Xedos 6 nie jest jakąs nowoczesna technologia ktora musi jezdzic na nowoczesnym oleju,to w takim razie na jakich olejach musiałyby jeżdzic nowoczesne jednostki wysokoobrotowe.Zreszta poprzedni wlasciciel mojego X6 dostał taką propozycje po przejechaniu 200 tys od mechaników pracujących w ASO Mazdy więc chyba od ludzi którzy powinni sie na tym znac:]

- Od: 6 gru 2009, 12:35
- Posty: 3100 (13/54)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)
Kolego, aby nie powielac za bardzo dyskusji polecam lekture watku o olejach w dziale eksploatacja.
Jezeli ma problem z olejem (tego nie wiemy bo jezdzisz na oleju jakim jezdzisz) o tyle, zalewajac taki olej nie jako mozesz maskowac problem gęstszym olejem, ktory jak wiadomo nie przedostaje sie tak latwo do komory spalania jak olej zadszy. A co do:
proponuje zrobic test w zimie – postaw w nieogrzewanym garazu dwie buteleczki. Jedna z olejem o lepkosci 5w30 druga z olejem o lepkosci 15w40. Po kilku godzinach porownaj sobie ich konsystencje, bedziesz wtedy wiedzial o czym pisze, bo chyba sobie jednak nie zdajesz sprawy z wlasciwosci oleju, ktory zalewasz do swojego silnika. Poza tym olej syntetyczny ma wlasciwosci pluczace/oczyszczajace, mineralny wrecz przeciwnie, takze uswiadom sobie, ze z kazda wymiana w twoim silniku zostaje coraz wiecej nagaru. Co do silnikow KF – zgadza sie – nie sa to hipernawoczesne jednostki wymagajace olejow o technologii rodem z kosmosu – jednak zerknij prosze do instrukcji obslugi swojego samochodu i przeczytaj co zaleca producent (ktory chyba jednak wie lepiej niz pan mechanik z 'ASO Mazdy') w kwestii oleju do Twojej jednostki napedowej. Zapewniam Cie, ze nie przeczytasz tam o lepkosci 15w40. Oczywiscie zaraz powiesz, ze przeciez nasze auta maja juz swoje lata, a co za tym idzie przejechane kilometry i pan Kazio – doswiadczony mechanik – wie, ze przy pewnym przebiegu trzeba zalac olej mineralny bo na syntetyku auto sie rozszczelni, a olej poleci wszystkimi mozliwymi uszczelkami, silnik zgubi kompresje itd itd.
Aby zobrazowac Tobie co zostaje w silniku proponuje odszukac na forum zdjec innych uzytkownikow, ktorzy zamieszczali fotki zdjetych pokryw zaworow, badz misek olejowych – przypatrz sie dobrze jak wyglada nagar w silnikach uzytkowanych na roznych olejach.
Nie kopci nie bierze chodzi pięknie
Jezeli ma problem z olejem (tego nie wiemy bo jezdzisz na oleju jakim jezdzisz) o tyle, zalewajac taki olej nie jako mozesz maskowac problem gęstszym olejem, ktory jak wiadomo nie przedostaje sie tak latwo do komory spalania jak olej zadszy. A co do:
zapala przy -25 bez wiekszego problemu
proponuje zrobic test w zimie – postaw w nieogrzewanym garazu dwie buteleczki. Jedna z olejem o lepkosci 5w30 druga z olejem o lepkosci 15w40. Po kilku godzinach porownaj sobie ich konsystencje, bedziesz wtedy wiedzial o czym pisze, bo chyba sobie jednak nie zdajesz sprawy z wlasciwosci oleju, ktory zalewasz do swojego silnika. Poza tym olej syntetyczny ma wlasciwosci pluczace/oczyszczajace, mineralny wrecz przeciwnie, takze uswiadom sobie, ze z kazda wymiana w twoim silniku zostaje coraz wiecej nagaru. Co do silnikow KF – zgadza sie – nie sa to hipernawoczesne jednostki wymagajace olejow o technologii rodem z kosmosu – jednak zerknij prosze do instrukcji obslugi swojego samochodu i przeczytaj co zaleca producent (ktory chyba jednak wie lepiej niz pan mechanik z 'ASO Mazdy') w kwestii oleju do Twojej jednostki napedowej. Zapewniam Cie, ze nie przeczytasz tam o lepkosci 15w40. Oczywiscie zaraz powiesz, ze przeciez nasze auta maja juz swoje lata, a co za tym idzie przejechane kilometry i pan Kazio – doswiadczony mechanik – wie, ze przy pewnym przebiegu trzeba zalac olej mineralny bo na syntetyku auto sie rozszczelni, a olej poleci wszystkimi mozliwymi uszczelkami, silnik zgubi kompresje itd itd.
jarusiek napisał(a):sq2jul dobrze prawiSkoro producent silnika zalecił pełny syntetyk, to z jakiej racji zatykać silnik jakimś minerałem ?
Do Xeda powinien być pełny syntetyk? a nie pół?
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?

każdy leje i tak co chce i kiedy chce
pytanie tylko czy w czasie upałów (nie mówcie już o mrozach please
I love this fuckin black xed
- Od: 28 sty 2009, 17:40
- Posty: 285
- Skąd: SRC, śląskie
- Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(
Zubeck napisał(a):w czasie upałów
upały wg niektórych marek samochodów są we włoszech, espanioli i wszystko co bliżej równika, u nas to jedynie chwilowe poprawienie pogody więc syntetyk może być a ogólnie to żadna różnica dla silnika, który jest tak samo gorący w tamtych rejonach czy to u nas jak go dobrze kręcisz
Myślę, że nie ma co się tu rozpisywać. Lejta co chceta
323F ba 1.5 '95>xedos6 2.0 '97>5 2.0 Pb/Lpg '06>_____
Sprzedam przednie zaciski hamulcowe do Xedosa6.
Sprzedam stacyjkę z 2 kluczykami i kompletem zamków.
Sprzedam przednie zaciski hamulcowe do Xedosa6.
Sprzedam stacyjkę z 2 kluczykami i kompletem zamków.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6