Hm czy to już tylko nadaje się na złom ten mój V6?

Postprzez domi1978 » 1 maja 2010, 21:17

dzisiaj brat gazował trochę na postoju (motor zagrzany) a ja obserwowoałem wydech i zobaczyłem przy ostrzejszym gazowaniu że kopci na niebiesko :D ,w czasie jazdy niby nic nie widac w lusterku a zużycie oleju oscyluje do 0,5l na 1000km <rotfl> -czy to już ZGON V6-tki,co myslicie??
Auto Xedos KF olej Castrol 10W60 EDGE SPORT..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 17:39
Posty: 90
Skąd: lublin

Postprzez sq2jul » 1 maja 2010, 21:37

zaden zgon – pierscienie olejowe do wymiany. Jak chesz uniknac kosztow to rob swap na KL. Co prawda 0,5l / 1k km to jeszcze nie tragedia – moj spalal 1l na 1000km :P Mozesz sprobowac zmienic olej na taki jak fabryka przykazala, chociaz przy takim poboze to juz raczej swiety boze nie pomoze :P
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez domi1978 » 1 maja 2010, 21:50

Wiesz to że dymi to mi tak bardzo nie przeszkadza,w sumie w codziennej jeździe tego nie widac a jak widac to zasłony jeszcze nie robi tylko ile to jeszcze pojeździ :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 17:39
Posty: 90
Skąd: lublin

Postprzez tubus2125 » 1 maja 2010, 22:15

pojeździ puki silnik nie stanie :) sprawdzaj stan oleju i jeździj dalej <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2009, 20:42
Posty: 207
Skąd: skierniewice
Auto: volvo 850

Postprzez domi1978 » 1 maja 2010, 22:30

A Wasze KF-y dymią na gorącym silniku czy nie??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 17:39
Posty: 90
Skąd: lublin

Postprzez sq2jul » 1 maja 2010, 22:35

domi1978 napisał(a): a jak widac to zasłony jeszcze nie robi tylko ile to jeszcze pojeździ :>


Po prostu w trakcie 'deptania' nie widzisz tego we wstecznym lusterku. Proponuje, aby poprosic kogos aby za Toba pojezdzil przy 'deptaniu', badz wrecz zamienic sie autami i poprosic kogos, aby 'podeptal' torche Twoje auto. Silnik Ci od tego niestanie ale na pewno lepiej nie bedzie.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez tubus2125 » 1 maja 2010, 22:40

mój nie dymi choć spalał 3litry na 10k km <płacze> ale chyba połowę wywalał przez pokrywy zaworów :D a ma na budziku ponad 165k mil wyciągnął 220km i mam nadzieje że przejeździ drugie tyle <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2009, 20:42
Posty: 207
Skąd: skierniewice
Auto: volvo 850

Postprzez Qchar » 2 maja 2010, 09:20

Witam towarzystwo i powiem Wam , ze mój też spala ok. 2-3 litry oleju na 10000km . Castrol 10w40 i wszystko jest ok a przebieg 218 tys.
Ostatnio edytowano 2 maja 2010, 10:09 przez Qchar, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2010, 18:27
Posty: 475
Skąd: Koćmierzów 23 k/Sandomierza- Frankfurt nad Manem
Auto: MazdaXedos 6 2.0 V6 Automat

Postprzez KacY » 2 maja 2010, 09:33

Qchar napisał(a):2-3 litry oleju na 1000km . Castrol 10w40 i wszystko jest ok


no nie wiem czy tak wszystko OK (chyba, że jednego 0 zapomniałeś w przebiegu)
323F ba 1.5 '95>xedos6 2.0 '97>5 2.0 Pb/Lpg '06>_____

Sprzedam przednie zaciski hamulcowe do Xedosa6.
Sprzedam stacyjkę z 2 kluczykami i kompletem zamków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 21:01
Posty: 254 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5 2.0Pb/Lpg 06r.

Postprzez Qchar » 2 maja 2010, 10:12

Kac Y Dzięki za zwrócenie uwagi , dałem plamę . Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2010, 18:27
Posty: 475
Skąd: Koćmierzów 23 k/Sandomierza- Frankfurt nad Manem
Auto: MazdaXedos 6 2.0 V6 Automat

Postprzez deejay27 » 2 maja 2010, 19:39

Jak tak czytam Wasze posty o tym spalaniu oleju to mój Xedzik zyskuje na wartości w moich oczach.Byc moze trafiłem na dobrą sztukę,ale odnośnie olei Castrol i lania wg do silnikow z przebiegami 200+ olejów półsyntetycznych chyba nie jest za dobre dla nich.Castrol to marka która akurat wśród moich znajomych ktorzy troche siedzą w motoryzacji uwazana jest za niezbyt dobrą ,ale każdy leje co mu pasuje i na co go stac.Nie to żebym sie chwalił ale po kupieniu auta wymieniłem olej choc miał nie cały miesiąc oczywiście na ten sam ktory był lany wcześniej(Mobil 15/40)czyli mineralny,przejechałem ponad 5 tys i nie widac zeby cos ubywało,o kopceniu to nawet nie ma mowy,i na gorącym ani zimnym silniku.Klekotania zaworów tez nie ma nawet z rana na mrozie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez sq2jul » 2 maja 2010, 20:23

Jak zalales smole do silnika to sie nie dziwie, ze oleju nie ubywa. Czym sie kierowales wlewajac ten olej (15w40)? Nie rozumiem dlaczego lanie 'olejow polsyntetycznych nie jest za dobre dla nich'? Moj silnik ma w granicach ~240k km przebiegu i UWAGA! (trzymaj sie mocno krzesla) jezdzi na w pelni syntetycznym oleju Shell Helix Ultra 5w40 (wczesniej Elf Evolution SXR 5w30) i nie uwazam, ze robie mu tym krzywde – wrecz pzeciwnie. Wspolczuje Twojej jednostce napedowej przy odpalaniu w temp -20 stopni. Zaloze sie, ze przy kazdej wymianie oleju zlewasz z silnika czarną maz...
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez deejay27 » 2 maja 2010, 20:41

sq2jul jesli chcesz mogę podesłac Ci wiaderko jakbys nie wierzył co wylewam z silnika podczas wymiany czy olej czy smołe.Gwarantuje Ci ze mój silnik na smole nie bylby duzo gorszy o ile wg by był od twojego.Nie kopci nie bierze chodzi pięknie przyspiesza bardzo dobrze zapala przy -25 bez wiekszego problemu,więc po co wymyslac z takimi olejami.Xedos 6 nie jest jakąs nowoczesna technologia ktora musi jezdzic na nowoczesnym oleju,to w takim razie na jakich olejach musiałyby jeżdzic nowoczesne jednostki wysokoobrotowe.Zreszta poprzedni wlasciciel mojego X6 dostał taką propozycje po przejechaniu 200 tys od mechaników pracujących w ASO Mazdy więc chyba od ludzi którzy powinni sie na tym znac:]
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez sq2jul » 2 maja 2010, 20:57

Kolego, aby nie powielac za bardzo dyskusji polecam lekture watku o olejach w dziale eksploatacja.

Nie kopci nie bierze chodzi pięknie


Jezeli ma problem z olejem (tego nie wiemy bo jezdzisz na oleju jakim jezdzisz) o tyle, zalewajac taki olej nie jako mozesz maskowac problem gęstszym olejem, ktory jak wiadomo nie przedostaje sie tak latwo do komory spalania jak olej zadszy. A co do:

zapala przy -25 bez wiekszego problemu


proponuje zrobic test w zimie – postaw w nieogrzewanym garazu dwie buteleczki. Jedna z olejem o lepkosci 5w30 druga z olejem o lepkosci 15w40. Po kilku godzinach porownaj sobie ich konsystencje, bedziesz wtedy wiedzial o czym pisze, bo chyba sobie jednak nie zdajesz sprawy z wlasciwosci oleju, ktory zalewasz do swojego silnika. Poza tym olej syntetyczny ma wlasciwosci pluczace/oczyszczajace, mineralny wrecz przeciwnie, takze uswiadom sobie, ze z kazda wymiana w twoim silniku zostaje coraz wiecej nagaru. Co do silnikow KF – zgadza sie – nie sa to hipernawoczesne jednostki wymagajace olejow o technologii rodem z kosmosu – jednak zerknij prosze do instrukcji obslugi swojego samochodu i przeczytaj co zaleca producent (ktory chyba jednak wie lepiej niz pan mechanik z 'ASO Mazdy') w kwestii oleju do Twojej jednostki napedowej. Zapewniam Cie, ze nie przeczytasz tam o lepkosci 15w40. Oczywiscie zaraz powiesz, ze przeciez nasze auta maja juz swoje lata, a co za tym idzie przejechane kilometry i pan Kazio – doswiadczony mechanik – wie, ze przy pewnym przebiegu trzeba zalac olej mineralny bo na syntetyku auto sie rozszczelni, a olej poleci wszystkimi mozliwymi uszczelkami, silnik zgubi kompresje itd itd. ;) Aby zobrazowac Tobie co zostaje w silniku proponuje odszukac na forum zdjec innych uzytkownikow, ktorzy zamieszczali fotki zdjetych pokryw zaworow, badz misek olejowych – przypatrz sie dobrze jak wyglada nagar w silnikach uzytkowanych na roznych olejach.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez jarusiek » 2 maja 2010, 21:30

sq2jul dobrze prawi <piwo> Skoro producent silnika zalecił pełny syntetyk, to z jakiej racji zatykać silnik jakimś minerałem ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 16:48
Posty: 748
Skąd: Limanowa/Nowy Sącz
Auto: Peugeot 307 HDI 90@120/270
Sprinter 313CDI Sprintshift &
Sprinter 312D :)

Postprzez Tubi » 3 maja 2010, 09:53

jarusiek napisał(a):sq2jul dobrze prawi <piwo> Skoro producent silnika zalecił pełny syntetyk, to z jakiej racji zatykać silnik jakimś minerałem ?


Do Xeda powinien być pełny syntetyk? a nie pół?
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Zubeck » 3 maja 2010, 11:26

Obrazek
każdy leje i tak co chce i kiedy chce <rotfl>
pytanie tylko czy w czasie upałów (nie mówcie już o mrozach please <rotfl> ) pełny syntetyk nie robi się za rzadki? czy lepiej jak jest rzadki? (pod warunkiem niecieknących uszczelek)
I love this fuckin black xed
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 17:40
Posty: 285
Skąd: SRC, śląskie
Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(

Postprzez KacY » 3 maja 2010, 13:03

Zubeck napisał(a):w czasie upałów

upały wg niektórych marek samochodów są we włoszech, espanioli i wszystko co bliżej równika, u nas to jedynie chwilowe poprawienie pogody więc syntetyk może być a ogólnie to żadna różnica dla silnika, który jest tak samo gorący w tamtych rejonach czy to u nas jak go dobrze kręcisz
Myślę, że nie ma co się tu rozpisywać. Lejta co chceta ;)
323F ba 1.5 '95>xedos6 2.0 '97>5 2.0 Pb/Lpg '06>_____

Sprzedam przednie zaciski hamulcowe do Xedosa6.
Sprzedam stacyjkę z 2 kluczykami i kompletem zamków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 21:01
Posty: 254 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5 2.0Pb/Lpg 06r.

Postprzez Hazu » 3 maja 2010, 15:51

Po to jest syntetyk, syntetykiem aby właśnie w wysokich temperaturach zapewniał doskonałe smarowanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6