Co odpowiada w Xedosie 6 KF za utrzymywanie

Postprzez domi1978 » 5 lut 2010, 22:23

odpowiednich obrotów biegu jałowego jak obciążam alternator (np gdy włączam jakiś duży odbiornik prądu np.halogeny,drogowe)..
Ostatnio choc nie zawsze obroty na luzie potrafią spadac na chwilę do około 400obr/min i wtedy lekko szarpie nawet silnikiem,tak się dzieje na krzyżówkach gdy się zatrzymuję i na postoju,dzieję sie to tylko jak coś dodatkowo jest włączone.Bedę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi pacjent jest z 1997r..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 17:39
Posty: 90
Skąd: lublin

Postprzez konrad278 » 5 lut 2010, 22:34

Uszkodzony TPS lub żle ustawiony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 19:48
Posty: 596
Skąd: Rawicz
Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r

Postprzez ROMAN-R87 » 8 lut 2010, 16:03

trza przeczyscic przepustnice i TPS i powinno byc dobrze
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez domi1978 » 11 lut 2010, 21:02

Dodam jeszcze że obroty spadają na 1-2s potem się podnoszą..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 17:39
Posty: 90
Skąd: lublin

Postprzez Barthek » 11 lut 2010, 21:33

Mam tak samo, TPS na 200% sprawny i dobrze ustawiony. W weekend sprawdzę napięcie alternatora pod obciążeniem, np. szybami, hamulcem albo nawiewem.
Na razie podniosłem po prostu obroty na 800-850. Wq.... mnie to niesamowicie, ale cóż zrobić – auto zagadka... a ile mechaniki się na nim nauczyłem :P
Chciałbym poznać konstruktora Xedosa i odbyć poważną rozmowę dlaczego jest tak a nie tak i co jest w końcu normalne a co nie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez domi1978 » 11 lut 2010, 22:24

Hm jak się coś dowiesz daj znać.Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 17:39
Posty: 90
Skąd: lublin

Postprzez Barthek » 18 lut 2010, 17:43

Byłem u mechanika – zmieniałem nawiew, światła, szyby i napięcie się nie zmieniało – czyli ok. 14,2V
Zmieniało się tylko jak przytrzymałem dłużej przycisk od szyb, kiedy już została zamknięta lub opuszczona do końca
to napięcie spadało do 13,5V i nie wzrosło do poziomu 14,2V. Czy to normalne?
Jeśli tak to szukam dalej, może układ chłodzenia zapowietrzony albo jeszcze trzeba wyregulować przepustnicę, ale boję się ją dotykać :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez nor » 18 lut 2010, 18:48

Wyczyść dokładnie przepustnicę i w razie potrzeby ustaw obroty na 800. Jest tam na pewno dużo nagaru i przepustnica się nie domyka, a gwarantuję, że problem z wolnymi obrotami zniknie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 14:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Postprzez Barthek » 18 lut 2010, 19:56

Przepustnica jest czyściutka jak złotko, tak jak i krokowy :) Czyszczona była pół roku temu i do dziś się dobrze trzyma.
Coś czuję, że o przepustnicach to pracę magisterską kiedyś napiszę :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Hazu » 18 lut 2010, 20:40

Pojeździj trochę na benzynie.
i sprawdź czy tak samo jest przy zasilaniu właściwym paliwem dla tego silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Barthek » 18 lut 2010, 21:24

Nie ma różnicy na jakim paliwie jeździ, choć na gazie są troszkę większe wahnięcia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Hazu » 18 lut 2010, 21:46

Taak ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Barthek » 19 lut 2010, 09:24

Ale co taak? :) ...

EDIT: Właśnie sprawdziłem TPS, załączał się w trybie serwisowym bez dodawania gazu, czyli ustawiony źle. Poprawiłem jak ma być ze szczelinomierzem.
Przejadę się za kilka chwil to zoabczymy – ciekawe czy nie wróci mój problem z obrotami, z którym walczyłem dwa lata...

EDIT 2: Wiedziałem, że tak będzie – problem z przygasaniem zniknął – przyczyną był rozregulowany TPS.
Po regulacji problem z szybko opadającymi obrotami i mocnym hamowaniem na biegu (z mojego innego tematu) powrócił – przyczyna, prawidłowo ustawiony TPS.

Do jasnej cho...ry jak ustawić ten TPS – a ustawiony jest obecnie książkowo i auto gorzej jeździ.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6