problem z obrotami
Strona 1 z 1
witam mam problem z obrotami...robilem remont generalny silnika ale cos nie tak jest z obrotami nie jest to przeplywomierz.moj mechanik czyscil przepustnice ale nie wiem czy czegos tam nie poprzestawial,czy do ustawienia przepustnicy trzeba kompa czy cos takiego,jest to cos skomplikowanego?moja madzie wogole nie wkreca sie na obroty nic nie jedzie obroty faluja,czasem gasnie po wcisnieciu sprzegla i hamulca przed skrzyzowaniem(silnik krokowy?)tez sie go ustawia czy myje?z gory dziekuje za pomoc pozdrawiam
- Od: 12 mar 2009, 22:16
- Posty: 39
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda Xedos 1.6 16v
Dobrze sprawdź czujnik położenia wałka rozrządu- czy zamontowany skręcony nie urwany tak na początek
Komp się powinien sam "nauczyć" obrotów-broń boże nic nie kręcić przy przepustnicy- jak w galu 93 miałem obroty ustawiane przez kompa tu pewnie masz identycznie.
Stawiam na nie wkręcony lub urwany któryś z czujników przy silniku.
Spróbuj opisać dokładniej problem po kolei- jak auto zachowuje się po odpaleniu itd -może byc tez rozrząd źle ustawiony
Komp się powinien sam "nauczyć" obrotów-broń boże nic nie kręcić przy przepustnicy- jak w galu 93 miałem obroty ustawiane przez kompa tu pewnie masz identycznie.
Stawiam na nie wkręcony lub urwany któryś z czujników przy silniku.
Spróbuj opisać dokładniej problem po kolei- jak auto zachowuje się po odpaleniu itd -może byc tez rozrząd źle ustawiony
- Od: 26 kwi 2009, 22:00
- Posty: 243
- Skąd: Bieruń
- Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006
–>
- Od: 9 sie 2006, 07:27
- Posty: 1827
- Skąd: Sieraków
- Auto: JapanMuscleCar
proszę o pomoc w mojej maździe xedos 1.6 97 przy załączeniu się wentylatorów chłodnicy zaczyna spadać z obrotów i szarpać silnikiem
-
xedo
Jest naprawdę masa rzeczy, które mogły paść
Trudno coś sensownego odpisać bo nie opisujesz dokładnie problemu :
Po kolei:
1. Wsiadasz odpalasz auto -co się dzieje wszystko normalnie czy obroty za niskie , za wysokie, musisz trzymać na gazie żeby nie zgasł ? a jak się nagrzeje to już nie gaśnie ? czy obroty cały czas falują ?
W jakich sytuacjach dławi ? Czemu wykluczyłeś przepływomierz ? ktoś go sprawdzał jak tak to w jaki sposób bo tego jest potrzebne porządny tester.
Co obejmował remont? z jakiego powodu był robiony ? może po zerwaniu paska ?
Do sprawdzenia narazie wg mnie:
1. najważniejsze -ustawienie rozrządu
bo jak jest źle, a Ty tak jeździsz to bardzo szybko będziesz robił drugi remont
2. przepływomierz -odpowiada objawom( najlepiej choć na chwilę zamienić z innego egzemplarza.
3. Sonda lambda – objawy także mogą pasować
4. dolot – może być gdzieś dziura np. na rurze między filtrem a przepustnicą lub jakaś nieszczelność
5. silniczek krokowy -ale coś mi to dławienie nie pasuje
6.Może być też cos tak błahego jak filtr paliwa lub jakiś korek którego część została w przewodzie gdy np. mechanik zaślepił przewód przy odłączaniu paliwa przy remoncie.
7. Czy masz zawór EGR ? on też może być przyczyną jak został w pozycji otwartej.
Dokładny opis z twojej strony na pewno będzie pomocny przy analizie problemu
A co sądzi mechanik? w końcu oglądał silnik
Czy w silniku coś stuka lub chodzi głośniej niż przed remontem ?
Trudno coś sensownego odpisać bo nie opisujesz dokładnie problemu :
Po kolei:
1. Wsiadasz odpalasz auto -co się dzieje wszystko normalnie czy obroty za niskie , za wysokie, musisz trzymać na gazie żeby nie zgasł ? a jak się nagrzeje to już nie gaśnie ? czy obroty cały czas falują ?
W jakich sytuacjach dławi ? Czemu wykluczyłeś przepływomierz ? ktoś go sprawdzał jak tak to w jaki sposób bo tego jest potrzebne porządny tester.
Co obejmował remont? z jakiego powodu był robiony ? może po zerwaniu paska ?
Do sprawdzenia narazie wg mnie:
1. najważniejsze -ustawienie rozrządu

2. przepływomierz -odpowiada objawom( najlepiej choć na chwilę zamienić z innego egzemplarza.
3. Sonda lambda – objawy także mogą pasować
4. dolot – może być gdzieś dziura np. na rurze między filtrem a przepustnicą lub jakaś nieszczelność
5. silniczek krokowy -ale coś mi to dławienie nie pasuje
6.Może być też cos tak błahego jak filtr paliwa lub jakiś korek którego część została w przewodzie gdy np. mechanik zaślepił przewód przy odłączaniu paliwa przy remoncie.
7. Czy masz zawór EGR ? on też może być przyczyną jak został w pozycji otwartej.
Dokładny opis z twojej strony na pewno będzie pomocny przy analizie problemu
A co sądzi mechanik? w końcu oglądał silnik
Czy w silniku coś stuka lub chodzi głośniej niż przed remontem ?
- Od: 26 kwi 2009, 22:00
- Posty: 243
- Skąd: Bieruń
- Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006
xedo napisał(a):proszę o pomoc w mojej maździe xedos 1.6 97 przy załączeniu się wentylatorów chłodnicy zaczyna spadać z obrotów i szarpać silnikiem
To wygląda na silniczek krokowy, a przy skręceniu kierownicą na postoju na maxa też spadają?
i jak zachowuje się silnik po odpaleniu na zimnym ?
- Od: 26 kwi 2009, 22:00
- Posty: 243
- Skąd: Bieruń
- Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006
Najważniejsza rzecz po czyszczeniu przepustnicy obroty beda falowac . Trzeba ustawiac TPS czy cos takiego mialem dokladnie to samo. Zmienia sie wtedy mieszanka powietrza. Jetronic Wrocław rozwiazał problem.
- Od: 6 maja 2007, 15:23
- Posty: 42
- Skąd: Brzeg
- Auto: Xedos 6 1.6 16V 1995rok 122tys
Xedos 9 2.5V6 01r. 148tys
Kolego brox, zmień mechanika – to najlepsza rada. Jest tutaj na forum spolo polecanych warsztatów, które znają mazdowskie silniki, a są one po pierwsze świetne, po drugie specyficzne.
Jak pisze lukasgr jest sporo możliwości, trzeba diagnozować. Komputer nie pokazuje żadnych błędów podczas odczytu ? A może mechanior nie ma takiego do Twojej Mazdy ?
Mnie to wygląda na problem z dolotem powietrza, coś jest gdzieś po drodze lub sterowaniu nie teges.
Jak pisze lukasgr jest sporo możliwości, trzeba diagnozować. Komputer nie pokazuje żadnych błędów podczas odczytu ? A może mechanior nie ma takiego do Twojej Mazdy ?
Mnie to wygląda na problem z dolotem powietrza, coś jest gdzieś po drodze lub sterowaniu nie teges.
Różni Ludzie. Różne potrzeby. Jeden Zespół.
- Od: 12 maja 2007, 23:18
- Posty: 59
- Skąd: Mysłowice
- Auto: XEDOS 6 CA KF
witam!
dołączam do dyskusji.
od jakiegoś czasu mam następującą przypadłość:
-Gdy dojeżdzam do skrzyżowania : luz + wciśnięty hamulec – skaczące obroty ok 800-1200 przez kilkanaście sekund,
Wygląda to tak: dojeżdżam do skrzyżowania, wrzucam luz, naciskam hamulec i obroty skaczą 800-1200 przez kilkanaście sekund, gdy hamulec puszczam w czasie tych "skoków" obroty są podwyższone ok 1600 ale nie skaczą, wcisnę z powrotem skaczą dalej, aż w końcu się normują.
Dodam, że na postoju na rozgrzanym silniku obroty ładnie sobie stoją.
z góry dzięki za pomoc.
mazda xedos 6 1.6 dohc 95r.
dołączam do dyskusji.
od jakiegoś czasu mam następującą przypadłość:
-Gdy dojeżdzam do skrzyżowania : luz + wciśnięty hamulec – skaczące obroty ok 800-1200 przez kilkanaście sekund,
Wygląda to tak: dojeżdżam do skrzyżowania, wrzucam luz, naciskam hamulec i obroty skaczą 800-1200 przez kilkanaście sekund, gdy hamulec puszczam w czasie tych "skoków" obroty są podwyższone ok 1600 ale nie skaczą, wcisnę z powrotem skaczą dalej, aż w końcu się normują.
Dodam, że na postoju na rozgrzanym silniku obroty ładnie sobie stoją.
z góry dzięki za pomoc.
mazda xedos 6 1.6 dohc 95r.
pomóżcie typowi ;d – może serwo pada? Xedos hamuje jak żyleta, bez zastrzeżeń, ale te obroty są naprawdę denerwujące.
Wygląda mi to nieszczelność w dolocie – raczej , chyba że masz gaz i to się dzieje na gazie to źle umiejscowiony parownik.
Jakieś błędy czy nie odczytywane ?
Jakieś błędy czy nie odczytywane ?
- Od: 26 kwi 2009, 22:00
- Posty: 243
- Skąd: Bieruń
- Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006
1 odczytać błędy
2. sprawdzić szczelność dolotu
3. sprawdzić szczelność podciśnień i prawidłowość podłączenia
4. sprawdzić podciśnienie sterujące serwem jaki samo serwo na szczelność
5,spradzić czujniki i podłaczenia elektryczne na skrzyni i przy pedałach
2. sprawdzić szczelność dolotu
3. sprawdzić szczelność podciśnień i prawidłowość podłączenia
4. sprawdzić podciśnienie sterujące serwem jaki samo serwo na szczelność
5,spradzić czujniki i podłaczenia elektryczne na skrzyni i przy pedałach
Ja mam troche inny problem z obrotami, a wlasciwie z przerywaniem, konkretnie jadac np okolo 60km/h na 4 biegu i probujac przyspieszac poczatkowo poszarpuje a obroty w momencie szarpniecia obroty podskakuje o okolo 500 obrotow. Ale jest tak tylko wtedy jak auto jest rozgrzane, na zimnym jest ok.
Mi sie wydaje jakby to bylo gubienie iskry i dlatego te obroty tak dzialaja. Podejrzewam przewody WN na 80% ale wole zapytac co koledzy o tym sadza...
przewody maja jakies 40-45tys km, NGK
ale jest instalacja sekwencyjna wiec moze ich zuzycie byc wieksze
Mi sie wydaje jakby to bylo gubienie iskry i dlatego te obroty tak dzialaja. Podejrzewam przewody WN na 80% ale wole zapytac co koledzy o tym sadza...
przewody maja jakies 40-45tys km, NGK
ale jest instalacja sekwencyjna wiec moze ich zuzycie byc wieksze
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002

- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2049 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
jedrzej07 Miałem tak, czyszczenie kopy i wymiana kabli załatwiła sprawę.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
to bede musial sie pobawic w czyszczenie najpierw, zobaczymy jakie beda efekty, a jak nie to sprobuje z przewodami
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002

- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2049 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
pytanie
Czy po przegazowaniu CIEPŁEGO silnika na postoju czy też podczas jazdy obroty powinny zawsze z taką samą siłą opadać z różnych obrotów? Jak leciutko nacisnę na przepustnicę obroty powoli opadają (tak jak przy odłączonym TPS) a jak nacisnę troszkę mocniej (2tys obr) to szybko opadają. Od 3tys obr. znów troszkę wolniej niż z 2tys. Też tak macie?
Czy po przegazowaniu CIEPŁEGO silnika na postoju czy też podczas jazdy obroty powinny zawsze z taką samą siłą opadać z różnych obrotów? Jak leciutko nacisnę na przepustnicę obroty powoli opadają (tak jak przy odłączonym TPS) a jak nacisnę troszkę mocniej (2tys obr) to szybko opadają. Od 3tys obr. znów troszkę wolniej niż z 2tys. Też tak macie?
Ostatnio edytowano 3 mar 2011, 23:52 przez Zubeck, łącznie edytowano 1 raz
I love this fuckin black xed
- Od: 28 sty 2009, 17:40
- Posty: 285
- Skąd: SRC, śląskie
- Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(
wiem ze post pod postem..
ale podejrzewam przepływomierz! coś w nim lata jak się w niego puknie-postuka.
to normalne?
EDIT: przepływomierz byl podmieniony – jest w porządku
ale podejrzewam przepływomierz! coś w nim lata jak się w niego puknie-postuka.

EDIT: przepływomierz byl podmieniony – jest w porządku
I love this fuckin black xed
- Od: 28 sty 2009, 17:40
- Posty: 285
- Skąd: SRC, śląskie
- Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6