Świece zapłonowe.
1, 2
Witam, podłączę się pod temat.
Ile można przejechać na świecach bez wymiany w X6V6 bo wymieniałem na nowe NGK przy 190.000km a teraz jest 240 000 i nadal chyba wszystko ok. Tzn zapalanie, spalanie, osiągi itp sa na normalnym poziomie. Dodam że auto jest zagazowane od licznika 150 000km. Kupiłem co prawda nowe NGK-i ale sam nie wiem czy jest sens wymieniać skoro stare działają bez zarzutu.
Ile można przejechać na świecach bez wymiany w X6V6 bo wymieniałem na nowe NGK przy 190.000km a teraz jest 240 000 i nadal chyba wszystko ok. Tzn zapalanie, spalanie, osiągi itp sa na normalnym poziomie. Dodam że auto jest zagazowane od licznika 150 000km. Kupiłem co prawda nowe NGK-i ale sam nie wiem czy jest sens wymieniać skoro stare działają bez zarzutu.
- Od: 10 kwi 2005, 18:59
- Posty: 89
- Skąd: Skarbimierz
- Auto: Xedos 6 2.0 1996r
Witam!
Dorobiłem się klucza do świec. Sprawdzając ich stan stwierdziłem, że obie świece w cylindrach najbliższych przepustnicy mają izolatory czarne i pokryte nagarem. Pozostałe cztery mają znacznie lepszy wygląd, aczkolwiek izolator wewnętrznej elektrody również jest czarno-szary ale bez warstwy nagaru, elektrody szare.
Czy to objaw brania oleju przez te cylindry?
Auto zachowuje się wg. mnie normalnie, nie widzę dymu z rury wydechowej, jeśli już to raczej jest to para.
Aha.
W niektórych gniazdach świec widać ślady oleju.
Zapowiada się na uszczelnianie silnika? Wymianę pierścieni?
Dorobiłem się klucza do świec. Sprawdzając ich stan stwierdziłem, że obie świece w cylindrach najbliższych przepustnicy mają izolatory czarne i pokryte nagarem. Pozostałe cztery mają znacznie lepszy wygląd, aczkolwiek izolator wewnętrznej elektrody również jest czarno-szary ale bez warstwy nagaru, elektrody szare.
Czy to objaw brania oleju przez te cylindry?
Auto zachowuje się wg. mnie normalnie, nie widzę dymu z rury wydechowej, jeśli już to raczej jest to para.
Aha.
W niektórych gniazdach świec widać ślady oleju.
Zapowiada się na uszczelnianie silnika? Wymianę pierścieni?
Ostatnio edytowano 28 maja 2008, 15:01 przez maranit, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 15 kwi 2008, 21:00
- Posty: 13
- Skąd: Ostrów Wielkopolski
- Auto: Xedos CA KF 1998
maranit napisał(a):Wymianę pierścieni?
Po co ?
Przecięż nie dymi Ci na niebiesko i oleju nie bierze?
Jak masz olej w gniazdach świec to tylko wyminiasz uszczelki pod deklami zaworowymi (tylko oryginalne)
Wymień świece bo moze te aktualne są stare i niesprwne w pełni.
maranit napisał(a):Dorobiłem się klucza do świec.
U mnie taki klucz znajduje się w standardzie w takiej skrzyneczce w bagażniku. Jeden koniec takiej przedłużki pasuje na świece (dodatkowo ma gumkę, która trzyma świece) no i do tego do odkręcania jest też taki kluczyk do ściągania dekielków, które ostatnio mi na parkingu zwineli....

Co do oleju w gniazdach. Uszczelki pod deklami. To sprawdzone. Oleju w nich brak po wymianie. A nagar.... cóż chciało się V6 to się ma nagar
no fakt. samo sobie nie ma.
nagar to nagar. Senny jakiś byłem.
No ale V-ka zawsze sobie tam łyknie choćby kropelkę tego oleju, a z tego co wiem, to spalony pozostawia czarny nagar. No ale mniejsza o to...

No ale V-ka zawsze sobie tam łyknie choćby kropelkę tego oleju, a z tego co wiem, to spalony pozostawia czarny nagar. No ale mniejsza o to...
qbass napisał(a):Czege napisał(a):co ma V6 jako tako samo w sobie do nagaru?
To, że większość z nich pociągnie trochę oleju, co objawi się nagarem na świecach
Tak. Rozumiem. Zaciekawiło mnie to, że to cylindry na obu głowicach najbliższe przepustnicy. Nie byłem pewien czy to nie jakaś prawidłowość dla tych silników więc zapytałem tutaj.
Nie widzę potwierdzenia dla swoich wątpliwości w Waszych wypowiedziach więc uznaję to za czysty przypadek.
- Od: 15 kwi 2008, 21:00
- Posty: 13
- Skąd: Ostrów Wielkopolski
- Auto: Xedos CA KF 1998
No właśnie ja również mam pytanko. Co ile producent 626 1.8 zaleca wymianę przewodów wysokiego napięcia i świec? Zastanawiam się nad wymianą. Mam przejechane na tych świecach i przewodach 30 kkm. Swieczki NGK ale przewody niestety JC. Nie widziałem przebicia ale może profilaktycznie zmienić?
Z tego co pamiętam z serwisówki do swojej mazdy wymiana świec co 40kkm, a przewody WN – kontrolowane co wspomniane 40kkm, w razie potrzeby wymieniane, a jeśli nie trzeba wymieniać to profilaktycznie razem z rozrządem co 100kkm. U Ciebie Krzysiek1980 pewnie jest podobnie 
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
chudy napisał(a):Z tego co pamiętam z serwisówki do swojej mazdy wymiana świec co 40kkm, a przewody WN – kontrolowane co wspomniane 40kkm, w razie potrzeby wymieniane, a jeśli nie trzeba wymieniać to profilaktycznie razem z rozrządem co 100kkm. U Ciebie Krzysiek1980 pewnie jest podobnie
Wielkie dzieki
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6