Witam
mam kilka pytań.
1. Przy jakich obrotach spalanie jest najoptymalniejsze? Słyszałem ze przy wyzszych obrotach spalanie drastycznie rosnie, ale co znaczy wyzsze obroty?
2. Jak ma sie moc do obrotów? Czytałem ze w moim silniku mam 138 Nm przy 3600 obr./min. Ale co to właściwie znaczy? Że najwyższą moc silnik osiąga przy 3600 obrotów? Chyba nie...
3. Związane z poprzednim, czyli przy ilu obrotach bedzie maksymalna predkość na danym biegu? Inaczej do ilu moge kręcić żeby sie rozpędzać, a nie piłować silnik.
Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam!
Obroty a spalanie, obroty a moc...
Strona 1 z 1
- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
poszukaj tutaj na forum tematu gdzie sa wykresy z hamowni, pozniej poszukaj przykladowego wykresu dla Twojego silnika, zobacz dla jakiej wartosci jest maksymalna moc no i kreci sie troche wyzej
Bedzie to pilowanie silnika, bez pilowania silnika nie da sie wykrzesac mocy maksymalnej, aleee ja tam wychodze z zalozenia ze po cos konstruktorzy dali mi odcinke tam gdzie dali i jak sobie pokrece do 5.5-6tys to przeciez sie nic nie stanie – a jak sie stanie to trudno, bede mial pretekst zeby wlozyc mocniejszy silnik
Bedzie to pilowanie silnika, bez pilowania silnika nie da sie wykrzesac mocy maksymalnej, aleee ja tam wychodze z zalozenia ze po cos konstruktorzy dali mi odcinke tam gdzie dali i jak sobie pokrece do 5.5-6tys to przeciez sie nic nie stanie – a jak sie stanie to trudno, bede mial pretekst zeby wlozyc mocniejszy silnik
- Od: 3 lip 2008, 15:26
- Posty: 164
- Skąd: WWA
- Auto: Ford Probe 2.0 // Pralka IV
Podsyłam do odpowiedniego działu.
-
Padre
- Od: 26 sty 2007, 11:14
- Posty: 1442
- Skąd: Pruszków
- Auto: BA KF->NB BP->FE 13B
no a czy ktos wie jak zatem wyglada sprawa spalania przy wyzszych obrotach? (pyt. 1)
- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
setritus
1. spalanie będzie najniższe przy obrotach nie przekraczających obrotów max momentu obrotowego czyli wspomnianych przez ciebie 3600. Warto dowiedzieć się jaka jest dolna granica tych obrotów silnika czyli informacje o tym przy jakiej prędkości obrotowej silnika producent zaleca zredukować bieg
2. moment obrotowy a moc to 2 różne sprawy. moc maksymalną rozwijasz przy górnym zakresie obrotów ale to właśnie moment decyduje o sile silnika, głównie dlatego że moment jest łatwiej osiągalny. co z tego że moc jest wysoka przy obrotach maksymalnych skoro ich osiagnięcie jest czaso i energo chłonne
3. nie wiem jak jest z twoim silnkiem ale łatwo to sprawdzić obserwując podczas jazdy obrotomierz i porównując przyśpieszenie na biegach. Jeśli obroty wzrastają a już prędkość nie to znaczy że właśnie przekroczyłeś maksymalne obroty i od tej chwili piłujesz bez sensu silnik
4. to wszystko powyższe nie jest Ci do niczego potrzebne bo skoro nie wiesz co to moc i moment tzn. że nie jesteś rajdowcem
i zwyczajnie jeździsz powoli, oczywiście bez urazy kolego 
1. spalanie będzie najniższe przy obrotach nie przekraczających obrotów max momentu obrotowego czyli wspomnianych przez ciebie 3600. Warto dowiedzieć się jaka jest dolna granica tych obrotów silnika czyli informacje o tym przy jakiej prędkości obrotowej silnika producent zaleca zredukować bieg
2. moment obrotowy a moc to 2 różne sprawy. moc maksymalną rozwijasz przy górnym zakresie obrotów ale to właśnie moment decyduje o sile silnika, głównie dlatego że moment jest łatwiej osiągalny. co z tego że moc jest wysoka przy obrotach maksymalnych skoro ich osiagnięcie jest czaso i energo chłonne
3. nie wiem jak jest z twoim silnkiem ale łatwo to sprawdzić obserwując podczas jazdy obrotomierz i porównując przyśpieszenie na biegach. Jeśli obroty wzrastają a już prędkość nie to znaczy że właśnie przekroczyłeś maksymalne obroty i od tej chwili piłujesz bez sensu silnik
4. to wszystko powyższe nie jest Ci do niczego potrzebne bo skoro nie wiesz co to moc i moment tzn. że nie jesteś rajdowcem

zamienię octavię na vana
- Od: 27 kwi 2008, 22:14
- Posty: 187
- Skąd: gdynia
- Auto: Maluch/Skoda Rapid 130/323 1.7 D/ Civic VI/Mondeo mk1/Xedos CA KF 1995/Octavia 1.9 TDI
maryjo napisał(a):Warto dowiedzieć się jaka jest dolna granica tych obrotów silnika czyli informacje o tym przy jakiej prędkości obrotowej silnika producent zaleca zredukować bieg
a gdzie taką informację można uzyskać? W instrkcji wydaje mi sie ze nic na ten temat nie ma...
maryjo napisał(a):to wszystko powyższe nie jest Ci do niczego potrzebne bo skoro nie wiesz co to moc i moment tzn. że nie jesteś rajdowcem głupek
święta prawda, ale zawsze lepiej wiedzieć jak jechac zeby palić jak najmniej
dzieki za opdowiedzi
- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
przepraszam, jednak pomyłka, w instrukcji wszystko jest 
- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
Setritus napisał(a):przepraszam, jednak pomyłka, w instrukcji wszystko jest oczko
Podaj proszę te dane na przyszłość dla wszystkich
Zacznij zarabiać prawdziwe pieniądze poprzez marketing sieciowy http://www.wellbiznes.info/edel
http://www.rozwoj-uwodzenie.pl
http://www.rozwoj-uwodzenie.pl
- Od: 24 mar 2009, 11:27
- Posty: 92
- Skąd: Wrocław
- Auto: MAZDA 626 1.8 16V 97r GE FP
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6