Problem z wolnymi obrotami
Witam,
nie znalazłem tematu bardziej pokrewnego temu co zaczęło występować w mojej Madzi, więc piszę tutaj.
Pacjentka: Mazda Xedos 6 V6 2.0 1995
Przebieg wg licznika: 148.000
Objawy:
Ostatnio zaczęła szarpać przy wolnej jeździe – 1, 2 bieg w zakresie od 1.000 do 2.500 obrotów. Ciężko np. bez "żabki" wjechać pomału na parking, ruszyć ze skrzyżowania itp. W wyższym zakresie obrotów idzie pięknie jak zawsze.
Ostatnio (dziś) kilka razy mi zgasła przy dojeżdżaniu do np. skrzyżowania :/
Obroty zazwyczaj spadają na poziom idealny... ale czasami są na tej przedostatniej kresce – oznaczającej 500obr./min.
Czy może to być spowodowane złym paliwem? Bo akurat nasiliło się to po zatankowaniu na trasie na Orlenie w Częstochowie.
Dalsze informacje:
Przepałów nie ma – spalanie w normie.
Świece i kable WN były wymieniane około 3 lata temu.
Diagnoza: ? Gdzie najlepiej zacząć szukać problemu?
Z góry dziękuje za wszelkie pomysły.
Pozdrawiam,
Lukka
nie znalazłem tematu bardziej pokrewnego temu co zaczęło występować w mojej Madzi, więc piszę tutaj.
Pacjentka: Mazda Xedos 6 V6 2.0 1995
Przebieg wg licznika: 148.000
Objawy:
Ostatnio zaczęła szarpać przy wolnej jeździe – 1, 2 bieg w zakresie od 1.000 do 2.500 obrotów. Ciężko np. bez "żabki" wjechać pomału na parking, ruszyć ze skrzyżowania itp. W wyższym zakresie obrotów idzie pięknie jak zawsze.
Ostatnio (dziś) kilka razy mi zgasła przy dojeżdżaniu do np. skrzyżowania :/
Obroty zazwyczaj spadają na poziom idealny... ale czasami są na tej przedostatniej kresce – oznaczającej 500obr./min.
Czy może to być spowodowane złym paliwem? Bo akurat nasiliło się to po zatankowaniu na trasie na Orlenie w Częstochowie.
Dalsze informacje:
Przepałów nie ma – spalanie w normie.
Świece i kable WN były wymieniane około 3 lata temu.
Diagnoza: ? Gdzie najlepiej zacząć szukać problemu?
Z góry dziękuje za wszelkie pomysły.
Pozdrawiam,
Lukka
Czym się różnią mężczyźni od chłopców?
Mężczyźni maja droższe zabawki...
Mężczyźni maja droższe zabawki...
- Od: 3 lis 2005, 10:02
- Posty: 66
- Skąd: Tomaszów Maz.
- Auto: Xedos CA KF '95
To bardzo dawno. Jaki przebieg od wymiany? Sprawdzałeś poziom płynu w układzie chłodzenia?Lukka napisał(a):Świece i kable WN były wymieniane około 3 lata temu
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
U mnie objawy były identyczne. Przyczyna? ...ssała mazdzina bokiem powietrze przez małe pęknięcie na wężu z kolektora do silnika, na tym łamanym z gumy. Zakleiłem dobrze taśmą samowulanizującą i gra.
- Od: 3 lip 2013, 22:26
- Posty: 359
Hugo napisał(a):To bardzo dawno. Jaki przebieg od wymiany? Sprawdzałeś poziom płynu w układzie chłodzenia?Lukka napisał(a):Świece i kable WN były wymieniane około 3 lata temu
Przebieg od wymiany 35.000km
Płyn w układzie chłodzenia na tym samym poziomie cały czas jest.
Ryba81 napisał(a):U mnie objawy były identyczne. Przyczyna? ...ssała mazdzina bokiem powietrze przez małe pęknięcie na wężu z kolektora do silnika, na tym łamanym z gumy. Zakleiłem dobrze taśmą samowulanizującą i gra.
No to wezmę układ dolotowy pod lupę dzisiaj i zobaczę czy to może to samo...
Pozdrawiam,
Lukka
I już po sprawie.
Diagnoza: Pęknięcie na wężu który jest zaraz za filtrem powietrza – taki z żeberkami – które było na połowie obwodu.
Zaklejone wstępnie taśmą izolującą i Madzia bryka tak jak powinna.
Pozdrawiam,
Lukka
Czym się różnią mężczyźni od chłopców?
Mężczyźni maja droższe zabawki...
Mężczyźni maja droższe zabawki...
- Od: 3 lis 2005, 10:02
- Posty: 66
- Skąd: Tomaszów Maz.
- Auto: Xedos CA KF '95
Witam
Chce sie podłączyć do tematu bo mam podobny problem, a nie znalazłem podbnego tematu.
To tak, po zmianie filtrów gazu sekwencii w xedosie 6, na biegu jałowym obroty wachają się ok. 700obr.
Jak włacze "D" to obroty zwalniaja do ok 500, zaczna falować i gasnie. tak samo jest na bezynie.
Sprawdzałem kody błędów w złaczu diagnostycznym, i niema zadnych. Ale jak chciałem sprawdzić kody błedów na pracujacym silniku to zgasł.
prosze o pomoc.
Chce sie podłączyć do tematu bo mam podobny problem, a nie znalazłem podbnego tematu.
To tak, po zmianie filtrów gazu sekwencii w xedosie 6, na biegu jałowym obroty wachają się ok. 700obr.
Jak włacze "D" to obroty zwalniaja do ok 500, zaczna falować i gasnie. tak samo jest na bezynie.
Sprawdzałem kody błędów w złaczu diagnostycznym, i niema zadnych. Ale jak chciałem sprawdzić kody błedów na pracujacym silniku to zgasł.
prosze o pomoc.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6